مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی خود هستند، برای زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد.

قرار بود گابریل مابروکو و نامزدش کریستین استیما، در سپتامبر گذشته به مدت دو هفته به ویتنام سفر کنند. در عوض، با مشکلات و محدودیت­های COVID-19 رو به رو شدند که باعث شد محدودیت­هایی برای تعطیلات به وجود بیاید. در نهایت آنها به پاریس و لندن انتاریو، رفتند. اما شیوع بیماری باعث شد این زوج تورنتویی دامنه فکری خود را گسترش بدهند؛ آنقدر بزرگ که به فکر سفری یک ساله در اطراف جهان افتادند.

مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی خود هستند، برای زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد.

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مابروکو، مهندس عمران 32 ساله می گوید: «این کار انگیزه خوبی برای گذراندن هفته ­ها است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می دانم که اتفاقی شگفت انگیز رخ خواهد داد. من همیشه به این موضوع فکر می­کنم.»

COVID-19 باعث کاهش بی سابقه گردشگری در سراسر جهان شده است. بیماری همه گیر مردم را مجبور کرده تا برنامه ­هایشان را تغییر بدهند، سفر و مهمانی را به تعویق بیندازند و به طور کلی جریان خوشایند زندگی دستخوش تغییرات نامطلوبی شده است. به گفته کارشناسان، ممکن است در سال 2021 همه چیز با تغییرات بزرگی مواجه شود. متخصص گردشگری و استاد دانشگاه گلف، ماریون ژوپ، می گوید: «اگر به گذشته نگاهی بیندازید، مثل قضیه ­های 11 سپتامبر، سارس و بحران مالی, متوجه می­شوید پس از هر بحران، این سیل تقاضاها و خواسته ­های سرکوب شده مردم است که به سویتان سرازیر می­شود. در نهایت با انفجار تقاضاهای مردم رو به رو خواهیم شد.»

بر اساس گزارش اخیر Expedia، کانادایی­ها تقریباً یک ماه پس از اجرای اولین دستورالعمل­های خانه نشینی، تحقیق در مورد تعطیلات احتمالی آینده را آغاز کردند. به گفته رزماری هرسکوویچ، رئیس یک آژانس مسافرتی در وینیپگ، مسافران و متخصصان صنعت در حال «خواب» هستند، و درباره مکان­هایی صحبت می­کنند که می­خواهند پس از بهتر شدن اوضاع از آن بازدید کنند. گزینه ­های احتمالی خانواده چهار نفره وی شامل عمان و دبی یا در صورت انتخاب همسرش، تاهیتی است. در ابتدا کانادایی­ها از برنامه ریزی برای سفر خودداری می کردند، اما هرسکویچ می دید که برای سال 2021 و به طور فزاینده ای برای سال 2022 رزروهایی انجام شده. حتی صنعت گردشگری دریایی که در ابتدای شیوع همه گیری چندین مورد ظهور کشنده COVID-19 در آن اتفاق افتاده، برای ارائه خدمات در آینده تجدید سرمایه کرده است.

بروس پون تیپ، بنیانگذار شرکت ماجراجویی و نویسنده کتاب Unlearn (کتاب الکترونیکی بررسی چگونگی تأثیر COVID-19 بر آینده گردشگری) می گوید: « تا به حال ندیده بودیم مردم یک سال یا 10 ماه از روزهای مرخصی خود را رزرو کنند». طبق پیش بینی او، به محض این که امنیت برقرار شود کانادایی­ها سفرهای طولانی تری خواهند داشت. قبل از همه گیری فعلی، تعطیلات معمولاً از یک هفته تا 10 روز متغیر بود اما با ادامه همه گیری انتظار می رود افرادی که قصد دورکاری دارند، تعطیلات طولانی­تر از دو هفته یا بیشتر درخواست نمایند. طبق گفته جوپ، کانادایی­ها اگر احساس کنند امنیت برقرار شده است به سفرهای طولانی­تری خواهند رفت.

استیما، یک روزنامه نگار مستقل، از سن 20 سالگی تا اوایل دهه 30 زندگی خود را با کوله پشتی در سرتاسر جهان گذرانده است اما طولانی ترین سفری که مابروکو تاکنون داشته حدود دو هفته بوده است. او پس از شنیدن ماجراهای استیما، مشتاقانه منتظر بود تا در جوامع محلی حضور پیدا کند. او خودش را در حالی تصور میکند که در خیابان­های سنگفرش یک شهر کوچک در اتریش یا جمهوری چک در حال قدم زدن است، دست استیما را در دست گرفته، و در یک کافه کوچک توقف می­کند تا کمی بنشیند و کتاب بخواند.

استیما قصد دارد در طول سفر خود کار کند، اما مابروکو امیدوار است که بتواند مرخصی بگیرد؛ اگرچه هنوز این موضوع را با کارفرمای خود مطرح نکرده است. او بیش از یک دهه در همان شرکت بوده است و اعتراف می کند که دوست ندارد کارش را عقب بیندازد. او می گوید: «قطعاً به نوعی فداکاری می­کنم، اما همه اینها به خاطر ماجراجویی است، نیست؟» استیما امیدوار است که بتواند کارهایی مانند بالون سواری بر فراز سرنگتی و بازدید از دشت نمک سالار دی یونی در بولیوی را در لیست آرزوهای خود قرار دهد. در ضمن، سال 2021 باعث شد آنها در ماجراجویی یک ساله خود صرفه جویی کنند.

البته تعطیلات رویایی زوج تورنتویی (که احتمالاً تا سال 2022 اتفاق نخواهد افتاد) به امن بودن همه چیز بستگی دارد. آزمایش سریع برای مسافران بین المللی می تواند قرنطینه ­های اجباری را به طرز چشمگیری کاهش دهد - فناوری که پون تیپ می گوید برای امکان سفر در سال آینده بسیار مهم خواهد بود. به گفته او، راه حل دیگر بیمه پزشکی ویژه COVID-19 است که چندین شرکت ارائه دهنده خدمات با مشارکت شرکت­های هواپیمایی و آژانس­های مسافرتی مهم کانادا آن را معرفی کرده اند.

با توجه به اینکه بسیاری از کشورها در سراسر جهان موج دوم و در بعضی موارد موج سوم COVID-19 و قفل شدن مجدد را تجربه کرده اند، احتمالاً سفرهای بین المللی تا اواخر سال آینده امکان پذیر نخواهد بود. اما برای استیما و مابروکو، این فقط به معنای زمان بیشتر برای برنامه ریزی برای یه عمر سفر کردن است. استیما می گوید: «می­دانید، هیچکسی نیست که به گذشته ­ها فکر کند و آرزو کند کاش وقت بیشتری را در دفترش می­گذراند. ما فقط به چیزی نیاز داریم تا یادآوری کنیم که زیبایی زیادی [در جهان] وجود دارد و ما باید به آنجا برویم و دنبال آن باشیم.»

انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 501

به "مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی خود هستند، برای زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد." امتیاز دهید

1 کاربر به "مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی خود هستند، برای زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد." امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم در حال برنامه ریزی برای تعطیلات رویایی خود هستند، برای زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید