بریتیش کلمبیا، بهشت جاذبه های طبیعی در کانادا

استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا، یکی از زیباترین مقاصد طبیعت گردی در جهان به شمار می رود. این استان پهناور، انواع جاذبه های طبیعی چشمگیر از کوهستان های رشته ای برفگیر گرفته تا جنگل های انبوه و سواحل دیدنی را در خود جای داده است. گردشگران ایرانی نیز همانند سایر مسافران، از زیبایی های بی نظیر این منطقه شیفته شده اند.

بریتیش کلمبیا، بهشت جاذبه های طبیعی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا شامل انواع جاذبه های طبیعی مانند کوه ها، دریاچه ها، جنگل ها، جزایر و منطقه ها ساحلی است.

بریتیش کلمبیا یکی از مهمترین استان های کانادا شناخته می گردد که هواداران بسیار زیادی در میان ایرانیان نیز دارد. در این استان مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند و شما می توانید بعد از سفر به کانادا و استان بریتیش کلمبیا، از تمام این منطقه ها دیدن کنید. نکته جالب توجه درباره بریتیش کلمبیا این است که جاذبه های گردشگری و دیدنی آن به موزه ها و مکان های تاریخی محدود نمی شوند.وجود جاذبه های گردشگری طبیعی در بریتیش کلمبیا باعث شده که این استان به یکی از محبوب ترین مقاصد برای تعطیلات در کانادا تبدیل گردد. اگر مسافر تور کانادا هستید و قصد بازدید از جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا را دارید این مطلب مخصوص شما است. حتماً رفتن به مکان های دیدنی که در این لیست در اختیار شما قرار می دهیم را در صدر اولویت های خود قرار دهید.

دره اوکاناگان و کلونا با نمایی نفس گیر و دیدنیی

اگر به بریتیش کلمبیا سفر کردید، مطمئن باشید که حتماً به دره اوکاناگان و کلونا (Okanagan Valley & Kelowna) می روید. البته بیشتر افراد این مکان را فقط برنامه دره اوکاناگان می شناسند و اگر از هر کسی در استان بریتیش کلمبیا بپرسید، این مکان را به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی این استان به شما معرفی می نماید. در این دره روزهای تابستان کاملاً آفتابی بوده و می توانید از دیدنی دریاچه، سواحل، رشته کوه ها و هوای بسیار معتدل لذت زیادی ببرید. دره اوکاناگان دارای طول 120 کیلومتر است که در شهر کلونا در ساحل شرقی این استان واقع شده است. از دیگر شهرهای محبوب این منطقه، می توان به مواردی مانند سامرلند (Summerland)، پیچ لند (Peachland)، پنتیکتون (Penticton) و ورنون (Vernon) اشاره نمود. یکی از مهمترین دلایلی که باعث افزایش مجذوب کنندهیت دره اوکاناگان از نگاه گردشگران شده، این است که آب و هوا در آنجا بسیار معتدل است. تابستان های این مکان گرم و خشک و زمستان های آن هم معتدل بوده و همین امر، این مکان را به یکی از برترین مقاصد برای استراحت تبدیل نموده است. به طوری که علاوه بر جهانگرد ها و گردشگران، خود مردم بریتیش کلمبیا و آلبرتا که در همسایگی این استان واقع شده است هم برای تعطیلات و حتی بازنشستگی به آنجا می روند. شما می توانید در این مکان از ورزش گلف نیز لذت ببرید. بعلاوه در این مکان دیدنی پیست های اسکی متعددی نیز وجود دارند.

پارک ملی توفینو با نمای اقیانوس آرام زیبا

یکی دیگر از جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا در کانادا که شما می توانید از آنجا لذت زیادی ببرید و استراحت کنید، پارک ملی توفینو با نمایی زیبا از اقیانوس آرام (Tofino and Pacific Rim National Park) است. این شهر کوچک جهانگردی مکان مناسبی برای دوستداران طبیعت است و کسانی که می خواهند استراحت و ریلکس نمایند، باید حتماً به آنجا بروند. علاقه مندان به موج سواری نیز می توانند در تمام طول سال به آنجا رفته و هیجان زیادی را تجربه نمایند. اما بیشتر مردم برای دیدنی امواج دریا و آرامش گرفتن به این منطقه می آیند. حتی اگر از دیدنی ساحل خسته شدید، می توانید به جنگل های قدیمی بروید یا در کنار ساحل چادر بزنید. بیشتر زوج هایی که می خواهند تعطیلات خود را رمانتیک بگذرانند، پارک ملی توفینو در اقیانوس آرام را انتخاب می نمایند. زیرا اقامتگاه های بسیار زیبایی در این منطقه وجود دارند و آنها می توانند با استفاده از تورهایی که در این منطقه ارائه می شوند، از دیدنی نهنگ ها لذت ببرند. ممکن است در ابتدا فکر کنید که دسترسی به توفینو بسیار سخت است. این در حالی است که می توانید با استفاده از وسایل نقلیه متعدد از ویکتوریا یا نانایمو خود را به آنجا برسانید. در همان نزدیکی هم شهر کوچک دیگری با نام آکللت (Ucluelet) وجود دارد که می توانید بعد از توفینو، به مدت یک روز هم در آنجا بمانید.

استنلی پارک برای لذت بردن از طبیعت زیبا و بکر ونکوور

شما می توانید برای بازدید از جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا در ونکوور، به استنلی پارک (Stanley Park) بروید. نکته جالب توجه درباره این پارک این است که باعث شده ونکوور از همه منطقه ها دیگر کانادا متمایز گردد. این فضای سبز بسیار گسترده و بزرگ در قسمت مرکزی شهر و در مکانی فوق العاده خلوت و زیبا وجود دارد و بازدیدنمایندگان و افراد محلی بسیار زیادی به صورت روزانه از آنجا دیدن می نمایند. در این پارک سروهای قدیمی و سر به فلک کشیده بسیاری در کنار درختان صنوبر بزرگ الجثه وجود دارند و فضای پارک را خیلی زیباتر می نمایند. نکته جالب توجه درباره استنلی پارک، مجاورت آن با دریا است که چندین کیلومتر فاصله دارد و شما می توانید از مسیر آسفالت آن برای پیاده روی، دویدن یا حتی دوچرخه سواری بهره ببرید. تمام این مسیرها از میان جنگل عبور می نمایند و فضای بسیار دلپذیر و آرامش بخش را به شما ارائه می دهند. علاوه بر این موارد، در داخل پارک استنلی نیز آکواریوم ونکوور وجود دارد که در انجام می توانید از انواع حیوانات دریایی دیدن کنید. بعلاوه جاذبه های گردشگری دیگری نیز در داخل پارک وجود دارند که یکی از مهمترین آنها، قطب های توتم است. می توانید از دیدنی این جاذبه ها در کنار باغ ها و سواحل مجذوب کننده استنلی پارک، نهایت لذت را ببرید.

بندر ویکتوریا اینر با چشم انداز چشم نواز

بندر ویکتوریا اینر (Victoria Inner Harbour) با فضای بسیار زیبا و دلپذیر، در جزیره ونکوور واقع شده است. این مکان یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا به شمار می آید که در مرکز بریتیش کلمبیا نیز واقع شده است. به همین علت دسترسی به آنجا بسیار راحت بوده و شما می توانید خیلی سریع خود را به آنجا برسانید. این شهر که از سرزمین اصلی خود جدا شده، حس و حال یک شهر کاملاً مجزا و کوچک را دارد که آنجا می توان از جاذبه های بسیار زیادی لذت برد. از نظر بسیاری از مردم بومی و گردشگران ساکن در ونکوور و حتی سایر شهرهای بریتیش کلمبیا، این مکان به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا شناخته می گردد. در این مکان شما می توانید مردم زیادی را ببینید که بعد از بازنشستگی در پی مکان گرمی در کانادا می گردند و به این منظور، بندر ویکتوریا اینر را انتخاب می نمایند. بعلاوه بسیاری از کارگران جوانی که برای مهاجرت به کانادا می آیند، برای بهره بردن از برنامه دولت استانی کانادا این قسمت را انتخاب می نمایند. با توجه به این موضوعات، می توان گفت که تقریباً همه افراد از هر جایی به این بندر تمایل دارند و می خواهند با زندگی در آنجا، آرامش و شادی را تجربه نمایند. اگر شما هم به بندر ویکتوریا اینر سفر کردید، می توانید از مسیرهای پیاده روی و چشم انداز ها باورنکردنی کوه و اقیانوس نهایت لذت را ببرید. بعلاوه حتماً سری به هتل امپرس (Empress Hotel) بزنید.

ویستلر برای علاقه مندان به اسکی و ورزش های زمستانی

بدون شک بیشتر افرادی که به کشور کانادا و به خصوص استان بریتیش کلمبیا سفر می نمایند، به ورزش های زمستانی هیجان انگیز مانند اسکی علاقه دارند. در این شرایط، آنها باید حتماً رفتن به ویستلر (Whistler) را در اولویت خود قرار دهند. این مکان مجذوب کننده در دامنه کوه های ویستلر وجود دارد و به عنوان بزرگترین منطقه ورزش های زمستانی در کانادا شناخته می گردد. این پیست اسکی در سال 2010 در مسابقات جهانی اسکی میزبان بود و بازی های المپیک زمستانی در آنجا برگزار گردید از همان زمان تا به امروز، بسیاری از افراد توجه بسیار ویژه ای به این منطقه از بریتیش کلمبیا داشتند و به همین علت بیشتر کسانی که به ورزش های زمستانی علاقه دارند، حتماً به ویستلر می روند. علاوه بر اسکی، در این منطقه می توانید از ورزش های دیگر زمستانی مانند اسنوبرد نیز نهایت لذت را ببرید. البته به جز ورزش های زمستانی، در این منطقه مسیرهای پیاده روی بسیار مناسبی نیز وجود دارند که شما می توانید علاوه بر پیاده روی، به دوچرخه سواری در کوهستان نیز بپردازید. برترین زمان سفر به ویستلر در بریتیش کلمبیا، تابستان است. زیرا شما می توانید علاوه بر ورزش های زمستانی، از چشم انداز ها زیبای کوهستان، دوچرخه سواری، ورزش گلف وسایل موارد این چنینی نیز لذت ببرید. به همین علت حتی اگر ورزش اسکی را بلد نباشید، باز هم این منطقه از بریتیش کلمبیا توجه شما را به سمت خود جلب خواهد نمود.

جزیره ونکوور با سواحل دیدنی و فوق العاده آرامش بخش

یکی دیگر از جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، جزیره ونکوور (Vancouver Island) در سواحل غربی کانادا است. مهمترین چیزی که باعث مجذوب کنندهیت این منطقه شده، تنها جزیره و دریای این ناحیه نیست. در مقابل، شما می توانید از دیدنی کوه ها، دریاچه ها و چشم انداز ها دیگر دیدنی ساحل لذت زیادی ببرید. به علاوه، شهرهای کوچک و دوست داشتنی مجذوب کنندهی در این منطقه وجود دارند و مرکز استان ویکتوریا هستند. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید در جزیره ونکوور انجام دهید و به هیچ عنوان خاطره آن را از قلم نیاندازید، موج سواری است. به خصوص اگر این کار را در نزدیکی شهر جهانگردی محبوب توفینو (Tofino) و پارک ملی حاشیه اقیانوس آرام انجام دهید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جزیره ونکوور در واقع بزرگترین جزیره شناخته شده در سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی شناخته می گردد. اگر کمی برای گشت و گذار در این جزیره وقت داشته باشید، می توانید مسیرهای پیاده روی فوق العاده مجذوب کننده و باورنکردنی را مشاهده نمایید. یکی از این مسیرها، مسیر ساحل غربی (West Coast Trail) است. حتی اگر به کمپینگ علاقه دارید، می توانید کمپ های بسیار خوبی را در سراسر جزیره پیدا کنید. جزیره ونکوور در غرب این شهر واقع شده است و می توانید با یک پرواز خیلی کوتاه یا به وسیله کشتی خود را به آنجا برسانید.

پارک ملی یوهو با نمای آبشار کوه های زیبا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و طبیعی زیبایی بریتیش کلمبیا، پارک ملی یوهو (Yoho National Park) است. اصلی ترین ویژگی این پارک ملی که باعث تمایز آن با سایر مکان های کوهستانی بریتیش کلمبیا شده، این است که کوه ها در این منطقه بسیار ناهموار هستند. قله های پوشیده از برف، رودخانه ها، آبشارها، دریاچه های شفاف و سواحل دیدنی، از جمله زیبایی های این پارک ملی شناخته می شوند که باعث شده اند افراد بسیار زیادی را در ماه های تابستانی به سمت خود بکشانند. اگر می خواهید از این پارک لذت ببرید و آرامش کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که به مسیرهای پیاده روی در آنجا بروید. بعلاوه اگر با ماشین در حال گشت و گذار در پارک ملی یوهو هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که به یکی از مجذوب کننده ترین نقاط آبشار در تاکاکاو (Takakkaw) بروید. این مکان در واقع بلندترین آبشار آمریکای شمالی شناخته می گردد و از این نظر، مجذوب کنندهیت زیادی برای گردشگران دارد.

جنگل های قدیمی کانادا با درختانی چند هزار ساله

در جنگل های قدیمی (Old-Growth Forests) استان بریتیش کلمبیا، درختان بسیار قدیمی با قدمت خیلی زیادی دیده می شوند که قطر آنها تا چندین متر هم می رسد. نکته جالب توجه درباره بریتیش کلمبیا این است که در آن می توانید جنگل های دست نخورده و بکر بسیار زیادی را دیدن کنید که جنگل های قدیمی یکی از آنها هستند. اگر به این جنگل ها بروید و درختان چند هزار ساله را دیدن کنید و قطر بزرگ الجثه آنها را ببینید، به شما احساس کوچکی و تواضع دست خواهد داد. این جنگل ها در اطراف استان بریتیش کلمبیا واقع شده اند که البته خیلی راحت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. یکی از قابل دسترس ترین جنگل های قدیمی استان بریتیش کلمبیا، در نزدیکی کلیسای جامع گرو (Cathedral Grove) است که خیلی راحت می توانید خود را به آنجا برسانید. یکی دیگر از مکان های بسیار عالی برای دیدنی جنگل های قدیمی، پارک ملی توفینو در حاشیه اقیانوس آرام است. در این مکان نیز مسیرهای پیاده روی بسیار زیبایی وجود دارند که می توانید از میان درختان چند هزار ساله عبور کنید. بااین حال، اگر واقعاً می خواهید درختان و حس طبیعی بودن آنها را احساس کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به جاده های مملو از درخت در شمال سوک (Sooke) در شهر کوچک بندر رنفرو (Port Renfrew) بروید. در این مکان بیشه های بسیار مجذوب کنندهی از درختان باشکوه وجود دارند که فضای دیدنی را به نمایش می گذارند. اگر با افراد متخصص در زمینه تور و گردشگری در کانادا مشورت کنید، به شما راهنمای کاملی از دیدنی برترین جنگل های قدیمی ارائه می دهند.

باغ های بوچارت با نمایی بسیار زیبا

اگر به عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارید و دوست دارید خاطرات خود در سفر به کانادا را ثبت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً به باغ های بوچارت (Butchart Gardens) بروید. حتی اگر به عکس و فیلم های این منطقه نیز نگاه کنید، متوجه نمای شگفت انگیز گیاهان، درختان و گل ها خواهید شد. این مکان در خارج از ویکتوریا واقع شده است و آب و هوای بسیار معتدلی برای فصل های مختلف دارد. بااین حال، اگر بین بهار تا پاییز از این منطقه دیدن کنید، می توانید شکوفه های بهاری و رنگ های تابستانی را ببینید که فوق العاده زیبا هستند. در فصل پاییز، برگ ها تغییر رنگ می دهند و می توانید طیف گسترده ای از درختان و گیاهان زرد و نارنجی را ببینید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مساحت این باغ به بیشتر از 20 هکتار می رسد که این موضوع، نشان دهنده گستردگی و عظمت بسیار زیاد این مکان در استان بریتیش کلمبیا است.

پارک ملی گوآی هاناس

پارک ملی گوآی هاناس (Haida Gwaii) یکی دیگر از جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا شناخته می گردد که مجذوب کنندهیت بسیار زیادی در میان مردم خود کانادا نیز دارد. این مکان یکی از جاذبه های کشف نشده کانادا شناخته می گردد که طبیعت فوق العاده بکر و زیبایی دارد. به همین ترتیب همان طورکه انتظار می رود، این پارک ملی در جزایر دور افتاده استان بریتیش کلمبیا واقع شده است که متاسفانه خیلی از گردشگران از رفتن به آنجا غفلت می نمایند. در گذشته این پارک ملی با نام ملکه شارلوت شناخته می شد. این مکان شامل بیشتر از 50 جزیره در اقیانوس آرام می گردد که مجذوب کنندهیت بسیار زیادی دارند. دو جزیره اصلی پارک ملی گوآی هاناس شامل گراهام و مورسبی می شوند که در فاصله 50 و 150 کیلومتری از سواحل بریتیش کلمبیا واقع شده اند. باستان شناسان بر این باور هستند که ساکنان بومی این پارک ملی حداقل 8 هزار سال در این جزیره زندگی نموده اند.

پارک ملی گلیشر با طبیعتی بکر

از دیگر مکان های بسیار مجذوب کننده و دیدنی کانادا در استان بریتیش کلمبیا، می توان به پارک ملی گلیشر (Glacier National Park) اشاره نمود. این پارک ملی در قسمت غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است و یکی از برترین مکان های مورد علاقه کوهنوردان به شمار می آید. با رفتن به این پارک ملی شما می توانید از دیدنی قله های ناهموار، دره های شیب دار و باریک و صخره های بکر دیدن کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در پارک ملی گلشیر نزدیک به 400 یخچال طبیعی وجود دارند. اگر کمی به پایین تر بروید و به ارتفاع 1300 متری برسید، جنگل های انبوهی را دیدن می کنید که انواع درختان قدیمی بزرگ زمین را پوشانده اند. علاوه بر این موارد، حیوانات بسیار زیادی مانند بز کوهی، خرس سیاه و خرس گریزلی در این حیات وحش وجود دارند که در فضایی کنترل شده زندگی می نمایند. در این پارک شما می توانید از مسیرهای پیاده روی لذت برده و در کمپینگ آنجا اقامت داشته باشید. گفتنی است که سایت تاریخی ملی راجرز پاس (Rogers Pass National Historic Site) در این پارک ملی واقع شده است.

جزیره چشمه نمک

همان طورکه تا به امروز متوجه شدید، بیشتر جاهای دیدنی بریتیش کلمبیا فضاهای کاملا طبیعی بودند که جزیره چشمه نمک (Salt Spring Island) یکی از مهمترین آنها شناخته می گردد. این جزیره بین ویکتوریا و نانایمو واقع شده است و بیشترین علت معروفیت آن، سبک زندگی آرام بوهمیایی در آنجا است. در نزدیکی این جزیره دیدنی، می توانید محصولات خانگی و مواد غذایی محلی را امتحان کنید. شهر اصلی این جزیره، شهر گنگ (Ganges) است که در آنجا انواع مغازه ها برای خرید سوغاتی، بستنی فروشی، کافه و رستوران های متعدد وجود دارند. برای رفتن به این جزیره می توانید از ونکوور یا ویکتوریا یا حتی نانایمو با کشتی بروید.

نکات تکمیلی

1: دره اوکاناگان و شهر کلونا در آن، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بریتیش کلمبیا به شمار می روند. آب و هوای معتدل، دریاچه های زیبا، کوهستان ها و تفریحات تابستانی و زمستانی متنوع، این منطقه را برای اقامت کوتاه مدت یا حتی بازنشستگی به مکانی ایده آل تبدیل کرده است.

2: در سواحل غربی بریتیش کلمبیا، پارک ملی توفینو و اقیانوس آرام بر زیبایی های این منطقه می افزایند. شهرک توریستی توفینو، پناهگاهی دنج برای طبیعت گردان، موج سواران و عاشقان آرامش به شمار می رود. امکان دیدن نهنگ ها، کمپینگ در کنار ساحل و قدم زدن در جنگل های قدیمی، از جذابیت های این مکان است.

3: پارک استنلی در مرکز شهر ونکوور، تجربه ای متفاوت از طبیعت را به گردشگران ارائه می کند. درختان سر به فلک کشیده، مسیرهای پیاده روی زیبا در کنار ساحل و آکواریوم شهر، از جاذبه های این پارک به شمار می روند. علاوه بر آن، قطب های توتم نمادین نیز در این مجموعه طبیعی دیدنی هستند.

4: بندر ویکتوریا در جزیره ونکوور، با چشم اندازهای رویایی از کوه و دریا، یکی از خاطره انگیزترین مقاصد بریتیش کلمبیا برای بازدید محسوب می شود. زندگی آرام در این شهر سرسبز، چشیده شدن محصولات محلی و اقامت در هتل کلاسیک امپرس، از لذت هایی است که باید تجربه کرد.

5: ویستلر در دامنه کوهستان با همین نام، به عنوان قطب ورزش های زمستانی کانادا شهرت جهانی دارد. زمستان ها می توان از پیست های اسکی و اسنوبرد و تابستان ها از مسیرهای کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری آن لذت برد.

6: جزیره ونکوور بزرگ ترین جزیره در سواحل اقیانوس آرام به شمار می آید. جاذبه های آن از جنگل های انبوه و مسیرهای طولانی پیاده روی گرفته تا موج سواری در شهر توفینو را شامل می شود. حیات وحش غنی و زیبایی های ساحلی این جزیره، گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

7: پارک ملی یوهو با کوهستان های ناهموار و چشم اندازهای حیرت انگیز از آبشارها و دریاچه های زلال، گزینه ای جذاب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است. مشاهده آبشار بلند "تاکاکاو" در این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود.

8: جنگل های قدیمی بریتیش کلمبیا با درختان چند هزار ساله خود، بر عظمت طبیعت این منطقه صحه می گذارند. دیدن این جنگل های باستانی در نقاطی چون کلیسای جامع گرو، پارک ملی توفینو و شمال سوک، تجربه ای بی نظیر به حساب می آید.

9:
باغ های بوچارت واقع در نزدیکی ویکتوریا، عکاسان و علاقه مندان به زیبایی های طبیعی را با رنگارنگی گل ها و گیاهان متنوع خود مجذوب می کنند. گشت و گذار در این باغ های وسیع در فصول مختلف، جلوه های متفاوتی را از زیبایی به نمایش می گذارد.

10: جزایر دور افتاده گوآی هاناس که زمانی ملکه شارلوت نام داشتند، از دیگر جاذبه های کشف نشده بریتیش کلمبیا هستند. این جزایر اقیانوس آرام، با طبیعت بکر و زندگی باستانی بومیان خود، مقصدی هیجان انگیز برای گردشگران کنجکاو به حساب می آیند.

سخن پایانی

بریتیش کلمبیا با مجموعه جاذبه های طبیعی منحصربفرد خود، مقصدی ایده آل برای عاشقان طبیعت و کسانی است که به دنبال آرامش در دل زیبایی های خیره کننده هستند. سفر به این استان، خاطرات ماندگاری را برای گردشگران رقم خواهد زد.

انتشار: 15 خرداد 1403 بروزرسانی: 19 خرداد 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1366

به "بریتیش کلمبیا، بهشت جاذبه های طبیعی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتیش کلمبیا، بهشت جاذبه های طبیعی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید