آشنایی با دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) بنف کانادا

طبیعت کانادا شما را شگفت زده خواهد کرد، طبیعت برای جلوه گری در این نقطه از جهان حسابی وقت گذاشته است و همه چیز انگار توسط هنرمندی طراحی شده اند، دریاچه مورین که با نام دریاچه موراین نیز شناخته می‌شود یکی از این زیبایی هاست، در پارک ملی بنف، در کانادا و در فاصله 14 کیلومتری از روستایی با نام لیک لوئیس قرار دارد و در دره ای واقع است که به دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) مشهور شده است زیرا از کوهستانی با قله های بسیار احاطه شده است.

آشنایی با دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) بنف کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نام این دره از آن جا آمده است که اطراف آن، با ده قله مهم پوشیده شده است. هم قله ها را از کنار دریاچه می توانید ببینید و هم دریاچه را از روی قله ها.

این سرزمین یخی، در گذشته دور، سرزمین مادری سرخپوستان بوده است. کاشف این منطقه، ساموئل آلن (Samuel Allen)، برای اولین بار با راهنمای سرخپوست خود ، سوار بر اسب به اینجا آمد.

ذوق زده از دیدن قله ها، دور خود از شرق به غرب چرخید و آن ها را شمرد. او که زبان محلی مردم این منطقه را یاد گرفته بود، بار دیگر به احترام همسفرش به زبانی غریبه شمرد، یک، دو، سه، چهار و … البته این نام گذاری ها بعدا تغییر پیدا کرد و تنها نام سه قله ثابت ماند، آن هم به احترام ساموئل و همسفرانش.

این ده قله به شرح زیر هستند

  1. کوهستان نپتوآک (Neptuak Mountain) با ارتفاع 3,233 متر
  2. کوهستان ونچمنا (Wenkchemna Peak)با ارتفاع 3,170 متر
  3. کوهستان پری (Mount Fay) با ارتفاع 3,235 متر
  4. کوهستان کوچک (Mount Little) با ارتفاع 3,088 متر
  5. کوهستان پرن (Mount Perren) با ارتفاع 3,051 متر
  6. کوهستان الن (Mount Allen) با ارتفاع 3,310 متر
  7. کوهستان تونزو (Mount Tuzo) با ارتفاع 3,246 متر
  8. کوهستان بولن (Mount Bowlen) با ارتفاع 3,072 متر
  9. کوهستان تونسا (Mount Tonsa) با ارتفاع 3,057 متر
  10. کوهستان دلتافورم (Deltaform Mountain) با ارتفاع 3,424 متر

بر بلندای این کوهستان ها، در راه رسیدن به قله ها، دو اقامتگاه وجود دارد که مامنی گرم و نرم را برای کوهنوردان فراهم نموده است.

کلبه فای (Fay Hut)

بر بلندای دره Prospetors در پارک ملی کوتنای (kootenay National Park) کلبه ای تازه ساخته شده قرار دارد. کلبه اصلی، در سال 1927 ساخته شده بود، اما از روی بی احتیاطی، در سال 2003 طی حادثه آتش سوزی از بین رفت.

در سال 2005 اما ، 20 نفر از کوهنوردان عزم خود جزم کردند تا در همان نزدیکی، اقامتگاه جدید را بنا کنند. آنان 4 هفته را در ارتفاع بالا و در شرایط سخت کار کردند تا کلبه ای امن، گرم و راحت پناهگاه کوهنورادن شود. 12 زیر انداز فوم، فانوس، اجاق گاز و شومینه از امکانات کلبه است، که در ازای پرداخت هزینه می تواند محل اقامت شما بر روی یکی از ده نگین دره باشد.

برای رسیدن به کلبه باید 5 ساعت در بهترین حالت و در بدترین حالت 11 ساعت را کوهپیمایی کنید.

کلبه نیل کولگن (Neil Colgan Hut)

کلبه ای کوهستانی در میان سپیدی که چشم را می زند، در ارتفاع 2957 متری قرار گرفته است.

بر روی گردنه‌ای خطرناک که طوفان‌هایش سخت و مرگبار است، بین دو کوه Little Mount و Bowlen Mount. این منطقه جزو پارک ملی کوتنای (kootenay National Park) به حساب می آید و باشگاه کوهنوردی کانادا، مسئولیت محافظت از این اقامتگاه را بر عهده گرفته است. این کلبه دارای 18 تشک فوم است که زیر کیسه خواب قرار می‌گیرد.

کلبه کاملا عایق شده تا انرژی هدر نرفته و فضای داخل گرم بماند. لامپ و فانوس ها نیز با سوخت پروپان تولید نور می کنند و اجاق گاز نیز برای گرم کردن غذا فراهم است. ایوانی کوچکی هم، برای قهوه خوردن و لذت بردن از منظره وجود دارد که نشستن در آن صد البته مجانی نیست.

برای افرادی که عضو باشگاه کوهنوردی کانادا هستند، قیمت یک شب اقامت در کلبه، 30 دلار و برای کوهنوردان عادی 40 دلار است. برای رسیدن به این گردنه و گذراندن شبی به یاد ماندنی، باید از دریاچه موراین و مسیر Perren به مدت 8 تا 12 ساعت را کوهنوردی کرد. زمستان ها نیز باید 4 تا 6 ساعت را از روی یخچال های لغزنده و خطرناک کوهستان گذشت.

دریاچه موراین (Moraine Lake)

این دریاچه ای فیروزه ای رنگ، مانند نگینی میان دره ده قله قرار گرفته است. دریاچه موراین، دریاچه ای یخی است.

این جمله هم به معنای این است که دریاچه بیشتر سال را منجمد است و هم به معنای این است که از آب شدن یخچال های طبیعی یوجود آمده. دریاچه در پارک ملی بانف (Banff National Park)، در ارتفاع، 1885 متری و در فاصله ای 14 کیلومتری از روستای لوئیس قرار گرفته است.

تا اواخر ژوئن به خاطر یخ زدگی، این منطقه قابل دسترسی نمی باشد، اما به محض آب شدن یخ ها، جمعیت زیادی از گردشگران برای تماشای آبی حیرت انگیز این دریاچه به اینجا می آیند.

همان طور که گفتیم، آب دریاچه از یخچال های طبیعی تغذیه می شود، بنابراین آب آن شفاف و زلال است. آب شفاف طیف وسیعی از رنگ ها را به شدت جذب می کند، مانند رنگ قرمز، نارنجی و زرد. اما در مقابل، رنگ های آبی و سبز را به خوبی بازتاب می کند و این همان رنگی ست که به چشم ما می رسد.

در نتیجه ما دریاچه را به رنگ سبز آبی می بینیم.

لژ دریاچه موراین (Moraine Lake Lodge)

عمارتی زیبا، ساخته شده در 1985، که علاوه بر لوکس بودن و داشتن امکانات رفاهی، از امتیاز نزدیکی به دریاچه موراین نیز برخوردار است. علاوه بر همه این ها، برنامه های مفرح و تورهای تخصصی طبیعت گردی و کوهپیمایی را، در بالاترین سطح از کیفیت به مسافران ارائه می دهد.

انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 105

به "آشنایی با دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) بنف کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) بنف کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) بنف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید