خودتان را برای بازدید از امپایر استیت نیویورک آماده کنید

در سفر به ایالات متحده آمریکا و شهر نیویورک با یکی دیگر از عجایب و جاذبه های معماری جهان و آمریکا مواجه می شوید. ساختمان یا آسمان خراش امپایر استیت (Empire state Building) که تا دهه 1970 و پیش از ساخت برجهای مرکز تجارت جهانی بلندترین ساختمان جهان بود.

خودتان را برای بازدید از امپایر استیت نیویورک آماده کنید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: البته پس از حادثه سپتامبر سال 2001 و فروریختن مرکز تجارت جهانی و تا سال 2012 بلندترین ساختمان شهر نیویورک لقب گرفت. از سال 2020 هم این ساختمان که نام خود را از لقب  شهر نیویورک که همان امپایر استیت است گرفته، هفتمین آسمانخراش نیویورک و 49 مین در جهان می باشد. این ساختمان بلند در قسمت میدتاون جنوبی در منطقه منهتن شهر نیویورک در ضلع غربی خیابان پنجم بین خیابان 33 و 34 غربی می باشد.

لازم به یادآوری است که ارتفاع این بنا با احتساب آنتن روی آن به بیش از 443 مترمی رسد و بدون آنتن روی آن حدود 381 متر می باشد.

در سال 1928 هتل معروف والدورف آستوریا در خیابان پنجم با رقم حدودی 20 میلیون دلار به شرکت بتلهم فروخته شد.

فقط طی دو سال ساختمان هتل تخریب می شود و به مکانی برای جاه طلبانه ترین پروژه ساختمانی جهان تبدیل می شود.

طراحان و سازندگان اصلی این ساختمان بنام های شرو، لمب و هارمون در مارس سال 1930 شروع به ساختن این ابر سازه کردند که البته اولین ساختمان با بیش از 100طبقه در دنیا بود.پس از رکورد ساخت 5/4 طبقه در هفته در طول یک سال و 45 روز بالاخره در ماه مه سال 1931 توسط رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا هوور به صورت رسمی افتتاح شد و برای اولین بار چراغهای ساختمان امپایر استیت روشن شدند.

لیست رخدادها و مناسبتها و اتفاقات تاریخی مربوط به این ساختمان به بلندای خود امپایر اسیتیت است و در اینجا فقط به یادآوری دو مورد بسنده میکنیم،

در سال 1956 چهار چراغ بزرگ در پایین ساختمان نصب شدند که نمادی از استقبال و آزادی بازدیدکننگان از این بنا بود و به چراغهای آزادی مشهور شدند.

در 14 فووریه سال 1994 و هم زمان با روز ولنتاین،اولین ازدواجها در این آسمان خراش برگزار شدند و تا کنون صدها زوج در محل این ساختمان با رد و بدل کردن حلقه زندگی خویش را آغاز نموده اند که البته این رویداد هر ساله توسط خبرگزاریها در سراسر جهان پوشش داده می شود.

علاقه مندان به بازدید از این سازه بلند با خرید بلیت امکان دسترسی به موزه،فروشگاهها و رستورانها و همچنین رصدخانه جهت دیدن شهر نیویورک را دارند.

در طبقه 86 ام و اصلی این آسمان خراش وارد مشهورترین رصدخانه در فضای باز شهر نیویورک میشوید و با امکان دید 360 درجه نمایی از پل بروکلین،مجسمه آزادی ، پارک مرکزی و سایر جاذبه ها و بناهای شهر را خواهید داشت.

همچنین با پرداخت بیشتر و بلیتی از نوع دیگر به بالاترین طبقه یعنی 102 ومین طبقه وارد می شوید که از این جا دید کامل ساختمان امپایر استیت را از بالا تا پایین خواهید داشت.

انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 478

به "خودتان را برای بازدید از امپایر استیت نیویورک آماده کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "خودتان را برای بازدید از امپایر استیت نیویورک آماده کنید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودتان را برای بازدید از امپایر استیت نیویورک آماده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید