تورنتو یا سنگاپور؟ برای زندگی یا مهاجرت کدام انتخاب بهتری است؟

مهاجرت برای بدست آوردن مزایای بیشتر در زندگی این روزها آسانتر از همیشه است و حتی کشورهایی در رقابت برای جذب مهاجرین هستند و این رقابت در تامین رفاه میتواند ما را در میان انتخابهای گوناگون سردرگم نماید، اما خیالتان راحت باشد ما برایتان راهههایی را پیشنهاد خواهیم داد تا بهترین را انتخاب کنید، در ادامه سری مقالات مقایسه شهرهای دنیا، به سراغ مقایسه تورنتو و سنگاپور رفته ایم همراه ما  باشید.

تورنتو یا سنگاپور؟ برای زندگی یا مهاجرت کدام انتخاب بهتری است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ سنگاپور

به طور رسمی جمهوری سنگاپور ، یک دولت جزیره ای مستقل در جنوب شرقی آسیا است و دومین تراکم جمعیت در جهان را دارد. در سنگاپور تقریباً 5/7 میلیون نفر ساکن هستند که 61٪ (3/4 میلیون) آنها شهروندان سنگاپور هستند. چهار زبان رسمی در سنگاپور وجود دارد: انگلیسی ، مالایی ، چینی و تامیل که نشان دهنده تنوع فرهنگی غنی و غذاهای گسترده قومی و جشنواره های مهم آن میباشد. این کشور به سرعت توسعه یافته و به یکی از چهار ببر آسیایی مبنی بر تجارت خارجی تبدیل شد و در حال حاضر کشوری بسیار پیشرفته میباشد. در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل در رده نهم قرار دارد و هفتمین تولید ناخالص داخلی در سرانه جهان را دارد. و قطب بزرگ مالی و حمل و نقل است ، از سال 2013 به طور مداوم گرانترین شهر برای زندگی رتبه بندی شده و به عنوان پناهگاه مالیاتی شناخته شده است. سنگاپور دارای شاخص های اصلی اجتماعی قرار میباشد: آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، کیفیت زندگی ، ایمنی شخصی و مسکن ، با نرخ مالکیت خانه 91٪. مردم سنگاپور یکی از امیدوارترین به زندگی در جهان ، سریعترین سرعت اتصال به اینترنت و یکی از کمترین میزان مرگ و میر نوزادان در جهان برخوردار هستند.

Singapore

سنگاپور آب و هوای جنگلی بارانی استوایی ، بدون فصول مشخص ، دما و فشار یکنواخت و رطوبت بالا و بارندگی فراوان را دارا میباشد . دما معمولاً از 23 تا 32 درجه سانتی گراد (73 تا 90 درجه فارنهایت) است. در حالی که دما در طول سال تغییر زیادی نمی کند ، از نوامبر تا فوریه یک فصل موسمی مرطوب تر وجود دارد.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. جمعیت این شهر 2،731،571 نفر در سال 2016 تخمین زده شده است، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی میباشد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت،امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند.

اگرچه بسیاری از فعالیتهای تولیدی منطقه در خارج از محدوده شهر انجام می شود ، تورنتو همچنان به عنوان یک نقطه عمده فروشی و توزیع بخش صنعتی است. موقعیت استراتژیک این شهر در امتداد کریدور شهر کبک - ویندزور و ارتباطات جاده ای و ریلی آن به حمایت از تولید وسایل نقلیه موتوری ، آهن ، فولاد ، غذا ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و کاغذ کمک می کند. تکمیل مسیر کشتی سنت لارنس در سال 1959 به کشتی ها امکان دسترسی به دریاچه های بزرگ از اقیانوس اطلس را داد.

تورنتو

انگلیسی زبان غالب این شهر است که تقریباً 95 درصد ساکنان آن تسلط به این زبان را دارند ، اگرچه تنها 54.7 درصد تورنتونی ها انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود گزارش کرده اند. انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کانادا است و زبان دیگر فرانسه میباشد. تقریباً 1.6 درصد تورنتونی ها زبان فرانسه را به عنوان زبان مادری خود گزارش داده اند

تورنتو یک مرکز بین المللی برای تجارت و امور مالی است و به طور کلی پایتخت مالی کانادا در نظر گرفته می شود ، تورنتو دارای تمرکز زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در خیابان بی ، در منطقه مالی است. بورس اوراق بهادار تورنتو هفتمین بورس بزرگ سهام جهان از نظر سرمایه میباشد.

از دیدنی های تورنتو میتوان به برج سی. ان ، بازار سِینت لارنس ، ناحیه دیستیلری، جزایر تورنتو ، آکواریوم ریپلی کانادا ، کاسا لوما و موزه رویال اونتاریو اشاره کرد.

 

✅ مقایسه تورنتو و سنگاپور از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتو و سنگاپور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و سنگاپور 66٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در سنگاپور می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و در سنگاپور 81٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در تورنتو میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از سنگاپور با شاخص 70٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای بیشتری از سنگاپور با شاخص 33٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و سنگاپور از ما بپرسید.

انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 316

به "تورنتو یا سنگاپور؟ برای زندگی یا مهاجرت کدام انتخاب بهتری است؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "تورنتو یا سنگاپور؟ برای زندگی یا مهاجرت کدام انتخاب بهتری است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو یا سنگاپور؟ برای زندگی یا مهاجرت کدام انتخاب بهتری است؟"

1 دیدگاه

ابوالفضل امیری 5 شهریور 1400

آیا مقایسه ای از لحاظ شاخص های زیر شده است؟
1- بیمه 2- امنیت شغل 3- سرعت پیدا کردن یک کار 4- امکان سرمایه گذاری در یک بیزینس 5- حداقل و متوسط درآمد صاحبان مشاغل 6 - حقوق بیکاری

پاسخ به ابوالفضل امیری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید