دیدنی های قابل توجه در ریودوژانیرو

ریودوژانیرو با کلی جاذبه هیجان انگیز از ساحل گرفته تا مراکز خرید متعدد و هتل های عالی حسابی برای یک تعطیلات کامل محیا شده است.

دیدنی های قابل توجه در ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو منظره ها طبیعی باشکوه را با زندگی شهری در هم می آمیزد و فرصت هایی بی شمار برای تجربه های بی نظیر به وجود می آورد که مشابه آن به ندرت در سرتاسر جهان یافت می گردد. به همین سبب فهرستی از تجربه های جالب این شهر رویایی در برزیل فراهم آورده ایم که به احتمال زیاد در هیچ کجای جهان با آن روبه رو نخواهید شد.

بازدید از بزرگ ترین مجسمه آرت دکو در جهان

مجسمه مشهور مسیح ناجی در ارتفاع چشمگیر 38 متری بر فراز قله کورکووادو (Corcovado) در جنگل های تیجوکا واقع شده است. این مجسمه که در سال 1931 ساخته شد تا به امروز بزرگ ترین مجسمه سبک هنری آرت دکو در جهان به شمار می رود و به تازگی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نو معرفی شده است. برای بازدید از مجسمه ی مسیح ناجی باید با قطار کابلی، ون یا به وسیله کوه پیمایی به قله کوه کورکووادو رسید.

بازدید از بزرگ ترین جنگل شهری جهان

در حقیقت بر سر عنوان بزرگ ترین جنگل شهری جهان بین جنگل مصنوعی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی و پارک جنگلی تیجوکا در برزیل اختلاف بحث برانگیزی وجود دارد؛ اما تا حد زیادی پارک جنگلی تیجوکا توانسته است، این عنوان را از آن خود کند. جنگل تیجوکا با وسعت 32 کیلومترمربع، زیستگاه حیوانات و گیاهان متنوعی است که تنها در این محیط زیست قادر به ادامه حیات هستند و در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی شوند. در میان پوشش گیاهی انبوه جنگل تیجوکا، کوه ها و آبشارهای گوناگون و بعلاوه نمونه هایی حیرت آور از معماری تاریخی وجود دارد.

تله کابین سواری بر فراز قله سنگی در اقیانوس

قله سنگی شوگرلوف یا قله کله قندی یکی از مشهورترین منظرههای ریو است. بازتماشامایندگان می توانند برای رسیدن به این قله، ابتدا مسافتی را کوه پیمایی نمایند تا به قله کوچکی در مقابل کوه شوگرلوف برسند و بعد تا خود شوگرلوف سوار تله کابین شوند و یا از همان ابتدا تمام جهت را با تله کابین طی نمایند. منظرهی که از بالای قله کوه دیده می گردد، پیچیدگی و تنوع منظره ها در ریو را آشکار می سازد. منظرهی که از زندگی شهری، سواحل ریو، جنگل های گسترده انبوه و اقیانوس پهناور تشکیل شده است و همگی در یک قاب وسیع دیده می گردد. به یاد داشته باشید، حتماً قبل از تاریک شدن هوا به شوگولوف بروید زیرا تماشای این منظره زیبا در غروب، یکی از با ارزش ترین تجربه های ریو محسوب می گردد.

رستوران الهام بخش آهنگ گاروتا جیپانیما

در دهه 1960، تام جوبیم (Tom Jobim) و وینیسوز دی مورائز (Vinicus de moraes) دو هنرمند مطرح موسیقی برزیلی در یکی از رستوران های ساحل ایپانما برای یکی از آهنگ های مطرح خود یعنی گاروتا جیپانیما (Garota de Ipanema) الهام گرفتند. آهنگی که آوازه بلند آن در سرتاسر جهان پیچید. اکنون این رستوران نام خود را به گاروتا جیپانیما تغییر داده است و فقط چند محله از ساحل فاصله دارد. دکور این رستوران با یادبودهایی از خاطرات مشهور گذشته تزیین شده است و در آن غذاهای سنتی برزیل سرو می گردد.

زادگاه موسیقی سامبا

هر دوشنبه شب خیابان های مرکز شهر ریو با موسیقی مسحورنماینده سامبا به جنب وجوش در می آید. پدرا دو سال (Pedra do Sal) زادگاه اصلی موسیقی سامبا است و هر هفته گروه هایی مختلف از نوازندگان سامبا در این مکان گرد هم می آیند و موسیقی زنده ای را فی البداهه برای عموم مردم اجرا می نمایند. این رویداد در فضای باز انجام می گیرد تا بازتماشامایندگان در حین گوش دادن به موسیقی اصیل سامبا و صرف نوشیدنی و اسنک از شب های گرم و مرطوب ریو نهایت لذت را ببرند.

بازدید از بزرگ ترین استادیوم فوتبال در برزیل

استادیوم ماراکانا با گنجایش 78،838 نفری، بزرگ ترین استادیوم ورزشی در برزیل است و بعد از استادیوم مانیومنتال در پرو، دومین استادیوم بزرگ آمریکای جنوبی محسوب می گردد. این استادیوم علاوه بر برگزاری کنسرت، میزبان چند رویداد ورزشی مهم مثل جام جهانی فوتبال در سال 2014 و المپیک در سال 2016 بوده است. به خاطر داشته باشید، تماشای بازی فوتبال بین دو تیم فلا و فلو (فلامینگو در برابر فلومینیزه) را از دست ندهید. این رقابت یکی از مهیج ترین رقابت های فوتبال بین تیم های محلی ریو به شمار میرود.

تماشای غروب دل انگیز ریو

غروب را در هرکجای این کره خاکی می توان تماشا کرد اما خورشید شهر ریو در کنار مجموعه ای از زیبایی های خارق العاده غروب می نماید. منظرهی از آپارتمان ها و هتل های مرتفع به عنوان نماد فرهنگ شهری در کنار ساحلی هشت کیلومتری، جنگلی انبوه و سوسوی چراغ های محله زاغه نشین بر زیبایی غروب رویایی این شهر افزوده است. برای تماشای این منظره به شبه جزیره کوچکی به نام آرپادور در ساحل ایپانما سری بزنید. آرپادور (Arpoador) یکی از شگفت انگیزترین مکان ها برای تماشای این غروب به یادماندنی به شمار می رود که دسترسی به آن راحت است.

بازدید از فاولا

ریودوژانیرو شاید تنها شهر برزیل باشد که گردشگران با خیال راحت می توانند از محله های زاغه نشین آن به نام فاولا (Favela) تماشا نمایند. تورهای زیادی هستند که به معرفی این محله ها می پردازند و تاریخچه مختصری از آنها را به همراه ماجرای برقراری صلح در این منطقه ها بازگو می نمایند و بعلاوه گردشگران را با نحوه زندگی و علایق این مردم بیشتر آشنا می نمایند. بیشتر بازتماشامایندگان از دانستن اینکه فاولاها اجتماعات متحد و خودکفایی به شمار می فرایند که دارای بانک، رستوران، سوپرمارکت، مراکز پزشکی و مدارس هستند، متعجب می شوند. اگر می خواهید درباره بزرگ ترین زاغه نشین آمریکای جنوبی موسوم به روشینا (Rocinha) اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با تور فونیکس همراه شوید. بخشی از عایدی این تور به مدرسه زبان انگلیسی در فاولا تعلق دارد که کلاس های زبان رایگان برای ساکنین فراهم می نماید.

تفریحات ورزشی در فضای باز

ورزش های زمستانی به دلیل آب وهوای استوایی برزیل به راحتی در دسترس نیست؛ اما ریودوژانیرو شهری پرجنب وجوش است و هرکسی می تواند ورزش موردعلاقه اش را از موج سواری، موج سواری باکایت و غواصی گرفته تا دویدن، دوچرخه سواری، فوتبال و والیبال را تجربه کند. بعلاوه جوجیتسو، کاپوئرا (ورزش رزمی برزیلی)، یوگا، پایکوبی و صخره نوردی از دیگر ورزش های محبوب در ریو محسوب می شوند.

تنوع اعجاب انگیز ریو

ریو از چندین قطب گردشگری تشکیل شده است و هرکدام از این مراکز جذابیت ها و ویژگی های منحصربه فردی دارند، به عنوان مثال سری به ساحل لبلون بزنید تا از سپری کردن لحظات خود در کنار مردم لذت ببرید یا به ایپانما بروید تا در ساحل آرامش بخش آن کمی استراحت کنید، محله بوتافوگو برای گردشگران باکلاس و امروزی رستوران های نو و بارهای زیرزمینی متنوعی فراهم نموده است، در مرکز شهر می توانید در پس زمینه ای از نمونه های بی نظیر معماری جهان، نظاره گر تکاپوی مردم در یک روز پرمشغله باشید، در محله لاپا می توانید از جشن های شبانه لذت ببرید، بعلاوه می توانید به تپه ای در محله سانتا ترزا بروید تا از زیبایی نامتعارف این محله تماشا کنید یا با قایق سفر کوتاهی به جزیره پاکتا (Ilha de Paquetá) کنید تا از آرامش و آسایش آنجا بهره مند شوید. زیبایی های متنوع ریو بی شمار است و توجه هر بازتماشاماینده ای را با هر سلیقه ای به خود معطوف خواهد نمود.

صعود بر قله 840 متری

پدرا د گاوا (Pedra da Gávea) در ارتفاع 840 متری، یکی از بلند ترین قله های ریود ژانیرو است که در نزدیکی ساحل واقع شده است. صعود به قله این کوه کاری سخت و طاقت فرسا است و برای یک کوه پیمایی دو و نیم ساعته، آمادگی جسمانی نسبی را می طلبد؛ اما در سرانجام می توانید از منظره نفس گیری که مشرف به محله های بارادا تیجوکا، رکریو، کرانه ایپانما و جنگل های تیجوکا است، تماشا کنید.

کاوش یک هتل متروک در میان جنگل

قرار بود هتل گاوا یک هتل 16 طبقه حیرت انگیز در میان جنگل بارانی باشد؛ اما به دلیل ورشکستگی، ساخت این بنا متوقف شد و درنهایت، هتلی متروک و تقریباً نیمه تمام به جای ماند. محلی ها به آن هتل اسکلتی (Esqueleto Hotel) می گویند. این هتل پیش از آنکه تبدیل به یکی از جاذبه های محلی برای کاوش و صعود بازتماشامایندگان جسور گردد، خانه ای برای ساکنین غیرقانونی آن به شمار می رفت که در پی سرپناه به این مکان آمده بودند.

بازدید از شهربازی متروک

در محله ثروتمند بارادا تیجوکا، شهربازی واقع شده است که محلی ها به آن سرزمین جادو شده (Terra Encantada) می گویند. این پارک به دلیل پرت شدن زنی از یک وسیله بازی و از دست دادن جانش برای همواره بسته و متروک شد. تمام وسایل این شهربازی هنوز در جای خود به جای مانده اند و منظره شبح آلودی به خود گرفته اند. بنا بر تحقیقاتی که در آن موقع انجام گرفت، تعداد زیادی از وسایل بازی دچار نقص فنی بودند و مقامات بلافاصله این پارک را تعطیل کردند.

برترین آلاچیق چینی خارج از مرزهای چین

از چاینیزا در پارک ملی تیجوکا تماشا کنید. این آلاچیق چینی در قرن نوزدهم به عنوان ادای احترام به اجتماع چینی ساخته شد که برای کاشت چای به برزیل آمده بودند. در کشور چین این آلاچیق برنده برترین آلاچیق برون مرزی شده است. منظره زیبای این آلاچیق مشرف به محله لاگوآ (Lagoa)، جنگل تیجوکا و ساحل ایپانما است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1091

به "دیدنی های قابل توجه در ریودوژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های قابل توجه در ریودوژانیرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های قابل توجه در ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید