جاذبه های کمتر شناخته شده کبک سیتی

کبک از قدیمی ترین شهرهای کانادا هست که این یعنی کلی جاذبه را در خود جای داده است، که حتی ممکن است راهنمای تور شما هم سری به آنجا نزده باشد.

جاذبه های کمتر شناخته شده کبک سیتی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کبک سیتی یکی از زیباترین شهرهای کانادا و آمریکای شمالی است. این شهر با تاریخ غنی، فرهنگ منحصر به فرد و جاذبه های گردشگری متعدد، سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در این مقاله، به برخی از جاذبه های کمتر شناخته شده کبک سیتی اشاره خواهیم کرد که شاید کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرند، اما به همان اندازه دیدنی و جذاب هستند. پس اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به کبک سیتی هستید، با ما همراه باشید.

بازار سنت جان (Marché Saint-Jean)

بازار سنت جان یک بازارچه محلی در کبک سیتی است که در آن می توانید انواع مواد غذایی تازه، محصولات محلی و صنایع دستی را خریداری کنید. زوج ها می توانند در این بازارچه از خوردن غذاهای محلی و خرید سوغاتی برای دوستان و خانواده خود لذت ببرند.

قلعه سنت لوئیس (Citadelle of Québec)

قلعه سنت لوئیس یک قلعه نظامی فعال در کبک سیتی است. این قلعه یکی از بزرگترین قلعه های نظامی در آمریکای شمالی است و دارای موزه ای است که تاریخ قلعه و ارتش کانادا را به نمایش می گذارد. زوج ها می توانند از بازدید از این قلعه و موزه آن لذت ببرند.

ایل دورلئان

ایل دورلئان (Île dOrléans) جزیره ای واقع در پنج کیلومتری شرق مرکز شهر کبک سیتی است. این ناحیه یکی از اولین بخش های استان بود که از طریق فرانسوی ها اشغال شد و به همین دلیل در میراث کبکی جایگاه مهمی دارد. می توانید از قسمت اصلی شهر از طریق پل ایل دورلئان از بوپور (Beauport) به اینجا دسترسی داشته باشید. این جزیره برای عاشقان غذا مقصدی ایده آل خواهد بود، زیرا زمین های توت فرنگی، باغ میوه و یک مغازه شکلات فروشی معروف دارد. لا سینیوری (La Seigneurie) نیز نقطه افسونگری از اینجا به شمار میرود و باغ های خصوصی زیبایی دارد. هر باغ موضوعی خاص داشته و گیاهان و گل های نادری را به نمایش می گذارد. تورهای راهنمایی شده ای برای بازدید از این ناحیه وجود دارند اما می توانید شخصاً نیز به کاوش در این باغ ها بپردازید.

قایق سواری در امتداد رودخانه

یک راه عالی برای تجربه وسیع تر کبک سیتی، کشتی سواری کوتاهی از بندر قدیمی روی رودخانه سنت لورنس است. این قایق های گردشگری تنها 11 دلار کانادا قیمت دارند و از کبک سیتی به لِوی می فرایند. از میان رودخانه سنت لورنس منظره های مشرف به کبک قدیم را خواهید دید که بسیار دیدنیی است.

هتل یخی

هتل یخی (Hôtel de Glace) در کبک سیتی یک جاذبه بی همتای زمستانی است. این هتل در فاصله چند دقیقه ای از مرکز شهر واقع شده و هر سال با مجسمه ها و نقاشی های یخی که با چند تن یخ و برف درست می شوند، تغییر شکل می یابد. وقتی در حال بازدید از این شگفتی معماری هستید، می توانید در گردش های فضای باز مانند سورتمه سواری، اسکی کراس کانتری، گشت و گذار در آیس شاپل (Ice Chapel) یا به صرف نوشیدنی در لیوان های ساخته شده از یخ مشغول شوید. اگر دوست داشته باشید شب را در اینجا اقامت داشته باشید، به شما کیسه خواب های قطبی داده خواهد شد تا گرم بمانید.

دشت آبراهام

دشت آبراهام (The Plains of Abraham) یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی کانادا را تشکیل می دهد. امروزه این دشت به یک پارک آرام و بزرگ تبدیل شده ولی در سال 1759 فضایی باز و فراخ بود که در آن ارتش انگلیس توانست نیروهای فرانسوی را در یک نبرد نیم ساعته شکست داده و تاریخ آمریکای شمالی را برای همواره تغییر دهد. اینجا محلی است که در هر زمان از سال مردم برای پیک نیک، دوچرخه سواری، اسکی کراس کانتری و غیره به سمت آن سرازیر می شوند.

سیتادل

یکی دیگر از محوطه های مهم تاریخ نظامی کانادا، این قلعه ستاره ای در کپ دیامانِ کبک سیتی است. اینجا بزرگ ترین قلعه نظامی آمریکای شمالی به شمار می رود که هنوز از طریق نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. لا سیتادل (La Citadelle) در دهه 1800 برای دفاع از شهر در برابر حمله آمریکایی ها -که هرگز هم اتفاق نیفتاد- ساخته شد و اکنون مقر بیست و دومین رژیم سلطنتی کانادا محسوب می گردد. موزه سیتادل بسیار محبوب بوده و تعویض گارد نیز در تابستان ها هر روز ساعت 10 صبح انجام می گردد.

رصدخانه مرکز (The Capital Observatory)

رصدخانه مرکز (The Capital Observatory) برترین منظره ها کبک سیتی را از 31 طبقه بالاتر از ساختمان های مجلس کبک سیتی در بالای ساختمان ماری-گویار (Marie-Guyart) به شما پیشنهاد می نماید. در هر زمان از سال می توانید از منظره ها پانورامیک و خیره کننده شهر لذت ببرید. دیدنی تغییر رنگ برگ ها در پاییز یا سازه ستاره ای سیتادل و استحکامات اطرافش، رودخانه سنت لورنس و بندرهای سن لوئیز و سن ژان و تضاد بین معماری مدرن و ساختمان های تاریخی، همگی از این بالا مجذوب کننده و به یادماندنی خواهد بود.

پارک آبشار مونت مورنسی (Montmorency Falls Park)

پارک آبشار مونت مورنسی در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر کبک سیتی قرار دارد. این آبشار 83 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین آبشارهای قابل دسترس در آمریکای شمالی است. بازدیدکنندگان می توانند از طریق پل معلقی که بر فراز آبشار قرار دارد، از منظره خیره کننده آن لذت ببرند. همچنین، امکان پیاده روی در مسیرهای جنگلی اطراف آبشار نیز وجود دارد.

محله لاتین (Latin Quarter)

محله لاتین محله ای تاریخی و دانشجویی در کبک سیتی است. این محله دارای خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی و مغازه های کوچک و محلی است. زوج ها می توانند در این محله از گالری های هنری، کافه های دنج و رستوران های رومانتیک بازدید کنند.

توبوگان اسلاید 1884

توبوگان اسلاید 1884 (Toboggan Slide Au 1884) یکی از قدیمی ترین جاذبه های کبک قدیم است که از یک سرسره برفی بزرگ در میان شهر تشکیل شده و از سال 1884 تا به امروز از میانه ماه دسامبر تا اوایل مارس فعالیت می نماید. گرم ترین لباس های زمستانی خود را بپوشید و سوار یک سورتمه قدیمی چوبی شوید و یک هیجان حسابی را تجربه کنید. این سورتمه ها تا چهار نفر گنجایش داشته و سرعت شان تا 70 کیلومتر در ساعت می رسد. همین طور که پایین می روید حتماً منظره ها زیبای کاخ افسانه ای فرونتناک در یک طرف و رودخانه سنت لورنس در طرف دیگر را هم دیدن کنید.

پارکور دزانس

اگر حین بازدید از کبک سیتی دنبال یک سرگرمی آرام بعد از ظهری هستید، می توانید به گردش در راستا 15 کیلومتری پارکور دزانس (Parcours des Anses) بروید. این راستا صاف که کرانه جنوبی رودخانه سنت لورنس را دنبال می نماید، امکان دوچرخه سواری و اسکیت سواری را هم به شما می دهد. در اینجا می توانید از زیباترین منظره ها کبک سیتی و کَپ دیامان (Cap Diamant) لذت ببرید. اگر احتیاج به استفاده از ویلچر دارید، این مکان کاملاً سازگار بوده و امکان آوردن سگ نیز وجود دارد. برای دسترسی به این راستا پیاده روی می توانید سوار قایق مسافربری شوید و از کبک به لِوی (Lévis) بروید که آن طرف رودخانه واقع شده است.

موزه تمدن (Musée de la civilisation)

موزه تمدن یکی از موزه های بزرگ کانادا است و دارای مجموعه گسترده ای از آثار هنری، اشیاء تاریخی و طبیعی از سراسر جهان است. زوج ها می توانند در این موزه یک روز کامل را به گشت و گذار بگذرانند و از نمایشگاه های مختلف آن دیدن کنند.

پارک باتفیلدز (Battlefields Park)

پارک باتفیلدز پارکی تاریخی در کبک سیتی است که محل وقوع نبردهای مهمی در تاریخ کانادا بوده است. این پارک دارای فضای سبز وسیع، یادبودها و بناهای تاریخی متعددی است. زوج ها می توانند در این پارک پیاده روی، دوچرخه سواری، پیک نیک و لذت بردن از طبیعت بپردازند.

آبشار جین تالون (Jean-Talon Falls)

جین تالون آبشاری در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر کبک سیتی قرار دارد. این آبشار 35 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کبک سیتی است. بازدیدکنندگان می توانند از مسیرهای جنگلی اطراف آبشار پیاده روی کرده و از منظره خیره کننده آن لذت ببرند.

دهکده هورون (Huron Village)

دهکده هورون دهکده ای بازسازی شده از دهکده های مردم هورون است که در گذشته در منطقه کبک زندگی می کردند. زوج ها می توانند در این دهکده از خانه های سنتی مردم هورون، نمایش های فرهنگی و فروشگاه های صنایع دستی بازدید کنند.

موزه ملی هنرهای زیبای کبک (Musée national des beaux-arts du Québec)

موزه ملی هنرهای زیبای کبک یکی از بزرگترین موزه های هنرهای زیبا در کانادا است. این موزه دارای مجموعه گسترده ای از آثار هنری از هنرمندان کانادایی و بین المللی است. زوج ها می توانند در این موزه یک روز کامل را به گشت و گذار بگذرانند و از نمایشگاه های مختلف آن دیدن کنند.

دژ تاریخی

کبک سیتی تنها شهر حفاظت شده با دیوار دفاعی در شمال مکزیکو است. استحکامات نظامی که کبک سیتی را در بر گرفته اند، بیش از 4/6 کیلومتر طول داشته و سه قرن تاریخ محلی را پشت سر گذاشته اند. تورهای راهنمایی شده ای در امتداد دیوار برگزار می شوند تا اطلاعاتی درباره این استحکامات تاریخی در اختیار شما قرار دهند و بعلاوه بتوانید از منظره ها زیبای شهر لذت ببرید.

فستیوال تابستانی کبک

اگر چه کارناوال زمستانی کبک معروف ترین فستیوال چند روزه این شهر است، اما فستیوال تابستانه کبک هم در تابستان سالانه بیش از 1/5 میلیون نفر را به خود جذب می نماید. اجراهای موسیقی در نقاط مختلفی برگزار می شوند که یکی از آن ها بزرگ ترین صحنه اجرای آمریکای شمالی به شمار می رود. از میان هنرمندانی که در این صحنه اجرا داشته اند می توانیم به لیدی گاگا، اسنوپ داگ، برایان آدامز، بیلی جوئل و غیره اشاره کنیم.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 27 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1006

به "جاذبه های کمتر شناخته شده کبک سیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر شناخته شده کبک سیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید