آشنایی با آبشار ایگواسو (iguazu) برزیل

آبشار ایگواسو (iguazu) که در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارد از زیباترین جاذبه های برزیل به شمار میرود.

آشنایی با آبشار ایگواسو (iguazu) برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این آبشارها در زبان اسپانیایی به ایگوازو و در زبان پرتغالی به ایگوآسا مشهور هستند. بسیاری از مردم با دیدن آبشارها پی می برند که این مجموعه از 275 آبشار مستقل به طول 2.7 کیلومتر تشکیل شده است. با این همه، محلی ها اعتقاد دارند تعداد آبشارها 75 تاست! تفاوت تعداد باریکه های آب که از ارتفاع سرازیر می شوند شاید به دلیل شیوه شمارش به صورت افقی و عمودی باشد.

در یک نگاه، بازدیدکنندگان می توانند 260 درجه آبشار در اطراف خود ببینند. با این که بلندترین ارتفاع آبشار 82 متر است اما سایر آبشارها چیزی حدود 64 متر ارتفاع دارند. گلوگاه شیطان، سرآغاز سقوط آب به پایین دست است که چشمگیرترین بخش آبشار به حساب می آید. این گلوگاه، بلندترین بخش آبشار است که 82 متر ارتفاع، 150 متر وسعت و 700 متر طول دارند. آبشار ایگواسو وسیع تر از آبشار ویکتوریا است؛ با این حال تفاوت این دو آبشار در این است که ایگواسو از آبشارهای مستقل کوچک که در کنار هم به پایین می ریزند تشکیل می شود اما ویکتوریا یک آبشار یک تکه و منسجم است.

هتل کاتاراتاس ایگواسو

این هتل، تنها محل اقامت در پارک ملی در مرز برزیل است، به عبارتی می توان گفت آبشار ایگواسو در یک قدمی در اتاق های این هتل است! تنها کافی است در عرض یک دقیقه از پله ها پایین بروید تا منظره ای از آبشار را ببینید که کمتر کسی تاکنون دیده است. مزیت دیگر این هتل، امکان استفاده از فضای پارک ملی خارج از ساعات مقرر است. ساعاتی که پارک ملی به روی گردشگران بسته می شود، دیگر خبری از جمعیت نیست. تنها شما می مانید و آبشار! این هتل در سال 2010 بازسازی شد و به طور موفقیت آمیزی توانست ویژگی های تاریخی خود را با شاخصه های لوکس یک هتل امروزی پیوند زند. هتل کاتاراتاس توانسته آسایش، راحتی و امنیت را هنگام بازدید از یک اثر طبیعی برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

بهترین مکان برای دیدن آبشار ایگواسو

یکی از اولین شگفتی هایی که هر گردشگر از ایگواسو برای دیگران تعریف می کند، این است که چشم انداز این آبشار با هر قدمی که برمی دارند تغییر می کند و با هر حرکتی، منظره ای جدید در برابر چشمانشان نقش می بندد. بهترین چشم انداز به سلیقه هر گردشگر بستگی دارد. بعضی دوست دارند آبشار را از دور ببینند و بعضی چشم انداز نزدیک را ترجیح می دهند. به هرحال پیشنهاد می شود حداقل یک روز و نیم برای مشاهده آبشار از زوایای مختلف، هم از سمت برزیل و هم از سمت آرژانتین زمان بگذارید و از بیشترین زاویه ممکن از چشم انداز آبشار عکس بگیرید.

دیدن آبشارها از سمت آرژانتین، به گردشگران این امکان را می دهد تا چشم اندازی وسیع و پانورامایی از این پدیده طبیعی را ببینید. همچنین امکان ایستادن بر فراز آبشار نیز فراهم است؛ اما چشم انداز برزیلی هم در به نمایش گذاشتن نمای وسیع چیزی کم ندارد. بهترین زمان برای گرفتن عکس هایی که از سمت بالایی آبشار گرفته می شود، صبح هنگام است؛ یعنی دقیقاً زمانی که خورشید از سمت برزیل شروع به تابش بر ایگواسو می کند؛ اما برای عکس برداری از گلوگاه شیطان، زمان بعدازظهر تا عصر را پیشنهاد می کنیم، چون اگر صبح از گلوگاه شیطان عکس بگیرید، نور خورشید از روبرو است و اجازه ثبت عکس را به شما نمی دهد.

همچنین، بهترین زمان در سمت برزیل برای عکاسی نیز صبح هنگام است؛ یعنی وقتی که نور آفتاب از پشت سر شما می تابد. می توان قسمت هایی از ایگواسو که در خاک برزیل قرار دارند را، به دلیل وسعت کمتر، در ساعات صبح گشت؛ اما گشت وگذار خود را به تماشای چشم انداز آبشار محدود نکنید؛ بلکه در ساعات مختلف، به بخش های گوناگون آبشار بروید و این طبیعت وحشی را در دماهای مختلف آب وهوا تجربه کنید.

بهترین راه برای لمس ایگواسو

پس از این که بازدید کنندگان سوار بر قایق، به آبشار نزدیک می شوند، این اولین سؤالی است که برای آن ها پیش می آید آیا خیس می شویم؟ پاسخ این است که خیر. شما خیس نمی شوید، بلکه موش آب کشیده می شوید! و این روش ایگواسو برای خوشامدگویی به گردشگران است. این بخشی از ماجراجویی شماست که اگر به آن تن ندهید، لذت ماجراجویی در ایگواسو را از دست خواهید داد.

بهترین زمان برای تجربه ایگواسو

خبر خوب برای گردشگران این است که به علت وجود نداشتن اختلاف دمایی شدید در منطقه، همواره امکان بازدید از ایگواسو فراهم است؛ اما به طور کلی در شروع سال میلادی، یعنی دی و بهمن ماه به علت تعطیلات، جمعیت گردشگران افزایش می یابد. در این فصل همچنین حجم آب آبشار زیاد و دمای هوا مطلوب تر است. تعطیلات عید پاک نیز زمان نسبتاً خوبی برای دیدن ایگواسوست. در خرداد و تیر، ایگواسو شاهد باران های موسمی است و سطح آب آبشار در بالاترین حد خود است. برخی گردشگران برای تجربه حداکثر شدت و قدرت آبشار، این فصل را برای سفر انتخاب می کنند؛ اما می توان گفت بهترین فصل برای دیدن آبشار، مهر و آبان است. هوا لطیف و دلپذیر، آبشار زیبا و فضای اطراف خلوت تر است.

توصیه هایی برای عکاسان در ایگواسو

بهترین عکس های ایگواسو، همگی صبح هنگام، چه از سمت برزیل و چه آرژانتین ثبت شده است، اما نباید فراموش کرد که درهای پارک ملی در آرژانتین ساعت 8 صبح گشوده می شوند؛ بنابراین باید در اولین فرصت وارد پارک شد و نور مناسب خورشی را از دست نداد؛ اما برزیلی ها در پارک را در ساعت 9 صبح باز می کنند؛ بنابراین اگر بتوان شب را داخل پارک گذراند، صبح زود می توان تصاویر بهتری ثبت کرد. در این صورت آبشار درخشان تر و رنگ سبز درختان شفاف تر به نظر خواهند رسید اما اگر می خواهید از نزدیک تصویر آبشار را ثبت کنید، به;خصوص قسمتی که آب رودخانه ناگهان به سمت پایین سرازیر می شود، بهتر است این کار را به بعد از ظهر موکول کنید اما نباید فراموش کنید که برزیلی ها رأس ساعت 5 درهای پارک را می بندند؛ بنابراین یا باید شب را در پارک بگذرانید یا تا قبل از این ساعت، کار عکاسی خود را تمام کنید.

عکاسی از گلوگاه شیطان نیز بسیار پرطرفدار است و باید از سمت برزیل انجام شود. بهترین زمان این کار، بعد از ظهر، یعنی هنگامی است که خورشید عمود بر آبشار نتابد. عکاسی از گلوگاه شیطان هنگام صبح باعث می شود تا خورشید مستقیم به درون لنز شما بتابد و عکستان تیره بیفتد. چهار بار در سال، هنگامی که ماه کامل است، پارک ملی ایگواسو در طول شب نیز به روی گردشگران باز است. این یک فرصت طلایی برای عکاسی از گلوگاه شیطان است.

بسیاری از مکان های مناسب برای عکاسی از آبشار، چه در سمت برزیل و چه آرژانتین، از بارش قطره های آب آبشار در امان نیستند؛ بنابراین فراموش نکنید تا تجهیزات خود را با پوشش مناسب به نزدیکی آبشار ببرید. هنگام بازید با قایق، قایقران شما را به بخشی امن می برد تا با خیال راحت عکاسی کنید. پس از آن باید دوربین های خود را در محفظه ویژه ای قرار دهید که از آن ها در مقابل آب آبشار محافظت می کند و سپس به گردش ادامه دهید.

نکات مهم گردشگری در ایگواسو

مجموعه آبشارهای ایگواسو هم از سمت کشور برزیل و هم آرژانتین قابل دسترسی است. در نزدیکی آبشار در هر دو کشور فرودگاه وجود دارد اما از پایتخت های دو کشور، یعنی سائوپائولو و بوینس آیرس، امکان دسترسی به آبشار فراهم است. همچنین امکان عبور از مرز فراهم است اما اگر از آرژانتین وارد ایگواسو می شوید، ممکن است به ویزای برزیل نیاز داشته باشید که امکان صدور آن در مرز وجود ندارد و باید از قبل برای آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که ایگواسو یک منطقه حفاظت شده است که امنیت کامل در آن برقرار است؛ بنابراین سفر کردن در آن به تنهایی نیز می تواند لذت بخش باشد. در بسیاری مواقع گردشگران پس از حضور در پارک، تصمیم به افزایش مدت اقامت خود در ایگواسو می گیرند؛ بنابراین از اقامت خود در ایگواسو لذت ببرید و اگر تمایل داشتید، چند روز بیشتر در کنار ایگواسو باشید.

منبع: sevennaturalwonders.org
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1195

به "آشنایی با آبشار ایگواسو (iguazu) برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با آبشار ایگواسو (iguazu) برزیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار ایگواسو (iguazu) برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید