جاذبه های استان بریتیش کلمبیا به جز ونکوور

اگر دلتان میخواهد این بار که به استان بریتیش کلمبیا سفر میکنید، به جای دیدن از ونکوور به جذابیت های دیگر این استان سری بزنید، ما برایتان بهترین ها را آماده کردیم.

جاذبه های استان بریتیش کلمبیا به جز ونکوور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پارک تاتشنشینی آلسک

پارک تاتشنشینی آلسک یک پارک حفاظت شده با وسعت 9,580 کیلومتر مربع در بریتیش کلمبیا و کانادا است. پارک تاتشنشینی-آلسک در سال 1993 به وسیله سازمان محیط زیست کانادا جهت توقف اکتشافات معادن به عنوان منطقه حفاظت شده در میراث طبیعی و ملی کانادا ثبت شد. پارک تاتشنشینی-آلسک در بین دو پارک ملی کلون و رزرو در Yukon و Glacier Bay و Wrangell-St واقع شده است. این پارک در سال 1994 به عنوان یک میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مرکز فرهنگی اومیستا

مرکز فرهنگی اومیستا با افتتاح در سال 1980، به حفظ میراث به جای مانده از قبیله بومی کواکواکاواکو (Kwakwaka’wakw) می پردازد. این قبیله از مردمان بومی سواحل جنوب غربی اقیانوس آرام به شمار می فرایند و از هزاران سال پیش در این جزیره زندگی می کردند. در این مرکز می توانید جشن های باستانی قبیله را ببینید و با جنبه های مختلف زندگی آن ها در این جزیره، پیش از ورود ساکنان سفید پوست آشنا شوید.

خلیج کوچک پرنسس لوئیزا

خلیج کوچک پرنسس لوئیزا، در ساحل بریتیش کلمبیا 6 کیلومتر طول دارد و در انتهای شمال شرقی دروازه جرویس (Jervis Inlet) واقع شده است. بخشی از منطقه، پارک استانی پرنسس لوئیزا را تشکیل می دهد.

پارک استانی چشمه های آب گرم لیارد ریور

پارک استانی چشمه های آب گرم لیارد ریور در بریتیش کلمبیا، دارای هشت استخر است که یکی از آن ها برای استحمام نمایندگان در دسترس واقع شده است. دمای آب در استخر عمومی بین 42 تا 52 درجه سانتیگراد است و همین امر باعث می شود این محل استراحتگاهی مناسب برای عبورنمایندگان بزرگراه آلاسکا به شمار آید. راستا دسترسی به استخر های آب گرم از میان مرداب آب گرم و جنگل های بومی می گذرد که تنوع گیاهی و جانوری زیادی دارند.

بازارچه قدیمی ییلاقی کومبس

بازارچه قدیمی ییلاقی کومبس یکی از جاذبه های دیدنی جزیره ونکوور به شمار می رود. نکته قابل توجه در خصوص این بازار چند بز کوچکی است که روی بام آن زندگی می نمایند. با قدمتی که به سال 1973 بازمی شود، این بازار ترکیبی از چند فروشگاه و غذاخوری است. با وجود کوچکی بازار، تقریبا بیشتر اجناس مورد احتیاج را در آن می توان پیدا می کرد. بازدید از بازار قدیمی ییلاقی کومبس با بزهایی روی سقف آن، تجربه ی جالبی خواهد بود.

پارک میرا کانیون

پارک میرا کانیوندر محدوده کلونا کادانا واقع شده است. خط راه آهن در این منطقه، از نواحی کوهستانی بسیار خطرناکی عبور می نماید و شامل 16 پل چوبی، 2 پل فولادی و نیز 2 تونل است. امروزه تمام این پل ها به حال خود رها شده اند و این منطقه ی کوهستانی را به مکانی بکر و فوق العاده برای موتور سواری و دوچرخه سواری مبدل نموده اند. در سال 2003 یک آتش جنگلی، 12 پل از 18 پل چوبی موجود را سوزاند. این پل ها برای احیای بنای تاریخی و با استفاده از چوب های بریتیش کلمبیا بازسازی شده اند. پارک جنگلی میرا کانیون در ژانویه 2002 به عنوان آثار تاریخی ملی ثبت شد.

پارک ملی گوآی هاناس

پارک ملی گوآی هاناس در جنوب غربی Haida Gwaii (که قبلا جزایر ملکه شارلوت شناخته می شد)، در 130 کیلومتری بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و چشم اندازی خیره نماینده به سواحل غربی کانادا را فراهم می نماید.

دریاراه هاو (هاو ساند)

دریاراه هاو که با نام هاو ساند نیز شناخته می شود، سیستم آبدره ای است که درست در همسایگی شهر ونکوور واقع شده است. قله های بلند و جنگلی سرسبز که از دریا بیرون زده اند، این منطقه را شکل داده اند. چنین ساختاری، فعالیت های تفریحی بی شماری را برای شهرنشین ها فراهم آورده است که از آن جمله می توان به قایق سواری، ماهیگیری، غواصی، کمپینگ، پیاده روی و تفریحات دیگر اشاره نمود. این شبکه آبدره ای، جنوبی ترین و قابل دسترس ترین فلات آبی شمال آمریکا محسوب می شود که فرصت تماشای مناظری دیدنی را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد.

پارک چشمه های آب گرم کی هول

پارک چشمه های آب گرم کی هول در بریتیش کلمبیا کانادا، یکی از برترین مقاصد برای دوستداران هیجان و طبیعت به شمار می رود. نماهای بی نظیر از کوه های پوشیده در برف و آبشارهای یخ زده هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. بعلاوه در راستا می توان از آبتنی در چشمه های آب گرم پلکانی لذت برد.

پارک ملی کوتنای

پارک ملی کوتنای با 1406 کیلومتر مربع وسعت، مکانی شگفت انگیز و مورد علاقه ی کوهنوردان و عکاسان است. مهم ترین دیدنی این پارک نهر هافنر یا هافنر کریک نامیده می شود و برای ماجراجویان ارزش بسیاری دارد. دیوارهای سنگی این نهر حتی با تجربه ترین صخره نوردان را نیز به چالش می کشاند. بازدیدنمایندگان احتمالا شیفته ی ستون های خیره نماینده ی یخی و استالاکتیت های بزرگ آن خواهند شد. زمستان برترین زمان برای سفر به پارک ملی کوتنای و تماشای ستون ها و ساختارهای یخی باشکوه این منطقه است.

کاتدرال گرو

کاتدرال گرو در پارک ایالتی مک میلان کانادا واقع شده است و محل تجمع درختان صنوبر داگلاسی است که بعضی از آن ها بیش از 800 سال عمر دارند. با وجود راستا های پیاده روی، بازدیدنمایندگان می توانند زیر سایه این درختان باشکوه که از جهانی مدرن به دور مانده اند، قدم بزنند. این منطقه 301 هکتار مساحت دارد و به وسیله بزرگراه نانایمو (Nanaimo) در بریتیش کلمبیا می توان به آن دسترسی داشت.

باغ پروانه های ویکتوریا

باغ پروانه های ویکتوریا با 1115 متر مربع مساحت، در خلیج برنت وود واقع شده است و یکی از پربازدیدترین جاذبه های منطقه ویکتوریای کانادا به شمار می رود. این باغ در واقع یک جنگل بارانی استوایی سرپوشیده است که انواع و اقسام پروانه های زیبا و دیدنی در لابه لای گل ها و گیاهان آن پرواز می نمایند. علاوه بر گونه های متنوع پروانه های و بیدها، در این باغ می توان انواع پرندگان، ماهی ها، ایگواناها، قورباغه ها و لاک پشت های زمینی را دید.

خانه های درختی کروی فری اسپریت

خانه های درختی کره ای شکل «فری اسپریت» (Free Spirit) در شرق ونکوور کانادا قرار دارند، این خانه های درختی به صورت معلق در هوا در فاصله بین دو درخت قرارگرفته اند و هزینه یک شب اقامت در آن ها مقرون به صرفه نیست!

آبشار هلمکن

آبشار هلمکن یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی کانادا به شمار می رود و مقصد مورد علاقه ی کوهنوران و صخره نوردان است. این آبشار 141 متر ارتفاع دارد و روی رودخانه مورتل قرار گرفته است. غار نزدیک آبشار نیز با زیبایی خیره نماینده، محل مناسبی برای یخ نوردی محسوب می شود. این غار شیب دارترین مکان جهان برای یخ نوردی است. هرچند اغلب جهانگرد ها در فصل تابستان از آبشار هلمکن بازدید می نمایند؛ اما با قندیل های یخی که گاهی ارتفاعشان به 50 متر می رسد، این آبشار در زمستان نیز باشکوه و دیدنی است.

پناهگاه خرس گریزلی کاتزیماتین

پناهگاه خرس گریزلی کاتزیماتین (Khutzeymateen Grizzly Bear Sanctuary) واقع در بریتیش کلمبیا کانادا، به حفاظت از جمعیت خرس های گریزلی می پردازد و از آن ها در مقابل انواع خطرات و انقراض محافظت می نماید. طبیعت وحشی و دست نخورده ی این ناحیه در ماه ژوئن با گیاهان انبوه پوشیده می شود و مکانی عالی را برای پیاده روی فراهم می آورد. برای گشت و گذار در این طبیعت زیبا، می توانید از تور های تفریحی با قایق یا هواپیما به همراه راهنما های باتجربه بهره ببرید. با وجود حضور خرس های گریزلی که یکی از خطرناک ترین حیوانات وحشی به شمار می فرایند، همچنان این منطقه ارزش بازدید را دارد. هرچند برخورد با این حیوانات تنومند از نزدیک به خودی خود خطرناک است؛ اما تجربه مواجهه با آن ها در چند قدمی تان قطعا فراموش نشدنی خواهد بود.

دریاچه زمرد (دریاچه امرالد)

دریاچه زمرد یا دریاچه امرالد (Emerald Lake) بیشترین وسعت را در میان 61 دریاچه و آبگیر پارک ملی یوهو، در کانادا دارد. حدود 5 کیلومتر راستا راهپیمایی پیرامون دریاچه کشیده شده که نیمی از آن برای معلولان نیز قابل دسترسی است. در ماه های تابستان، سنگ آهک موجود در کف دریاچه باعث می شود آب آن به رنگ فیروزه ای زیبایی دربیاید. در ماه های زمستانی نیز دریاچه به یک پیست اسکی دوست داشتنی تبدیل می شود.

دریاچه خال دار کانادا

دریاچه خال دار کانادا در کویر اوکاناگان در بریتیش کلمبیا، یکی از جاذبه های جالب کانادا محسوب می شود. غلظت بعضی مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم سولفات و منیزیم سولفات در آب این دریاچه بسیار بالا است. در تابستان ها، با بخار شدن آب، دریاچه تبدیل به حوضچه هایی می شود که به علت وجود مواد معدنی رنگین به نظز می رسند.

باغ آبخازی

باغ آبخازی با مساحت 5500 متر مربع، در ونکوور کانادا واقع شده است و در سال 1946، به وسیله شاهزاده کنستانتین آبخازی از گرجستان ساخته شد. در این باغ درختان افرای ژاپنی، نوع خاصی از بلوط به نام بلوط گری و صدها نوع خرزه ی هندی به چشم می خورد. برترین زمان برای بازدید از باغ آبخازی فصل بهار و هنگام شکوفایی گل ها است.

باغ های بوچارت

باغ بوچارت کانادا با عمری بیش از 100 سال، شامل باغ ژاپنی، باغ گل رز و باغ ایتالیایی می شود و سالانه بالغ بر یک میلیون جهانگرد را به خود جذب می نماید. شکوفه دادن گل های رز در تابستان، زیبایی باغ های ژاپنی در پاییز، حس مرموز فضا در زمستان و بوی طراوت و زندگی در بهار، همه و همه تجربه ای هیجان انگیز را در این مجموعه برای شما رقم خواهند زد. در تابستان ها و جشن سال نو میلادی نیز در این مکان آتش بازی، رویدادها و کنسرت های متعددی برپا می شود.

موزه دریایی بریتیش کلمبیا

موزه دریایی بریتیش کلمبیا دارای یکی از قدیمی ترین آسانسورهای جهان در ویکتوریا کانادا است. که در سال 1899 ساخته شده است. آسانسور در زمان خود یکی از منحصربه فردترین سازه ها بوده و برای جابه جایی قاضی در بین طبقات ساخته شده بود. قاضی مورد نظر قبل از استفاده از آسانسور از جهان می رود و از آن پس، از آن برای جابه جایی اجناس استفاده می کردند.

جشنواره موسیقی ریفلاندیا

جشنواره موسیقی ریفلاندیا (Rifflandia Music Festival) به مدت چهار روز شامل رویدادهای هنری و موسیقی می شود. علاوه بر لذت از موسیقی و هنر، در این جشنواره می توانید از کشف و چشیدن غذاها و نوشیدنی های محلی نیز لذت ببرید و با فرهنگ مردم بومی آشناتر شوید.

انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 829

به "جاذبه های استان بریتیش کلمبیا به جز ونکوور" امتیاز دهید

2 کاربر به "جاذبه های استان بریتیش کلمبیا به جز ونکوور" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های استان بریتیش کلمبیا به جز ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید