برای دیدن درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا بروید

در دل جنگل‌های انبوه و دورافتادۀ بریتیش کلمبیا، غول‌های زندۀ طبیعت قرار دارند؛ درختانِ کهنسال و عظیم‌الجثه‌ای که به مانند آثار تاریخی باید از آنها محافظت شود. یکی از این غول‌های طبیعی، بزرگترین درخت سدر دنیا است که در پارک ملی Pacific Rim واقع شده است. این درخت عظیم که "Cheewhat Giant" نام دارد، نمادی از شکوه و ابهت طبیعت و نیز یادآور ضرورت حفاظت از میراث گرانبهای زیست‌محیطی است.

در ادامه شما را با بزرگترین درخت در کانادا و بزرگترین درخت سدر دنیا آشنا کنیم.

برای دیدن درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا بروید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بزرگترین درخت کانادا در منطقه ای دور افتاده و حفاظت شده در پارک ملی Pacific Rim قرار گرفته است. این سدر قرمز Cheewhat Giant نام داشته و نه تنها بزرگترین درخت کانادا بلکه بزرگترین درخت سدر دنیا است.

قطر تنه این درخت بزرگ بیش از شش متر بوده و 56 متر ارتفاع دارد. ابعاد این درخت به قدری بزرگ است که برای ساخت 450 تیر چوبی تلفن کافی است!

برای تماشا این درخت باید در جاده تریلی های حمل درخت و ماشین های چوب بر پیش رفته و سپس جنگل را با پای پیاده طی کنید. پیمودن این راستا تنها از طبیعت گردان باتجربه بر می آید و راستاهای دسترسی به آن را می توان با جست وجو در اینترنت یافت.

بگفته Ancient Forest Alliance از آنجا که این درخت در منطقه حفاظت شده قرار گرفته است هنوز از خطر قطع به وسیله چوب برها در امان مانده، اما فعالیت این شرکت ها آخرین جنگل سدارهای کهن را به خطر انداخته است.

بگفته کن وو، موسس Ancient Forest Alliance، ناحیه Pacific Rim بسیار باریک و آسیب پذیر بوده و با عرض کمتر از چند کیلومتر در بیشتر West Coast Trail کشیده شده است.

او در اینباره گفت: قطع درختان قدیمی در اطراف پارک جویبارهای ماهی قزل آلا ورودی به پارک را گل آلود نموده، زیستگاه حیات وحش را پیوسته کاهش داده و لذت حضور در طبیعت وحشی را برای کوهنوردانی که صدای غرش اره برقی را از میان جنگل های می شوند از بین می برد.

طی ماه های اخیر تظاهراتی چون Fairy Creek در جزیره ونکوور و Save Old Growth در ونکوور با هدف آگاهی رسانی عمومی درباره این موضوع برگزار شده اند.

وی اضافه نمود: نابودی بزرگترین و برترین ذخیره درختان کهنسال بریتیش کلمبیا موجب نابودی زیست بوم ها و جوامع روستایی می گردد و در طول تاریخ بارها شاهد رویدادهایی مشابه بوده ایم. برای مثال پیش از این ماهی گیری بی رویه سبب نابود شدن ذخایر ماهی کاد آتلانتیک شد. چرا باید اجازه دهیم تاریخ مخرب بواسطه طمع و حرص دوباره در بریتیش کلمبیا تکرار گردد؟

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با Ancient Forest Alliance و فعالیت آن ها برای حفاظت از جنگل های کهنسال و تضمین جنگلداری پایدار به وبسایت آن ها مراجعه کنید.

راستی اگر امکان تماشای درختان کهنسال و غول آسا در دل جنگل های دورافتاده را ندارید همواره می توان در Cathedral Grove بریتیش کلمبیا به ملاقات آن ها رفت.

نکات درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا:

  1. درخت Cheewhat Giant به عنوان بزرگترین درخت کانادا و بزرگترین درخت سدر دنیا با ابعاد باورنکردنی؛ قطر تنه بیش از 6 متر و ارتفاع 56 متر.
  2. محل قرارگیری این درخت در منطقه‌ای دورافتاده و حفاظت‌شده در پارک ملی Pacific Rim و دشواری دسترسی به آن برای گردشگران.
  3. توجه به  عواقب نابودی جنگل‌های کهنسال و درختان غول‌پیکر بر زیست‌بوم‌ها، جوامع روستایی و تجربۀ طبیعت‌گردی و مقایسه با نابودی ذخایر ماهی در گذشته.
  4. محل قرارگیری: Cheewhat Giant در منطقه‌ای حفاظت‌شده و دورافتاده قرار دارد که دسترسی به آن نیازمند عبور از مسیرهای پیچیده و جنگلی است.
  5. اهمیت اکولوژیکی: این درخت نه تنها به خاطر ابعاد بزرگش شگفت‌انگیز است، بلکه به عنوان بخشی از اکوسیستم جنگل‌های قدیمی، نقش حیاتی در حفظ تنوع زیستی منطقه ایفا می‌کند.
  6. تهدیدات: با وجود حفاظت‌های موجود، فعالیت‌های بشری همچون قطع درختان اطراف، زیستگاه‌های حیات وحش را تهدید می‌کند و تعادل طبیعی را به خطر می‌اندازد. توجه به تهدیدات ناشی از فعالیت‌های شرکت‌های چوب‌بری در اطراف پارک و آسیب‌های وارده به زیستگاه‌های حیات وحش و کیفیت تجربۀ طبیعت‌گردی.
  7. تلاش‌های حفاظتی: سازمان‌هایی مانند Ancient Forest Alliance با برگزاری رویدادها و فعالیت‌های آگاهی‌بخش، در تلاشند تا این گنجینه‌های طبیعی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.

سخن پایانی

حفاظت از غول‌های زندۀ جنگل، حفاظت از میراث گرانبهای طبیعت و حیات وحش است. این درختان عظیم‌الجثه نه تنها زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند، بلکه نمادی از تاریخ کهن و پایداری طبیعت در برابر گذر زمان هستند. ما وظیفه داریم تا از این گنجینه‌های ارزشمند محافظت کنیم، زیرا آنها بخشی از هویت و میراث فرهنگی ما هستند. با حفظ این غول‌های زنده، ما به نسل‌های آینده فرصت می‌دهیم تا شکوه طبیعت را درک کنند و از آن الهام بگیرند. 

Cheewhat Giant بیش از یک درخت است؛ او یادآور ارزش‌هایی است که باید در برابر طمع و سودجویی دفاع کنیم. این درخت عظیم، میراثی است که باید با تمام توان از آن محافظت کرد تا شاهد تکرار اشتباهات گذشته در بریتیش کلمبیا نباشیم. با حمایت از سازمان‌هایی مانند Ancient Forest Alliance، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده نیز شانس تجربه شگفتی‌های طبیعت را خواهند داشت.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 6 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1083

به "برای دیدن درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا بروید" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای دیدن درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا بروید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دیدن درختان عظیم الجثه به بریتیش کلمبیا بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید