راهنمای بازدید از راکی کانادا در بریتیش کلمبیا

راکی کانادا یکی از معروف­ترین کوهستان­های جهان است و دلیل خوبی نیز برای شهرت آن وجود دارد. اما جاذبه­ های این مکان آنقدر زیاد هستند که نمی­دانید چطور باید برای بازدید برنامه ریزی کنید. برای اینکه بدانید چطور برنامه بریزید، راهنمای زیر را مطالعه کنید...

راهنمای بازدید از راکی کانادا در بریتیش کلمبیا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کوهستان صخره ­ای راکی از میان جنگل­های مرطوب و بخارگرفته BC شرقی سربرآورده و بدون شک یکی از بزرگترین جاذبه ­های کانادا می­باشد که در بین آبشارها، چمنزارهای پرگل آلپاین و دریاچه ­های شفاف یخچالی قرار گرفته است. این ناحیه به زمین ماجراجویی علاقمندان به طبیعت معروف شده و آنقدر جذاب است که می­توان بارها از آن بازدید کرد. در ادامه راهنمایی که برای جستجو در راکی کانادا از سوی بریتیش کلمبیا آماده کرده ایم را می­خوانید...

کوهستان راکی کانادا چیست؟

بخشی از کوهستان راکی امریکای شمالی، یعنی راکی کانادا، بین بریتیش کلمبیا و آلبرتا تقسیم شده و زنجیره کوهستان و قله ­های بلندی را دربر دارد که از رودخانه لیارد نزدیک مرز BC و یاکان تا مرز آیداهو و مونتانا در ایالات متحده ادامه دارند.

این ناحیه وحشی خارج از شهر قرار دارد و شهرهای کوهستانی زیبا و پنج تا از زیباترین پارک­های ملی کانادا (بانف، جاسپر و واترتون در سمت آلبرتا، یاهو و کوتنی در بریتیش کلمبیا) در آن هستند. به طور کلی این ناحیه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از بزرگترین نواحی حفاظت شده جهان به شمار می­روند.

بهترین پارک­های ملی کوهستان راکی کدام­ها هستند؟

پارک ملی یاهو، برخی از زیباترین منظره ­های راکی را دربر می­گیرد. نام این پارک به زبان کری بوده و معنی «عجایب» می­دهد. در این پارک می­توانید در دریاچه زمرد قایق سواری کنید که به رنگ سبز فیروزه­ای درخشانش معروف است، قطارهای باربری که از تونل­های هیجان انگیز مارپیچی می­گذرند را تماشا کنید و همراه راهنما در جاذبه ثبت شده در یونسکو، یعنی بسترهای فسیلی برگس شیل گردش کنید.

پارک ملی کوتنی درست در آن سوی مرز کلگری واقع شده و به مجموعه استخرهای طبیعی غنی از مواد معدنی خود در چشمه ­های آب گرم رادیوم معروف است. علاوه بر یک آب تنی آرامش بخش، می­توانید مسیر 34 مایلی راک­وال در زیر صخره ­های آهکی را بگردید، همراه راهنما از بسترهای فسیلی یخچال استنلی برگس شیل دیدن کنید یا به ناحیه تاریخی ملی کوتنی هاوس بروید و از ایستگاه ­های تجارت خز حفاظت شده بازدید کنید.

علاوه بر پارک­های ملی، سه پارک استانی نیز در این ناحیه وجود دارند که شامل هامبر، کوه اسینیبوین و کوه رابسون می­شوند. کوه عظیم رابسون با ارتفاع 3747 متری، بلندترین قله کوهستان راکی است.

بهترین شهرهای کوهستانی بریتیش کلمبیا کدام­ها هستند؟

هنگام بازدید از راکی کانادا، شهرهای کوهستانی بسیار زیبایی را خواهید دید که بسیار متنوع هستند و جاذبه ­هایی مانند پاتوق­های فعال اسکی و چشمه آبگرم روستایی تا جوامع هیزم شکنی روستایی را دربر دارند. از بهترین جاذبه ­ها می­توان به گلدن که روی رودخانه کلمبیا در دامنه پارک ملی یاهو واقع شده اشاره کرد. این مکان به ایستگاه اسکی کوهستانی کیکینگ هورس نزدیک بوده و محلی برای ماجراجویان شهری است به علاوه به اسکی از ارتفاع در خارج شهرش هم معروف می­باشد.

در BC جنوب شرق، پاسگاه معدن ذغال سنگ سابق فرنی واقع شده که به دلیل وجود قله ­های کوه صخره­ای در تمام جهت­ها و 9 متر بارش سالانه برف، عمدتاً شهر اسکی به شمار می­رود. مرکز تاریخی این مکان، با نمای آجر قرمز ظریف فروشگاه ­هایش شناخته می­شود که حس روستایی و دوستانه­ای به بازدیدکنندگان القا می­کند.

پس از یک روز اسکی، می­توانید برای استراحت به جوامع کوهستانی چشمه آبگرم فیرمونت یا رادیوم سری بزنید که هردو در بیرون پارک ملی کوتنی قرار دارند و به استخرهای درمانی معدنی معروف هستند. به علاوه می­توانید گله ­های کوچک گوسفند بیگ­هورن را ببینید که اطراف رادیوم می­چرند. پاییز هر سال، فصل فحلی این گوسفندان آغاز می­شود و می­توان نمایش جالبی از آنها دید.

در نهایت، شهر کوهستانی دوست داشتنی کیمبرلی نیز ارزش بازدید را دارد. در دهه هفتاد، فضای باوارایایی در این شهر ایجاد شده و پلاتز آن که برای عابران پیاده مناسب است، بزرگترین ساعت کوکوی پایه دار جهان و شیرهای آتش نشانی را دربر دارد که عکس نماد سیبیلوی شهر، هپی هانس را برخود دارند. این شهر در جنوب شرق BC و در فاصله حدودا! هفتاد مایلی از فرنی واقع شده است.

در کوهستان راکی کانادا چه کارهایی می­توان انجام داد؟

این ناحیه به لطف نمای طبیعی و فوق العاده راکی کانادا، به فعالیت­های فضای باز معروف است. اینجا از فعالیت­های آرام (مانند گردش، قایق سواری و سوارکاری) گرفته تا فعالیت­های سنگین (مانند کوهنوردی، اسکی از ارتفاع و موج سواری) موجود است.

پاتوق­های مختلفی در تمام ناحیه وجود دارند که برای فعالیت­های زمستانی اختصاص داده شده اند. کیکینگ هورس نزدیک گولدن، گزینه­ای عالی برای اسکی­بازان مبتدی است که حدود 2.800 اکر زمین پست و بلند و تپه ­های شیبدار را دربر دارد. برای شام حتما به رستوران ایگلز آی سر بزنید تا نمای کوهستان پرسل را هم تماشا کنید. این رستوران، مرتفع­ترین رستوران کاناداست. مسیرهای کم شیب پاتوق کیمبرلی آلپاین برای خانواده ­ها مناسب هستند، اما پاتوق فرنی آلپاین شیب بیشتری دارد و قطر برف نیز در آن بیشتر است.

گردش در راکی را فراموش نکنید. در این ناحیه و به خصوص در پارک­های ملی، صدها مسیر گردشی وجود دارند. یکی از بهترین مسیرها در پارک ملی کوتنی، مسیر آسان دره ماربل است که شما را به تنگه آهکی زیبایی می­رساند که توسط جوی توکوم ایجاد شده است. اگر می­خواهید در یاهو چیزی ببینید که شما را بیشتر به چالش بکشد، گردش روزانه آبشارهای دوقلو را امتحان کنید. با طی این مسیر جنگلی می­توانید به یک آبشار دوقلوی فوق العاده برسید.

اگر اصرار دارید که با دوچرخه گردش کنید، می­توانید با دوچرخه کوهستانی در اطراف فرنی بگردید. اینجا بزرگترین شبکه مسیرهای راکی واقع شده اند. به علاوه می­توانید از مسیرهای تخته سواری روی آب رودخانه ­های کیکینگ هورس و کوتنی، و مسیرهای هیجان انگیز نزدیک گولدن هم بروید.

منبع: wanderlust.co.uk
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 597

به "راهنمای بازدید از راکی کانادا در بریتیش کلمبیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای بازدید از راکی کانادا در بریتیش کلمبیا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از راکی کانادا در بریتیش کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید