انواع اقامت در کانادا

کشور کانادا یک از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. درصد زیادی از جمعیت آن را مهاجران نسل های اول و دوم تشکیل می دهند. اقامت کانادا دو نوع اصلی دارد: اقامت موقت و اقامت دائم. در ادامه در مورد انواع اقامت در این کشور توضیح می دهیم.

انواع اقامت در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شما برای گرفتن اقامت دائم کانادا می توانید از طریق یکی از راه های زیر اقدام کنید:

امکان دریافت ویزای کانادا و امکان اقامت دائم در این کشور در حوزه کاری، بر اساس سابقه کار تخصصی و حرفه ای، مدرک تحصیلی و میزان مهارت شخص در زبان انگلیسی و یا فرانسه و چندین عامل دیگر مشخص می شود. رده کارآفرینی مربوط به افراد با سابقه کار و فعالیت اقتصادی می شود؛ کسانی که بتوانند یک تجارت کامل و یا بخشی از آن را در کانادا خریداری و یا از ابتدا راه اندازی و به مدت مشخصی به صورت فعال و با بازدهی مالی اداره نمایند. این رده مهاجرتی شرط دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه را ندارد.

یکی از روش های مرسوم و خوب برای مهاجرت به کانادا روش خوداشتغالی است. این روش عموما برای هنرمندان، دست اندرکاران امور هنری و فرهنگی، ورزشکاران، دست اندرکاران امور ورزشی و کشاورزان و دست اندرکاران امور کشاورزی و دامی که در پنج سال گذشته حداقل دو سال سابقه خوداشتغالی دارند، در نظر گرفته شده است. مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه و داشتن سرمایه و دارایی در این مورد لازم نیست.

کانادا همچنین به شما به عنوان یک گردشگر، دانشجو یا کارگر موقت خوشامد می گوید. در هر سال بیشتر از 5 میلیون نفر گردشگر از کانادا و از جاذبه های خارق العاده آن دیدن می کنند. اگر شما قصد اقامت در کانادا برای مدت مشخصی را دارید، به ویزای اقامت موقت نیاز دارید. این نوع ویزا عموما به صورت ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی کانادا صادر می شود.

دارنده ویزای چند بار ورود، مولتی یا مالتیپل (یا ویزای مولتی 5 ساله کانادا) می‌تواند تا زمانی که ویزایش اعتبار داشته باشد، به دفعات مکرر به این کشور وارد و از آن خارج شود. این نوع ویزا 10 سال اعتبار دارد اما به خاطر اعتبار 5 ساله پاسپورت‌های ایرانی، تنها به مدت  5 سال برای شهروندان ایرانی معتبر است. در مدت اعتبار، دارندگان ویزا می‌توانند بر اساس هدفی که ویزای مولتی برای آن صادر شده، به کشور مقصد سفر کنند. مهم‌ترین شرط درخواست برای صدور ویزای موقت مولتی، هدف از سفر به این کشور است. برای نمونه، ویزای توریستی کانادا یا ویزای کار کانادا می‌تواند به صورت چندبار ورود صادر شود. متقاضیان در صورت تمایل برای دریافت این نوع ویزا باید کلیه شرایط را داشته باشند و مدارک خود را به سفارت کشور کانادا در هنگام درخواست ارائه کنند.

انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 32

به "انواع اقامت در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "انواع اقامت در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع اقامت در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید