به کانادا خوش آمدید: 10 نکته که باید درباره خانه جدیدتان بدانید

هنگامی که برای استقبال از اقامت خود در کانادا آماده شوید، باید نکات مهمی را بدانید چون احتمالاً شرایط کانادا با شرایط کشوری که قبلاً در آن زندگی می­کردید متفاوت است. این مقاله به شما کمک می­کند که مسیر درست برای ورود به زندگی کانادایی را پیدا کنید. اگر هنگام مهاجرت به کانادا انتظارات واقع­گرایانه ­تری داشته باشید و کمتر سردرگم شوید، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

به کانادا خوش آمدید: 10 نکته که باید درباره خانه جدیدتان بدانید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آب و هوا

می­خواهید مهاجرت کنید اما نمی­توانید بین آفتاب و برف یکی را انتخاب کنید؟ چرا هردو را همزمان انتخاب نکنید؟

در کانادا تقریباً می­توانید مطمئن باشید که زمستان­های سرد و برفی در پیش خواهید داشت و تابستان­های داغ با فصل­های متغیر کوتاه در انتظارتان خواهند بود، مگر اینکه در ساحل BC (و تا حدودی بخش­های جنوبی اونتاریو) اقامت داشته باشید.

اگر اهل کشور معتدل یا گرمی هستید، قطعاً سرمای سخت کانادا شما را شگفت زده خواهد کرد. نمی­شود گفت سرمای منفی 25 درجه سانتیگراد دقیقاً چقدر سرد است، اما نگران نباشید. خبر خوب این است که می­توانید برای مقابله با این سرما، لباس­ و وسایل مناسب با خود بیاورید.

نکته دیگر اینجاست که کانادایی­ها تابستان را جدی می­گیرند، و به خوبی می­دانند چطور از ماه­های گرم سال بیشترین بهره را ببرند.

د رمورد خدمات ویزای کانادا ما بیشتر بدانید.

تنوع

نسل­های مختلف مهاجران به گرمی در کانادا پذیرفته شده اند. چندفرهنگی بخشی از رسوم کانادایی است و یکی از اصول سیاست ملی به شمار می­رود.

بیش از 40 عضو ثابت پارلمان، بومی کانادا نیستند. می­توانید در همه کلان شهرها و همچنین بسیاری از جوامع روستایی، هزاران زبان، مذهب و فرهنگ مختلف ببینید.

نیازی نیست پس از مهاجرت به کانادا، فرهنگ و ارزش­های خود را فراموش کنید اما باید طوری پیشرفت نمایید که بتوانید خود را با شرایط وفق دهید و شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. باز نگه داشتن ذهن برای شما و اطرافیانتان مفید خواهد بود.

انعام دهی

شاید در کشور خود شما، کارگران بخش­های خدماتی و رفاهی دستمزد تضمین شده و کافی دریافت کنند و به همین دلیل در فرهنگ شما انعام دهی مرسوم نباشد. این خیلی عالی است، اما در کانادا شرایط فرق می­کند. فرهنگ انعام دادن، یک رسم اساسی است و به اصطلاح باید «همرنگ جماعت شوید».

مسئول­های بار و گارسون­ها حداقل دستمزد را می­گیرند که بسته به استان، حدود 10 دلار در ساعت است. در بعضی استان­ها دستمزد ساعتی کارگران خدماتی 8 دلار است، چون انتظار می­رود که برای جبران دستمزد خود انعام دریافت کنند. کارکنان معمولاً باید با یکدیگر (مثلاً کارکنان آشپزخانه) انعام رد و بدل کنند و بخشی از دستمزدی که دریافت کرده­اند را تبادل نمایند.

شاید این موضوع برای شما عجیب باشد و موافق نباشید، اما اگر به پیشخدمتی انعام ندهید او ناچار می­شود برای خدمت به شما از جیب خود مایه بگذارد. بنابراین لطفاً انعام بدهید؛ مگر اینکه خدمات خوب نباشد.

مقدار استاندارد برای انعام، 15% از کل صورتحساب (یا 20% برای خدمات عالی و دقیق) یا یک دلار برای هر نوشیدنی است. برای هر سری نوشیدنی، چند دلار کافی است.

شکار شغل

تحقیق، جستجو و درخواست برای استخدام در کانادا می­تواند پروسه ­ای خیلی طولانی باشد؛ و از آنجا که همچنان درحال برقراری ارتباطات در خانه جدیدتان هستید، شاید از چیزی که فکر می­کنید هم بیشتر طول بکشد. احتمالاً چند ماه طول می­کشد تا موقعیت اجتماعی حرفه­ای پیدا کنید، به همین دلیل باید با توجه به شرایط برنامه بریزید تا مطمئن شوید اقامت خوبی در کانادا خواهید داشت.

به عبارتی:

  1. سرمایه کافی همراه داشته باشید تا طی اولین ماه­های اقامت به مشکل نخورید.
  2. آماده باشید تا یک شغل آزاد کوتاه مدت برگزینید اما همیشه به دنبال حرکت بعدی سابقه کاری خود باشید.
  3. قبل از اینکه وارد خاک کانادا شوید، خود را آماده کنید تا همانند یک کانادایی فکر و عمل نمایید. یعنی باید با قالب رزومه کانادا، نتورکینگ و عمل­گرایی سازگار شوید.
  4. هزینه زندگی

قبل از مهاجرت، بدانید هزینه اساسی زندگی در شهر موردنظرتان چقدر است. با این کار، در ابتدای اقامت خود در کانادا به مشکل برخواهید خورد. اگر مهاجرت کنید و بعد از گران بودن قیمت اجاره یا حمل و نقل شگفت زده شوید، تقصیر خود شماست و شهر مقصر نیست.

تحقیق بسیار مهم است. تورنتو و ونکوور، به خصوص بخش­های مرکزی نسبتاً گرانقیمت هستند. از سوی دیگر، در مونترال که هزینه اجاره کنترل شده­ای دارد، ارزش ملک و هزینه اجاره کمتر است اما در عوض دستمزد کمتری هم پرداخت می­شود.

دخانیات

استعمال دخانیات در اماکن عمومی مانند رستوران، مغازه­ها، دفاتر، بیمارستان­ها و دیگر اماکن کارمندی غیرقانونی است. این قانون شامل ساختمان­های مسکونی عمومی یا مشترک و مجتمع­های اجاره­ای هم می­شود.

تنها مکان­هایی که می­توانید در آنها سیگار بکشید شامل خانه خود شما، خودروی شخصی (مگر اینکه شخص کم سنی همراهتان باشد) و فضای باز است.

خدمات درمانی

سیستم خدمات درمانی کانادا در سطحی عالی قرار دارد و از این لحاظ در سراسر دنیا معروف است. این سیستم یکی از ستون­های استقبال گرم از تازه واردان به کانادا به شمار می­رود.

خدمات درمانی از طریق سیستمی با سرمایه عمومی ارائه می­شود. استفاده از اکثر بخش­های آن رایگان است و بیشتر خدمات توسط نهادهای خصوصی ارائه می­شوند.

خدمات درمانی توسط استان­ها اداره می­شوند، اما با توجه به اینکه از پشتوانه مالی فدرال استفاده می­کنند حقوق دریافت می­نمایند. وزارتخانه استانی سلامت به هر فردی که در برنامه ثبت نام کند کارت سلامت اهدا می­نماید. برای همه افراد سطح یکسانی از خدمات ارائه می­شود.

شهروندان دائمی می­توانند کمک هزینه استانی دریافت کنند اما در برخی استان­ها برای شروع دریافت کمک هزینه باید چند ماه صبر نمایند. سیاست­های بیمه جامع خصوصی سلامتی در همین دوره در دسترس خواهند بود. سیگنا گلوبال، پیشرو این سیاست­هاست و برای مهاجران به کانادا (فارغ از ملیت و سن) کمک هزینه 12 ماهه ارائه می­دهد.

گواهینامه رانندگی

بسیاری از امتحان­ها و آزمون­هایی که در کشور خود تکمیل کرده اید، احتمالاً در کانادا معتبر نخواهند بود. البته ممکن است لازم باشد برای اعطای اعتبار کانادایی، مقداری نامه نگاری و کاغذبازی کنید.

گواهینامه رانندگی از دو نظر اهمیت دارد.

اولاً، صدور گواهینامه بر عهده استان­هاست و دولت فدرال این کار را انجام نمی­دهد. هر استان­، قوانین مخصوص و فرایند آزمونی خود را دارد.

ثانیاً استان­ها در کشورهای مختلف سراسر دنیا، قرارداد­های ویژه­ای دارند.

بررسی کنید که قوانین برای گواهینامه داران بین المللی در استان یا منطقه موردنظر شما چگونه است. مطمئن شوید که قبل از مهاجرت به کانادا، اسناد و مدارک لازم و صحیح را به همراه دارید.

پرداخت مالیات

در سیستم فدرال فاقد مرکزیت، مالیات بندی در سطوح مختلف انجام می­شود. هم دولت­ فدرال و هم استانداری، مالیات درآمد را جمع آوری می­کند.

بسته به وضعیت و اشتغال، ممکن است لازم باشد در انتهای یک سال مالی مالیات را پس پرداخت کنید.

مالیات فروش بین استان­ها متفاوت است؛ مثلاً در آلبرتا 5% و در کبک 975/14% می­باشد. این مالیات در هنگام فروش افزوده می­شود و در تگ قیمت درج نمی­گردد، به همین دلیل باید آگاه باشید برای خرید جنسی که هزینه آن در تبلیغات 10 دلار اعلام می­شود، باید مبلغ بیشتری بپردازید.

امتیاز حقوق و آزادی­ها

وقتی می­خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید به یاد داشته باشید هنگام ورود به کشور و در طی اقامت، چه امتیازهایی خواهید داشت.

امتیاز حقوق و آزادی­ها، حقوق سیاسی مخصوصی برای شهروندان کانادا ارائه می­دهد و به همه افراد ساکن در کشور (از سیاست و فعالیت در همه حوزه­ها گرفته تا سطوح دولتی) حقوق مدنی اعطا می­نماید. این امتیاز زمینه سیاسی، مدنی و اجتماعی کانادا را فراهم می­نماید و مشخص می­کند که تازه واردان به کشور کانادا در ابتدای اقامت خود چه انتظاراتی می­توانند داشته باشند.

منبع: moving2canada.com
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 409

به "به کانادا خوش آمدید: 10 نکته که باید درباره خانه جدیدتان بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به کانادا خوش آمدید: 10 نکته که باید درباره خانه جدیدتان بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کانادا خوش آمدید: 10 نکته که باید درباره خانه جدیدتان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید