آشنایی با اقتصاد و اشتغال در تورنتو

تورنتو از شهرهای مهم تجاری کانادا به شمار میرود و این شهر در واقع مرکز اقتصادی این کشور به شمار رفته و تعداد شرکتها و موسسات تجاری در این شهر بسیار بالاست پس در صورتی که به دنبال کار در کانادا هستید تورنتو بیشتری شغل ها را پذریراست.

آشنایی با اقتصاد و اشتغال در تورنتو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای کاناداست و یکی از مراکز اقتصادی و تجاری این کشور است. با وجود جمعیت بالایی که در تورنتو زندگی می‌کنند، این شهر دارای یک بازار کار پویا است و اشتغال بسیاری از افراد را فراهم می‌کند.

صنایع مختلفی در تورنتو وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فناوری اطلاعات، مالی، حمل و نقل، سلامت و مراقبت از سالمندان و غیره اشاره کرد. تورنتو همچنین مرکز صنایع خدماتی مانند گردشگری، تحصیلات عالی و خدمات بهداشتی است. این شهر دارای بیش از 1000 شرکت فناوری اطلاعاتی است که در حال رشد و توسعه هستند و به عنوان یکی از مراکز فناوری اطلاعات در جهان شناخته می‌شود.

بازار کار تورنتو برای افرادی که به دنبال شغل در صنایع فناوری اطلاعات، مالی و حمل و نقل هستند، بسیار مزیت دارد. همچنین، به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و بیش از 100 مرکز تحصیلات عالی، فرصت‌های شغلی بسیاری برای اساتید و محققان در تورنتو وجود دارد.

در کل، تورنتو یکی از شهرهای پویا و دارای بازار کار مزیتی در کانادا است و فرصت‌های شغلی برای افراد در صنایع مختلف را فراهم می‌کند.

اقتصاد تورنتو با نرخ 20 درصدی تولید ناخالص ملی GDP و به عنوان مرکز مهم اقتصادی در دنیا، دارای بیشترین سهم در اقتصاد کانادا میباشد. تورنتو یک مرکز تجاری، توزیع، اقتصادی و صنعتی محسوب می گردد. این شهر همچنین مرکز بانکداری و معاملات بورس کانادا و نقطه عمده فروشی و توزیع عمده کشور نیز به شمار می رود.

ثروت بدست آمده از مواد اولیه و خام انتاریو و نیروگاه برق موجب شده تا تورنتو به مرکز اصلی صنعت کانادا مبدل شود. کلان شهر Greater Toronto چیزی بیش از نصف کالاهای تولیدی کانادا را تولید می کند.

بنابر آخرین آمار و اطلاعات، از سال 2009 اقتصاد تورنتو به طور رسمی شاهد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 2.4 درصدی بوده و بدین ترتیب از میانگین ملی کشور پیشی گرفته است. تورنتو دومین مرکز بزرگ اقتصادی در آمریکای شمالی و سومین خوشه یا cluster بزرگ فناوری قاره محسوب می شود. این مرکز مهم اقتصادی مکانی منحصر به فرد از استعدادهای جهانی و مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه های خدمات مالی و فناوری به شمار می رود.

با یکی از پرثبات ترین و موفق ترین سیستم های بانکداری در جهان، موسسات مالی بین المللی و معتبر و برخورداری از اکوسیستم قدرتمند و نوآورانهFinTech ، تورنتو یک مرکز اقتصادی مهم، همه جانبه و ایده آل برای انواع بیزینس ها و سرمایه گذاری ها خواهد بود.

آمار اشتغال در تورنتو

بنابر اطلاعات وب سایت internations خبرهای امیدوارکننده جدید درباره بازار کار کانادا حاکی از این موضوع است که نرخ بیکاری در این کشور به 5.4 درصد در سال 2019 کاهش یافته که پایین ترین نرخ بیکاری در 40 سال اخیر بوده است.

در مجموع میتوان اینطور گفت که بازار کار کانادا با ایجاد 453 هزار شغل از ماه جون 2018 تا جون 2019 بازار کاری فوق العاده و سالم محسوب می شود، البته لازم به ذکر است که کشورهای انگلیس و آمریکا با نرخ های بیکاری 3.6 و 3.8 درصدی، دارای نرخ بیکاری پایین تری در مقایسه با کانادا هستند.

بنابر تحقیقات انجام شده اخیر شورای اشتغال مهاجران منطقه تورنتو، در محدوده بزرگ تورنتو GTA برخی از مهاجران ماهر مجبور هستند تا مشاغلی پایین تر از سطح مهارت خود را انتخاب کنند. بنابر این گزارش و تحقیقات از هر دو مرد مهاجر یک نفر و از هر 3 زن مهاجر تازه مستقر شده دو نفر با تحصیلات کارشناسی در تورنتو در حال فعالیت و کار در عنوان شغلی هستند که توانمندی و مهارت آنها از آن شغل بیشتر است.

در کل برای جمع بندی این نوشتار می توان اینطور گفت که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد زندگی در کانادا ، قبول زحمت و طی کردن پروسه نسبتا پیچیده دریافت ویزا، پرداخت هزینه های لازم و گذراندن زمان مورد نیاز برای مطابقت با فرهنگ این کشور، کاملا ارزشش را دارد.

استاندارد حقوق کار در تورنتو انتاریو

طبق قانون کار، حدأقل حقوق دریافتی کارمندان در تورنتو بر مبنای هر ساعت کاری تقریباً 14 دلار است. حدأکثر ساعت کاری تعریف شده نیز 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته است. تنها در صورتی می توان از ساعت کاری معین شده تجاوز کرد که توافق نامه ی مکتوب در بین کارفرما و کارمند در این باره موجود باشد.

کارفرما می تواند به صورت نقدی، چک یا واریز مستقیم به حساب کارمند، حقوق وی را پرداخت کند. کارمند مشغول به کار در تورنتو، در صورت اضافه کاری، دستمزدی معادل یک و نیم برابر ساعات معمول کاری خواهد داشت.

گفتنی است که هر کارمند در یک سال تمام می تواند از 2 هفته حق تعطیلات با حقوق استفاده کند. ضمناً، باید افزود که هیچ کارمندی نباید بدون 30 دقیقه زمان استراحت و صرف غذا بیش از 5 ساعت در روز کار کند.

میانگین عایدی مشاغل محبوب در تورنتو

عایدی در تورنتو بسته به کاری که انجام می دهید، می تواند بسیار متفاوت باشد. در مجموع میانگین عایدی برای کار در تورنتو 64 هزار دلار در سال است. البته در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در تورنتو از میانگین کشور کانادا بالاتر است.

می توان مشاغلی مانند توسعه دهنده ی نرم افزار، مدیر پروژه و مهندس نرم افزار را به عنوان محبوب ترین مشاغل تورنتو معرفی کرد. عایدی این مشاغل در تورنتو در بین 40 هزار تا 112 هزار دلار در سال است. شما اگر به استخدام یکی از محبوب ترین کارفرمایان تورنتو درآیید، عایدیی در بازه ی عددی زیر خواهید داشت:

عنوان شرکتمیانگین عایدی
بانک تجاری سلطنتی کاناداییاز 41 هزار تا 101 هزار دلار سالانه
بانک RBCاز 43 هزار تا 111 هزار دلار سالانه
کانادا TDاز 45 هزار تا 106 هزار دلار سالانه
شرکت Deloitteاز 50 هزار تا 121 هزار دلار سالانه
گروه مالی BMOاز 47 هزار تا 105 هزار دلار سالانه
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 89

به "آشنایی با اقتصاد و اشتغال در تورنتو" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با اقتصاد و اشتغال در تورنتو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اقتصاد و اشتغال در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید