تورنتو، دومین شهر گرانقیمت کانادا، رتبه بالایی در فهرست جهانی ندارد

هزینه ­های زندگی در سال جاری افزایش یافته اند، اما رتبه تورنتو در فهرست 209 شهر گرانقیمت سراسر جهان همچنان پایین است. نتیجه پژوهش هزینه زندگی مرسر در سال 2021 آماده شده و نشان می­دهد که تورنتو از رتبه 115 در سال قبل، به رتبه 98 رسیده است.

تورنتو، دومین شهر گرانقیمت کانادا، رتبه بالایی در فهرست جهانی ندارد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: گوردون فراست، از شرکای مرسر کانادا، می­گوید: «از نظر جهانی، هزینه زندگی در کانادا نسبتاً مناسب است و مقصد محبوبی برای کارمندان سیار می­باشد.»

در گزارش چنین قید شده است: «ارزش دلار کانادا نسبت به دلار ایالات متحده افزایش داشته و این امر یکی از دلایل تغییر رتبه کانادا در لیست می­باشد.»

ونکوور به رتبه 93 رسیده است و همچنان گرانقیمت­ترین شهر کانادا به شمار می­رود، اما تورنتو دومین شهر گرانقیمت کانادا است.

مونترال نیز هشت رتبه بالاتر رفته و هم اکنون در رتبه 129 جای دارد.

از سوی دیگر، اوتاوا پنج رتبه تغییر داشته و از مکان 161 به 156 رسیده است. در حال حاضر، اوتاوا ارزان­قیمت­ترین کلانشهر کاناداست.

طبق گزارش مرسر در خصوص «تلاش کشورها برای مقابله با مشکلات اقتصادی، سیاسی و سلامتی ناشی از ظهور COVID-19»، همه گیری بیماری قطعاً بر رتبه بندی شهرها تأثیر داشته است.

فراست درباره کانادا چنین می­گوید: «کمپانی­ها در تلاش هستند تا بفهمند بعد از همه گیری بیماری، چگونه باید یک محیط کاری بسیار انعطاف پذیر را مدیریت کنند. این امر باعث شده مسئله ارزشی کارمندان تحت تأثیر قرار بگیرد؛ چون این مسئله برای حفظ نیروی کاری فعلی و جذب استعدادهای جدید ضروری است.»

ایلیا بونیک، مدیر کاری و رئیس استراژی مرسر طی یک نشست خبری گفت: «هزینه زندگی همیشه عاملی برای برنامه ریزی میزان انعطاف بین المللی بوده، اما با وجود همه گیری بیماری، سطح کاملاً جدیدی از انعطاف پذیری اضافه شده است. به همراه آن مفاهیم طولانی مدت مربوط به سلامتی و امنیت کارکنان، کار غیرحضوری و انعطاف در سیاست­ها و ملاحظات دیگر نیز در برنامه هستند.»

به طور کلی شهرهای ایالات متحده امسال به دلیل نوسان­هایی که از مارس 2020 تا مارس 2021 رخ داد، افت رتبه داشته اند. نیویورک سال پیش هشت رتبه تنزل کرد، اما هنوز با رتبه 14 گرانقیمت­ترین شهر ایالات متحده به شمار می­آید.

بیش از نیمی از 10 شهر گرانقیمت جهان در آسیا واقع شده اند. در صدر لیست، عشق آباد قرار دارد که گران­قیمت­ترین شهر برای کارمندان بین المللی (هم در آسیا و هم در جهان) به شمار می­آید.

می­توان گفت که با همه گیری بیماری، تغییرات بزرگی به وجود آمده اما می­توان گفت که تقریبا به پایان این همه گیری نزدیک شده ایم، و امیدواریم شهر ما هیچگاه به صدر لیست نرسد.

از بین 205 مکان فهرست، 20 شهر گرانقیمت جهان عبارتند از:

  1. عشق آباد
  2. هنگ کنگ
  3. بیروت
  4. توکیو
  5. زوریخ
  6. شانگهای
  7. سنگاپور
  8. ژنو
  9. پکن
  10. برن
  11. سئول
  12. شنژن
  13. نودامنا
  14. شهر نیویورک
  15. تلآویو
  16. کپنهاگ
  17. گوانگژو
  18. لندن
  19. لاگوس
  20. لیبرویل
منبع: blogto.com
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 612

به "تورنتو، دومین شهر گرانقیمت کانادا، رتبه بالایی در فهرست جهانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو، دومین شهر گرانقیمت کانادا، رتبه بالایی در فهرست جهانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید