انواع ویزا کانادا را بهتر بشناسیم

ویزا کانادا کلید ورود شما به یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا است. اما با توجه به قصد شما از این سفر و همچنین رویکردتان برای گرفتن آن، ویزاهای مختلفی برای گرفتن وجود دارند. شناخت انواع ویزا کانادا و اصطلاحات رایج در مورد آن به شما کمک می کند راحت تر و سریع تر این ویزا را به دست آورید.

انواع ویزا کانادا را بهتر بشناسیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از اولین سوال هایی که در این زمینه پیش می آید دانستن تفاوت ویزای مولتی، ویزای 5 ساله و یا ویزای توریستی کانادا است. ویزای توریستی کانادا ویزایی است که به افرادی که با قصد گردشگری، سفر تفریحی و یا دیدارهای کوتاه مدت از خانواده و بستگان خود به این کشور می آیند داده می شود. ویزای توریستی کانادا 2 نوع دارد: یک بار ورود و چند بار ورود. ویزا نوع توریستی، یکی از محبوب‌ترین ویزاهای اقامت کوتاه مدت است. با داشتن ویزای مولتی توریستی، شخص اجازه اقامت بدون وقفه تا 6 ماه را دارد.

ویزای چند بار ورود کانادا که با عنوان ویزای مولتی و ویزای مولتیپل هم شناخته می شود، به دارندگانش اجازه می‌دهد بدون هیچ محدودیتی به دفعات به کانادا سفر کنند. این ویزا می تواند به صورت توریستی، کاری یا غیره باشد. در صورتی که ویزای توریستی مولتی داشته باشید، تا 6 ماه و بدون وقفه می‌توانید در کانادا اقامت داشته باشید. اگر ویزای کاری، تحصیلی و یا دیگر انواع ویزا را داشته باشید، بسته به دعوتنامه ارائه شده، می‌توانید بدون محدودیت در این کشور بمانید.

ویزای توریستی کانادا در بیشتر مواقع به صورت مولتی صادر می‌شود. مدت اعتبار ویزای مولتی کانادا بر اساس زمان انقضا پاسپورت متقاضی خواهد بود. به عنوان نمونه پاسپورت شهروندان سنگاپوری 10 سال اعتبار دارد؛ در صورتی که شهروندان سنگاپوری ویزای کانادا درخواست کنند، اعتبار ویزای آن‌ها 10 ساله خواهد بود. با توجه به این که پاسپورت متقاضیان ایرانی حداکثر 5 سال اعتبار دارد، ویزای توریستی کانادا برای آنها 5 سال اعتبار خواه داشت. به این خاطر است که بسیاری از افراد ویزای کانادا را با عنوان ویزای 5 ساله کانادا خطاب می کنند.

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد می بینید که عنوان های ویزای توریستی، ویزای مولتی، ویزای مولتیپل و یا ویزای 5 ساله کانادا تفاوت آن چنانی با هم ندارند! برای درخواست هر یک از انواع این ویزاها  لزومی به ارائه مدارک جداگانه نیست و شرایط اخذ این ویزاها با هم مشابه است.

انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 6

به "انواع ویزا کانادا را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ویزا کانادا را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید