در آبشار نیاگارا چه تقریحاتی انتظارمان را می کشد؟

اگر سلفی گرفتن و خیس شدن در اثر نزدیک شدن به آبشار نیاگارا را به عنوان تنها جذابیت این محل در ذهنتان دارید سخت در اشتباهید، این منطقه توریستی حسابی توسعه یافته و سرگرمی های مختلفی را برای گردشگران در نظر گرفته اند. با ما همراه باشید تا با هم این تفریحات را مرور کنیم.

در آبشار نیاگارا چه تقریحاتی انتظارمان را می کشد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: گردشگران هم در روز و هم شب به بازدید آبشار نیاگارا می روند، شاید به نظرتان بیاید که در شب دیدن نیاگارا لطفی ندارد اما گردشگران با تجربه‌تر شب را برای تماشای این پدیده زیبا انتخاب می‌کنند. آبشار نیاگارا از سمت کشور کانادا با پروژکتور و نورافکن‌های قوی روشن و نورپردازی می شود. بر طبق آمارهای ارائه شده در سال 2007 میلادی حدود 20 میلیون نفر از این آبشار دیدن کردند که این آمار در سال 2009 میلادی به 28 میلیون افزایش یافت و همچنان هم بر این تعداد افزوده می شود.

لازم به ذکر است که تفریحات بی شماری در اطراف آبشار نیاگارا وجود دارد و در اینجا تنها به تفریحات اصلی و مرتبط با نیاگارا خواهیم پرداخت.

عکاسی از آبشار نیاگارا

مگر می شود به بازدید نیاگارا، از برترین آبشارها و نقاط گردشگری جهان رفت و عکس نگرفت. عکاسی و ثبت خاطرات خوش در آبشار نیاگارا کاری است که هر توریستی در این منطقه انجام می دهد، البته باید در نظر داشته باشید که عکاسان حرفه ای هم به قصد عکس برداری از مناظر بکر و دیدنی نیاگار بسیار به کانادا و آمریکا سفر می کنند.

قدم زدن در محوطه آبشار نیاگارا

پیاده روی و قدم زدن در آبشار نیاگارا یکی از پرطرفدارترین تفریحات در این منطقه است، البته برای این کار باید تورهای مخصوصش را تهیه نمایید. گردشگران می توانند توسط قایق ها به میانه آبشار بروند، آن ها همگی لباس های ضد آب و یا پوششی پلاستیکی به تن می کنند زیرا هنگامی که به زیر آبشار برسند کاملا با قطرات آب خیس می شوند. به توریست ها اجازه داده می شود تا در زیر این آبشار عظیم قدم بزنند و از طراوت و زیبایی این ناحیه لذت ببرند.

قدم زدن زیر آبشار نیاگارا

بازدیدکنندگان می توانند با کمک تورهای گردشگری و ثبت نام در این تورها که اغلب حدود 4 ساعت طول می کشد، به کاوش در زیر آبشار نیاگارا بپردازند. این گردش شامل تفریحات دیگری علاوه بر کاوش در زیر نیاگارا هم می شود و تورهای گردشگری بیشتر چند تفریح مانند قایق سواری، غار نوردی، قدم زدن زیر آبشار و... را همراه باهم ارائه می دهند.

گشت و گذار در اطراف آبشار

به دلیل اهمیت بالای آبشار نیاگارا در درآمد زایی و صنعت دو کشور ابر قدرت جهان نیاگارا، به محلی برای نبرد قدرت ها تبدیل شده است و هر دو کشور در تلاش اند توریست بیشتری را به سوی خود بکشانند، به همین علت در اطراف این آبشار اماکنی برای تفریح توریست ها تدارک دیده شده از جمله موزه تاریخی آبشار نیاگارا، آکواریوم نیاگارا، پل های زیبا، گشت در طبیعت اطراف آبشار، انواع بازی و تفریحات ورزشی در رود نیاگارا، بازدید از گرداب های اطراف، موزه علمی نیاگارا، باغ پروانه و ...

قایق سواری

دیدن این آبشار عظیم از همه زوایا کار بسیار سختی است و تنها با کمک قایق می توان از نیاگارا بازدید کرد. قایق سواری هم از تفریحات محبوب این مکان است که اکثر گردشگرانی که برای بازدید این منطقه می آیند قایق سواری را امتحان می‌کنند.

خوردنی های خوشمزه

در آبشار نیاگارا کافه رستوران های گوناگونی وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها هارد راک (Hard Rock Cafe) نام دارد که گردشگران می توانند با تورهای گردشگری و یا به تنهایی به آنجا بروند و از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های خوش طعمش لذت ببرند، که نوش جان کردن نهار و شام در منظره ای ناب و تکرار نشدنی هم از تفریحات گردشگران آبشار نیاگارا محسوب می شود.

شنا در زیر آبشار نیاگارا

در قسمت زیرین آبشار نیاگارا همان محلی که آب ها جمع شده و برای استفاده در نیروگاه ها تقسیم می شوند، در اماکن محافظت شده اش امکان شنا کردن وجود دارد. شنا در محلی که در دنیا هیچ نظیری ندارد باید احساس جالبی داشته باشد به همین دلیل شنا هم به یکی از تفریحات محبوب آبشار نیاگارا تبدیل گشته است. برای شنا و لذت بردن از آب های سرزنده و خروشان نیاگارا حتما باید به اسکله و مناطق حفاظت شده بروید و قاعدتا در محل های پر خطر اجازه شنا نخواهید داشت.

هلیکوپتر سواری در منطقه آبشار نیاگارا

از 50 سال پیش تاکنون در منطقه آبشار نیاگارا امکان سوار شدن بر هلیکوپتر وجود دارد. این هلیکوپتر ها علاقمندان را بر فراز آبشار می برند تا این پدیده زیبا را از بالا و به صورت عمود تماشا کنند و لذت ببرند. بدون شک پرواز برفراز نیاگارا تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

تماشای رنگین کمان

به دلیل قطرات زیاد آب معلق در هوا و همچنین تابش نور خورشید به آن ها رنگین کمان های بسیار زیبا و خیره کننده ای بر روی آبشار نیاگارا نقش می بندند که تماشای آن ها از برترین جذابیت های این آبشار محسوب می شود.

شب گردی

دیدار آبشار نیاگارا در شب نیز تجربه بسیار جالبی است. تمامی آبشار نورپردازی شده و با رنگ های مختلف به نمایش در می آید و نگاه بازدیدکنندگان را محو تماشای خود می کند. در زمان هایی که مناسبت های خاصی هم وجود دارد در این آبشار نمایش های آتش بازی هم برپا می شود که از تفریحات جذاب این آبشار به شمار می آید.

زیپ لاین نیاگارا

از تفریحات مورد علاقه ماجراجویان و افراد اهل هیجان زیپ لاین در آبشار نیاگاراست که گردشگران را به سفری پر از شور و آدرنالین می برد؛ تماشای منظره آبشار از بالا و همراه با ترس و وحشت ...

افراد بالای 5 سال حق سوار شدن بر زیپ لاین را دارند.

هورن بلوئر نیاگارا کروز

هورن بلوئر نیاگارا کروز (The Hornblower Niagara Cruise) یک دریاگردی هیجان انگیز است که با گشت دریایی خدمه مِه (Maid of the Mist) که به وسیله ایالات متحده آمریکا اجرا می گردد، تفاوت دارد و نباید با هم اشتباه گرفته شوند. در این سفر دو قایقِ دو بدنه یا کاتامران (Catamaran) با ظرفیت هر کدام 700 مسافر، گردشگران علاقمند را به دهانه آبشارهای خروشان می برند. کروز از لنگرگاه کانادایی در گلوگاه نیاگارا شروع می گردد و از آبشار آمریکایی و آبشارهای برایدال ویلز (Bridal Veils Falls) عبور می نماید و به آب های دیدنیی آبشار نعل اسبی می رسد. تور قایق سواری آبشار نیاگارا قدیمی ترین جاذبه آمریکای شمالی محسوب می گردد و میزبان اشخاص معروف و برجسته پرشماری مانند مرلین مونرو، میخائیل گورباچف و پرنسس دایانا بوده است.

منطقه طبیعی حفاظت شده دره نیاگارا

دره کوچک نیاگارا نقطه ای باشکوه در ناحیه گلوگاه نیاگارا بوده و به عنوان یک منطقه طبیعی حفاظت شده آن را طراحی نموده اند. این دره کوچک راستای چهار کیلومتری دارد که از میان پیچ و خم ناحیه جنگلی کارولینایی شاداب عبور می نماید. در این ناحیه بعضی از گیاهان و جانوران مهم را خواهید دید؛ به یاد داشته باشید که تنها باید از راستاهای طراحی شده گذر کنید و چیزی جز رد پا از شما در جنگل باقی نماند. منطقه طبیعی حفاظت شده دره نیاگارا (The Niagara Glen Nature Reserve Area) محیطی دنج و باصفا در قلب طبیعت است که منظرهی حیرت انگیز به سمت تندآب گرداب نیاگارا دارد.

نمایش آتش بازی نیاگارا

نمایش آتش بازی آبشار نیاگارا یکی از به یاد ماندنی ترین جلوه های آتش بازی در دنیا است. در آسمان شب انفجار آتش بازی نمایان می گردد و آبشار نیاگارا را روشن می نماید. جدول زمان بندی آتش بازی را می توانید در وبسایت رسمی آن چک کنید. هر چند که ممکن است بر اساس آب و هوا در لحظه آخر تغییری در آن ایجاد گردد. با این حال این ریسک را بپذیرید و حتماً یک تایم آتش بازی را هماهنگ و دیدن کنید.

سفری در آن سوی آبشار

سفری در آن سوی آبشار (Journey Behind the Falls) بازدیدنمایندگان را به وسیله تونلی باریک به بستر صخره ای می برد که یک سوم راستا در پشت صفحات بزرگ آب آبشار نعل اسبی واقع شده است. دو سوراخه دیدنیی به نام های کتراکت پورتال (Cataract Portal) و پورتال آبشارهای بزرگ (Great Falls Portal)، پنجره ای روشن در این تونل هستند که منظرهی رؤیایی از 2800 متر مربع آب خروشان که از ارتفاعی با 13 طبقه به زمین فرو می افتند را به شما ارزانی می دارند. بیرون از تونل دو سکوی دیدنی بالایی و پایینی وجود دارد که به گردشگران اجازه می دهد تا از نمایی بسیار نزدیک، تک تک به مشاهده این آبشارهای دیدنی بپردازند. به مسافران پانچوهایی تجزیه پذیر داده می گردد تا به وسیله مه شناور آبشار خیس نشوند.

ماشین هوایی گرداب نیاگارا

نیاگارا ورلپول ایروکار (The Niagara Whirlpool Aerocar)، سواری ماجراجویانه ای با یک ماشین هوایی الکتریکی است که شما را بر فراز گرداب نیاگارا می برد؛ جایی که رود نیاگارا ناگهان در جهت پادساعتگرد می چرخد. مهندسی اسپانیایی به نام لئوناردو تورس کبدو (Leonardo Torres Quevedo) در سال 1916، این ماشین کابلی قدیمی را طراحی کرد. این سواری با ایمنی مناسب، 35 مسافر را برای گردش یک کیلومتری می تواند حمل کند. آئروکار گرداب منظرهی نفس گیر از گلوگاه نیاگارا، گرداب نیاگارا و تندآب آن به مسافران نشان می دهد.

پل وایت واتر واک

وایت واتر واک (White Water Walk) یک راه چوبی بی نظیر است که منظره آن از آب های خروشان و وحشی را با هیچ نمونه دیگری در دنیا نمی توانید هم تراز بدانید. پیاده روی بر روی این راه چوبی به طول 305 متر، در تندآب نیاگارا صورت می گیرد و دو سکوی دیدن بر لبه رود وحشی نیاگارا را شامل می گردد. در تندآب نیاگارا، آب با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت همراه با موج هایی ایستاده به طول سه تا چهار متر جریان دارد. قایق ها اجازه تردد در این آب های خطرناک را ندارند، اما به شدت توصیه می کنیم به وسیله این راه چوبی ایمن به دیدنی آن بروید.

قلمرو پرندگان نیاگارا

عاشقان پرندگان باید سری به قلمرو پرندگان نیاگارا (Bird Kingdom of Niagara) بزنند. این جاذبه دیدنی ارزشمند با پرندگان خارجی، خزندگان و دیگر جانوران، یکی از بزرگ ترین آشیانه ها با پرواز آزادانه در دنیا است. در جنگل شبانه (Night Jungle) بازدیدنمایندگان با موجودات شب زی مانند جغد، خفاش و بعضی از خزندگان روبرو خواهند شد. جاذبه اصلی در هر حال قلمروی پرندگان است که پرندگان خارجی، آزادانه در جنگل های بارانی چند طبقه پرواز می نمایند. طوطی ماکائو، طوطی خاکستری آفریقایی، کبوتر آبی تاجدار، مرغ عشق (باجریگار) و طوطی رزیلای شرقی چند مورد از پرنده های رنگارنگ و دیدنی پرشمار قلمروی پرندگان هستند.در بخش رویارویی با جانوران (the Animal Encounters section)، بازدیدنمایندگان می توانند طوطی های رنگارنگ، مار بوآ، سوسمار بزرگ ایگوانا و دیگر موجودات را از نزدیک ببینند و با آن ها عکس یادگاری بگیرند.

حفاظتگاه پروانه نیاگارا

اگر بیشتر از پرندگان، به پروانه ها علاقمند هستید، به حفاظتگاه پروانه نیاگارا (Butterfly Conservatory Niagara) بروید که بیش از 2000 پروانه با نشاط در فضایی جادویی با گیاهان خارجی پر گل و شاداب گردش می نمایند. حتماً به یاد داشته باشید که از پنجره ظهور (Emergence Window)، خروج پروانه ها از شفیره را دیدن کنید. نگاه کنید که پروانه ها چطور با لذت از صفحات غذایی تغذیه می نمایند و منتظر باشید که پروانه های چالاک بر سر و شانه شما بنشینند. دوربین خود را به همراه ببرید چرا که این حفاظتگاه بهشت عکاسان و سرزمین عجایب بچه ها و بزرگسالان است.

 
منبع: theculturetrip.com
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 95

به "در آبشار نیاگارا چه تقریحاتی انتظارمان را می کشد؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "در آبشار نیاگارا چه تقریحاتی انتظارمان را می کشد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آبشار نیاگارا چه تقریحاتی انتظارمان را می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید