7 دلیل که باید همین حالا از آتلانتیک کانادا بازدید کنید

چهار استان آتلانتیک کانادا (شامل نیو برونسویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووا اسکاتیا و جزیره پرنس ادوارد) خارج از ساحل شرقی کانادا و در جهت موج­های اقیانوس قرار گرفته اند. با یک پرواز پنج و نیم ساعته از انگلیس، می­توان به این ناحیه رسید و به امکانات اقامتی باکیفیت در ساحل دست یافت. می­توانید بین فانوس­های دریایی رویایی گردش کنید و به دنبال نهنگ­ها بگردید، با موسیقی محلی سلتیک در یک روستای تاریخی ماهیگیری برقصید یا کنار آتش سوزان یک رستوران غذای دریایی بنشینید و هرچه دوست دارید بخورید.

7 دلیل که باید همین حالا از آتلانتیک کانادا بازدید کنید
    به گزارش مجری سفرهای گردشگری:
  1. نمای کنار دریا

ساحل آتلانتیک کانادا همه چیز تمام است. در حقیقت علاوه بر 43 هزار کیلومتر خط ساحلی متنوع، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد. از صخره ­های هوپ­ول در نیوبرونزویک دیدن کنید که یکی از بهترین جاذبه ­های استانی هستند. در این مجموعه سنگ­های شنی عجیب، برجک­های قارچ مانندی ایجاد شده که از کف اقیانوس خلیج فاندی سر برآورده اند و عملاً زیر بلندترین جزرومدهای دنیا مدفون می­شوند. یعنی شما می­توانید هنگام کم عمق بودن جزرومد، کف اقیانوس راه بروید و شش ساعت بعد، در همان نقطه سوار بر قایق در ارتفاع حدود 50 پا بالاتر از کف اقیانوس گردش کنید. هم در زمان جزر بالا و هم جزر پایین به این محل سر بزنید تا از ارتفاع و عظمت واقعی اقیانوس لذت ببرید.

در نیوفاندلند و لابرادور، بندر تویلین­گیت قرار دارد که دروازه­ای به سوی مسیر مشهور آیسبرگ است. از ماه می تا اوایل جولای، در خط ساحلی این مکان قطعات عظیم یخ روی آب به حرکت درمی­آیند. می­توانید یک بعد از ظهر کامل وقت بگذارید و هم سطح دریا، کنار این یخ­ها آب تنی کنید یا سوار بر قایق بگردید، و عصرهنگام نیز با آبجوی خانگی (که با آب به دست آمده از آیسبرگ­های ذوب شده تهیه می­شود) به سلامتی این مکان بنوشید. برای اینکه بیشترین لذت را از گردش در شهرهای کنار دریای آتلانتیک کانادا ببرید، به تور افسونگر دریایی کانادایی سر بزنید.

  1. پافین­ها و نهنگ­ها

بخش زیادی از حیات وحش این استان در ساحل متمرکز شده است. می­توانید نهنگ­هایی که بین خلیج­های صخره­ای رفت و آمد می­کنند ببینید، و پافین­هایی که از موج­های دریا شاه ماهی می­گیرند تماشا کنید یا خرس­های قطبی را ببینید که از سوی شمال سوار بر آیسبرگ­ها به این طرف می­آیند.

بهترین مکان برای تماشای نهنگ­ها، خلیج فاندی است چون بزرگترین جزرومد دنیا، مواد غذایی فراوانی به این محل می­آورد و نهنگ­های گوژپشت، آبزیان و دیگر گونه ­ها برای تغذیه را جذب می­کند. این گونه ­ها شامل نهنگ شمال آتلانتیک (در خطر انقراض) هم می­شود که تنها 400 عدد از آنها روی زمین باقی مانده است. همچنین به آسمان نگاه کنید تا پرندگان دریایی را ببینید که بالای سر شما پرواز می­کنند. ممکن است قره غاز، مرغ­های باران و پرندگان ماهیخوار و عقاب­های سرسفید را هم ببینید.

البته در خشکی هم حیات وحش متنوعی وجود دارد. در صفحه کوهستانی، دره ­های یخچالی و دشت­های چمنی پارک­های ملی (مانند پارک ملی یخچال­دار گروس مورن؛ یکی از میراث­های جهانی نیوفاندلند و لابرادور ثبت شده در یونسکو) محیط زندگی مناسبی برای خرس، موس، انواع گوزن و گله ­های بزرگ گوزن شمالی ایجاد شده است.

  1. غذای دریایی تازه

آتلانتیک کانادا معنی جدیدی به غذای دریایی تازه بخشیده است. اینجا غذا طی چند ساعت از اقیانوس به بشقاب منتقل می­شود. در ساحل 43هزار کیلومتری ناحیه، ترکیب متنوعی از غذاهای لقمه­ای نمکی (از صدف و حلزون گرفته تا خرچنگ و ماهی هالیبوت، کاد و سالمون) پیدا می­شود.

اگر آتلانتیک کانادا به یک چیز معروف باشد، لابستر است. در نیوبرونسویک لابستر یکی از اجزای جدانشدنی منوی همه رستوران­هاست. می­توانید در خلیج شدیاک طی یک گردش با تم ماهیگیری، بفهمید لابسترها چطور صید می­شوند. اگر در زمان شام به اینجا بروید، می­توانید مستقیم داخل قایق بروید و خودتان لابستر صید کنید.

در جزیره پرنس ادوارد تمرکز بیشتر بر صدف خوراکی است و می­توانید قبل از خوردن غذا، با ماهیگیرانی که صدف صید می­نمایند و پوسته آن را جدا می­کنند همراهی کنید. برای یک تجربه کامل، در ماه سپتامبر به محل بروید تا در فستیوال بین المللی صدف PEI هم شرکت کنید.

  1. فستیوال­های موسیقی

تقویم آتلانتیک کانادا پر از فستیوال است و بسیاری از آنها، برای گرامیداشت ریشه ­های متنوع این ناحیه برگزار می­شوند. می­توانید از ویولن نوازی، غذاهای محلی و رقص­های شادمانه­ای که پاشنه کفش­ها را می­فرسایند لذت ببرید!

در جزیره کیپ برتون، فستیوال بین المللی رنگ­های سلتیک میراث بومی نووا اسکاتیا جشن گرفته می­شود. این برنامه شامل 9 روز کنسرت موسیقی محلی، رقص و کارگاه است که هر اکتبر برگزار می­شود و در مقابل یک پرده تئاتر آتشین با رنگ­های پاییزی برپا می­گردد. هنرمندان از کشورهای دوری مانند اسکاتلند، بریتانی و آلمان به این فستیوال می­آیند.

در کاراکوئت (نیو برونسویک تحت تأثیر فرانسه) می­توانید در مهم­ترین فستیوال آکادین استانی شرکت کنید. این فستیوال برنامه کاملی از موسیقی و تئاتر را دربر دارد و طی دو هفته در ماه آگوست برگزار می­شود. جمعیت اینجا به تینتامار بزرگ روز ملی آکادیان علاقمند است. در این مناسبت، دوستداران جشن و شادی دعوت می­شوند که طی یک ساعت، با بوق و طبل و زنگوله تا جای ممکن شور و نشاط برپا کنند.

  1. گردش­های حیرت آور

به طور کلی، 9 پارک ملی بین چهار استان وجود دارند که می­توانید در آنها بین خلیج­های کوچک صخره­ای قایق سواری کنید، در میان جنگل­های قدیمی دوچرخه سواری کنید یا روی ساحل قرمز به تمرین یوگا بپردازید. اما گردش یکی از فعالیت­هایی است که حتما باید انجام بدهید چون در سراسر این ناحیه مسیرهای فوق العاده­ای برای گردش وجود دارد.

در پارک ملی هایلند کیپ برتون نووا اسکاتیا، مسیر پنج مایلی اسکای­لاین واقع شده است. این مسیر، مرتفع بوده و در زمین بلندی مشرف به اقیانوس قرار دارد. اگر از اسکله ­های مخصوص تماشا نگاهی بیندازید، می­توانید نهنگ­ها را هم ببینید.

اگر چیز هیجان انگیزتری دوست داشته باشید، می­توانید به بخشی از مسیر ساحل شرقی سر بزنید که در آن مجموعه­ای از 26 مسیر طولانی و تپه­ای وحشی در نزدیکی سنت جان (پایتخت مشهور نیوفاندلند و لابرادور) وجود دارد. می­توانید از دهکده ­های ماهیگیری، لانه ­های پافین و قوس­های دریایی عبور کنید. اگر از مسیر اسپاوت بروید هم می­توانید آبفشان­های طبیعی را ببینید که در اثر موج به وجود آمده اند.

  1. برای سفرهای جاده­ای ساحلی

جاده ­های ساحلی ساکت در بین شهرهای ساحلی، فانوس­های دریایی زیبا و ساحل­های بکر مخصوص آتلانتیک کانادا هستند و بنابراین دور از ذهن نیست که این ناحیه، برای سفر جاده­ای کاملاً مناسب باشد.

مسیر کابوت 185 مایلی یکی از طولانی­ترین مسیرهای نووا اسکاتیاست که حول بخش زیادی از جزیره کیپ برتون قرار گرفته و از کنار روستاهای رنگارنگ، هتل­های مهمان­نواز و مناظر فوق العاده ساحلی عبور می­کند. اطراف را با دقت تماشا کنید تا خرس­های سیاه، گوزن­های شمالی و عقاب­های سرسفید را ببینید که در کنار خلیج سنت لارنس می­گردند.

در جزیره پرنس ادوارد می­توانید مسیرهای ساحلی فوق العاده­ای ببینید که از میان مناظر زیبا سربرآورده اند و الهام رمان آنی از شیروانی سبز از آنها گرفته شده است. برای پیک نیکی به یاد ماندنی، در کمپانی حفاظت شده PEI توقف کنید و از پای، پنیر و مربای خانگی لذت ببرید. این محل فقط نیم ساعت با شارلوت­تاون فاصله دارد.

  1. نواحی تاریخی

آتلانتیک کانادا پر از اماکن تاریخی است که برای علاقمندان به تاریخ مناسب هستند. یکی از مهم­ترین این اماکن، در جزیره پرنس ادوارد و پارک ملی عظیم آن واقع شده است. محل موروثی شیروانی سبز، به لوسی مود مونتگمری الهام بخشید تا کتاب کلاسیک خود، آنی از شیروانی سبز، را در سال 1908 به رشته تحریر درآورد. این کتاب، داستان زیبای یک یتیم موقرمز و جسور را روایت می­کند. طرفداران این رمان حتما باید به مرکز بازدیدکنندگان سری بزنند و خانه ابدی نویسنده اصلی مونتگمری را ببینند.

در جزیره کیپ برتون نووا اسکاتیا، روستای دنج ماهیگیری بادک واقع شده که خانه تاریخی الکساندر گراهام بل در آن قرار دارد و مخترع تلفن زمانی تصمیم گرفته بود ملک عظیمش را کنار دریاچه براس دور بسازد. با تور وایت گلوور می­توانید دفترچه و بسیاری از وسایل گراهام بل را از نزدیک ببینید.

منبع: wanderlust.co.uk
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 23 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 599

به "7 دلیل که باید همین حالا از آتلانتیک کانادا بازدید کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 دلیل که باید همین حالا از آتلانتیک کانادا بازدید کنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل که باید همین حالا از آتلانتیک کانادا بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید