نگاهی جاذبه های گردشگری پارک ملی جاسپر

 پارک ملی جاسپر از بزرگترین و جذابترین پارک های طبیعی در جهان به شمار میرود که خودش شامل چندین جاذبه گردشگری دیگر نیز میشود.

نگاهی جاذبه های گردشگری پارک ملی جاسپر

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پارک ملی جاسپر

پارک ملی جاسپر بزرگ ترین پارک ملی در رشته کوه راکی در کانادا است که 10٬878 کیلومتر مربع وسعت دارد. این پارک در استان آلبرتا، شمال پارک ملی بنف و غرب شهر ادمونتون قرار گرفته است. این پارک شامل یخچال های طبیعی از منطقه یخی کلمبیا، چشمه های آب گرم، دریاچه ها، آبشارها و کوه های متعدد است.

دریاچه آنت

دریاچه آنت (Annette Lake) در پارک ملی جاسپر، در کانادا قرار گرفته است. با آبی شفاف و تمیز و آرامشی دلچسب، این دریاچه مقصدی ایده آل برای پیک نیک، باربیکیو، ماهیگیری، شنا و بازی فریبزبی است. از جمله حیواناتی که در اطراف دریاچه آنت زندگی می نمایند می توان به گوزن دم سفید، استرآهو، خرس و واپیتی اشاره نمود.

آبشار سانواپتا

آبشار سانواپتا (Sunwapta Falls) در پارک ملی جاسپر کانادا و در فاصله 600 متری از جهت ارتباطی این پارک و پارک ملی بنف واقع شده است. سانواپتا که در زبان بومی مردم منطقه، به معنای آب سرکش است، از دو قسمت بالا و پایین تشکیل می گردد. قسمت بالایی دسترسی راحت تری دارد و به همین علت نیز گردشگران بیشتری از آن بازدید می نمایند. برترین زمان برای بازدید از آبشار اواخر بهار است، زمانی که با آب شدن برف ها، شدت آب به اوج خودش می رسد.

اسکای لاین تریل

اسکای لاین تریل نام جهت راهپیمایی است که در پارک ملی جاسپر واقع شده است. با طول 44.1 کیلومتر، این جهت با کوه ها و دره ها احاطه شده و مملو از زیباترین نماهایی طبیعی است. اسکای لاین تریل برترین جهت برای علاقمندان به سفر با کوله پشتی در کوه های راکی به شمار می رود و محل زندگی گستره متنوعی از گونه های پستانداران است که از آن جمله می توان به خرس گریزلی، مارموت، سمور آمریکایی و ولورین اشاره نمود.

دریاچه هورس شو

دریاچه هورس شو (Horseshoe Lake) از دریاچه های زیبای کانادا است. تنها با 10 دقیقه پیاده روی می توان به این دریاچه کمترشناخته شده رسید و از زیبایی و بکر بودن آن لذت برد. از آنجا که دریاچه هورس شو به وسیله چندین صخره احاطه شده است؛ شیرجه زدن از روی صخره ها به داخل دریاچه از فعالیت های تفریحی محبوب گردشگران در این منطقه محسوب می گردد.

جشنواره آسمان تاریک جاسپر

جشنواره آسمان تاریک جاسپر در حفاظت گاه آسمان تاریک جاسپر در پارک ملی جاسپر کانادا برگزار می گردد. این منطقه را در سال 2011، با هدف کاهش آلودگی نوری و ایجاد شرایطی ایده آل برای مشاهده اجرام آسمانی به وجود آوردند. شرکت نمایندگان در این جشنواره می توانند از سمفونی ستاره ها، تورهای عکاسی و سخنرانی بزرگان علم هوافضا مانند برایان کاکس و فیل پلیت بهره مند شوند.

انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 832

به "نگاهی جاذبه های گردشگری پارک ملی جاسپر" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی جاذبه های گردشگری پارک ملی جاسپر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی جاذبه های گردشگری پارک ملی جاسپر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید