فرایند ثبت درخواست در دانشگاه های انتاریو

چطور باید درخواست ثبت کرد؟ همه درخواست­های تحصیل در دانشگاه ­های اُنتاریو، از طریق یک مرکز درخواست عمومی (OUAC؛ مرکز درخواست دانشگاه ­های انتاریو) ثبت می­شوند. همه دانشجویان یک درخواست آنلاین ثبت می­کنند و این درخواست، برای هر دانشگاهی که متقاضی مدنظر داشته باشد ارسال می­شود.

فرایند ثبت درخواست در دانشگاه های انتاریو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دانش آموزانی که مقطع دبیرستان را به طور کامل در مدارس گذرانده باشند باید از فرم 101 استفاده کنند. دانش آموزان دیگر، مانند افرادی که در خانه تحصیل می­کنند، یا برای تحصیل در مقطع دوازدهم به مدرسه نرفته اند، و دانش آموزانی که در خانه و به صورت آنلاین یا از راه دور تحصیل کرده اند باید از فرم 105 استفاده نمایند. این خدمات با هدف تسهیل ثبت درخواست برای دانشگاه ­های اُنتاریو ارائه شده اند. به این ترتیب از تکرار در فرایند درخواست جلوگیری شده و هم دانشگاه ­ها و هم متقاضیان می­توانند در زمان و منابع صرفه جویی نمایند.

هزینه درخواست چقدر است؟

OUAC برای ثبت درخواست، هزینه پایه [150 دلار در سال 2020] دریافت می­کند. این هزینه، به دانشجو اجازه می­دهد سه دانشگاه مختلف یا سه ترکیب برنامه­ای را انتخاب نماید. ممکن است برنامه ­ها مربوط به 3 دانشگاه متفاوت یا 3 برنامه در مقاطع مختلف یک دانشگاه واحد باشند، یا ترکیبی از هردو. برای انتخاب­های بیشتر، دانشجو باید به ازای هر انتخاب اضافی 50 دلار بپردازد. این فرایند هزینه ­بر است اما اصولاً اگر بخواهید به شما اجازه می­دهد در چندین دانشگاه یا برنامه ثبت نام کنید. تنها محدودیت کلی درخواست، این است که نمی­توانید در یک دانشگاه، بیش از سه برنامه انتخاب کنید. ممکن است دانشگاه ­ها محدودیت­های خاص خود را داشته باشند، که در این صورت شرایط در وبسایت OUAC درج خواهند شد. به علاوه معمولاً دانشگاه ­ها علاوه بر هزینه OUAC، هزینه اضافی برای ثبت درخواست لحاظ می­کنند. همه دانشگاه ­ها هزینه اضافی نمی­گیرند، اما هزینه موسساتی که مبلغ  اضافی دریافت می­کنند حدود 150 تا 200 دلار می­باشد. در وبسایت OUAC جزئیات مفصل هزینه ­های فعلی بسته به نوع برنامه آورده شده است (دانشگاه ­های حقوق انتاریو: OLSAS، دانشگاه ­های پزشکی انتاریو: OMSAS، برنامه ­های علوم توان­بخشی انتاریو: ORPAS، دانشکده تحصیلات انتاریو: TEAS) و لیست جدیدترین هزینه ­های درخواست دانشگاه ­ها نیز قید شده اند.

چه زمانی باید درخواست داد؟

اکثر دانشجویان طی ماه اکتبر یا نوامبر آخرین سال تحصیلی خود (دوازدهم) درخواست آنلاین خود را ثبت می­نمایند. می­توان چندین بار وارد حساب کاربری درخواست شد و آن را تغییر داد (شامل تغییر برنامه ­ها و یا دانشگاه ­های موردنظر، افزودن یا حذف موارد انتخابی). جدیدترین اطلاعات حساب، به دانشگاه ­ها اطلاع داده می­شود.

مهلت کلی برای پذیرش درخواست OUAC وجود ندارد؛ مهلت دانشگاه ­های مختلف با یکدیگر متفاوت است و گاهی به برنامه­ای که متقاضی درنظر گرفته بستگی دارد. معمولاً پایان مهلت بین ماه ­های ژانویه و آپریل می­باشد. در وبسایت بیشتر دانشگاه ­ها، لیست زمان مهلت­ها قید شده است. تاریخ پایان مهلت که در بخش­های اطلاعات مربوط به دانشگاه درج شده، همان تاریخی است که در آن متقاضی باید به OUAC مراجعه کند، مگر اینکه در توضیحات موارد دیگری ذکر شده باشد. حتی اگر مهلت برنامه موردنظر شما به اتمام رسیده باشد، همچنان می­توانید با دفتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرید تا ببینید آیا زمان مهلت افزایش یافته یا هنوز فرصت هست.

بعد چه می­شود؟

طی بهار از دانشگاه ­های موردنظر خود جواب خواهید گرفت. تصمیمات پذیرشی معمولاً بین ماه ­های مارس تا ژوئن اتخاذ می­شوند، اما ممکن است دانشجویانی که در لیست انتظار هستند تا زمان پذیرش پیشنهادها در ماه ژوئن از تصمیم نهایی باخبر نشوند، و دانشگاه به امور دانشجویان دیگری که در نوبت هستند بپردازد.

 به عنوان بخشی از درخواست OUAC این فرصت را دارید تا از وضعیت اقامت، وام­های دانشجویی و کمک­های مالی موجود دیگر مطلع شوید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات، موارد مربوط به دانشگاه موردنظر شما در اختیارتان قرار خواهند گرفت. به طور اتوماتیک کمک هزینه برای تحصیل شما درنظر گرفته می­شود اما برای تسهیلات دیگر باید تحقیق کنید (از طریق eINFO یا وبسایت دانشگاه) و به طور جداگانه برای امکانات دیگر درخواست بدهید.

آخرین مهلت در ماه ژوئن است و در این زمان، دانشجویان باید پیشنهاد یکی از دانشگاه ­ها را بپذیرند. سپس مشخص می­شود آیا دانشگاه برای پذیرش دانشجویانی که در لیست انتظار هستند، ظرفیت دارد یا خیر. ممکن است همچنان لازم باشد پس از ماه ژوئن دوباره برای پذیرش در دانشگاه ­های انتاریو درخواست بدهید، اما اولویت با کسانی است که پیشنهاد پذیرش را قبول کرده اند و در لیست انتظار قرار دارند. طی ماه ژوئن، از طریق OUAC خدماتی برای دانشجویان ارائه می­شود که از طریق آن فهرست برنامه ­های دانشگاهی انتاریو که هنوز ظرفیت خالی دارند، اعلام خواهد شد. دانشگاه ­ها بیش از اینکه به اتمام مهلت مقرر اهمیت بدهند، بر پر شدن ظرفیت­ها تمرکز می­کنند؛ بنابراین تا آغاز سال تحصیلی همچنان امکان پذیرفته شدن در دانشگاه وجود خواهد داشت.

می­توانید با شماره ‎+1-647-402-8687‎ با کارشناس پذیرش دانشگاه ­های انتاریو تماس حاصل کنید. از لیست دانشگاه ­های انتاریو که هنوز ظرفیت خالی دارند را اطلاع کسب کنید و اطلاعات کامل برنامه ­های قابل دسترسی را نیز دریافت نمایید.

یک نکته مهم!

این فرم­ها باید به صورت دستی پر شده و توسط مشاور هدایت تحصیلی دبیرستان بررسی شوند. مشاوران می­توانند اشتباهاتی که در درخواست وجود دارند را تصحیح کنند. یکی از اشتباهات دانشجویان، این است که چند بار برای یک برنامه در یک دانشگاه درخواست می­فرستند. مثلاً دانشجویی که می­خواهد به هر صورت از گولف پذیرش بگیرد، ممکن است فکر کند با ثبت درخواست برای روانشناسی، انسان شناسی و جامعه شناسی در دانشگاه گولف می­تواند شانس پذیرش خود را افزایش دهد؛ اما این رشته ­ها در حقیقت همه در یک برنامه مقطعی مشترک (B.A، کارشناسی هنر) قرار دارند.

اکثر دانشگاه ­های انتاریو برای اهداف برنامه ریزی خود، اطلاعات مفصل (در رشته موردنظر) می­خواهند اما بدانید که احتمالاً یک محصل سال آخری دبیرستان نمی­داند کدام رشته برای او بهتر خواهد بود. دانشگاه ­ها این گونه انتخاب­ها را درنظر نمی­گیرند؛ در حقیقت اکثر دانشگاه ­ها تا زمان اتمام اولین سال تحصیلی از محصلان نمی­خواهند که یک رشته خاص را به طور رسمی انتخاب کنند. معمولاً دانشجویان در سال اول تحصیل خود چیزهایی درباره نظام دانشگاه، دپارتمان­ها و اساتید می­فهمند و سپس دامنه تحصیلات خود را محدود می­کنند. به این ترتیب دانشجو هنگام ثبت درخواست، دو انتخاب خود را هدر می­دهد (یا به طور بالقوه برای دو انتخاب اضافی هزینه می­کند) چون سیستم الکترونیک محدودیتی برای انتخاب­های اضافی قائل نمی­شود... اما یک مشاور هدایت تحصیلی می­تواند جلوی انتخاب­های اضافی را بگیرد!

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

منبع: universityadmissions.ca
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 633

به "فرایند ثبت درخواست در دانشگاه های انتاریو" امتیاز دهید

3 کاربر به "فرایند ثبت درخواست در دانشگاه های انتاریو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند ثبت درخواست در دانشگاه های انتاریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید