راهنمای خرید در مونترال

اگر در سفرتان به مونترال هم سری خواهید زد، با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید مونترال را معرفی کنیم.

راهنمای خرید در مونترال

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های هر سفر برای بسیاری از مردم، خرید کردن است. اگر شما هم جزو همین دسته هستید و هنوز نمی دانید باید خریدتان را از کدام نقطه مونترال شروع کنید، می توانید در این راهنما با ما همراه شوید تا بعضی از نقاط محبوب خرید را به شما معرفی کنیم. در این بین می توانید از کتاب فروشی های بزرگ تا مراکز خرید چند طبقه را ببینید. در مونترال برای هر کس با هر نیازی یک فروشگاه خوب پیدا می شو.

1. له کور مون رویال

این مرکز خرید بزرگ و باشکوه، همان هتل مون رویال (Mount Royal) سال 1922 میلادی است که از نو متولد شده و زمانی بزرگ ترین هتل امپراطوری بریتانیا بود. این هتلِ 1000 اتاقی در سال 1988 میلادی به ترکیبی مجذوب نماینده از واحد های خصوصی و بوتیک های مد تبدیل شد. در این مرکز خرید، برندهای طراحانی چون اورسولا بی (Ursula B)، دِسیگوال (Desigual) و دی کی ان وای DKNY را در بین بوتیک های دیگر خواهید دید. از دیگر تماشای های این مرکز خرید بزرگ می توان به لوستر خیره نماینده سابق مونته کارلو و فودکورت مجذوب نماینده با سقف شیشه ای اشاره نمود که غذاهایی بسیار متفاوت و با کیفیت تر از غذاخوری های معمول مراکز خرید دارد.

2. هادسون بی

هادسون بی (Hudson Bay) که به فرانسوی لَبه (La Baie) هم نامیده می گردد، از سه قرن پیش به خاطر پتوهای پشمی راه راهش که برای مقدار زدن پوست حیوانات استفاده می شد، معروفیت پیدا کرد. این پتوهای بی همتا هنوز هم به فروش می رسند. نمونه هایی از پشم های جنس مختلف را در طبقه همکف می توانید بخرید. برای رسیدن به قسمت بوتیک ها باید با پله برقی به طبقات بالاتر رفته و در آنجا می توانید در فروشگاه برندهای مطرح همانند تئوری، موشینو، رالف لورن، استلا مک کارتنی و جان وارواتوس خرید کنید. قیمت ها در اینجا بالا هستند؛ اما اگر خوش شانس باشید و به حراجی ها برسید، قیمت های بسیار هیجان انگیزی را می بینید.

3. اوگیلوی

اوگیلوی (Ogilvy) که در سال 1866 میلادی به عنوان اولین دپارتمان استور کانادا تأسیس شد، بعدها به مجموعه ای از بوتیک های لوکس بدل شد. وقتی در اواخر 1920 میلادی این مجموعه را بازسازی کردند، مالک آن، تصمیم به ساخت یک سالن کنسرت در طبقه پنجم گرفت که تیودور (The Tudor) نام گرفت و هنوز هم برای بازدید باز است. در بیرون آن یک موزه کوچک جالب توجه نیز وجود دارد. ویترین های جلوی اوگیلوی، اسباب بازی هایی مکانیکی را به نمایش می گذارند که در کریسمس جزوی ثابت از مونترال هستند.

4. عتیقه فروشی سن لوران

یکی از محبوب ترین مغازه های عتیقه فروشی که خیلی بزرگ نیست، اما گلچینی عالی از لباس های قدیمی دارد، سن لوران (Friperie St-Laurent) است. ژاکت های خز دار، پیراهن های زیبای دهه 50، چکمه های گاوچرانی و موتورسواری، پولیورهای قدیمی کالج و کت های اسپرت بخشی از گنجینه اینجا هستند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که مجموعه ای از وسایل یا پوشاک عتیقه دارند، بازدید از این مغازه می تواند برایتان هیجان انگیز باشد.

5. آنری آنری

آنری آنری (Henri Henri) که از سال 1932 میلادی، پر قدرت به کار خود ادامه داده، یک کلاهدوزی شیک است که مدل های مجذوب نمایندهی از کلاه های مختلف را می فروشد. در بین محصولات به نمایش در آمده می توانید برندهای جهانی شناخته شده ای مانند استتسون (Stetson)، آکوبرا (Akubra) و کانگول (Kangol) را پیدا کنید. البته برند اختصاصی خود این فروشگاه هم در بین کالاها به چشم می خورد. علاوه بر کلاه می توانید کالاهای دیگری چون دستکش، روسری، بند شلوار و چیزهای مجذوب نماینده دیگری از این دست را نیز تهیه کنید.

6. و دو و مزون

وِ دو وِ مزون (V de V Maison) پر از طراحی های خیره نماینده است که زیبایی شناسی مدرن و قدیمی را کاملاً پوشش داده و یکی از برترین جاها برای خرید هدیه های جالب محسوب می گردد. از بین چیزهای زیبایی که می توان در اینجا پیدا کرد باید از شمع های عطری، تخته سیاه های کوچک، آویزهایی به شکل سر گوزن، گیلاس های طلاکاری شده، حباب های ادیسون و گوی های شیشه های سحر انگیز نام برد. حتی می توانید عکس های اینستاگرام خود را روی صفحه های چوبی چاپ کنید و از آن ها یک یادگاری جالب بسازید.

7. هولت رنفرو

این فروشگاه برای کسانی که با برندها آشنایی دارند و از حرفه ای های خریدهای لوکس محسوب می شوند، یک نعمت الهی است. از عطر و لوازم آرایشی گرفته تا جواهرآلات مردانه و زنانه، هولت رنفرو (Holt Renfrew) برای هر کس که به خرید شیک و گران علاقه دارد، چیزی به نمایش گذاشته است. برندهای معتبر و مطرحی چون گوچی و پرادا در بین کالاها به چشم می خورند. بعد از یک اکتشاف حسابی می توانید در کافه هولت هم اندکی استراحت کنید.

8. لزانتیکیته گراند سانترال

لزانتیکیته گراند سانترال (Les Antiquités Grand Central)، مجذوب نماینده ترین فروشگاه در خیابان نتردام مونترال، به خاطر مبلمان انگلیسی و بومی، چراغ ها و اشیای دکوری متعلق به قرن 18 و 19، می تواند برای هر کسی تماشای و شگفت انگیز باشد. مطمئن باشید که با تماشا جایگاه های لویی چهاردهم، سوئیت کامل اتاق غذا خوری و لوسترهای کلیسای جامع هلند یا حتی اشیایی به سبک امپراطوری فرانسه با قیمت های نجومی، هر کسی از خود بیخود می گردد!

9. پلس مونترال تراست

پلس مونترال تراست (Place Montréal Trust) یکی از پیروز ترین مراکز خرید شهر بوده و با پرتوهای نور طبیعی، محیطی دوست داشتنی را خلق نموده است. از بین برندهای معروفی که در این مرکز خرید حضور دارند می توان به زارا، ایندیگو بوکس (Indigo books) یا وینرز (Winners) اشاره نمود. آب نمای پر ابهت 30 متری آن هم برای خود تماشاچیان زیادی دارد. در زمان کریسمس، یک درخت پنج طبقه با نورپردازی های خیره نماینده در مرکز خرید نصب می گردد.

10. مارشه بونسوکور

در گذشته مارشه بونسوکور (Marché Bonsecours)، این ساختمان قدیمی باشکوه مجلس کانادا، شهرداری و اکنون مجموعه ای از بوتیک های عالی با کالاهای کِبکی شامل مد، اکسسوار، جواهرآلات و صنایع دستی را در خود جای داده است. رستوران ها و تراس های متعددی هم در آن وجود دارند. معمولاً از ساختمان مارشه بونسوکور (Marché Bonsecours) برای نمایش های تجاری و رویدادهای هنری استفاده می نمایند.

انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 938

به "راهنمای خرید در مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید