بخش های مختلف آبشار نیاگارا کانادا

آبشار نیاگارا کانادا از بخشهای مختلفی از جمله 3 آبشار دیگر تشکیل شده و همچنین دو جزیره نیز در میان رود نیاگارا واقع شده اند که در ادامه بیشتر در مورد آنها برایتان خواهیم گفت.

بخش های مختلف آبشار نیاگارا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این سه آبشار به این شرح هستند:

آبشار آمریکایی نیاگارا

آبشار آمریکایی کاملا در آمریکا قرار دارد و جزو ایالت نیویورک به حساب می آید. عرض آبشار در این قسمت حدود 250 متر است و ارتفاع آن در قسمت های مختلف فرق دارد اما در کوتاه ترین قسمت 21 متر و در بلندترین ناحیه 34 متر است. شکل ظاهری آبشار در این قسمت شبیه به حرف W انگلیسی شده که از ساییده شدن سنگ ها طی 150 سال گذشته شکل گرفته است. نسبت به سال 1954 میلادی تاکنون می توان گفت که کاملا ضلع شمالی این آبشار از بین رفته است. برای جلوگیری از تخریب این آبشار زیبا در سال 1969 میلادی گروهی از مهندسین ارتش ایالت متحده آمریکا گرد هم آمدند و به بررسی روش های جلوگیری از تخریب این آبشار پرداختند چون نیاگارا از مهم ترین منابع گردشگری این قاره محسوب می شود این تحقیقات ادامه داشت تا در سال 1970 میلادی با تغییر دادن برخی نواحی آبریز نیاگارا توانستند روند فرسایش خاک را کاهش دهند. حجم آب این آبشار 150000 گالن یا 567811 ایتر در ثانیه می باشد البته باید در نظر داشته باشید که میزان آب در فصول مختلف متفاوت است.

نقاب عروس نیاگارا

نقاب عروس که کوچک ترین قسمت آبشار نیاگاراست در سمت آمریکا یا همان ایالت نیویورک قرار گرفته است، آب این آبشار حدودا 24 متر کاملا عمودی به پایین سقوط می کند و به سنگ هایی که به سنگ های تالوس معروف اند برخورد کرده و به درون دریاچه می ریزد. در گذشته این آبشار با نام های لونا و آیریس هم شناخته می شد.

آبشار نعل اسبی نیاگارا (Horseshoe)

آبشار نعل اسبی که با نام آبشار کانادایی هم شناخته می شود، قسمت اعظم آن در کشور کانادا (استان انتاریو) قرار گرفته است. حدودا 90 درصد آب این آبشار از سمت کانادا و 10 درصد آن از آمریکا تامین می گردد. فرسایش خاک در بخش نعل اسبی شدت زیادی دارد و از سال 1980 میلادی تا به امروز حدود 120 متر از زیربنای این آبشار از بین رفته است. در سال 2014 میلادی نقشه ای منتشر شد که نشان می‌داد یک سوم آبشار نعلی شکل در آمریکا و دو سوم در کانادا قرار گرفته است، زمین شناسان معتقدند فرسایش زمین در ناحیه آبشار نیاگارا و بخصوص در بخش آبشار نعل اسبی همچنان ادامه خواهد داشت و همین دلیلی شده تا نیاگارا به یکی از پر چالش ترین مرزهای دنیا تبدیل شود. طول آبشار در این قسمت 792.4 متر و ارتفاعش 50.9 متر می باشد و حجم آب جاری در آبشار نعل اسبی 600،000 گالن یا 2،271،247 لیتر در ثانیه می باشد که با تغییر فصل کمی میزان حجم آب متفاوت می شود.

و اما چطور آبشارهای مختلف نیاگارا را از هم تمییز دهیم؟

حال سوال پیش می آید که اگر تمامی این سه آبشار باهم نیاگارا نامیده می شوند، جدا کردن آن ها از هم چه سودی دارد؟ و اصلا چگونه می شود که سه آبشار را از هم تشخیص دهیم و جدا کنیم؟ علت اصلی جدا کردن آبشار ها، درآمد و سرمایه مالی حاصل از توریست های منطقه است. این آبشار دقیقا روی مرز دو کشور قرار دارد بنابراین میزان دقیق مالکیت هر سرزمین از این پدیده طبیعی شاخص به معضلی تبدیل شده و مساله ای هم هست که اهمیت زیادی دارد.

هریک این سه آبشار با جزیره ای از یکدیگر جدا شده اند، دو جزیره مابین این سه آبشار واقع شده اند که با نام های جزیره گوت (Goat Island)، به معنای بز و جزیره لونا ( Luna Island) شناخته میشوند و سبب شدند بتوانیم به راحتی سه آبشار را از هم متمایز کنیم.

آشنایی با جزایر نیاگارا

در ادامه به معرفی جزایر نیاگارا خواهیم پرداخت:

جزیره لونا (Luna)

این جزیره بین آبشار های آمریکایی و نقاب عروس قرار دارد. مساحت کمی حدود 40 متر در 110 متر دارد و تا چند سال پیش تنها با یک پل چوبی به جزیره گوت متصل می‌شد اما امروزه پل فلزی زیبایی دارد که گردشگران می توانند روی آن قدم بزنند و هر دو آبشار را ببینند.

جزیره گوت (بز):

این جزیره خشکی کوچکی است در میان رود نیاگارا که آبشار نعل اسب و نقاب عروس را از یکدیگر جدا می کند، این جزیره در سمت جنوب غربی شهرستان نیاگارا فالز در ایالت نیویورک واقع شده است. این جزیره یکی از جزایر خالی از سکنه جهان است اما سالانه توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند و از اماکن محبوب برای افرادی ایست که برای دیدن آبشار نیاگارا از سمت آمریکا اقدام می کنند. در این جزیره دو پل وجود دارد یکی به جزیره ای کوچکتر به نام لونا و دیگری به سوی مرکز شهر کشیده شده است. از نکات قابل توجه و مهم در جزیره گوت یا بز مجسمه زیبای نیکولا تسلا (Nikola Tesla) صربی تبار ساکن آمریکا می باشد. وی از مخترعات به نام و مهندسین برق و مکانیک مشهور آمریکا بود. نیکولا از سال 1856 میلادی تا 1943 میلادی زندگی کرد و این مجسمه برای یاد آوری خدمات او در این مکان ساخته شده است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 94

به "بخش های مختلف آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بخش های مختلف آبشار نیاگارا کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش های مختلف آبشار نیاگارا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید