تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا

تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا به این نقاط سفر کنید و از رصد آسمان زیبای کانادا لذت ببرید.

تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این سایت های دیدنی آسمان امکان دیدنی ستاره ها، سیارات و دیگر رویدادهای نجومی که از داخل شهرها قابل دیدن نیستند را به شما می دهند.

براساس اعلام Royal Astronomical Society کانادا 26 سایت حفاظت شده بدون آلودگی نوری داشته که هشت مورد در آنتاریو، شش مورد در آلبرتا، چهار مورد در New Brunswick و دو مورد در قرار دارند.

در ادامه با برترین نقاط کشور برای دیدنی آسمان شب آشنا می شویم.

Cattle Point، بریتیش کلمبیا

اگر ساکن بریتیش کلمبیا هستید رفتن به Cattle Point در ویکتوریا را به شما پیشنهاد می کنیم. این منطقه چشم نواز پس از غروب خورشید زیر چتر ستارگان می درخشد و می توان نهایت لذت را از آسمان شب برد.

FVAS McDonald Dark Sky Park، بریتیش کلمبیا

این پارک تنها در شب هایی که رخدادهای نجومی مهم رخ می دهد بر روی عموم باز است، بنابراین حتما پیش از برنامه ریزی به این نکته توجه کنید. این پارک دیدنیی برای آن دسته از ساکنین ونکوور که دلشان برای دیدنی آسمان بدون آلودگی نوری تنگ شده ایده آل است.

پارک ملی جسپر، آلبرتا

چنانچه در زمان مناسب به پارک ملی جسپر بروید از دیدنی شفق قطبی لذت خواهید برد. همچنین این منطقه دارای زیبایی های طبیعی بسیار بوده که در تاریکی شب و زیر نور ستارگان زیبایی آنها دوچندان می گردد.

Mont-Megantic International Dark Sky Reserve، کبک

مسئولان این سایت کوشش نموده اند محیطی بدون آلودگی نوری را برای عاشقان آسمان شب بوجود آورند. آن ها در سال 2007 عنوان اولین International Dark Sky Reseve را از International Dark-Sky Association دریافت کردند.

پارک ملی Bruce Peninsula، آنتاریو

این پارک ملی در نزدیکی خلیج Georgian واقع شده و سواحل شنی، دریا، جنگل و جاذبه های طبیعی و بکر را در کنار هم داراست. خرس های سیاه، خزندگان کمیاب، درختان سرو کهنسال و صخره های مرتفع ساحلی در جای جای آن وجود دارد و انواع گیاهان و گل ها گوناگون را می توان پیدا کرد. در کنار اینها باید آسمان کاملا تاریک و ایده آل برای دیدنی رویدادهای نجومی را نیز اضافه کنیم.

Torrance Barrens Dark-Sky Preserve، آنتاریو

به لطف مسئولان این پارک لذت دیدنی حیوانات، گیاهان و امکانات لازم برای دیدنی آسمان شب را همگی در کنار هم دارد. در اینجا می توان با آسودگی کامل کهکشان آندرومدا را دیدن کرد و شفق های قطبی در آسمان آن برای ساعت ها می رقصند.

پارک ملی Wood Buffalo، آلبرتا

در سرانجام نباید بزرگترین منطقه حفاظت شده جهان برای دیدنی آسمان شب را فراموش کنیم. پارک ملی Wood Buffalo همیشه میزبان برگزاری فستیوال های گوناگون در ماه آگست و همزمان با ظهور کهکشان راه شیری در آسمان و درخشش میلیون ها ستاره آن است.

حتما پیش از رفتن به این سایت ها از همراه داشتن پوشاک گرم، تجهیزات لازم برای رصد ازجمله تلسکوپ و دوربین دوچشمی و غذا و اسنک کافی مطمئن شوید. حتما در محیط های تاریک از نور قرمز بهره ببرید تا تاثیر منفی بر روی دید شما نگذاشته و محیط بدون آلودگی نوری داشته باشید.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1149

به "تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید