چطور در کانادا کسب و کار خود را ثبت کنیم؟

شما یک ایده برای کسب و کار موفق دارید و آماده هستید آن را اجرایی کنید؟ اکنون که تصمیم گرفته اید یک کارآفرینی باشید، ثبت کسب و کار شما گام مهم بعدی برای شروع کارتان است. درک نحوه ثبت کسب و کار در کانادا به موقعیت مکانی شما و نوع کسب و کار شما بستگی دارد. آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک همگی فرآیندهای مشابهی برای ثبت مشاغل جدید دارند. بسته به اینکه صاحب یک کسب و کار انفرادی، یک شراکت یا یک شرکت هستید، تفاوت هایی در نحوه ثبت کسب و کار وجود خواهد داشت.

چطور در کانادا کسب و کار خود را ثبت کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بیایید آنچه را که برای ثبت کسب و کار و شروع کارتان لازم است، بررسی کنیم:

چرا باید کسب و کار خود را ثبت کنید؟

هر کسی می تواند صاحب و مدیر یک کسب و کار باشد. به ساده‌ترین بیان، اداره یک کسب و کار به معنای ارائه یک کالا یا خدمات به مصرف‌کنندگان در مقابل دریافت هزینه است. با این حال، ثبت کسب و کار شما تضمین می کند که شما در نظر دولت های استانی و فدرال یک کسب و کار قانونی را اداره می کنید، زیرا آنها اسناد رسمی از کسب و کار شما خواهند داشت. ثبت کسب و کار شما همچنین بر نحوه تسلیم اظهارنامه مالیاتی شما تأثیر دارد و می تواند امکان دسترسی به مزایای مالیاتی کسب و کار را فراهم کند.

علاوه بر الزام قانونی برای انجام این کار، دلایل خوبی برای ثبت کسب و کار شما وجود دارد. داشتن یک کسب و کار ثبت شده امکان درخواست وام کسب و کار و افتتاح حساب های بانکی مخصوص کسب و کار را برای حفظ نظم در امور مالی شما فراهم می کند. به عنوان یک کسب و کار ثبت شده، همچنین می توانید در صورت نیاز، کارمند استخدام کنید و ممکن است بتوانید از تامین کنندگان در صنعت خود از تخفیف های مخصوص کسب و کار بهره مند شوید. در نهایت، می تواند اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش دهد، زیرا آنها بیشتر به کسب و کار ثبت شده اعتماد می کنند و به عنوان کسب و کاری معتبر و قابل اعتماد به آن نگاه می کنند.

به طور خلاصه، ثبت کسب و کار شما راهی عالی برای قانونی کردن کسب و کار و دسترسی به مزایا و حمایتی است که به شما امکان رشد می دهد.

چه نوع کسب و کاری را ثبت خواهید کرد؟

در کانادا، چهار نوع ساختار تجاری مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید: مالکیت انحصاری (Sole Proprietorship)، شرکت سهامی (Corporation)، مشارکت (Partnership) و تعاونی (Cooperative). مالکیت انحصاری ابتدایی ترین شکل مالکیت کسب و کار است، که در آن شما تنها مالک هستید و تمام تصمیمات کسب و کار را شما می گیرید. بسیاری از مشاغل کوچک به عنوان مالکیت انحصاری شروع می شوند.

مشارکت عمومی (general partnership) از نظر ساختار مشابه است، اما به جای یک مالک، دو یا چند مالک کسب و کار وجود دارد که آن را با هم اداره می کنند.

مشارکت محدود (limited partnership) زمانی اتفاق می افتد که بین دو شریک مسئولیت های متفاوتی وجود داشته باشد و آنها از دسترسی یکسانی به کسب و کار برخوردار نباشند.

شرکت سهامی (corporation) اغلب زمانی تشکیل می شود که یک مالکیت انحصاری تصمیم می گیرد کسب و کار خود را برای افزایش رشد کسب و کار، محدود کردن مسئولیت و دسترسی به نرخ مالیاتی متفاوت، به شرکت تبدیل کند. همچنین اغلب زمانی اتفاق می افتد که یک تجارت از یک مالک به بسیاری از مالکان یا سهامداران گسترش می یابد، که همه آنها در نحوه اداره شرکت حق رای دارند.

تاسیس شرکت در انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و سایر استان های کانادا می تواند فرآیندی زمان بر باشد. با این حال، بسیاری از مشاغل در حال رشد این ارتقا در نوع کسب و کار را برای نتیجه نهایی خود ارزشمند می دانند.

در یک تعاونی (cooperative)، شما عضو یک کسب و کار خصوصی هستید که در آن تصمیمات از طریق اجماع و رای گیری بین اعضا گرفته می شود. مالکیت توسط کسانی کنترل می شود که به خدمات کسب و کار دسترسی دارند و آن را ارائه می دهند. این کمترین نوع تجارت رایج است و در اینجا تنها به آن اشاره شده است.

ثبت مالکیت انحصاری (sole proprietorship) و مشارکت (partnership) فرآیندهای مشابهی در سطح استانی هستند. اگر در حال ثبت شرکت هستید، باید فرآیندی کمی متفاوت، اما همچنان نسبتاً ساده را دنبال کنید.

تفاوت بین ثبت نام تجاری و ثبت کسب و کار چیست؟

تفاوت بین ثبت نام تجاری و ثبت کسب و کار این است که ثبت نام تجاری انتخاب نامی برای کسب و کار شماست، در حالی که ثبت کسب و کار فرآیند رسمی ثبت کسب و کار شما نزد دولت است. در کانادا، شما فقط یک ثبت نام انجام می دهید، اما قبل از اینکه بتوانید کسب و کار خود را در برخی استان ها ثبت کنید، باید نام تجاری خود را انتخاب کنید. انتخاب نام تجاری می تواند یک قدم مهم برای یک کارآفرین باشد، اما برخی از تکنیک ها برای یافتن نام تجاری مناسب وجود دارد.

پس از انتخاب نام تجاری مناسب برای کسب و کار خود، می توانید کسب و کار خود را ثبت کنید. اگر قصد تاسیس شرکت را دارید، می توانید بدون انتخاب نام به عنوان یک شرکت شماره دار نیز این کار را انجام دهید. در این صورت دولت به شما یک شماره اختصاص می دهد و این شماره نام کسب و کار شما خواهد بود.

ثبت کسب و کار در بریتیش کلمبیا

اگر می خواهید کسب و کاری را در بریتیش کلمبیا راه اندازی کنید، باید چند مرحله را برای ثبت آن دنبال کنید.

ابتدا باید نام کسب و کار خود را در استان به صورت آنلاین، از طریق پست یا به صورت حضوری درخواست کنید، همانطور که در وب سایت دولت بریتیش کلمبیا ذکر شده است. به عنوان بخشی از درخواست، باید سه نام تجاری ممکن را که می‌خواهید ثبت کنید، به ترتیب اولویت فهرست کنید، تا در صورتی که انتخاب اول شما رد شد، گزینه‌هایی داشته باشید. این درخواست 31.50 دلار کانادا هزینه دارد.

پس از تأیید نام کسب و کار شما، از دولت استانی یک اعلان دریافت خواهید کرد و یک شماره درخواست نام (NR) دریافت خواهید کرد. سپس 56 روز تقویمی برای ثبت کسب و کار خود در بریتیش کلمبیا فرصت دارید.

برای ثبت کسب و کار خود به عنوان مالکیت انحصاری (sole proprietor) یا مشارکت (partnership)، باید 40 دلار کانادا هزینه یکبار پرداخت کنید. در درخواست، باید نام تجاری ثبت شده خود، آدرس کسب و کار و نام خود را ارائه دهید.

می توانید به صورت آنلاین از طریق ثبت نام تجاری BC ثبت نام کنید که فرم شما به طور خودکار به دولت استانی ارسال می شود. همچنین می توانید با استفاده از فرم کاغذی در مرکز خدمات محلی BC خود به صورت حضوری ثبت نام کنید، یا فرم خود را به همراه چک یا حواله پستی ارسال کنید. به طور معمول پنج روز کاری طول می کشد تا مدارک ثبت نام شما پردازش شود.

اگر به عنوان شرکت سهامی (corporation) ثبت نام می کنید، ابتدا باید نام شرکت خود را تأیید کنید و سپس یک حساب کاربری آنلاین شرکت ایجاد کنید. شما باید اساسنامه شرکت خود را ایجاد کنید و یک توافقنامه تشکیل شرکت را تهیه کنید. سپس می توانید درخواست تشکیل شرکت را به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال کنید. دولت علاوه بر هزینه رزرو نام 31.50 دلار کانادا، هزینه تشکیل پرونده 350 دلار کانادا نیز دریافت می کند. این فرآیند می تواند زمان بر و گیج کننده باشد، بنابراین بسیاری از شرکت ها برای اطمینان از ثبت نام صحیح در بریتیش کلمبیا با یک وکیل مشورت می کنند. ثبت نام مستقیم با دولت اسناد قانونی تشکیل شرکت شما را ارائه نمی دهد که به طور کلی باید توسط یک وکیل تهیه شود.

ثبت کسب و کار در آلبرتا

برای ثبت شرکت با مالکیت انحصاری (sole proprietor) یا مشارکتی (partnership) در آلبرتا، ابتدا باید نام کسب و کار خود را ثبت کنید. سپس باید اطلاعات درخواستی را جمع آوری کنید، از جمله نام تجاری تایید شده، آدرس کسب و کار و نوع مجوز استانی که برای آن درخواست می کنید. می توانید کسب و کار خود را در اداره ثبت کسب و کار محلی خود به صورت حضوری یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت دولت آلبرتا ثبت کنید. هزینه ثبت مالکیت انحصاری یا مشارکت در آلبرتا 50 دلار کانادا است.

اگر می خواهید یک شرکت را در آلبرتا ثبت کنید، ابتدا باید یک جستجوی نام NUANS را برای نام تجاری خود سفارش دهید. پس از دریافت رزرو نام، دولت 275 دلار کانادا برای ثبت شرکت هزینه دریافت می کند. با این حال، این کل هزینه نیست، زیرا بسیاری از شرکت ها در آلبرتا از طریق یک وکیل ثبت نام می کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز به درستی انجام شده است. به طور کلی برای ارائه اسناد قانونی تشکیل شرکت شما به یک وکیل نیاز است.

ثبت کسب و کار در انتاریو

اگر شرکت با مالکیت انحصاری (sole proprietor) یا مشارکتی (partnership) شما در انتاریو مستقر است، می توانید به صورت آنلاین یا از طریق پست از طریق ثبت نام تجاری انتاریو، یا به صورت حضوری در یک محل Service Ontario ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید نام، آدرس، یک آدرس ایمیل معتبر، شرحی از آنچه کسب و کار شما انجام خواهد داد، نام شرکای خود (در صورت وجود) و همچنین توافقنامه مشارکت خود را در صورت وجود ارائه دهید.

هزینه ثبت نام کسب و کار انتاریو به صورت آنلاین 60 دلار کانادا و به صورت پست 80 دلار کانادا است. همچنین هزینه اضافی برای جستجوی نام از 8 تا 26 دلار کانادا، بسته به نوع جستجوی شما وجود دارد.

پس از ثبت کسب و کار خود، یک شماره شناسایی تجاری (BIN) نه رقمی دریافت خواهید کرد که کسب و کار شما را به عنوان ثبت شده در انتاریو شناسایی می کند. سپس می توانید از شماره BIN خود برای افتتاح حساب تجاری، دسترسی به وام تجاری و دسترسی به قیمت های عمده از تامین کنندگان خود استفاده کنید.

اگر شرکتی را در انتاریو ثبت می کنید، ابتدا باید یک جستجوی نام NUANS را برای نام تجاری خود سفارش دهید. پس از دریافت رزرو نام، دولت 300 دلار کانادا هزینه ثبت شرکت دریافت می کند. این فرآیند می تواند پیچیده باشد، به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل برای ثبت مشاغل خود به دنبال کمک قانونی هستند. مهم است به خاطر داشته باشید که این هزینه ثبت شرکت شما را تکمیل نمی کند. به احتمال زیاد باید به یک وکیل پول پرداخت کنید تا اسناد شما را تکمیل کند و یک شرکت کاملا مطابق با قوانین را راه اندازی کند.

ثبت کسب و کار در کبک

اگر شرکت با مالکیت انحصاری (sole proprietor) یا مشارکتی (partnership) شما در کبک مستقر است، باید یک اظهارنامه ثبت نام را به صورت آنلاین، حضوری یا از طریق پست به Registraire des Enterprises (REQ) ارسال کنید. شما باید اطلاعات اولیه ای مانند نام، نام تجاری، آدرس و فعالیت های اصلی کسب و کار خود را ارائه دهید. درست مانند انتاریو، این مرحله شامل رزرو نام و ثبت کسب و کار می شود.

هزینه های ارسال اظهارنامه ثبت نام 38 دلار کانادا برای مالکیت های انحصاری و 58 دلار کانادا برای مشارکت ها است. پس از ثبت نام، یک شماره شرکت کبک (NEQ) به شما اختصاص داده می شود. این شماره منحصر به فرد کسب و کار شما است و حتی در صورت تغییر فعالیت های کسب و کارتان، تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود.

برای تاسیس شرکت سهامی (corporation) خود در کبک، از یک سرویس جستجوی نام مانند NUANS استفاده کنید تا مطمئن شوید که نام تجاری مورد نظر شما موجود است. پس از دریافت این تایید و جمع آوری تمام اسناد درخواست مورد نیاز، می توانید برای دریافت گواهی تاسیس و NEQ اقدام کنید. هزینه درخواست 367 دلار کانادا است. درست مانند سایر استان ها، به طور معمول برای تهیه اساسنامه و سایر اسناد به یک وکیل نیاز است.

منبع: ownr.co
انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1271

به "چطور در کانادا کسب و کار خود را ثبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کانادا کسب و کار خود را ثبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید