راهنمای جاذبه های هالیفاکس کانادا

هالیفاکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا در کانادا، شهری پر جنب و جوش با تاریخ غنی و جاذبه های متنوع است. از بندر طبیعی خیره کننده و پارک های سرسبز گرفته تا موزه های جذاب و بناهای تاریخی، هالیفاکس چیزی برای ارائه به هر گردشگری دارد.

در این مقاله، شما را به سفری در هالیفاکس خواهیم برد و تعدادی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای جاذبه های هالیفاکس کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هالیفاکس با بندر طبیعی باشکوه خود که دومین بندر بزرگ طبیعی جهان است، در طول تاریخ نقشی کلیدی ایفا کرده است. این شهر در هر دو جنگ جهانی به عنوان نقطه کانونی فعالیت های نظامی و دریایی، شاهد وقایع مهمی بوده است. انفجار فاجعه بار کشتی مهمات مون بلان در سال 1917، که به عنوان بدترین انفجار جهان بعد از هیروشیما شناخته می شود، از جمله این وقایع است.

معرفی جاذبه های هالیفاکس

جاذبه های توریستی هالیفاکس برای هر نوع سلیقه و هر فردی چشمگیر است. در ادامه می توانید با تعدادی از مکان های دیدنی هالیفاکس بیشتر آشنا شوید.

خانه ولایت (Province House)

اولین مورد از جاذبه های هالیفاکس که به آن می پردازیم خانه ولایت است. این ساختمان ماسه سنگی گرجستانی معروف به خانه استان، که در سال 1819 تکمیل شد، مقر مجلس نوااسکوشیاست که از سال 1758 وجود دارد. این تور با راهنما شامل اتاق سرخ جایی که شورا در آن جلسه تشکیل می داد، بعلاوه اتاق مجلس است. بعلاوه کتابخانه ای با دو پلکان بزرگ، زمانی دادگاه عالی نوااسکوشیا بود.

در سال 1835 در همین مکان جوزف هاو از خود در برابر اتهام افترا دفاع کرد. تبرئه او شروع یک مطبوعات آزاد در نوا اسکوشیا در نظر گرفته شد. او بعدها وارد سیاست شد و مبارزات انتخاباتی علیه کنفدراسیون را رهبری کرد، اما درنهایت به دولت سلطه در اتاوا پیوست.

موزه دریایی اقیانوس اطلس (Maritime Museum of the Atlantic)

این موزه که در میان آب های تاریخی هالیفاکس قرار گرفته، چشم انداز ای بسیار زیبا دارد که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. موزه دریایی اقیانوس اطلس از قدیمی ترین موزه های کانادایی است که با بازدید از آن می توانید آثار تاریخی دریای نوا اسکوشیا را مشاهده نمایید.

یکی از محبوبترین گالری های این موزه مربوط به فاجعه کشتی تایتانیک و نقش هالیفاکس به عنوان بندری که بازماندگان در آن جمع شدند، است. گالری های این موزه به زندگی دریایی و کشتی های تاریخی، صنعت قایق سازی، کاروان های جنگ جهانی و رویدادهای تاریخی مانند انفجار بزرگ هالیفاکس در سال 1917 که شهر را ویران کرد، اختصاص دارند.

باغ های عمومی هالیفاکس (Halifax Public Gardens)

باغ های عمومی هالیفاکس، از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا در یک پارک هفت هکتاری قرار دارند که درهای آن در سال 1867 به روی عموم مردم باز شد. در این باغ ها می توانید فواره ها، مجسمه ها و بعضی منظره ها طبیعی دیگر را مشاهده نمایید.

پارک Point Pleasant

یکی از باشکوه ترین مکان ها برای قدم زدن در هالیفاکس، پارک پوینت پلیسنت (point pleasant park) است که در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره شهر واقع شده است. این منطقه طبیعی دارای درختان سر به فلک کشیده، مسیرهای پیاده روی پیچ در پیچ و چشم انداز ها عالی از بندر هالیفاکس و بازوی شمال غربی است. این پارک به روی وسایل نقلیه بسته است.

داخل پارک بسیاری از آثار تاریخی و بقایای دوران جنگ وجود دارد. برج شاهزاده ولز یک برج سنگی گرد است که شاهزاده ادوارد آن را در سال 1796 ساخته است. این اولین نمونه از نوع خود در آمریکای شمالی بود و نمونه اولیه برج مارتلو است.

گالری هنری نوااسکوشیا

در مرکز شهر هالیفاکس، گالری هنری نوااسکوشیا بزرگ ترین موزه هنری در استان های اقیانوس اطلس واقع شده است. این موزه دارای مجموعه ای دائمی از هنرهای تجسمی از دریانوردی و سراسر دنیا است که بیش از 13000 قطعه دارد. کل آثار موجود در نمایشگاه روی کار هنرمند فولکلور نوااسکوشیایی، مود لوئیس متمرکز است. بخشی از مجموعه گالری نیز که شامل خانه ای به میزان سوله اوست با نقاشی های فوق العاده تزئین شده است.

پارک پوینت پلیزنت (Point Pleasant Park)

یکی از بهترین اماکن برای قدم زنی در هالیفاکس پارک پوینت پلیزنت نام دارد که در جنوبی ترین نقطه شهر قرار گرفته است. این منطقه طبیعی درختان سر به فلک کشیده، مسیرهای پیاده روی پیچ در پیچ و مناظر عالی زیادی را در خود جای داده است. در داخل پارک نیز می توانید از بسیاری از آثار تاریخی و بقایای دوران جنگ را مشاهده کنید.

گالری هنری نوا اسکوشیا (Art Gallery of Nova Scotia)

گالری هنری نوا اسکوشیا از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا است که شهرت زیادی دارد و به عنوان بزرگترین موزه هنری نیز شناخته می شود. در این موزه می توانید بسیاری از هنرهای تجسمی دریانوردی را مشاهده نمایید. نا گفته نماند که این موزه بیش از 13 هزار قطعه تاریخی را در خود جای داده است.

یکی از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا، بندر هالیفاکس (Halifax Waterfront)

از دیگر جاهای دیدنی شهر هالیفاکس کانادا، بندر آن است. این بندر یکی از قدیمی ترین و مهم تری مراکز ارتباطی قایق رانان است . قدم زدن در امتداد مسیر های پیاده روی این این بدر از دسته کارهایی است که توریستان علاقه زیادی به آن دارند.

جزیره جرج (Georges Island)

یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری هالیفاکس، جزیره جرج نام دارد. این جزیره که در وسط بندر هالیفاکس قرار گرفته، در سال 1965 به عنوان یک مکان تاریخی به عموم افراد معرفی شد. اما نکته قابل توجه این است که تا سال 2020 افراد قادر به بازدید ار این جزیره نبودند. شهرداری این شهر در سال 2020 با تغییر رویکرد خود بازدید از این جزیره را برای عموم ممکن ساخت.

در این جزیره می توانید ضمن مشاهده مناظر زیبا، با تاریخ غنی هالیفاکس نیز آشنا شوید. این جزیره قبلا به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار گرفته و نقش مهمی در تضمین امنیت اهالی شهر داشته است.

کلیسای سنت پل (St. Pauls Church)، یکی از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا

اگر به این شهر زیبا سفر کردید حتما از کلیسای سنت پل بازدید کنید. کلیسای سنت پل از دسته ساختمان های قدیمی در هالیفاکس است که در سال 1749 ساخته شده. شاید در نگاه اول تصور کنید که معماری این خانه بسیار ساده است، اما باید بگوییم که اصلا اینطور نیست.

این خانه همیشه یکی از محبوبترین ساختمان هایی بوده که معماران از طراحی آن به حیرت آمده اند، چرا که در عین سادگی، بسیار مدرن و جالب است.

ساعت قدیمی شهر (Old Town Clock)، از برترین جاهای دیدنی شهر هالیفاکس کانادا

ساعت قدیمی شهر از دیگر جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا است که در سال 1803 توسط شاهزاده ادوارد ساخته شده. در صورت سفر به این شهر زیبا حتما از این ساعت بازدید کنید. گفتنی است که در طول سال های متوالی این برج ساعت به عنوان یک اتاق نگهبانی نیز استفاده می شد.

موزه مهاجرت کانادا در اسکله 21 (Pier 21 National Historic Site)

اسکله 21 یک مکان تاریخی ملی است که بین سال های 1928 تا 1971 دروازه ورود یک میلیون مهاجر به کانادا و همچنین نقطه عزیمت 500 هزار پرسنل نظامی کانادایی در طول جنگ جهانی دوم بود. امروزه در این اسکله موزه مهاجرت کانادا قرار گرفته که تمرکز ویژه ای روی نمایش تاریخ شهر دارد.

مرکز کشف (Discovery Centre)

یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر هالیفاکس کانادا، مرکز کشف یا همان موزه علمی تعاملی هالیفاکس است. این موزه در4 طبقه تجربه های جدید و سرگرم کننده ای را برای بازدید کنندگان رقم می زند. در این موزه می توانید اطلاعاتی جالب در مورد نجوم و ستارگان، اقیانوس ها و موجودات دریایی به دست آورید.

بازار کشاورزان هالیفاکس (Halifax Seaport Farmers Market)

بازار کشاورزان بندر هالیفاکس، که هفت روز هفته برپا می شود، یکی از محبوبترین بازارهای آمریکای شمالی است. روزهای شنبه تمامی غرفه های موجود در این بازار باز هستند و شما می توانید از آن ها بازدید به عمل آورده و وسایل مورد نیاز خود را خرید کنید.

موزه تاریخ طبیعی (The Museum of Natural History)

در موزه تاریخ طبیعی، شما این شانس را خواهید داشت که همه چیز را مشاهده کنید، از آثار باستانی باورنکردنی میکماق و اسکلت نهنگ تا قدیمی ترین لاک پشت گوفر در تاریخ. در بازدید از این موزه می توانید اطلاعات جامعی در مورد حیات دریایی، زمین شناسی و تاریخ نوا اسکوشیا کسب کنید. این موزه در کنار باغ عمومی هالیفاکس قرار دارد.

کشتی HMCS Sackville

کشتی HMCS Sackville، یکی دیگر از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا است. این کشتی در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفت. کشتی HMCS Sackville از سال 1983 به عنوان یادبودی از خدمت نیروی دریایی به هالیفاکس معرفی شده است. می توانید از این کشتی بازدید کرده و در عرشه آن استراحت کنید.

پارک ساحل کریستال کرسنت (Crystal Crescent Beach Provincial Park)

تقریبا در 17 مایلی جنوب هالیفاکس پارکی زیبا به دور از سر و صدای شهری وجود دارد. این پارک که پارک ساحلی کریستال کرسنت نام گرفته، سه ساحل با ماسه سفید در خلیج های جداگانه دارد. پارک ساحل کریستال کرسنت به خاطر آب های آرام و شفاف، مسیرهای پیاده روی و امکانات فراوان برای تماشای حیات وحش شهرت دارد.

پارک استانی جزیره مک نابز و لاولور

این پارک در دهانه بندر هالیفاکس واقع شده است و از دیگر جاذبه های هالیفاکس است. قایق های زیادی بازدیدنمایندگان را به این منطقه طبیعی می برند تا از تماشای پرندگان، پیاده روی یا کمی گردش تاریخی لذت ببرند؛ درحالی که جزیره لاولور به روی عموم باز نیست، جزیره مک ناب دارای 400 هکتار جنگل به همراه فورت مک ناب، یک مکان تاریخی ملی است. سایر ساختمان های میراثی عبارت اند از: خانه های تابستانی، فانوس دریایی ساحلی Maugers و چای خانه ای که مدت هاست بسته شده و در حال بازسازی است تا به مرکز جزیره برای آموزش در فضای باز و فعالیت های اجتماعی تبدیل گردد.

سفر یک روزه به یاروپگی

Peggys Cove یک خلیج کوچک لذت بخش در ساحل ناهموار اقیانوس اطلس، در 43 کیلومتری جنوب غربی هالیفاکس است. خانه های رنگارنگ روی صخره های گرانیتی در امتداد ورودی باریکی قرار گرفته اند که در اثر موج سواری شسته شده اند. حتی در یک روز آفتابی آرام، آب های به ظاهر آرام اینجا خطرناک هستند و در معرض امواج سرکش قرار دارند؛ پس به نشانه ها توجه نموده و از صخره های خیس دوری کنید.

در بالای دهکده، فانوس دریایی Peggys Cove مجموعه چشم انداز ای را تکمیل می نماید و یکی از نشانه های نمادین نوااسکوشیا و احتمالاً پرعکس ترین فانوس دریایی در کاناداست. به علت محبوبیت این مکان، می توانید انتظار داشته باشید صحنه ای مملو از گردشگران را پیدا کنید. سعی کنید در اوایل روز یا اواخر بعدازظهر، زمانی که اتوبوس های تور وجود دارند از آن بازدید کنید.

محوطه تاریخی ملی ارگ هالیفاکس ( HALIFAX CITADEL NATIONAL HISTORIC SITE)

ارگ هالیفاکس در سال 1856 ساخته شده که در مرکز شهر قرار دارد. این ارگ که قلعه‌ای بریتانیایی است، به سبک ساختمان‌ها قرن نوزدهم ساخته شده. اگر قصد بازدید از این منطقه تاریخی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در فصل تابستان به آن‌جا بروید؛ چرا که برنامه‌های تابستانی متنوعی در این محل برگزار می‌شود و می‌توانید منظره‌ی زیبای شهر را از بالای ارگ مشاهده کنید.

بندرگاه هالیفاکس

بخش عمده ای از اسکله مرکز شهر در هالیفاکس دارای یک پیاده رو در طول آن است که کشتی های میراث فرهنگی، قایق های بادبانی کوچک، یدک کش و کشتی ها می آیند و می روند. این قسمت به عنوان یک محوطه عابر پیاده مجذوب نماینده از انبارهای سنگی قرن نوزدهمی و ساختمان های قدیمی اسکله بازسازی شده است و اکنون به عنوان استودیوهای هنرمندان و رستوران هایی با تراس های مشرف به بندر کار می نمایند.

خیابان ها به روی ترافیک عادی بسته است. میدان بین دو انبار مسقف شده است تا مرکزی خریدی به همان میزان مجذوب نماینده ایجاد گردد. در طول روز قایق هایی برای گشت و گذار، فروشگاه ها برای عبور و مرور و رستوران هایی که غذاهای دریایی تازه سرو می نمایند وجود دارد. در یک شب تابستانی، بندر با کافه های فضای باز و موسیقی دریایی پر جنب و جوش در هوا به مکانی رمانتیک برای قدم زدن تبدیل می شوند.

خلیج PEGGY'S COVE، از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا

Peggy’s Cove خلیجی کوچک در ساحل اقیانوس اطلس است که در 43 کیلومتری جنوب غربی هالیفاکس جای دارد. در ورودی این خلیج می‌توانید خانه‌های رنگارنگی را که در امتداد خلیج قرار دارند مشاهده نمایید. به این نکته نیز اشاره کنیم که دریا در ساحل این خلیج بسیار متلاطم است، پس به هیچ وجه در فکر شنا و انجام تفریحات آبی نباشید.

محوطه تاریخی ملی اسکله

در سال های 1928 تا 1971، زمانی که به عنوان سوله مهاجرت خدمت می کرد، اسکله 21 شاهد ورود بیش از یک میلیون مهاجر به کانادا بود. نمایشگاه های تعاملی تمام سنین را درگیر داستان های شخصی مهاجران از سراسر دنیا می نمایند. بچه ها می توانند لباس های دورهمی بپوشند، تصور نمایند از اقیانوس اطلس داخل کابین یک کشتی ماکت عبور می نمایند و در واگنی می نشینند که مهاجران را به خانه های تازه در غرب می برد.

بعلاوه از پنجره ها، چشم انداز ها خوبی به سمت فانوس دریایی در جزیره جورج وجود دارد که می توان از مشاهده آن ها لذت برد. بازار کشاورزان بندر هالیفاکس در یک پیاده روی کوتاه، یکی از محبوب ترین مکان های شهر برای بازدید و مملو از غذاهای محلی است. این بازار هر روز باز است و یک منطقه زیبای پیک نیک روی پشت بام آن وجود دارد.

فانوس دریایی PEGGY'S COVE

یکی دیگر از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا، فانوس دریایی Peggy’s Cove نام دارد که در بالای دهکده واقع شده و زیبایی این خلیج را بیشتر کرده است. این فانوس از جاهای دیدنی شهر هالیفاکس است که محبوبیت زیادی نیز در بین توریستان دارد.

جالب است بدانید که این شهر بیش از 160 فانوس دریایی تاریخی را در خود جای داده، اما این فانوس دریایی که در سال 1915 ساخته شده، یکی از مشهورترین آن‌ها است.

باغهای عمومی هالیفاکس

باغ های عمومی هالیفاکس از جاذبه های هالیفاکس است که در یک پارک هفت هکتاری واقع شده است و در سال 1867 به روی عموم باز شده است. این باغ ها نمونه خوبی از باغبانی دوره ویکتوریایی محسوب می شوند و دارای پایه های موسیقی زینتی، فواره ها، مجسمه ها و تخت گل های رسمی هستند.

اردک ها و دیگر پرندگان آبزی در حوضچه های باغ خانه می سازند. تورهای رایگان هفتگی به آنالیز تاریخچه باغ و گیاهان آن می پردازند و بعدازظهرهای یکشنبه از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر، کنسرت های بعدازظهر در غرفه ها برگزار می گردد.

موزه دریایی اقیانوس اطلس ( MARITIME MUSEUM OF THE ATLANTIC)

این موزه که در میان آب‌های تاریخی هالیفاکس قرار گرفته، منظره‌ای بسیار زیبا دارد که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. موزه دریایی اقیانوس اطلس از قدیمی‌ترین موزه‌های کانادایی است که با بازدید از آن می‌توانید آثار تاریخی دریای نوا اسکوشیا را مشاهده نمایید.

یکی از محبوبترین گالری‌های این موزه مربوط به فاجعه کشتی تایتانیک و نقش هالیفاکس به عنوان بندری که بازماندگان در آن جمع شدند، است. گالری‌های این موزه به زندگی دریایی و کشتی‌های تاریخی، صنعت قایق‌سازی، کاروان‌های جنگ جهانی و رویدادهای تاریخی مانند انفجار عظیم هالیفاکس در سال 1917 که شهر را ویران کرد، اختصاص دارند.

محل اقامت در هالیفاکس برای گشت و گذار

برترین مکان برای اقامت در هالیفاکس درست در مرکز شهر در نزدیکی بندر و منطقه تاریخی خیره نماینده واقع شده است. این منطقه به شکلی فوق العاده کوچک زیباست و به راحتی می توان از آن به سمت جاذبه های اصلی شهر از جمله موزه دریایی، خانه استان و محوطه تاریخی ملی اسکله 21 پیاده روی کرد.

باغ‌های عمومی هالیفاکس ( HALIFAX PUBLIC GARDENS)

باغ‌های عمومی هالیفاکس، از جاهای دیدنی هالیفاکس کانادا در یک پارک هفت هکتاری قرار دارند که درهای آن در سال 1867 به روی عموم مردم باز شد. در این باغ‌ها می‌توانید فواره‌ها، مجسمه‌ها و برخی مناظر طبیعی دیگر را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

هالیفاکس با تلفیقی منحصر به فرد از تاریخ، طبیعت و فرهنگ، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران رقم می زند. سفر به این شهر، فرصتی برای کشف جاذبه های متنوع، آشنایی با فرهنگ محلی و لذت بردن از زیبایی های طبیعی کانادا را فراهم می کند.

نکاتی برای برنامه ریزی سفر:

  • بهترین زمان سفر به هالیفاکس از اواخر بهار تا اوایل پاییز است، زمانی که هوا مطبوع و آفتابی است.
  • برای گشت و گذار در شهر می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو استفاده کنید.
  • هتل ها و اقامتگاه های متنوعی در هالیفاکس وجود دارد که می توانید متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.
  • قبل از سفر، اطلاعات لازم را در مورد جاذبه های گردشگری، رستوران ها و رویدادهای شهر کسب کنید.
انتشار: 23 اسفند 1402 بروزرسانی: 23 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1312

به "راهنمای جاذبه های هالیفاکس کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جاذبه های هالیفاکس کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید