دریاچه یخ زده آبراهام کانادا (Abraham Lake) با حبابهای یخ زده!

کانادا شگفتی‌های فراوانی را در خود جای داده است، یکی از جالبترین آنها دریاچه‌ای با حباب های یخ زده به نام آبراهام (Abraham Lake) است که برایتان در این مقاله معرفی خواهیم کرد.

دریاچه یخ زده آبراهام کانادا (Abraham Lake) با حبابهای یخ زده!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در طبیعت و دشت های وسیع، رو به کوه های راکی، آب رودخانه ساسکاچوان از سال 1972 در دریاچه ای مصنوعی با نام آبراهام و در پشت سد سنگی به نام بیگهورن ذخیره شده تا برای تولید برق و حفاظت از ساکنین شهر ادمونتون در برابر سیل ، از آن استفاده شود. نام دریاپه نیز داستان خودش را دارد. پس از اتمام پروژه ، دولت آلبرتا مسابقه ای برای انتخاب مناسب ترین نام برای دریاپه میان مدارس و دانشگاه ها برپا کرد. نام های زیادی پیشنهاد شد اما چون در خصوصیات نام مناسب، مرتبط بودن آن با مسائل جغرافیایی ، تاریخی و ارزشی ذکر شده بود، نام آبراهام انتخاب شد. در واقع نام آبراهام از روی راهنمای گردشگری سیلاس آبراهام که با خانواده اش در اطراف همین منطقه زندگی می کردند گرفته شده بود.

دریاچه ای زیبا و دیدنی که حباب هایی در آن محبوس شده‌اند. این حباب ها از گاز متان هستند.و منتظر یک جزقه برای انفجار هستند.

این حبابهای متان از کف رودخانه می‌آیند و در نتیجه مصرف شدن برگ ها، گیاهان و جسد حیوانات مرده توسط باکتری ها تولید شده اند. در فصول گرم سال، هنگامی که آب دریاچه جریان دارد، این حباب ها از اعماق دریاچه به سطح آمده و وارد هوا می شوند.

اما در فصل زمستان و در سرمای منفی 30 درجه سانتی گراد، با اینکه دمای آب در کف دریاچه پایین‌تر است، اما سطح دریاچه یخ زده میزند. حباب ها خودشان را به سطح آب می‌رسانند ، اما در برخورد با سطح دریاچه متوقف شده و محبوس می‌شوند. یخ و دمای پایین آب، باعث منجمد شدن حباب ها شده و اینجاست که به خواب زمستانی می روند.

با گرم شدن هوا، یخ دریاچه هم کم کم آب می شود و حباب های متان نیز در هوا آزاد می شوند.

شفافیت جالب سطح دریاچه

علت شفافیت یخ دریاچه، بارش کم برف در منطقه است. هرچند که همین مقدار بارش همراه با سردی هوا کافیست تا سطح دریاچه مانند یک آینه صاف صاف شود.

هر چند که در این آینه شما خودتان را نه، ولی حباب های قاب گرفته شده را می بینید. اما این دریاچه در فصول گرم سال، رنگ آبی چشم نوازی دارد که به علت به جا ماندن بلورهای یخچالی است که از فصول سرد سال به جا مانده است و بخش قرمز طیف نور را به خوبی جذب می‌نماید.

این دریاچه زیباست ولی خطرناک است

این حبابها همان قدر که به اندازه سپیدی شان زیبا هستند، اما بسیار خطرناک اند. قدرت گاز متان حبس شده، 20 برابر قدرت گاز Co2 فشرده شده است.

این بدان معناست که بر روی دریاچه ای از نارنجک قدم می زنید.

از جنس آب، ولی اشتعال‌پذیر!

هرچند که متان موجود در دریاچه خالص نبوده و در واقع متان یخ زده و هیدراته شده است اما به شدت قابل اشتعال است و این حباب های محبوس شده نیز استثنا نیستند. اگر روی یخ را بشکنید تا یکی از حباب آزاد شود و همزمان آن را با یک فندک مشتعل کنید، سریعا آتش می گیرد.

دسترسی به دریاچه آبراهام

برای رفتن به این دریاچه باید به کانادا، غرب آلبرتا (Alberta)، کوه‌های راکی و منطقه ای به نام Bighorn Country بروید.

افراد بسیاری در فصول گرم سال برای ماهیگیری و کوهپیمایی به این دریاچه می آیند، اما عده ای هم تمام زمستان گوش به زنگ اند تا دریاچه یخ زده و برای اسکی روی این حباب های زیبا خودشان را به اینجا برسانند.

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 104

به "دریاچه یخ زده آبراهام کانادا (Abraham Lake) با حبابهای یخ زده!" امتیاز دهید

6 کاربر به "دریاچه یخ زده آبراهام کانادا (Abraham Lake) با حبابهای یخ زده!" امتیاز داده اند | 3.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه یخ زده آبراهام کانادا (Abraham Lake) با حبابهای یخ زده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید