برنامه سفر یک روزه به اتاوا کانادا

اگر تنها یک روز برای بازدید از اتاوا در برنامه‌ی سفرتان دارید، ما یک پیشنهاد برنامه‌ریزی یک روزه برای شما داریم.

برنامه سفر یک روزه به اتاوا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اتاوا با پارک های سرسبز، کاخ های دولتی زیبا، رستوران های عالی و موزه های جذاب، یکی از دوست داشتنی ترین پایتخت های دنیا محسوب می شود. در حالی که ممکن است یک روز کافی به نظر نرسد، اما ما نشان خواهیم داد که چگونه می توان در این مدت کوتاه از بهترین جاذبه های گردشگری اتاوا بازدید کرد. صبح زود از هتل خود حرکت کنید و پیاده از خیابان الگین و کانال ریدو بگذرید. سپس به سمت پارلمان بروید و عکس های زیبایی با معماری گوتیک آن بگیرید. پس از آن می توانید ناهار را در یکی از رستوران های سنتی شهر بگذرانید. بعدازظهر را در گردش در پارک های زیبا مثل پارک موجودات حیات وحش و پارک ژاک کارتیه سپری کنید. در پایان روز نیز می توانید شام را در یک رستوران روی ساحل دریاچه بگذرانید و از مناظر غروب آفتاب در اتاوا لذت ببرید. با این برنامه 24 ساعته، می توانید بیشتر زیبایی های اتاوا را تجربه کنید!

صبح

روز خود را با یک شیرینی خوشمزه در نانوایی مولن دی پروونس آغاز کنید. این نانوایی به لطف بازدید باراک اوباما در سال 2009، شهرت جهانی پیدا کرده است، اما شیرینی های برگ افرای آن دلیل اصلی شهرت آن است.

بعد از خوردن صبحانه، سری به بازار بایوارد بزنید. این بازار پر جنب و جوش، مکانی عالی برای خرید سوغاتی، کتاب و لباس است.

از بازار بایوارد، به سمت ساختمان مجلس یا پارلیامنت هیل حرکت کنید. این ساختمان نمادین، محل اقامت پارلمان کانادا است. در راه، از یادمان ملی جنگ دیدن کنید. این یادمان به یاد سربازان کانادایی که در جنگ های مختلف جان خود را از دست داده اند، ساخته شده است.

در ساختمان مجلس، می توانید از تعویض نگهبانان در محوطه چمن، بازدید کنید یا در تمرینات یوگای همگانی که در بعدازظهر چهارشنبه برگزار می شود، شرکت کنید.

از ساختمان مجلس، به موزه جنگ بروید. این موزه، تاریخ نظامی کانادا را از زمان جنگ های پیش از استقلال تا جنگ های قرن بیستم به نمایش می گذارد.

بهترین راه برای پایان دادن به این گردش روزانه، تماشای یکی از نمایش های موزه است. نمایش جنگجویان کوهستان، یکی از نمایش های محبوب موزه است که از تابستان سال جاری تا ژانویه اجرا می شود.

بعد از ظهر

بعد از موزه، راهی منطقه تجاری اتاوا در مرکز شهر شوید که کمی از رودخانه اتاوا فاصله دارد. برای صرف ناهار، سری به رستوران وِیلزبُن (Whalesbone) بزنید تا با دکوراسیون راستیک و غذاهای دریایی خوشمزه شما را مجذوب خود کند. در نزدیکی این رستوران، ساختمان موزه طبیعی کانادا قرار گرفته است که به سبک بارونیال بنا شده و مجموعه ای از تاریخ طبیعی کانادا را در خود گنجانده است. بچه ها عاشق اسکلت نهنگ آبی و نمایش های جالبی نظیر تروسور (Pterosaur)، پروازی در عصر دایناسورها، خواهند شد. زمانی که با این موجودات بزرگ الجثه در موزه تاریخ طبیعی آشنا شدید، وقت آن خواهد رسید تا در کنار کانال ریدو (Rideau) قدم بزنید.

کانال ریدو به خاطر داشتن بزرگ ترین پیست پاتیناژ جهان در زمستان مشهور است و در تابستان، گذر راهی زیبا برای دوندگان، دوچرخه سواران و گردشگران به وجود می آورد. مسیرهای این کانال شما را از پشت دریاچه داوز (Dows) به بازار بایوارد می رساند. علاوه بر قدم زدن در کنار این کانال زیبا می توانید با دوچرخه و انواع قایق در آن گردش کنید. یکی دیگر از مکان هایی که سفر به اتاوا، بدون بازدید از آن، کامل نخواهد بود، گالری ملی کانادا است. این گالری مجموعه ای وسیع از هنر کانادا را در خود جای داده است. ساختمان گالری و طاق های شیشه ای آن، به مقدار مجموعه بی نظیری که در آن قرار گرفته، زیبا و چشمگیر است. بازدید از گالری ملی شما را با نقش کانادا در عرصه هنری جهان بیشتر آشنا می نماید.

شب

گالری ملی کانادا درست در شمال بازار بایوارد قرار گرفته است که مجموعه ای از رستوران های اشتها برانگیز را برای صرف شام دربر می گیرد. یکی از برترین مکان ها، رستوران متروپالیتن براسری (Metropolitain Brasserie) است. غذاهای فرانسوی و بار صدف این رستوران قیمت مناسبی دارند و به مذاق هر شکم گردی خوش خواهند آمد. پیشنهاد می کنیم از ساعت 3 تا 7 بعدازظهر برای صرف غذاهای مخصوص در آنجا حضور داشته باشید و برای بحث های سیاسی و خبرهای داغ روز به محلی ها ملحق شوید.

برای به خاتمه رساندن روز خود در اتاوا سری به قدیمی ترین بار شهر، شاتو لافایِت (Chateau Lafayette)، بزنید که با نام دوست داشتنی لاف شناخته می گردد. در این بار می توانید از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید. در حقیقت لاف مکانی ایده آل برای به خاتمه رساندن اقامت شما در اتاوا به شمار میرود زیرا تمام شهر به نوعی در این بار خلاصه می گردد؛ فضای لاف آکنده از قصه های محلی و تاریخچه دور و دراز آن است و ابدا حال و هوای ملال انگیزی پیدا نمی نماید. شاتو لافایت همواره آماده پذیرایی و خوشامدگویی به میهمانان است.

منبع: lonelyplanet.com
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 969

به "برنامه سفر یک روزه به اتاوا کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر یک روزه به اتاوا کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر یک روزه به اتاوا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید