چگونگی تغییر جمعیت تورنتو در طی 50 سال آینده

ما با همکاری موسسه مارتین پراسپریتی سعی کردیم نگاهی نیمه علمی به آینده تورنتو بیاندازیم و در اینجا شاهد تغییرات جمعیتی شهر در آینده خواهیم بود.

چگونگی تغییر جمعیت تورنتو در طی 50 سال آینده

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: قرن بیست و یکم دیگر قرنی جدید و نورسیده نیست. سالهای نخستین آن سپری شده و تورنتو به هویت جدید خود، ملغمه‌ای جذاب و موفق، رسیده است. در اینجا به مباحثی همچون چگونگی تمیز کردن خیابان‌ها و تهویه هوای متروهای شلوغ و ساخت خط جدید مترو به محله اسکاربورو می‌پردازیم. حتی در حال حاضر هم تورنتو نمی‌تواند با رشد روز افزون خود مقابله کند و به گرد آن برسد. تا سال 2066، آینده چنان تصویری را برای شهر تورنتو رقم می‌زند که حتی در تصور ما نمی‌گنجد.

در طول 50 سال آینده شهر همچنان به سرعت به رشد خود ادامه داده و با دو برابر شدن جمعیت، در سال 2066 تراکم جمعیت به شدت افزایش یافته و از 4000 نفر در هر کیلومتر مربع به بیش از 7700 نفر خواهد رسید و چالش بزرگ چگونگی فراهم آوردن جا و مکان برای این افراد خواهد بود. جرثقیل‌های کاندو به هیچ عنوان از آسمان شهر محو نخواهند شد و مدام از مرکز شهر به حاشیه‌های شهر برده می‌شوند. تا سال 2066 مرکز شهر میسیسائوگا به لحاظ تراکم جمعیت شبیه تورنتوی حاال حاضر می‌شود.

شهر تورنتو حتی بیش از زمان حال دچار چند زبانی و چنگانگی خواهد بود: نسبت ساکنانی که متولد کانادا نیستند از یک سوم تقریبا به نیمی از جمعیت افزایش می‌یابد. مسلما ورود آن‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری‌های گسترده و وسیعی در حوزه آموزش عمومی، از مدرسه ابتدایی تا دانشگاه است. میزان زاد و ولد کاهش خواهد یافت اما به دلیل افزایش مهاجرت تعداد کودکان شهر از 930000 کودک به بیش از 1.7 میلیون افزایش خواهد یافت. هیئت مدارس منطقه تورنتو باید مجددا مدارس متروکه را بازسازی کرده و کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و سالن‌های بدنسازی را با یکدیگر ادغام کنند.

اگر اکنون زیرساخت‌های عمومی را اصلاح نکنیم در آینده و با ورود مهاجران جدید دوام نخواهند آورد. تا بیش از یک دهه آینده دیگر فضایی برای دفن زباله شهر باقی نخواهد ماند.سطح آب دریاچه اونتاریو که منبع آب آشیامیدنی شهر به حساب می‌آید، نیم متر کاهش می‌یابد. بنای تالار شهر در حال حاضر درگیر قدمت و سالخوردگی است و شبکه فاضلاب مستهلک شده است و با در نظر گرفتن سرعت انجام امور در حال حاضر، احتمالا تصمیم‌گیری درخصوص محل تصفیه‌خانه فاضلاب جدید 50 سال دیگر به طول خواهد انجامید.

باید جایگزینی برای توسعه‌دهندگان شهری یافت. مارک فاکس، یکی از استادان دانشگاه تورنتو در زمینه مهندسی سیستم‌های شهری، پیشنهاد می‌کند که برج‌های کاندو باید دارای سیستم تصفیه فاضلاب مستقل و مخصوص به خود باشند که امکان تصفیه آب سینک و دوش را دارا باشد و بتواند آب تصفیه شده را برای استفاده دوباره بلافاضله به چرخه توالت بازگرداند. آب تصفیه شده  از طریق دریچه‌های فاضلاب مستقیما به دریاچه اونتاریو بازگردانده خواهد شد و مواد بیوسلید (یا لجن فاضلاب) جدا شده و به عنوان کود به فروش برسد.

فاکس گمان می‌کند که توسعه‌ی کاندوها و یا حداقل آن‌هایی که در مقیاس CityPlace هستند، سیستم و شبکه انرژی منطقه‌ای خود را ایجاد کرده و دقیقا مشابه انچه امروزه در کپنهاگ انجام می‌شود، با سوزاندن زباله‌ها انرژی مورد نیاز برای گرم کردن خانه‌ها را فراهم خواهند کرد. توربین‌هایی که روی بام خانه‌ها نصب می‌شود انرژی باد ایجاد شده در اثر وجود آسمان خراش‌های جدید را گرفته و جایگزین شبکه تامین برق متداول کنونی خواهد شد.

در واقع پارادوکس آینده تورنتو در این واقعیت است که با بزرگ شدن و وسیع شدن شهر، تنها راه‌حل‌های کوچک‌ کارکرد داشته و به تسریع امور کمک خواهد کرد. شبکه آبر و فاضلای و تامین انرژی و برق که در حال حاضر در شهرها به کار می‌رود به بیش از صد سال پیش برمی‌گردد و متعلق به شهری است که دیگر وجود نخواهد داشت. تورنتو را نمی‌توان با همین وضعیت برای آینده مقاوم‌سازی کرد، بلکه باید سیستم‌های جدیدی در شهر نصب و راه‌اندازی شود.

تغییر جمعیت تورنتو

 

در سال 2066 جمعیت منطقه تورنتو به 13.1 میلیون نفر خواهد رسید

در طی 50 سال آینده جمعیت حوزه تورنتو دو برابر خواهد شد. (در حال حاضر جمعیت تورنتو 2.9 میلیون است و این رقم به تقریبا 5 میلیون افزایش خواهد داشت). تقریبا 10درصد از اهالی تورنتو در مرکز شهر سکونت خواهند داشت و این درحالی اسن که این منظقه فقط برای 3 درصد از جمعیت شهر فضای کافی خواهد داشت. مناظق زیر نیز در میان مناطقی هستند که رشد بسیار زیادی برای آن‌ها پیش‎بینی می‌شود: شمال اسکاربورو، ویلودیل، و یانگ و اگلینتون.

27% از جمعیت تورنتو را شهروندان سالخورده تشکیل خواهند داد

سال پیش اولین بار در تاریخ تورنتو بود که جمعیت سالخوردگان شهر تورنتو نسبت به کودکان بیشتر بود. تا سال 2066 جوانان کنونی در دهه 70 یا 80 زندگی خود خواهند بود و جمعیت سالخوردگان دو برابر کودکان خواهد بود. تعداد کم جمعیت جوان متعاقبا باعث کاهش نیروی کار از 70 درصد به 59 درصد خواهد شد. با افزایش متوسط امید به زندگی از 82 به 86 سالگی، سالخوردگان نیازمند خدمات درمانی و مراکز بهداشتی بیشتری خواهند بود. و برای نخستین بار تعداد مرگ و میر در کانادا بیش از میزان تولد خواهد بود و این بدان معنا است که مهاجرت تنها منبع رشد جمعیت خواهد بود.

47% از جمعیت اهل شهر دیگری خواهند بود

شهرها میزبان 71% از جمعیت مهاجرانی خواهد بود که کانادا را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده‌اند. در منطقه و حوزه تورنتو این تعداد تقریبا به سه برابر تعداد کنونی، یعنی یه 6.6 میلیون نفر خواهد رسید. تاکنون اغلب مهاجران اهل کشورهای آسیایی هستند. با گسترش و سهولت دسترسی به تحصیلات و مشاغل خوب در چین و هند؛ این مهاجران جای خود را به مهاجران آفریقایی و اهالی کشورهای خاورمیانه خواهند داد که در سال 2066 54 درصد مهاجران جدید را تشکیل خواهند داد. بسیاری از این مهاجران دانش‌آموزان بین‌المللی خواهند بود و خوشبینانه پس از فارغ‌التحصیلی قادر به حفظ آن‌ها خواهیم بود: در حال حاضر دولت فدرال در حال تصویب قوانینی است که امکان گرفتن اقامت برای دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی را تسهیل کند.

انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 323

به "چگونگی تغییر جمعیت تورنتو در طی 50 سال آینده" امتیاز دهید

2 کاربر به "چگونگی تغییر جمعیت تورنتو در طی 50 سال آینده" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی تغییر جمعیت تورنتو در طی 50 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید