زیباترین باغهای گیاهشناسی آمریکا

بالاخره! ظاهراً بدترین بخش همه گیری بیماری گذشته (امیدواریم اینطور باشد)، و روزهایی که می­توانستیم به رستوران برویم، سوار هواپیما شویم و به بار برویم و حسابی خوش بگذرانیم به زودی بازمی­گردند. وقتی دوباره بتوانید بیرون بروید (البته با ماسک!) احتمالاً از دنیایی که دوباره همه کنار هم نفس می­کشند کمی بترسید. این واقعا قابل درک است؛ بنابراین به نظر می­رسد بهترین راه برای بازگشت به زندگی عادی باید طبیعت و فضای سبز، هوای تازه و نماهای زیبا را در بر بگیرد تا ما را از ترس و اضطراب دور کند. بعضی از زیباترین پارک­های ملی در کشور امریکا هستند، اما اکثر مردم که در شهرها زندگی می­کنند نمی­توانند به راحتی از این پارک­ها دیدن کنند. فصل شکوفه گیلاس در سراسر کشور واقعا دیدنی است اما متاسفانه همه نمی­توانند به موقع خودشان را برسانند و شکوفه­ها را ببینند. البته پارک­های شهری فوق العاده زیادی هم وجود دارند که برای فرار از آشوب زندگی می­توانید به آنها سر بزنید اما ممکن است روزهایی که هوا خوب باشد و حتی همین حالا، پارک­ها به شدت شلوغ شوند (واقعا شلوغ کردن مکان­های عمومی کار خوبی نیست).

زیباترین باغهای گیاهشناسی آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برای تجربه یک سراب واقعی، دیدن یک جنگل خصوصی وسط جنگل مصنوعی و بازگشت به دامن طبیعت بعد از 365 روز زل زدن به صفحه وسایل الکترونیک، می­توانید به پارک­های گیاهشناسی سر بزنید.

پارک گیاهشناسی میسوری

تصور کنید در 39 سالگی بازنشسته می­شوید اما الان سال 1840 است. بنابراین هیچ فراری یا گلف استریمی وجود ندارد که پولتان را برایش خرج کنید. پس چه کار می­توانید بکنید؟ البته که می­توانید یک باغ گیاهشناسی امریکایی به سبک بهترین باغ­های اروپا بسازید. هنری شاو دقیقاً همین کار را کرد.. او زمین 75 اکری که اطراف شهرش بود را به یکی از زیباترین مکان­های امریکای میانه تبدیل کرد. در این باغ، خانه تاریخی خود او، یک رصدخانه عصر ویکتوریایی، یکی از بزرگترین باغ­های ژاپنی کل قاره، و یک باغ ترکی به سبک ویلای مدیترانه­ای وجود دارد. در مرکز باغ هم گنبد ژئودسیک کلیماترون قرار گرفته که در آن می­توانید آب و هوای هاوایی، آریزونا و ساحل ایتالیا را در بعد از ظهر نیمکره غربی تجربه کنید و بعد دوباره بیرون بروید تا مجسمه­های شیشه­ای و 6800 گونه گیاهی را ببینید.

باغ گیاهشناسی نیویورک

سنترال پارک تا ابد استراحتگاه شهری نیویورکی­های خسته خواهد بود، اما هیچ چیز نمی­تواند مانند بازدید از باغ گیاهشناسی نیویورک، خستگی را از تن به در کند. این پارک بیش از 250 اکر مساحت دارد و 50 اکر از جنگل­های حفاظت شده و 50 باغ با بیش از یک میلیون گونه گیاهی را دربر می­گیرد. به علاوه بزرگترین گلخانه ویکتوریایی امریکا در ناحیه حفاظت شده انید ای. هاپت در آن واقع شده است. بازدیدکنندگان می­توانند در این گلخانه از مناظر بیابانی تا گرمسیری دیدن کنند و بزرگترین مجموعه نخل­های آپارتمانی را ببینند. این باغ فقط یه نمایشگاه ساده نیست؛ بلکه سالانه نود هزار دانشجو را می­پذیرد و حتی کمپانی پرینت خودش را هم دارد.

پارک کشاورزی واشنگتن

این پارک 230 اکری بین دریاچه واشنگتن و آی فایو واقع شده است. حتی اگر از ماشین بیرون نیایید (که در این وضعیت محتمل است) بازهم ارزش بازدید را دارد. حاشیه جاده اصلی که از میان پارک می­گذرد، طی بهار با درختان گلده تزیین می­شود و در پاییز هم با درختان برگ ریز کمیاب (البته نادر در واشنگتن) زینت داده می­شود. البته این مسیر فقط یک بخش از زیبایی­های باغ است. از ماشین که بیرون بیایید، باغ­ها و مناظر ظریف و زیبایی را خواهید دید که مسیری جنگلی ایجاد کرده اند. در نهایت به جواهر اصلی پارک یعنی باغ ژاپنی خواهیدد رسید. این باغ یکی از بزرگترین باغ­های ژاپنی است که خارج از ژاپن ساخته شده و زیباترین مجموعه­های شکوفه گیلاس در شمالغرب اقیانوس آرام را دربر دارد و هر بهار به گل می­نشیند.

باغ گیاهشناسی ایالات متحد

واشنگتن علاوه بر شکوفه گیلاس جاذبه­های دیگری هم دارد. ایده ساخت باغ در فروشگاه مرکزی، برای اولین بار توسط توماس جفرسون، جرج واشنگتن و جیمز مدیسون در اواخر قرن هجده مطرح شد. این باغ در سال 1820 ساخته شد و در سال 1850 رسماً افتتاح گردید. از سال 1933 تا کنون باغ در موقعیت فعلی خود قرار داشته است. این باغ چندان بزرگ نیست و فقط چند بلوک از شهر را اشغال کرده اما مکان آرامش بخش و زیبایی در پایتخت به وجود آورده است. ناحیه حفاظت شده آن مناظر بیابانی و گرمسیری را دربر دارد و طی زمستان به جای خیلی خوبی برای گرم شدن تبدیل می­شود. در بهار، 34 گلخانه و بخش تولیدی 85 هزارفوتی آن در آناکوستیا (جنوب شرقی DC) بازگشایی می­شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند عملیات وسیعی که برای پشتیبانی و نگهداری باغ ملی انجام می­گیرد را ببینند. تمام بازدید کاملاً رایگان است چون مؤسسان اصلی باغ اینطور خواسته اند.

باغ­های آلرتون و مک براید

این دو باغ دقیقاً باغ شهری نیستند اما اگر به جزیره کائوایی در هاوایی رفته باشید حتما باید از این دو مکان بازدید مفصلی کنید. این باغ­ها در دهکده لاوای ساخته شده اند، همان جایی که بخش زیادی از فیلم­های پارک ژوراسیک و چهارمین فیلم دزدان دریایی کارائیب در آن ساخته شده بودند. باغ­های آلرتون و مک براید تنها باغ­های گرمسیری هستند که با دستور کنگره ساخته شده اند و دو پنجم باغ­های گرمسیری ملی را تشکیل می­دهند. این پارک­های دولتی در تمام جزایر هاوایی وجود دارند. این دو باغ در ساحل جنوبی کائوایی ساخته شده اند که قبلا کارخانه تولید شکر بود و محل تفریحی خاندان سلطنتی امریکا به شمار می­رفت اما اکنون بهشت گرمسیری تبدیل شده و برای عموم در دسترس است. بزرگترین مجموعه گیاهان هاوایی روی زمین در این دو باغ قرار دارد و تنها ورودی به ساحل آلرتون نیز همینجاست. در باغچه مک براید یک مسیر مخفی به سوی یک آبشار وجود دارد که خیلی به ندرت دیده شده است.

باغ گیاهشناسی فورت ورث

شهر همسایه دالاس، گاهی نادیده گرفته می­شود اما در حقیقت علاوه بر بهترین باغ وحش­های کل کشور، یک باغ گیاهشناسی عظیم هم دارد که قدیمی­ترین باغ تگزاس است. این ملک 110 اکری دارای 22 باغچه است و 2500 گونه گیاهی را دربر می­گیرد. بازدید از باغ اصلی اینجا رایگان است. اما با پرداخت چند دلار می­توانید از استخرهای ماهی کوی، پل­های سنگی، آبشار باغ ژاپنی و گیاهان گرمسیری حفاظت شده دیدن کنید. در کنار این جاذبه، مؤسسه تحقیقاتی گیاهشناسی تگزاس واقع شده که در آن برنامه­های آموزشی و نمایشگاه­های دوره­ای برگزار می­شوند و بازدیدکنندگان می­توانند با مراجعه به آنها، بدانند داخل باغ­ها چه چیزهایی وجود دارند.

باغ گیاهشناسی کانافا

بسیاری از دانشجویان دانشگاه گینسویل فلوریدا حتی از وجود این مکان خبر ندارند و این واقعا خجالت آور است. مسیرهای این مکان از میان آبگیرهایی با درختان بلوط زنده می­گذرند که با خزه اسپانیایی پوشیده شده است. به علاوه در بخش­های مسیر یک باغ رز، باغ سنگی و باغ پروانه هم وجود دارد. دو دوجین مجموعه در باغ وجود دارد که شامل بزرگترین مجموعه بامبو در ایالت، بزرگترین باغ گیاهان دارویی در جنوب شرقی و برکه­هایی پر از نیلوفرهای آبی ویکتوریایی عظیم می­باشند. در حاشیه پارک نیمکت­هایی وجود دارد که بازدیدکنندگان می­توانند روی آنها بنشینند و از منظره دریاچه 250 اکری کانافا لذت ببرند.

باغ گیاهشناسی سن فرانسیسکو

عجیب نیست که سن فرانسیسکو با آن آب و هوای به شدت متغیرش بتواند یکی از متنوع­ترین باغ­های گیاهشناسی دنیا را داشته باشد. باغ­های 55 اکری پارک گولدن گیت 8000 گونه گیاهی بومی اقلیم­های مختلف سراسر جهان را دربر می­گیرند. در این پارک باغ­های گرمسیری استوایی مخصوص مناطق مرتفع، درختان غول بومی کالیفرنیا، متنوع­ترین مجموعه مگنولیا خارج از چین و جاذبه­های فراوان دیگری وجود دارند. علاوه بر تنوع گیاهی، یکی از باغ­ها به گل­های معطر اختصاص داده شده است. یک باغ نیز کاملا برای تماشای ماه طراحی شده چون به هر حال، باغ در سن فرانسیسکو است!

انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 559

به "زیباترین باغهای گیاهشناسی آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین باغهای گیاهشناسی آمریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین باغهای گیاهشناسی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید