نگاهی به جاذبه های بیشتر شناخته شده کلگری

آلبرتا، یکی از استان‌های غربی کانادا، با داشتن طبیعتی بکر و متنوع، مقصدی ایده‌آل برای سفر و گردشگری است. از کوه‌های سر به فلک کشیده راکی گرفته تا دشت‌های وسیع و رودخانه‌های خروشان، این استان جاذبه‌های بی‌شماری برای هر سلیقه‌ای دارد. در این مقاله، به سفری کوتاه به آلبرتا می‌رویم و برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی آن را معرفی می‌کنیم.

نگاهی به جاذبه های بیشتر شناخته شده کلگری

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا کشوری پهناور با طبیعتی بکر و متنوع است. از کوه های بلند و یخچال های طبیعی گرفته تا جنگل های انبوه و دریاچه های فیروزه ای، این کشور مناظر دیدنی و شگفت انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. علاوه بر این، کانادا دارای فرهنگ و تاریخ غنی و مردمی خونگرم و مهمان نواز است.

در این مقاله، به برخی از جاذبه های طبیعی و فرهنگی کانادا اشاره می کنیم که می توانند سفر شما به این کشور را به خاطره ای به یاد ماندنی تبدیل کنند.

باغ وحش کلگری

باغ وحش کلگری (The Calgary Zoo) میزبان بیش از هزار جانور از 272 گونه متفاوت و بعلاوه مجموعه های از ماهی ها و حشرات است. با 120 هکتار مساحت، این باغ وحش به 6 قسمت تقسیم می شود که بعضی از آن ها شامل مقاصد آفریقایی، حیات وحش کانادا، استخر پنگوئن ها، باغ گیاه شناسی دورتی هاروی، اوراسیا و پارک ماقبل تاریخ است. از این مجموعه به عنوان پربازدیدترین باغ وحش کانادا یاد می شود. به جز بازدید روزانه، می توان به صورت شبانه نیز از این باغ وحش تماشا کرد. در این برنامه، مهمانان علاوه بر تماشای حیوانات، برنامه های آموزشی خواهند داشت و درباره ی چالش های پیش روی حیوانات در حیات وحش و اقدامات لازم برای یاری به آن ها یاد می گیرند.

جاده آیس فیلد پارک وی

جاده آیس فیلد پارک وی (Icefields Parkway) که از دریاچه لوئیز به جاسپر می رود یک رانندگی فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. این جاده از تماشای های کانادا محسوب می شود.

دره تن پیک

دره ی تن پیک که با نام دره ده قله نیز شناخته می شود، دره ای است با معروفیت جهانی که نه تنها برای ده قله ی زیبایش، بلکه به خاطر وجود دریاچه ی فیروزه ای رنگ مورین قابل توجه است. کوچک ترین قله ی این منطقه، کمتر از سه کیلومتر ارتفاع دارد. گردشگران می توانند برای گردش در این دره ، یکی از چند راستا پیاده روی را به سلیقه ی خود انتخاب نمایند. این دره، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می شود و تمام طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است.

پارک ملی بنف کانادا

پارک ملی بنف کانادا، پارکی حفاظت شده و با طبیعتی بکر و زیبا در شمال کانادا است.

جشنواره استمپید کلگری

جشنواره استمپید کلگری یکی از برترین فستیوال های کانادا به شمار می رود. هر ساله هزاران نفر برای تماشای بزرگ ترین نمایش کابوی ها و شرکت در بعضی فعالیت های محبوب این جشنواره مانند نمایش های کشاورزی در پارک استمپید کلگری جمع می شوند. با قدمتی که به سال 1912 بازمی شود، این جشنواره از 5 الی 14 جولای هر سال طول می کشد.

پارک ایالتی فیش کریک

پارک ایالتی فیش کریک (Fish Creek Provincial Park) در شهر کلگری و در کنار رود Bow واقع شده است. این پارک ایالتی مکان مناسبی برای قدم زدن و پیاده روی است. بعلاوه در این پارک راستا های مخصوصی برای اسکیت بازان تعبیه شده است. این پارک منظره های طبیعی و زیبایی دارد که تماشا آن ها برای علاقه مندان خالی از لطف نیست.

پیاده گذر استفان

پیاده گذر استفان تنها پیاده گذر مخصوص خرید در کلگری به شمار می رود و برترین مکان برای پیاده روی، صرف غذا و خرید است. در این منطقه سنگفرش شده می توانید از فروشگاه های قدیمی و بوتیک های مدرن خرید و در رستوران های فضای باز آن غذا و نوشیدنی میل کنید. بعلاوه در این محدوده رویدادهای زنده متعدد و متنوعی برپا می شود که از میان آن ها می توان به اجراهای زنده موسیقی، نوازندگان دوره گرد، برنامه های فرهنگی و فستیوال ها اشاره نمود.

بازار او کلر

بازار او کلر (Eau Claire Market) در شهر کلگری کانادا، بازاری مسقف و رنگارنگ است که فروشندگان آن به فروش انواع غذا و صنایع دستی می پردازند. بعلاوه این بازار به خاطر رستوران ها، پیاده رو ها و سالن های سینما و تئاترش معروفیت دارد. از دیگر مزایای او کلر نزدیکی آن به پارک های شهر و رودخانه است.

رودخانه بو

رودخانه بو با 587 کیلومتر، در استان آلبرتای کانادا جریان دارد. این رود از ارتفاعات کوه های راکی سرچشمه می گیرد، در پیچ و خم راستا خود، از میان طبیعت بکر و سرسبز این ناحیه عبور می نماید و انتها با ادغام در رودخانه الدمن در دشت های کانادا، رودخانه ساسکاچوان جنوبی را شکل می دهد. با عبور از شهر کلگری، این رودخانه محل مناسبی را برای دوچرخه سواری و پیاده روی در کرانه های خود ایجاد نموده است.

باغ های دوونین

باغ های دوونین با 1.2 هکتار، در دل شهر شلوغ و پرهیجان کلگری واقع شده است. در این مجموعه سرپوشیده از تماشا گیاهان، استخرها، فواره ها، ماهی های کپور گلگون و لاک پشت ها نهایت لذت را خواهید برد. این مکان بسیار تماشای را به خصوص در فصل زمستان از دست ندهید. ورودی این باغ پرطرفدار رایگان است.

رودخانه البو

رودخانه البو با 120 کیلومتر طول، در جنوب استان آلبرتا، در کشور کانادا واقع شده است. این رودخانه از ارتفاعات بخش کانادایی کوهستان راکی سرچشمه می گیرد، به سمت شهر کلگری حرکت می نماید و در نهایت به رودخانه بو می پیوندد. رودخانه البو در میان عاشقان کانو سواری، راهپیمایی، رفتینگ و کمپینگ بسیار محبوب است. این رودخانه در راستاش جاذبه های طبیعی متنوعی را شکل می دهد، از آبگیر آلن بیل گرفته تا آبشار البو. بخشی از این رودخانه برای ماهیگیری نیز بسیار مناسب است.

نکات تکمیلی:

  1. باغ وحش کلگری: با بیش از هزار جانور از 272 گونه مختلف، این باغ وحش به عنوان پربازدیدترین در کانادا شناخته می شود.
  2. جاده آیس فیلد پارک وی: این جاده از دریاچه لوئیز به جاسپر امکان یک رانندگی به یاد ماندنی را فراهم می آورد.
  3. دره تن پیک: با ده قله زیبا و دریاچه ای فیروزه ای، این دره یکی از برترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می شود.
  4. پارک ملی بنف: این پارک با طبیعت بکر و زیبای خود، از جاذبه های اصلی شمال کانادا به شمار می رود.
  5. جشنواره استمپید کلگری: این فستیوال سنتی که از سال 1912 برگزار می شود، جاذبه بزرگی برای گردشگران است.

سخن پایانی

با این همه جاذبه های طبیعی و فرهنگی درخشان، کلگری به حق می تواند عنوان "جواهر گم شده کانادا" را یدک بکشد. این شهر مملو از امکانات و فرصت های بی نظیری برای گردشگران است که آن را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل می کند.

انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 28 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 833

به "نگاهی به جاذبه های بیشتر شناخته شده کلگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به جاذبه های بیشتر شناخته شده کلگری" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های بیشتر شناخته شده کلگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید