در استان های کانادا حداقل حقوق چقدر است؟

اینکه چه انتظاری از بازار کار کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید باید در تناسب با واقعیت باشد، پس قبل از هر اقدامی در مورد حداقل های حقوق و دستمزد در هر استان اطلاعاتی را بدست بیاورید تا در نهایت تصمیم بهتری را در برنامه مهاجرتی خود بگیرید.

در استان های کانادا حداقل حقوق چقدر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در جدول زیر حداقل درآمد در کانادا به تفکیک ایالت‌های مختلف  آورده شده است. این آمار که مربوط به سال 2020 می باشد، جدیدترین ارقام منتشر شده در خصوص متوسط درآمد در کانادا است. از طریق این جدول می‌توانید درآمد و حقوق کارگر ساده در کانادا (جوشکار، کارگر ساختمانی و ...)، حقوق ماهیانه پرستاران در کانادا را با توجه به حداقل دستمزدی که برای هر ایالت تعیین شده است مشاهده کنید.

توضیحاتحداقل دستمزد ساعتیایالت
حداقل حقوق در کانادا در این ایالت از ابتدای اکتبر 2019 به 13.60 دلار برای هر ساعت افزایش یافت. این عدد از ابتدای اکتبر 2020 به 15 دلار خواهد رسید13.6 دلارآلبرتا
حداقل درآمد در کانادا دستمزد در این ایالت در اول ژوئن 2020 به 12.65 دلار برای هر ساعت کار افزایش یافت. این عدد برای سال 2019 معاول 13.85 دلار و برای سال 2020 تا 14.60 افزایش خواهد داشت.12.65 دلاربریتیش کلمبیا
حداقل درآمد در کانادا در این ایالت از ابتدای اکتبر 2019 به 11.15 دلار برای هر ساعت افزایش یافت. این عدد از ابتدای اکتبر 2020 به 11.35 دلار خواهد رسید.11.15 دلارمانیتوبا
حداقل حقوق در کانادا در این ایالت از ابتدای آوریل 2020 به 11.25 دلار برای هر ساعت افزایش یافت. طبق برنامه این عدد منطبق با شاخص قیمت مصرف کننده به صورت سالانه افزایش می‌یابد.11.25 دلارنیو برونزویک
از ابتدای آوریل 2020، حداقل دستمزد کانادا در این ایالت کانادا به 11.25 دلار در هر ساعت افزایش یافت.11.15 دلارنیو فوند لند و لابرادور
از آوریل 2020، حداقل حقوق تا 13.46 دلار برای هر ساعت افزایش یافت. هنوز عدد دقیق برای سال آینده اعلام نشده‌است اما بنظر می رسد تابعی از تورم شاخص قیمت مصرف کننده باشد.13.46 دلارنورث‌وست تریتوریز
از ابتدای آوریل 2020، حداقل درامد در کانادا در این ایالت کانادا به 11.00 دلار در هر ساعت افزایش یافت. این عدد منطبق با شاخص قیمت مصرف کننده به صورت سالانه افزایش می‌یابد.11.00 دلارنووا اسکوتیا
هر ساله در ابتدای آوریل حداقل حقوق دریافتی در این ایالت اعلام می شود13.00 دلارنوناووت
حداقل حقوق در کانادا در ژانویه 2020، معادل 14.00 دلار اعلام شد و بنابر اعلام مقامات این عدد در سال 2019 تا 15 دلار افزایش خواهد یافت.14.00 دلاراونتاریو
از ابتدای آوریل 2020، حداقل دستمزد کانادا برای این ایالت، 11.55 دلار برای هر ساعت تعیین شده است.11.55 دلارجزایر پرینس ادوارد
از ابتدای می 2020، حداقل دستمزد برای این ایالت، تا 12.00 دلار برای هر ساعت افزایش یافته است.12.00 دلارکِبِک
حداقل حقوق در کانادا در این ایالت از ابتدای اکتبر 2019 به 10.96 دلار برای هر ساعت افزایش یافت. این عدد از ابتدای اکتبر 2020 به 11.06 دلار خواهد رسید.10.96 دلارساسکاچوان
حداقل درآمد در کانادا در این ایالت از ابتدای آوریل 2020 به 11.51 دلار برای هر ساعت افزایش یافت این عدد منطبق با شاخص قیمت مصرف کننده به صورت سالانه افزایش می‌یابد.11.51 دلاریوکان

به طور کلی در سراسر کانادا حدود 1.25 میلیون نفر حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند و حدود 8 درصد از 15.3 میلیون کارمند در این کشور، حقوق بگیر دولت محسوب می‌شوند. جوانان 15 تا 24 ساله، نزدیک به 60 درصد از کسانی هستندکه حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند. این در حالی است که زنان در مقایسه با 22 درصد مردان در شغل‌های با دستمزد کم مشغول به کار هستند. بنابر آمار موجود به طور کلی یک سوم زنان کمتر از 15 دلار در ساعت درآمد دارند. دولت کانادا در حال حاضر برنامه های مهاجرتی متنوع کارآفرینان و افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنند، در نظر گرفته است. برنامه خرید بیزینس استانی یکی از روش‌های جذاب برای این دسته افراد خواهد بود.

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

به این نکات مهم به عنوان یک کارمند توجه داشته باشید:

سازماندهی کردن منابع مالی: دستمزد شغل تازه ممکن است به صورت ساعتی، هفتگی و یا ماهانه پرداخت گردد. در کانادا برای افراد حقوق بگیر دستمزد هفتگی واژه آشنایی به شمار می رود. شما می توانید با تنظیم کردن اهداف مالی، بودجه بندی کردن عایدی و هزینه ها و طرح ریزی سرمایه گذاری ها پول خود را مدیریت کنید.

اطلاع داشتن از اندازه کسر حقوق: اندازه پولی که از حقوق کارمندان کسر می گردد، به صورت مستقیم به حساب دولت های فدرال، استانی و یا منطقه ای واریز می گردد.

  • حداکثر اندازه کسر حقوق شامل مالیات بر عایدی، بیمه اشتغال، برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) و اگر ساکن استان کبک باشید، برنامه بازنشستگی کبک (QPP) است.
  • دیگر مبالغ کسر شده شامل مزایایی است که کارمندان از آنها بهره مند می شوند. مانند طرح صندوق پس انداز بازنشستگی (RRSP)، طرح های حقوق بازنشستگی یا بدهی های حرفه ای است.
  • هر سال یک T4 slip از طرف کارفرما به کارمندان داده می گردد که خلاصه ای از همه عایدیها و اندازه حقوق کسر شده برای سال قبل است.

شناخت مزایای کارمندی: مزایای کارمندی باعث پس انداز پول می گردد و ضروری است که هر چه بیش تر در خصوص آن بدانید. سازمان Financial Consumer Agency of Canada (FCAC) مزایای کارمندی در اختیار افراد می گذارد که می تواند شامل طرح هایی برای امور زیر باشد:

  • مراقبت های دهان دندان و مراقبت های بهداشتی
  • بیمه از کار افتادگی یا بیمه زندگی
  • طرح های بازنشستگی و مستمری بگیری

پنج نکته کلیدی و مهم که باید در خصوص دستمزد خود بدانید:

یک: چک حقوقی (Paycheques) مشابه فیش حقوقی (pay stubs) نیست

  • چک حقوقی یک برگه فیزیکی و یا یک چک کاغذی واقعی است که به ازای خدماتی که کارمند در طی یک مدت زمان معین انجام داده است به او داده می گردد.
  • در حالی که فیش حقوقی خلاصه ای از مبلغ پرداخت شده در چک حقوقی بوده و شامل جزییاتی همانند نرخ دستمزد، مدت زمان پرداخت دستمزد، اطلاعات کارمند و کارفرما، اندازه عایدی کسر شده و بدهی ها است. فیش حقوقی یا به صورت کاغذی و یا به صورت دیجیتالی به افراد داده خواهد شد.

دو: بسیاری از کارفرمایان به جای چک حقوقی سپرده مستقیم اهدا می نمایند.

در سپرده گذاری مستقیم در مدت زمانی که پیش تر روی آن توافق انجام شده است، دستمزد به صورت مستقیم به حساب کارمند واریز می گردد. اندازه حقوق واریز شده، حقوق خالص بعد از کسر حقوق است.

برای تنظیم چگونگی واریز مستقیم حقوق اطلاعاتی همانند شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number (SIN))، نام کامل کارمند همان گونه که در حساب بانکی ثبت شده، تاریخ تولد و آدرس محل سکونت فعلی مورد احتیاج است.

سه: عایدی ناخالص از عایدی خالص فرق دارد

  • عایدی ناخالص (Gross income) همان مبلغی است که به شما در ابتدای درخواست شغل گفته می گردد و این اندازه پیش از کسر مالیات و سایر هزینه هاست.
  • عایدی خالص (Net income) اما اندازه پولی است که فرد به خانه می برد. این اندازه، پولی است که بعد از کم شدن مالیات و سایر هزینه ها باقی می ماند.

چهار: مزایای کارمندی ممکن است به از یک دوره انتظار به فرد تعلق گیرد

زمانی که قرارداد کاری را امضا می کنید، مطمئن شوید که مزایای کارمندی به شما تعلق می گیرد یا نه و برای دریافت آن مدت زمان انتظار وجود دارد یا نه. بعضی دیگر از فاکتورهایی که باید درنظر گرفته گردد، عبارتند از:

  • اندازه سهم شما از طرح های مختلف بیمه
  • پوشش هر کدام از طرح های بیمه و افراد تحت پوشش آن ها (همسر، شریک، فرزندان و وابستگان)
  • گزینه های برای خارج شدن از پوشش این طرح ها
  • مشارکت در هر کدام از طرح های پس انداز یا بازنشستگی، چک کردن سهم خود و سهم کارفرما، بعضی از شرکت ها برای کارمندان مزایای تطبیقی در نظر می گیرند و به جای دادن مستقیم این مزایا در طرح های پس اندازی همانند صندوق پس انداز بازنشستگی سرمایه گذاری می نمایند و سهم کارمند را به این صورت منظور می نمایند.

پنج: با وجود اینکه مالیات بر عایدی از حقوق کسر می گردد، سالانه کارمندان باید اظهارنامه مالیاتی پر نمایند.

یکی از مبالغی که باعث بیش ترین اندازه کسری از حقوق می گردد، مالیات بر عایدی است. سازمان Financial Consumer Agency of Canada (FCAC) به همه کارمندان توصیه می نماید که در زمان آغاز شغل نو فرم اظهارنامه مالیاتی تحت عنوان Personal Tax Credits Return را پر نمایند. این کار به کارفرما این امکان را می دهد که اندازه کسر حقوق ناشی از مالیات را به صورت مرتب آنالیز کند.

اگر شما هزینه های بزرگ دیگری همانند حساب پس انداز بازنشستگی (RRSP) و یا هزینه نگهداری از کودک داشته باشید، می توانید درخواست دهید که اندازه مبلغ کسر شده از مالیات کم تر گردد. این کار به افزایش اندازه عایدی خالص شما یاری خواهد شد. با هر بار پرداخت حقوق، کارفرما باید به کارمندان فیش حقوقی بدهد که این فیش حقوقی برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی سالانه اهمیت بسیار زیادی دارد. اظهار نامه مالیاتی یاری می نماید که در صورت کسر مبلغ زیادی مالیات، این مبلغ کاهش یافته و یا اینکه مبلغ کسر شده دوباره به فرد بازگردانده گردد و یا اینکه حتی فرد از طرف حکومت یاری های مالی دریافت کند.

حداقل دستمزد در هر استان کانادا (بروزرسانی 2023)

استانحداقل دستمزد
استان آلبرتا (Alberta)15 دلار در ساعت
استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)14.60 دلار در ساعت
استان مانیتوبا (Manitoba)11.9 دلار در ساعت
استان نیوبرانزویک (New Brunswick)11.70 دلار در ساعت
ستان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)12.15 دلار در ساعت
قلمروهای شمال غرب (Northwest Territories13.46 دلار در ساعت
استان نووا اسکوتیا (Nova Scotia)12.55 دلار در ساعت
استان نوناووت (Nunavut)16 دلار در ساعت
استان اونتاریو (Ontario)14.25 دلار در ساعت
استان جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)12.85 دلار در ساعت
استان کبک (Quebec)13.10 دلار در ساعت
Saskatchewan11.45 دلار در ساعت
Yukon13.71 دلار در ساعت
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 568

به "در استان های کانادا حداقل حقوق چقدر است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "در استان های کانادا حداقل حقوق چقدر است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در استان های کانادا حداقل حقوق چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید