تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

ویزای توریستی کانادا که آن را با عنوان ویزای مولتی 5 ساله کانادا هم می شناسند، فرصت خوبی به دارندگانش می دهد تا در این بازه زمانی طولانی به دفعات زیاد به این کشور سفر کنند؛ اما حتی اگر 6 ماه کامل را در این کشور بمانند، اجازه کار یا تحصیل ندارند. اما سوال این است که آیا امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم وجود دارد یا نه؟

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنیم؟

امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد، اما این کار شرایطی دارد: اگر متقاضی زیر 18سال سن داشته باشد و بخواهد در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان تحصیل کند؛ در این حالت می‎تواند ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کند. حالت بعدی این است که یک دانشجو بتواند از یکی از مراکز آموزش عالی کانادا پذیرش بگیرد. در یک حالت دیگر هم می‎توان ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی تبدیل کرد: زمانی که همسر فرد در یکی از تیم‎های ورزشی کانادا باشد، شخص می‎تواند برای تحصیل در کانادا اقدام کند.

چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کنیم؟

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری، از تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی سخت‎تر خواهد بود. در واقع به جز چند مورد خاص نمی‎توان ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کرد. اولین مورد به شرایطی مربوط می شود که در آن متقاضی توانسته باشد درخواست اقامت دائم دهد و منتظر جواب این درخواست باشد. تا وقتی که وضعیت نهایی درخواست او مشخص شود، او می‎تواند در کانادا کار کند. حالت دوم این است که متقاضی کاری را انتخاب کند که برای انجام آن در کانادا نیاز به مجوز قانونی خاصی نباشد. حالت سوم نیز زمانی است که همسر فرد مشغول کار یا تحصیل در کانادا باشد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم؟

برای اخذ اقامت کانادا باید پله پله پیش رفت. پس از این که توانستید ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید، آن وقت می توانید به سراغ مرحله تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم بروید. برای کسانی که در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در کانادا تحصیل کنند، گرفتن اقامت دائم کار آسان‎تری است. این افراد بدون هیچ مشکلی می‎توانند پس از اتمام تحصیل‎شان در خاک کانادا بمانند، اما کسانی که برای تحصیلات دانشگاهی راهی کانادا شده‎اند و می‎خواهند پس از آن نیز در این کشور بمانند، کار کمی سخت‎تر است. آنها باید از طریق سرمایه‎گذاری، کار یا ازدواج این امکان را برای خود فراهم کنند.

چگونه ویزای کار کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم؟

در تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم، سابقه کاری اهمیت زیادی دارد. متقاضی باید برای این درخواست حداقل 2 سال سابقه کار در یک شغل تمام وقت را داشته باشد. نکته مهم دیگر داشتن تمکن مالی است؛ داشتن توانایی مالی از تخصص و حرفه‎ای بودن اهمیت بیشتری دارد. اگر می خواهید ویزای کاری را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید، انتظار پرداخت هزینه‎ای یک هزار تا دو هزار دلاری را داشته باشید. بهتر است از مشاوره یک متخصص و یا وکیل مجرب بهره ببرید.

انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 37

به "تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم" امتیاز دهید

1 کاربر به "تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید