جدول نرخ مالیات کانادا برای سال 2023

جدول نرخ مالیات کانادا در سال 2023 به روزترین نرخ های مالیات بردرآمد و گروه های مالیاتی را بر اساس منبع درآمد مشمول مالیات، اعتبارات مالیاتی غیرقابل بازپرداخت و موارد دیگر در یک مکان قرار می دهد. این کارت مرجع برای کمک به شما و مشتریانتان در برنامه ریزی مالیاتی سال 2023 طراحی شده است.

جدول نرخ مالیات کانادا برای سال 2023

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این جدول را میتوانید از اینجا دانلود کنید.
این جدول شامل جداول زیر است:

  • نرخ های مالیات بردرآمد و گروه های مالیاتی فدرال و استانی ترکیبی بر اساس منبع درآمد مشمول مالیات: بهره و درآمد معمولی، سود سرمایه، سود سهام چه واجد شرایط و چه واجد شرایط نیستند.
  • گروه های مالیاتی فدرال
  • اعتبارات مالیاتی شخصی فدرال
  • محدودیت های سالانه برای حساب پس انداز عاری از مالیات (TFSA) و طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP)
  • مالیات های منبعث شده برای برداشت از RRSP یا صندوق درآمد بازنشستگی ثبت شده (RRIF)
  • سود سهام واجد شرایط کانادا که بدون پرداخت مالیات دریافت می‌شود 
  • حق بیمه و بیمه اشتغال
  • کمک های برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) و برنامه بازنشستگی کبک (QPP)
  • مزایای CPP
  • مزایای بیمه بازنشستگی سالمندی (OAS)

از معنای همه این پارامترها گیج شده‌اید؟

برای ایجاد یک برنامه مالیاتی مناسب خودتان، با مشاور خود تماس بگیرید. در عین حال، در اینجا برخی از جزئیات آمده است که ممکن است به شما کمک کند تا شروع کنید.

گروه های مالیاتی (Tax brackets)

گروه مالیاتی شما ترکیبی از گروه های مالیاتی فدرال و استانی است که از درآمد مشمول مالیات شما استفاده می کند. توجه داشته باشید که گروه مالیاتی استانی شما، بر اساس استان محل سکونت شما در تاریخ 31 دسامبر است. اگر در طول سال نقل مکان کردید، از استان جدید خود برای اهداف مالیاتی استفاده خواهید کرد.

نرخ‌های مالیات بر درآمد

نرخ‌های مالیات بر درآمد ترکیبی نرخ‌های مالیات بر درآمد فدرال و استانی (از جمله مالیات‌های اضافی) بر روی دلار بعدی درآمد مشمول مالیات است. فرض بر این است که تنها اعتباری که ادعا می‌شود، مبلغ پایه شخصی است.

اعتبارات مالیاتی

اعتبارهای مالیاتی فدرال و استانی به کاهش مقدار مالیاتی که پرداخت می کنید کمک می کنند. اعتبارات مالیاتی می تواند غیرقابل استرداد یا قابل استرداد باشد.

اعتبارهای مالیاتی غیر قابل استرداد می توانند بدهی مالیاتی شما را کاهش دهند، اما به طور کلی با پایین ترین نرخ مالیات محاسبه می شوند. اگر مجموع اعتبارهای غیرقابل استرداد شما بیشتر از مالیات های بدهکار شما باشد، برای مابقی اعتبار وجهی دریافت نخواهید کرد. برخی از اعتبارهای مالیاتی غیرقابل استرداد رایج عبارتند از مبلغ شخصی پایه، اعتبار درآمد بازنشستگی، اعتبار هزینه های پزشکی و اعتبار کمک های خیریه.

اعتبارهای مالیاتی قابل استرداد همچنین ممکن است بدهی مالیاتی شما را کاهش یا حذف کند. با این حال، برخلاف اعتبارهای مالیاتی غیرقابل استرداد و کسورات مالیاتی، یک اعتبار قابل استرداد می تواند حتی زمانی که مبلغ اعتبار بیشتر از مالیات های بدهکار شما باشد، بازپرداخت مالیاتی ایجاد کند. مزایای کارگران کانادا (CWB) و کمک هزینه های پزشکی نمونه هایی از اعتبارهای مالیاتی قابل استرداد هستند.

کسور مالیاتی

کسورات درآمد مشمول مالیات شما را کاهش می دهند، بنابراین کاهش مالیات با نرخ مالیات حاشیه ای شما منعکس خواهد شد. این می تواند شما را در یک طبقه مالیاتی پایین تر قرار دهد و میزان مالیاتی را که پرداخت می کنید کاهش دهد. به عنوان مثال، کسر 1000 دلاری درآمد شما را به همان میزان کاهش می دهد. به طور کلی، پس انداز مالیاتی شما کسر شما ضرب در نرخ مالیات حاشیه ای شما خواهد بود. برخی از کسرهای مالیاتی رایج شامل مشارکت های RRSP، تحقق زیان های سرمایه ای، بهره و هزینه های حمل و نقل و هزینه های مراقبت از کودک می باشد.

برنامه ریزی مالیاتی مناسب چیزی است که می تواند مقدار زیادی پول برای شما صرفه جویی کند. استراتژی های مالیاتی مختلفی وجود دارد که می توانید بسته به سن، درآمد، وضعیت شخصی و اهداف خود اجرا کنید. ما توصیه می کنیم با مشاور خود در تماس باشید تا برنامه ای را تهیه کنید که برای شما مناسب باشد و به شما در دستیابی به اهداف خاص خود کمک کند.

منبع: manulifeim.com
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1284

به "جدول نرخ مالیات کانادا برای سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول نرخ مالیات کانادا برای سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید