تجارت و آبشار نیاگارا کانادا

آبشار نیاگارا از مهمترین منابع اقتصاد گردشگری در کانادا محسوب می‌شود البته آمریکا هم از این تجارت بی نصیب نیست و به خاطر اینکه بخشی از آبشار در آمریکاست منافع گردشگری و نیروگاه های برق بین این دو کشور تقسیم میشود.

تجارت و آبشار نیاگارا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آبشار نیاگارا علاوه بر صنعت توریست تاثیرات دیگری هم بر اقتصاد آمریکا و کانادا داشته است، از مهم ترین آن ها می توان به نقش پر رنگ آن در تامین نیرو و حمل و نقل اشاره کرد.

تامین برق به وسیله نیرگاه های آبی

مدت زیادی است که از آبشار نیاگارا به عنوان منبع انرژی بالقوه طبیعی یاد می شود، اولین تلاش برای بهره برداری از نیروی این آبشار به سال 1759 میلادی باز می گردد، زمانی که دنیل جانکر کانال آبی از این آبشار برای تامین نیروی کارخانه اش کشید.

در سال 1805 میلادی از این آبشار به منظور تامین نیروی آسیاب‌های زمین‎‌های کاشت غلات و همچنین کارخانه چرم سازی استفاده شد.

در سال 1853 میلادی از نیروی نیاگارا برای تامین انرژی هیدرولیکی کارخانه و معادن استفاده شد و در سال 1881 میلادی ببا مدیریت آقای Jacob F اولین نیروگاه تولید برق ساخته شد. از برق این نیروگاه برای تامین برق برخی از روستاهای اطراف استقاده شد.

در سال 1890 میلادی کمیسیونی از پنج نفر از بهترین دانشمندان زمان تشکیل شد تا ظرفیت تولید برق از آب آبشار نیاگارا را بررسی کنند و بهترین روش های پیشنهادیشان را برای بهره برداری از این نیرو ارائه دهند که در نهایت 17 پیشنهاد توسط این کمیسیون ارائه گشت.

در سال 1893 میلادی شرکت وستینگ هاوس (Westinghouse) ماموریت پیدا کرد تا بهترین سیستم را برای استفاده از نیروی آبشار نیاگارا طراحی کند. در سال 1896 میلادی توربین های این آبشار می‌توانستند بیش از 75 مگا وات برق تولید کنند و برق منطقه را تا شهر بوفالو که 32 کیلومتر با آبشار نیاگارا فاصله دارد را تامین کنند.

در این زمان شرکت های سوئیسی (Faesch) و پیکارت هم با قرار دادن 5000 چرخ آبی در رود نیاگارا به تولید برق کمک بسزایی کردند. کم کم شرکت های خصوصی در کانادا به فکر احداث نیروگاه در نیاگارا می افتند و در سال 1906 میلادی دولت این کشور اجازه فعالیت بخش خصوصی را در این زمینه صادر مینماید و همین سبب ساخت چندین نیروگاه دیگر در آبشار نیاگارا می گردد.

اما در سال 1956 میلادی یک فاجعه بزرگ رخ می دهد و بزرگ ترین نیروگاه منطقه به دلیل لغزش و فرسایش خاک به یکباره نابود و ویران می شود. این اتفاق باعث افت ناگهانی تولید برق از نیاگارا می گردد و افراد زیادی هم شغل خود را از دست می دهند.

در سال 1961 میلادی دیگر آبشار نیاگارا به بزرگ‌ترین تامین کننده نیروی برق غرب تبدیل شده بود و تا به امروز هم از مهم ترین منبع تامین کننده انرزی نیویورک است، در حال حاضر آب آبشار نیاگارا توسط چهار تونل بزرگ بین نیروگاه های آمریکا و کانادا سرازیر می شود.

از سال 2003 میلادی تا سال 2013 میلادی قسمت مهندسی نیروگاه انتاریو (Ontario) طرحی را برای افزایش نیروی برق تولید شده توسط این آبشار ارائه دادند و اجرا نمودند که موفقیت آمیز هم بود و تا به امروز هم همچنان ایده های زیادی برای چگونگی استفاده بهینه تر از نیروی بالقوه این آبشار مطرح می گرد.

حمل و نقل در کنار آبشار نیاگارا

یکی از نکات جالب دیگر در رابطه با آبشار نیاگارا این است که کشتی ها می توانند از طریق آبراهی که در شهرک ولند (Welland) قرار داد، از نزدیکی آبشار نیاگارا عبور کنند تا مسافرانشان از فاصله ای کم آبشار را نظاره کنند، شهرک ولند جایی است که شهرداری منطقه نیاگارا در آن قرار دارد.

همچنین پلی به نام رنگین کمان (Rainbow Bridge) بر رود نیاگارا ساخته شده است که خودروهای غیر تجاری هم می توانند از آن عبور کنند. این پل که یکی از قدیمی ترین پل های ساخته شده در منطقه می باشد به حمل و نقل و کسب در آمد از طریق توریستها کمک زیادی کرده است.

انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 97

به "تجارت و آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تجارت و آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت و آبشار نیاگارا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید