تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت

اخیرا تورنتو در بین رنکینگ یکی از قابل زندگی ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است، همچنین یکی از زیباترین شهرهای دنیا و یکی  از شهرهایی که بهترین خدمات بیمارستانی را در جهان دارد.

تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: و در بین 500 شهر، تورنتو در بین 10 شهر اول از نظر ارزش برند شهری در جهان قرار گرفته است.

یک گزارش تحیلی هفته قبل توسط Global City Lab منتشر شد و نیویورک را با ارزشترین برند شهری با ارزش 2.20 تریلیون دلار خواند.

پس از آن  لندن و توکیو رتبه بندی شدند و مقام دوم و سوم را از نظر ارزش برند شهری از آن خود کردند که به ترتیب 2.02 تریلیون دلار و 1.91 تریلیون دلار ارزش گذاری شدند.

بر اساس این گزارش،شهرهایی که ارزش برند آنها بیش از 1 تریلیون دلار بود شامل پاریس، لس آنجلس و سیدنی هستند و هنک گنک با ارزش 783.63 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و رتبه نهم را در این رنکیگ ورتبه اول در چین را از آن خود کرد.

تنها شهر کانادایی که در بین تاپ 10 قرار گرفت تورنتو بود و ربته دهم را به دست آورد.

تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت

در این گزارش آمده است :" ارزش برند یک شهر، نه تنها یک منبع ارزشمند برای آن شهر است بلکه یک نیروی محرکه برای توسعه شهر نیز هست، از این نظر که ارزش برند یک شهر مستقیماً بر جریان سرمایه، اطلاعات، کالا وپتانسیل آن تأثیر می گذارد. "

"یک استراتژی مشخص برای برند شهر می تواند جایگاه آن شهر را ارتقا داده و انسجام و قدرت آن را تقویت کند."

Global City Lab اولین موسسه تخصصی است که از ارزش گذاری بر برند شهری گفت، و این ارزش را برای شهرهای هر کشور در از 6 جهت محاسبه کرد: اقتصادی، فرهنگ، دولت، محیط، استعداد و شهرت.

طبق گزارش این موسسه 60 درصد از شهرها از نظر ارزش برند شهری، کمتراز 100 میلیارد دلار ارزش دارند.

دکتر Xiaoyang Wang محق ارشد موسسه Global City Lab از دانشگاه آکسفورد میگوید:" برند شهر یکی از مهمترین دارایی های نامشهود هر شهری است و بر اساس این فاکتور با شهرهای دیگر قابل رقابت است "و افزود که ساختن نام تجاری همچنین می تواند توسعه پایدار اقتصادی برای شهر فراهم آورد.

دراین گزارش در مورد اینکه چه کسی باید برند شهر را بسازد، گفته شده است که این یک وظیفه اساسی است که توسط حاکمیت شهری و سیاست گذاران ساخته و پرداخته می شود.

این موسسه در گزارش خود آورده است :" امروزه رهبران شهرها به اهمیت و ضرورت ساخت یک برند بین المللی قابل رقابت پی برده اند. برندسازی شهری در حال تبدیل شدن به یک ابزار مدیریت عمومی است".

Global City Lab یک آژانس تخصصی تحقیقات شهری، مشاوره ای و ارزیابی است که مستقر در نیویورک است.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 401

به "تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو در لیست بارزش ترین برندهای شهری در جهان قرارگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید