سفر به کالیفرنیا: پارک ملی یوسمیت، میراث جهانی یونسکو

پارک ملی یوسمیت پارکی طبیعی در ایالت کالیفرنیا در  آمریکا میباشد و نخستین پارک ملی ایالات متحده آمریکا به شمار میرود. این پارک به دلیل قله‌های بلند و آبشارها و بیش از 200 گونهٔ گیاهی و جانوری، مثل خرس‌های قهوه‌ای، بسیار مورد توجه گردشگران میباشد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا می‌باشد.

سفر به کالیفرنیا: پارک ملی یوسمیت، میراث جهانی یونسکو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چشمگیرترین خلقت مادر طبیعت، دره یوسمیت نفسگیر، توسط صخره ها و گنبدهای گرانیتی محصور احاطه شده است که میلیون ها سال پیش توسط یخچال های طبیعی تراشیده شده است. وقتی جان مویر در دهه 1860 یوسمیت را کشف کرد، وی را "بزرگترین معابد خاص طبیعت" توصیف کرد و به ایجاد منطقه به عنوان پارک ملی محافظت شده کمک کرد.

امروزه سالانه حدود چهار میلیون بازدید کننده می آیند تا شکوه و جلال طبیعی آرواره های پارک ملی یوسمیت را تحسین کنند.

این بیابان وسیع 1200 مایل مربعی در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد و دارای 800 مایل مسیر پیاده روی است. یکی از الهام بخش ترین پیاده روی های افسانه ای Pacific Crest Trail در امتداد رودخانه درخشان Tuolumne یافت می شود. هر منطقه از پارک، از چمنزارهای گسترده، آبشارهای آزاد و جریان های شفاف و تمیز تا نخلستان های عظیم درخت سکویا، بسیار دیدنی است. این پارک دارای تنوع بیولوژیکی باورنکردنی است، با بیش از 400 گونه مختلف جانوری، از جمله 262 گونه پرنده.

از مهمترین مناظر دیدنی یوسمیت می توان به، یک آبشار شگفت انگیز 2425 فوتی و نیم گنبد ی کوه گرانیتی با چهره ای کامل اشاره کرد. مسیر منتهی به بالای آبشارهای یوسمیت و پیاده روی تمام روز تا نیمه گنبد از جمله چالش برانگیزترین پیاده روی های یوسمیت است که مناسب افرادی است که از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستند. مسیرهای پیاده روی آسان تر شامل پیاده روی به سمت پل پیاده روی Vernal Falls و حلقه اطراف دریاچه Mirror است، یک مکان دلپذیر که توسط دیوارهای گرانیتی محفوظ است.

پارک ملی یوسمیت دارای دو اقامتگاه تاریخی (The Majestic Yosemite Hotel and the Big Trees Lodge) و یوزیمیتی دره لژ مدرن است. اقامتگاههای بیشتری در هتل در خارج از پارک یافت می شوند. برای کسانی که کمپینگ را ترجیح می دهند، در سراسر پارک کابین ها و اردوگاه های روستایی وجود دارد. توصیه می شود برای انواع اقامتگاه های شبانه، از جمله کابین و محل های اردو، اقدام به رزرو کنید.

انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 511

به "سفر به کالیفرنیا: پارک ملی یوسمیت، میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به کالیفرنیا: پارک ملی یوسمیت، میراث جهانی یونسکو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کالیفرنیا: پارک ملی یوسمیت، میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید