با جاذبه های گردشگری کوبا آشنا شویم

جاذبه های گردشگری کوبا از آن جاهایی هستندکه حتما باید به آنها سر بزنید و از دیدنی های آن حسابی لذت ببرید.

با جاذبه های گردشگری کوبا آشنا شویم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور کوبا، بزرگترین جزیره کارائیب پر از تاریخ، فرهنگ و اسطوره های فریبنده است که در کنار آن ها، جاذبه های کوبا به سمت شگفتی های طبیعی می فرایند که در همه جای کشور، پراکنده شده اند. موسیقی زنده را می توانید در کوچه پس کوچه های این کشور بشنوید و مردمی که حال و هوایشان بسیار خاص است، سفر شما را متفاوت خواهند کرد. کوبا بیش از 5 هزار کیلومتر خط ساحلی دارد که می توان گفت برای آن هایی که در پی آرمش اند نیز، جایی را فراهم نموده است.

هاوانای قدیمی (Old Havana)

هاوانای قدیمی، محله ای تاریخی در کوبا است که در لیست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. در این جاذبه، می توانید ساعت ها در خیابان های سنگفرشی قدم بزنید که با ساختمان های باروک و نئوکلاسیک محاصره شده اند. شما در این محله به راحتی می توانید خود را در کوبای 200 سال پیش تصور کنید. بعضی از دیدنی های این محله عبارتند از: پلازا دِ لا کتدرال، رستوران افسانه ای و قلعه نیروی سلطنتی.

شهر هاوانای قدیم دارای تاریخ و سنتی دیرینه است که با گشت و گذار در خیابان های این شهر می توانید جلوه خاص و زیبایی از سبک اسپانیا را مشاهده کنید. در این خیابان خانه ها با معماری خاص و بسیار زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

با تمامی این اوصاف، این خیابان در میراث یونسکو به ثبت رسیده است و در قلب مرکز کشور کوبا قرار گرفته است. البته نمای بیرونی سازه هایی که در این خیابان قرار گرفته اند بر اثر شرایط آب و هوایی در حال تغییر هستند اما همچنان زیبایی و مجذوب نمایندهیت خود را حفظ کرده اند.

وارادرو (Varadero)

یکی از جاذبه های کوبا را می توان سواحل وارادرو دانست که در میان برترین سواحل کل کارائیب به شمار می فرایند. این ساحل از شبه جزیره هیکاکوس، که درست در بخش شمالی قرار گرفته، شروع می شود و به بخش های اصلی کشور می رسد. هتل های بی شماری در این خط ساحلی وجود دارند و شما می توانید در سواحلی با ماسه های سفید این جاذبه، خاطراتی به یادماندنی برای خود ثبت کنید. پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، دو غار آمبروسیو و موسولمانس، از جاذبه های طبیعی وارادرو هستند.

پلایا پارایسو در کایو لارگو دل سور (Playa Paraíso, Cayo Largo del Sur)

پلایا پارایسو (ساحل بهشت) در کشور به خاطر سواحل زیبایش معروف است که در کایو لارگو دل سور قرار گرفته است. سواحلی با شن های نرم و سفید که با رنگ دریای شفاف این قسمت ترکیب شده اند، همان جایی است که علاقمندان به آفتاب و گردشگری ساحلی، هوش از سر می برند.

کایو کوکو (Cayo Coco)

یکی دیگر از مقاصد ساحلی کوبا و بعلاوه دورافتاده و خلوات ترین آن ها، کایو کوکو است. اگر کتاب های پیرمرد و دریا و جزایر در طوفان ارنست همینگوی را خوانده باشید باید به شما بگوییم که دریای نامبرده در این داستان ها همین سواحل کایو کوکو است. سواحلی که با آفتاب پوشیده شده اند، زیباترین چیزی است که می توانید ببینید.

پارک ملی وینیالس (Parque Nacional Viñales)

این پارک ملی عضو یونسکو، یک دره زیبا و شاداب در سیرا دلوس اورگانوس در شمال پینار دل ریو است. تپه های صخره ای سنگ آهکی، به نام های موگوتس، در میان این دره دیده می شوند که منظره ها شگفت انگیزی ایجاد نموده اند. طبقات این دره در پارک ملی وینیالس منطقه ها کشاورزی هستند که در آن میوه و سبزیجات رشد می نمایند. برای علاقه مندان به فضای باز، در این پارک جهتهای پیاده روی فوق العاده ای دارد و بعلاوه اسب سواری در تپه ها انجام می شود.

مالکون، هاوانا (The Malecon, Havana)

مالکون که تقریبا بین سال های 1901 و 1902 ساخته شد، مشهورترین تفرجگاه نزدیک به ساحل در هاوانا است. پیاده روی در اینجا شما را به گذشته فرو می برد و بعلاوه شما در طول مسی می توانید از ساختمان هایی که به خوبی نگهداری شده اند و قدمتشان به قرن 20 برمی شود را مشاهده کنید. این ساحتمان ها با صورتی پاستلی و زرد رنگ شده اند که برای عکاسان، مخصوصا در نور مناسب روز، یک مقصد رویایی محسوب می شود. علاوه بر آن می توانید ماهیگیران محلی را دیدن کنید و از بازی بچه ها در ساحل لذت ببرید.

مالکون یکی از تفریحگاه های بسیار زیبا و تماشای شهر هاوانا در کشور کوبا است که در آن کادیلاک های قدیمی در سرتاسر شهر دیده می شوند که نمایی زیبا و بسیار مجذوب نماینده به خیابان های شهر بخشیده اند. از سوی دیگر مردمان آن سیگار های برگ قطوری را استعمال می نمایند و اجراکننده  های خیابانی حس و حال عجیب و بسیار ایده آلی را به این شهر هدیه داده اند. جالب است بدانید که مالکون که کلا 7 کیلومتر طول دارد، نماد شهر هاوانا می باشد.

باراکوا (Baracoa)

یکی دیگر از جاذبه های کوبا باراکو است که می توان آن را قدیمی ترین شهر کشور محسوب می شود. این شهر در سال 1511 در استان گوانتامو به وجود آمد و ساخت اولین کلیسا در شهر نیز از همان زمان شروع شد. باراکو تا زمانی که در دهه 60، یک بزرگراه به آن زده شود تقریبا ناششناخته بود، اما بعد از آن افراد بیشتری شهر را شناختند و به همین ترتیب ورود گردشگران نیز شروع شد. در باراکو می توانید معماری استعماری جالبی را ببینید و این درحالی است که شهر با جنگل، آبشار و سواحل زیبایی محاصره شده است.

ترینیداد (Trinidad)

گشت و گذار در شهر ترینیداد که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، شبیه برگشت به گذشته هاست. ساختمان های زیبایی که بازسازی شده اند و خیابان های سنگفرش و حس و حالی که به زمان استعمار کوبا برمی شود، همگی هدیه این شهر به شماست. بسیاری از ساختمان های ترینیداد به قرن 17 تا 19 برمی گردند، زمانی که این شهر به تجارت شکر معروف بود. امروزه ترینیداد یکی از برترین جاذبه های کوبا محسوب می شود، جایی که شما می توانید خود را در پلازا مایور غرق کنید و یا به کلیسا هولی ترینیتی رفته و یا از موزه معماری استعماری بازدید کنید.

گواردالاواکا (Guardalavaca)

گواردالاواکا در استان هولگین با سواحل پر زرق و برق، ساکت تر و دورتر از وارادرو است. درختان پر شاخ و برگ سرسبز، حاشیه های گسترده ای از ساحل را دربر می گیرد و سایه خوبی را برای کسانی که در پی یک جای خنک بدون خورشید گرجهتی هستند، فراهم می نمایند. غواصان و آن هایی که اسنورکلینگ می کننند، می توانند بسیاری از موجودات دریایی را در امتداد صخره های مرجانی گواردالاواکا مشاهده نمایند.

موزه ای حیرت انگیز در کوبا به عنوان موزه ملی هنر دبلاز

در موزه ملی هنر د بلاز شما می توانید آثار هنری و فرهنگی خاص مردمان کشور کوبا را مشاهده کنید که زیبایی خاص و خیره نماینده ای دارند. از سوی دیگر البته می توان به شعبه های دیگر این موزه اشاره کرد که زیباترین صنایع دستی را در کنار یکدیگر گردآوری کرده اند. در سفر به کوبا حتما از این موزه تماشا کنید.

موزه انقلاب کوبا

در قصر نئوکلاسیک ریاست جمهوری موزه ای بسیار تماشای تحت عنوان موزه انقلاب واقع شده است که مشاهده آن می تواند شما را به قلب تاریخ فرو ببرد. در این موزه می توانید آثار و بقیای شورشی که در سال 50 در کوبا رخ داد را مشاهده کنید. از محبوب ترین آن ها می توان به اسلحه های جنگی، قایق ها و… اشاره کرد.

قلعه د سان پدرو د لا روکا (Castillo de San Pedro de la Roca)

یکی از زیبا ترین قلعه های کشور کوبا که در شهر سانتیاگو واقع شده است، قلعه د سان پدرو د لا روکا است. این قلعه دارای آثار تاریخی خاص و منحصر به فردی است که به وسیله یک معمار ایتالیایی به نام باتیستا آنتونلی در این منطقه ساخته شد. بدون شک این مکان را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مکان های گردشگری کوبا در نظر گرفت که تماشا آن خالی از لطف نیست!

مقبره چگوارا

چگورا یکی از مهم ترین شخصیت های مذهبی و مبارز کشور کوبا است که پس از مبارزه های طولانی انقلاب کوبا متاسفانه جان خود را از دست داد و به عنوان یکی از اسطوره های کوبا از آن یاد می گردد. مقبره آن در خیابان سانتاکلارا واقع شده است و در این خیابان از آن یک مجسمه به همراه لوازم دیگرش همانند تفنگ، قمقمه و…. ساخته اند.

دامنه های کوه سیرا ماسترا

رشته کوه های سیرا ماسترا یکی دیگر از منطقه ها تماشای و تفریحی کوبا است که به گردشگران این امکان را می دهد تا بتوانند در میان جنگل های زیبای این منطقه و بعلاوه تپه های آن پیاده روی نمایند. بدون شک آب و هوای زیبا، معتدل و مرطوب این منطقه می تواند جذابیت های خیره کننده ای را به شما ارائه کند.

جشن کوبا bona fide در بایامو

شهر بایاما هر هفته میزبان جشنی بسیار زیبا است که مردمان کوبا برای شرکت در آن همیشه در صف های طولانی قرار دارند. شما در این جشن می توانید با موسیقی محلی کوبا و دریای کارائیب آشنا شده، از غذاهای آن بهره ببرید و با سایر مردمان دیگر مشغول به صحبت و مصاحبه شوید.

مقبره های گورستان های کولون

یکی دیگر از ناطق تماشای و گردشگری کوبا که ارزش تماشا دارد، مقبره های گورستان های کولون است. مجسمه های بسیار زیبا و بلند در کنار کلیسای عقیق رنگ آن جلوه ای خاص و زیبا به این منطقه بخشیده است. البته در این گورستان افراد مشهوری همانند بئاتریز آزوردوی پالاسیوس فیلم ساز، خوزه لیمای شاعر و خوزه میگوئل گومز، رئیس جمهور سابق کوبا دفن شده اند.

شنا در جزیره زیبا و منحصر به فرد کایو کوکو

بدون شک در سفر به کوبا حتما از جزیره کایو کوکو (Cayo Coco) تماشا کنید! دور تا دور این جزیره با ماسه های سفید و آب کم عمق احاطه شده است که شما می توانید جهت رفت و آمد ماهی های بزرگ و کوچک و بعلاوه رنگارنگ را مشاهده کنید. بعلاوه در کنار سواحل جزیره کایو کوکو (Cayo Coco)، استخر های بی نظیری وجود دارد که احاطه شده از درختان نخل و…. است.

سخن آخر

برا اینکه منظره ها چشمگیرتری ببینید، از بزرگراه لا فارولا به سمت کاخوبابو بروید، جایی که در جهت 49 کیلومتری آن می توانید تصویرهای بی نظیری را در فکر خود ثبت کنید. موزه شهرداری نیز یکی دیگر از دیدنی های ارزشمند است که در میان قلعه نظامی فوئرته ماتاچین قرار گرفته است. حدود 20 کیلومتری شمال غرب از باراکوا یکی دیگر از جاذبه های کوبا و یکی از برترین سواحل منطقه به نام پلایا ماگوانا قرار گرفته است اگر ماجراجو هستید، می توانید دوچرخه ای از شهر اجاره نموده و در اطراف رکاب بزنید.

منبع: planetware.com
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 786

به "با جاذبه های گردشگری کوبا آشنا شویم" امتیاز دهید

2 کاربر به "با جاذبه های گردشگری کوبا آشنا شویم" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های گردشگری کوبا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید