استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر ونکوور

حمل و نقل در ونکوور بسیار کارآمد است از خطوط مترو تا مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری را با هم مرور خواهیم کرد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر ونکوور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پیش از آغاز توضیحات، ضروری است به این نکته نیز اشاره کنیم که یکی از راه های بسیار خوب برای جا به جایی، متروی این شهر است که به وسیله آن می توانید به نقاط بسیاری از ونکوور سفر کنید. بعلاوه در صورتی که می خواهید در خصوص ایستگاه ها، خطوط مترو و به طور کلی سریع ترین راه رسیدن به مقصد مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید، می توانید از سرویس Translink استفاده نمایید.

وسایل نقلیه عمومی ونکوور

در ونکوور، چند گزینه برای حمل و نقل عمومی وجود داشته که می توانید بسته به مقصد خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. گزینه های موجود شامل موارد زیر است:

  1. اتوبوس: اتوبوس های ونکوور، تمامی محله های این شهر را به یکدیگر متصل نموده و به صورت مرتب در حال جا به جا کردن مسافران در سطح شهر هستند. تمامی اتوبوس های موجود در ونکوور مجهز به امکانات لازم برای قرار گرفتن صندلی چرخ دار و کالسکه در آن ها هستند. در اتوبوس های معمولی، محل پرداخت هزینه سفر در قسمت جلوی اتوبوس است در حالی که در اتوبوس های درازتر که به اتوبوس های دوکابین نیز معروف اند، مسافران می توانند در هر قسمت ورودی هزینه سفر خود را پرداخت نمایند. شما می توانید هزینه سفر خود را به وسیله کامپس کارت (Compass Card)، کارت اعتباری (Credit Card) یا پول نقد پرداخت کنید.
  2. اسکای ترین (قطار هوایی): اسکای ترین، نام سیستم حمل و نقل عمومی و سریع متروی ونکوور است که شما می توانید با استفاده از کامپس کارت یا کارت اعتباری خود به یاری آن به نقاط مختلف شهر رفت و آمد داشته باشید. اسکای ترین ونکوور دارای سه خط مجزا است:

. خط Expo که در مرکز شهر، منطقه ها برنابی (Burnaby)، وست مینستر تازه (New Westminster) و ساری (Surrey) را به یکدیگر متصل می نماید.

. خط Millennium که در میانه شهر قرار داشته و منطقه ها برناپی، پورت مودی (Port Moody) و کوکیتلام (Coquitlam) را به یکدیگر متصل می نماید.

. خط Canada که مرکز شهر را به فرودگاه بین المللی ونکوور و ریچموند (Richmond) متصل می نماید.

  1. اتوبوس دریایی (ُSeaBus): اتوبوس دریایی وسیله ای برای جا به جایی مسافران به شمال و غرب ونکوور است که در محدوده waterfront station، که قطب اصلی حمل و نقل به تمامی روش ها در این شهر بوده قرار گرفته است. شما می توانید، هزینه سفرهای خود با اتوبوس دریایی را به وسیله کامپس کارت یا کارت اعتباری خود پرداخت کنید.
  2. قطار سریع السیر West Coast Express: قطار West Coast Express، یک قطار مسافربری سریع السیر بوده که از دوشنبه ها تا آدینه ها، در ساعات شلوغی در دسترس است. این قطار در محدوده Mission و مرکز شهر در دسترس قرار داشته و شما می توانید با استفاده از کامپس کارتی خود، هزینه سفر را پرداخت کنید.

کشتیرانی در جزایر ونکوور و فراتر از آن ها

شما می توانید به وسیله کشتی، از ونکوور به تمامی سواحل بریتیش کلمبیا دسترسی داشته باشید. کشتی هایی که در سواحل بریتیش کلمبیا هستند می توانند شما را به جزایری از جمله ویکتوریا، نانیمو و جزایر و منطقه ها مختلف دیدنی دیگری ببرند. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه سفر کشتی های بریتیش کلمبیا، به وسیله کامپس کارت امکان پذیر نیست و شما باید هزینه سفر خود را به صورت آنلاین یا در بندرگاه پرداخت کنید.

کامپس کارت چیست و چگونه می توان آن را تهیه کرد؟

کامپس کارت رایج ترین روش برای پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در ونکوور است. شما می توانید این کارت را به شکل کارتی ساده یا به شکل دستبند به همراه خود داشته باشید. خرید و شارژ کردن کامپس کارت در منطقه ها مختلفی از ونکوور انجام می گردد و شما می توانید به وسیله دستگاه های مخصوصی که در ایستگاه های مترو، اتوبوس دریایی، قطار سریع السیر و بندرگاه کشتی های مسافربری وجود دارند، عملیات خرید و شارژ این کارت را انجام دهید. بعلاوه شارژ کردن کامپس کارت به صورت آنلاین و به وسیله سایت کامپس کارت هم امکان پذیر است. شما می توانید از تعرفه های مختلفی که این سرویس برای مشتریان خود قرار داده بهره ببرید یا اینکه به صورت نقدی حساب خود را شارژ کنید.

هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی در ونکوور چقدر است؟

مقدار مبلغی که شما به عنوان کرایه، هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی ونکوور می پردازید، بر اساس مسافتی که طی می کنید محاسبه می گردد. کرایه اتوبوس های ونکوور همواره ثابت بوده و هزینه سفر در یک منطقه را حساب می نماید اما در اسکای ترین، شما بر اساس تعداد منطقه های که در سفر خود طی می کنید، کرایه پرداخت خواهید کرد.

دقت داشته باشید که هنگام ورود و خروج خود، حتما کامپس کارت خود را مقابل دستگاه قرار دهید تا هزینه اضافه ای از حساب شما کسر نگردد. بعلاوه در صورتی که کامپس کارت خود را فراموش نموده باشید، می توانید با پرداخت نقدی یا به وسیله کارت اعتباری که دارای سیستم Tap-To-Pay باشد کرایه مسیر خود را پرداخت کنید. کرایه وسایل نقلیه به صورت سالانه تغییر می نماید که شما می توانید برای کسب اطلاعات از آن ها به وبسایت Translink مراجعه نمایید.

نکته: در صورتی که قصد پرداخت هزینه به صورت نقدی را داشته باشید، یک بلیط سفر یکبار مصرف به شما داده می گردد که به مدت 90 دقیقه اعتبار داشته و به وسیله آن می توانید از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید. بعلاوه هنگامی که در اسکای ترین کارت اعتباری یا کامپس کارت خود را نزدیک دستگاه پرداخت می کنید، هزینه حداکثر مسافت تا انتهای خط از آن کسر می گردد اما هنگامی که دوباره کارت خود را موقع خروج به دستگاه نزدیک می کنید، تنها هزینه مسافتی که طی نموده اید از آن کسر می گردد؛ بنابراین در صورتی که خروج خود را ثبت نکنید، هزینه کل مسیر از حساب شما کسر خواهد شد.

آشنایی با مسیرهای مختلف وسایل نقلیه عمومی

پیش از استفاده از وسایل نقلیه عمومی، شما باید با مسیرهای آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید برترین و سریع ترین برنامه را برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنید.

علاوه بر این موارد، شما می توانید از سرویس Translink و خدماتی که در زمینه مسیریابی در اختیار کاربران خود قرار می دهد نیز بهره ببرید. بعلاوه می توانید پس از رسیدن به ایستگاه اتوبوس مورد نظر خود، شماره ایستگاه و شماره مسیر را به شماره 33-333 ارسال نموده و از اتوبوس های بعدی که در ایستگاه موردنظر توقف خواهند کرد آگاه شوید.

نکته: یکی از برنامه های کاربردی در زمینه مسیریابی وسایل نقلیه در ونکوور، برنامه Rocketman است که می توانید آن را به صورت رایگان روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این برنامه اطلاعات کاملی از جمله ایستگاه ها، گزارش لحظه ای هرگونه تاخیر، مقدار شلوغی وسایل نقلیه عمومی و… را به راحتی در اختیار شما قرار داده که به یاری آن ها می توانید در کوتاه ترین زمان به مقصد خود برسید.

استفاده از دوچرخه در کنار وسایل نقلیه عمومی

با استفاده از ترکیب دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی، شما می توانید تقریبا به هر مکانی از شهر ونکوور سفر کنید. بعلاوه با استفاده از این روش در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هم تاثیرگذار خواهید بود. شما می توانید دوچرخه خود را تقریبا به وسیله تمامی وسایل نقلیه ونکوور جا به جا کنید. سرویس Translink اطلاعات لازم در خصوص حمل دوچرخه در هریک از وسایل نقلیه را در اختیار شما قرار خواهد داد که پیش از انجام این کار می توانید بخش مورد نظر را مطالعه کنید.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در ساعات اوج ترافیک، شما اجازه جا به جا کردن دوچرخه به وسیله اسکای ترین را ندارید؛ در این شرایط، پارکینگ ها یا محل های مخصوصی برای دوچرخه قرار داده شده است که می توانید در ساعات اوج ترافیک، دوچرخه خود را پارک نموده و به سفر خود ادامه دهید.

نکته: در صورتی که با نحوه قرار دادن دوچرخه روی قفسه جلوی اتوبوس آشنایی ندارید، می توانید در محل هایی مانند Main Street-Science World Station یا City Hall Plaza که در شمال شهر قرار گرفته است، این کار را جهت یادگیری، به صورت آزمایشی انجام دهید.

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، در حفظ پاکیزگی محیط زیست سهیم باشید

هدف طرح سبزترین شهر در ونکوور، این است که بیش از 50 درصد سفرهای شهری به صورت پیاده، به وسیله وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه صورت گیرد. با پیوستن به این جنبش، علاوه بر اینکه سلامت محیط زندگی خود را حفظ می کنید، هزینه های خود را هم به شدت کاهش خواهید داد. بعلاوه با استفاده از دوچرخه در رفت و آمد های خود، علاوه بر حفظ سلامت محیط زیست، از مزایای فعالیت روزانه آن هم برخوردار خواهید شد.

انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1167

به "استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر ونکوور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید