حقایقی درباره آبشار نیاگارا کانادا

تا به حال برایتان مطالب مختلفی را در مورد آبشار نیاگارا نقل کردیم اما میخواهیم این بار حقایقی را نیز از این آبشار لیست کنیم که احتمالا برایتان جالب خواهد بود.

حقایقی درباره آبشار نیاگارا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آبشار نیاگارا، آبشاری دو ملیتی ست که بخشی از آن کانادایی و بخشی آمریکایی است. قسمت کانادایی آبشار در استان انتاریو و بخش آمریکایی آن در استان نیویورک واقع شده است. منظره ها نفس گیر، قرار گرفتن در میان 3 آبشار بلند دنیا و سرعت آبی که تمامی آبشارهای دنیا را پشت سر گذاشته، 3 مزیتی هستند که نیاگارا خاص و منحصربه فرد نموده اند.

نیاگارا در لغت به معنای صدای رعد آساست و با تماشا این مجموعه حیرت انگیز متوجه خواهید شد که نامی بر گذاشته اند کاملا شایشته و به حق است. بیشتر آب آبشار به وسیله بارش های فصلی تامین می شود. از این رو اندازه آب نیاگارا در فصل های مختلف متفاوت دیده می شود.

آبشارهای نیاگارا قدمتی دور و دراز دارند، پیشینه این آبشارها به عصر یخبندان بازمی شود. دورانی که یخ های شمالی ذره ذره ذوب شده و حاصل این یخ های ذوب شده دریاچه ایری و رودخانه نیاگارا بوجود آورده اند. در ادامه با بخش های مختلف آبشار نیاگارا آشنا می شویم.

نعل اسبی، آبشار آمریکایی و نقاب عروس، 3 بخش تماشای آبشار نیاگارا

3 آبشار نعل اسبی، آبشار آمریکایی و نقاب عروس 3 بخش تماشای آبشار نیاگارا را تشکیل می دهند. نعل اسب بزرگترین آبشار است که در کشور کانادا و آبشار آمریکایی نیز همانطور که از اسمش پیداست در استان نیویورک امریکا قرار گرفته و کوچکترین بخش مجموعه به شمار می رود. نقاب عروس هم مرز بین دو کشور محسوب می شود.

آبشار نعل اسبی

آبشار نعل اسبی ارتفاع 50 متری دارد سرعت آب آن به قدری زیاد است که تا 120 متر زیر زمین را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر حجم آبشار نعل اسبی در کانادا واقع شده است به همین علت آن را آبشار کانادایی هم می نامند. آب این آبشار زیبا و با شکوه به دریاچه اونتاریو ریخته می شود.

آبشار آمریکایی

آبشار آمریکایی با شکل W که دارد بسیار شناخته شده می باشد. این آبشار در استان نیویورک واقع شده و ابهت آن گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد. جالب است بدانید که محققان هنوز نتوانسته اند ارتفاع آبشار آمریکایی را تخمین زنند اما به گفته بسیاری بلندترین بخش آبشار 34 و کوتاهترین آن 21 متر ارتفاع دارد.

آبشار نقاب عروس

نقاب عروس کوچکترین آبشار از مجموعه آبشارهای نیاگارا است. آب این آبشار به صورت مستقیم از صخره ها به رودخانه سرازیر می شود و شاید به همین علت است که به آن آبشار نقاب عروس می گویند. این آبشار در استان نیویورک قرار گرفته و با تمام زیبایی اش معروفیت کمتری نسبت به دو آبشار دیگر دارد.

جاذبه ها و سرگرمیات آبشار نیگارا

جاذبه های آبشار نیاگارا تنها به نگاه کردن یا قدم زدن در اطراف آن ختم نمی شود، بلکه ده ها سرگرمی مهیج در انتظارگردشگران هستند که با زیبایی آبشارها تلفیق شده و لحظاتی جادویی و پر از ماجرا را برای گردشگران خلق می نمایند.

پیاده روی در کنار آبشار

پیاده روی در کنار آبشار نیگارا تنها یک راه رفتن ساده نیست! بلکه تورهای پیاده روی گردشگران را به سفری هیجان انگیز می فرایند. کشف دنیای مرموز زیر آبشار و غار نوردی از سرگرمیاتی هستند که در این تور تجربه خواهید کرد. نکته مهم اینکه برای پیاده روی پوشیدن کاورهای مخصوص را از قلم نیاندازید چرا که در غیراین صورت حسابی خیس خواهید شد.

قایق سواری

قایق سواری آن هم را کنار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا، سرگرمیی منحصربه فرد است که نباید آن را از دست داد. قایق های سرگرمیی شما را دور تا دور آبشار می گردانند و به شما این امکان را می دهند تا شاهد عظمت آبشار در چند قدمی خود باشید.

پرواز بر فراز آبشار

قایق سواری آن هم را کنار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا، سرگرمیی منحصربه فرد است که نباید آن را از دست داد. قایق های سرگرمیی شما را دور تا دور آبشار می گردانند و به شما این امکان را می دهند تا شاهد عظمت آبشار در چند قدمی خود باشید.

تجربه زیپ لاین بر روی آبشار

احتمالا بیشتر گردشگرانی که اهل هیجان و ماجرایی هستند، سرگرمی مهیج زیپ لاین را تجربه نموده اند. اما زیپ لاین سواری در حالی که آبشار نیاگارا را در زیر پای خود دارید بی شک حال و هوایی متفاوت خواهد داشت.

شنا در آب های بلندترین آبشار دنیا

سرعت زیاد آبشارهای نیاگارا در دنیا معروفیت دارد و شنا کردن در رودخانه را تقریبا غیرممکن می نمایند. اما در این آبشار برای هواداران شنا هم سورپرایزی ویژه در نظر گرفته شده است. علاقه مندان به شنا می توانند به فضای مخصوصی که برای این کار تجهیز شده رفته و متفاوت ترین شنای عمرشان را تجربه نمایند.

رستوران گردی در نیاگارا

بعد از تجربه سرگرمیات هیجان انگیز وقت آن رسیده تا با صرف یک وعده غذای عالی خودتان را تقویت کنید. رستوران های اطراف نیاگارا با داشتن نمایی فوق العاده از آبشار و غذاهای لذیذ آماده اند تا از گردشگران پذیرایی نمایند.

حقایقی در مورد آبشار نیاگارا

  1. اعداد و ارقام متفاوتی از طول و ارتفاع آبشار نیاگارا اعلام می شود.
  2. دو نیروگاه برق پیش از تقسیم شدن آب بین دو کشور از آب آبشار نیاگارا استفاده می کنند و نظارتی روی میزان مصرف آن ها که قطعا تاثیر زیادی روی حجم آب آبشار دارد وجود ندارد.
  3. درهر ثانیه حدود 28000000 لیتر آب از آبشار نیاگارا سرازیر می شود.
  4. نیاگارا محل زندگی لاک پشت های زیادی است.
  5. سرخپوستان به دلیل صدای مهیب این آبشار آن را به عنوان خدای رعد می شناختند.
  6. صدای آبشار از فاصله های دور شنیده می شود و به نظر برخی بسیار مهیب می باشد.
  7. آبشار به رنگ سبز دیده می شود و این موضوع مربوط به سایش سنگ های این ناحیه است، در مجموع سالی 30 سانتی متر از سنگ های نواحی گوناگون نیاگارا فرسایش می یابد.
  8. وقتی خورشید به وسط آسمان می رسد تا نزدیک به غروب از آبشار کانادایی می توان رنگین کمان را مشاهده کرد.
  9. آنی ادسون تیلور اولین کسی است که از نیاگارا پایین پرید، وی زنی 63 ساله بود که در سال 1901 میلادی در روز تولدش تصمصم گرفت کاری عجیب انجام دهد، وی برای حفاظت از جانش درون بشکه ای رفت و خود را از بالای آبشار به پایین پرتاب کرد و جان سالم هم به در برد.
  10. یک سوم آبشار نیاگارا متعلق به کانادا می باشد، اما اختلافات زیادی روی این موضوع وجود دارد.
  11. قدمت این آبشار به سال ها پیش و عصر یخبندان می رسد.
  12. حجم بسیار بالایی از آب در نیاگارا در جریان است که اگر در زمستان میزان آب زیاد باشد و دمای هوا پایین برود روی آبشار کاملا یخ می زند و پلی کاملا یخی می سازد.
  13. معروفترین دیدگاه در رابطه با نام نیاگارا این است که از کلمه Onguiaahra به معنای تنگه بر گرفته شده است.
انتشار: 13 بهمن 1402 بروزرسانی: 26 بهمن 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 98

به "حقایقی درباره آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "حقایقی درباره آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره آبشار نیاگارا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید