شرکت Sidewalk Labs پروژه شهر هوشمند تورنتو را تعطیل کرد

شرکت Sidewalk Labs وابسته به گوگل، ویروس کرونا و عدم ثبات اقتصادی را مقصر بستن و به تاخیر انداختن شهر هوشمند می داند.

شرکت Sidewalk Labs پروژه شهر هوشمند تورنتو را تعطیل کرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این شرکت با اشاره به تأثیر ویروس کرونا و "عدم ثبات اقتصادی بی سابقه"، برنامه های بحث برانگیز شهر هوشمند تورنتو را کنار گذاشته است.

خبرها حاکی از پایان پروژه ای است که چندین بار به تأخیر افتاده بود و در برخی مناطق انتقادات شدیدی از طرف شهروندان و فعالان حریم خصوصی و مشاوران این پروژه دریافت کرده بود.

این پروژه که Quayside نام گذاری شده بود، هدف آن تبدیل منطقه  Waterfront در تورنتو به یک شهر هوشمند بود که خدماتی نظیر خودروهای مستقل، جمع آوری زباله ها به صورت هوشمند، اندازه گیری هوشمند کیفیت هوا و خیابان هایی با هوایی مطلوب را شامل میشد.

منطقه Waterfront که توسط دولت های کانادا و انتاریو و شهر تورنتو برای نظارت بر این پروژه ایجاد شده بود، برنامه ریزی شده بود در ماه ژوئن درباره پیشرفت این پروژه شهر هوشمند با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا رای گیری برگزار شود. این رای گیری در ابتدا قرار بود در ماه مارس برگزار شود اما چندین بار به تأخیر افتاد.

Daniel L. Doctoroff  مدیر عامل Sidewalk Labs  روز پنجشنبه در یک پست در وب سایت Medium گفت: "همانطور که عدم ثبات اقتصادی بی سابقه ای در سراسر جهان و در بازار املاک و مستغلات تورنتو ایجاد شده است، ساختن پروژه 12 هکتاری از نظر اقتصادی بسیار سخت شده است .دشوار شده است که بتوان این پروژه 12 هکتاری را از نظر مالی به صرفه کرد، بدون این که قسمتهای اصلی برنامه ای را که با هم برای ساختن یک جامعه پایدار ساخته بودیم، حذف کنیم."

نگاهی به آینده

تصمیم شرکت Sidewalk Labs، منطقه Waterfront را سورپرایز کرد و اعلام کرد خروجی این پروژه چیزی نیست که ما انتظار داشتیم.

Stephen Diamond رییس هیئت مدیره Waterfront میگوید:" Quayside  همچنان یک فرصت عالی برای کشف راه حل های نوآورانه برای مسکن ارزان قیمت، پویایی شهری، تغییراتی آب و هوایی و چندین چالش شهری دیگر است که تورنتو - و شهرهای سراسر جهان - باید آن را ادامه دهندتا  رشد کند و موفق شود."

Doctoroff  همچنین تلاش کرد تغییر مثبتی در تصمیم گیری ایجاد کند و به چگونگی شروع کار شرکت Sidewalk Labs  در زمینه پویایی شهری، زیرساخت های نسل بعدی و مراقبت های بهداشتی مبتنی بر جامعه و همچنین سرمایه گذاری در وسایل رباتیک و شرکت های نوپای دیجیتال اشاره کند.

وی گفت: " ما این پروژه را ادامه  نخواهیم داد، اما وضعیت اضطراری بهداشتی باعث می شود که ما اهمیت وجود شهرهایی بهتر در آینده را به شدت احساس کنیم."

وی همچنین اضافه کرد:" من معتقدم ایده هایی که ما طی دو سال و نیم گذشته توسعه داده ایم، سهم قابل توجهی در مقابله با مشکلات بزرگ شهری، به ویژه در زمینه های مقرون به صرفه بودن و پایداری خواهد داشت. این یک تلاش حیاتی اجتماعی است، و Sidewalk Labs  برای کمک به آن، تلاش خواهد کرد."

 اولین بار در سال 2017 با حمایت نخست وزیر کانادا جاستین ترودو اعلام شد  که قرار است 800 هکتار از تورنتو توسعه داده شود، در پی اعلام آین تصمیم، شرکت Sidewalk Labs  از چندین جهت مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

شهروندان تورنتو کمپین Block Sidewalk را به راه انداختند. اقدامات قانونی در مورد حقوق شهروندی آغاز شد و یکی از مشاورهای شرکت Sidewalk Labs در سال 2018 با استناد به پروپوزال غیر قابل قبول در خصوص داده های شخصی، استعفا داد.

در حالی که برنامه ریزیها در اواخر سال گذشته به مرحله ارزیابی رسمی تری رسیده بود، یکی از برنامه ها کاهش قابل توجه هزینه پروژه بود. مقدار زمین مورد استفاده در ابتدا از 190 هکتار به 12 کاهش یافت.از دیگر تصمیم ها این بود که هرگونه اطلاعات شخصی به دست آمده در کانادا باقی می ماند و شرکت  Sidewalk Labs مجبور به همکاری با توسعه دهندگان املاک و مستغلات به جای ساخت و ساز می شوند.

منبع: smartcitiesworld.net
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 400

به "شرکت Sidewalk Labs پروژه شهر هوشمند تورنتو را تعطیل کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرکت Sidewalk Labs پروژه شهر هوشمند تورنتو را تعطیل کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت Sidewalk Labs پروژه شهر هوشمند تورنتو را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید