آشنایی با پیست های اسکی در کانادا

اگر به زمستان و ورزش های زمستانی علاقه مند هستید بهتر است بدانید اسکی از رایج‌ترین ورزش‌ها در کانادا می‌باشد  و سالیانه هزاران نفر از سرتاسر جهان برای این ورزش زمستانی به کانادا سفر میکنند. با توجه  به 292 پیست اسکی در سرتاسر کانادا میتوان 3996 کیلومتر سراشیبی مناسب برای اسکی پیدا کرد. این ورزش زمستانی و پر از هیجان می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما  رقم بزند. در ادامه بررسی به معروفترین پیست‌های اسکی درکانادا می‌‌پردازیم:

آشنایی با پیست های اسکی در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شعار پیست اسکی کوه نورکوای بانف این است: در وقت و پول صرفه جویی کنید. در سال 1995 این اقامتگاه تفریحی طرح اسکی ساعتی را معرفی کرد که در نهایت مشخص شد یک روش قیمت گذاری موفقیت آمیز است. این تفریحگاه تصمیم گرفت با فروش یک بلیت دو ساعته برای روزهای میانی هفته موقعیت خود را بسنجد. واکنش ها نسبت به این بلیت بسیار مثبت بود و اسکی بازانی که هرگز به نورکوای سفر نکرده بودند، از جمله تعداد زیادی از مسافران تور ارزان کانادا، به دنبال چند ساعت اسکی به این پیست مراجعه کردند.

اسکی ساعتی یک بازار جدید را به وجود آورد، بنابراین پیست نورکوای تصمیم گرفت این ایده را با عرضه بلیت های 2، 3، 4 و 5 ساعته برای هفت روز هفته گسترش دهد. رابرت کوته، مدیر بازاریابی مجموعه می گوید ما متوجه شدیم که این ایده کسب و کار موجود را مختل نکرد. مردم محلی و مسافران تور ارزان کانادا یک بلیت دو ساعته می خریدند، زیرا تنها قصد داشتند برای دو ساعت اسکی کنند.

به گفته کوته، اسکی ساعتی تمام موانع و مشکلات اسکی را که معمولا باعث می شوند افراد محلی و مسافران تورهای ارزان کانادا اسکی نکنند، از بین می برد. اگر شخصی قصد داشت صبح اسکی کند، باید یک بلیت تله کابین یک روزه را می خرید و اگر بلیت نیم روزه را می خواست، باید تا روز دوشنبه صبر می کرد. در این حالت مشتریان کنترل اوقات روز خودشان را در اختیار خواهند داشت.

نزدیکی نورکوای به شهر بانف باعث شده مسافران تور کانادا ارزان قیمت، در روز ورود به شهر یا در روز خروج از شهر چند ساعتی را اسکی کنند و یا پس از خرید یا گذراندن بعدازظهری در چشمه های آب گرم، نیمی از روز را به اسکی کردن اختصاص دهند. تله کابین طوری در این جا تعبیه شده است که می توانید در مدت زمان 2 ساعت به اندازه کافی اسکی کنید. در سایر اقامتگاه های تفریحی به دلیل زیادی فاصله ها این امکان وجود ندارد.

پیست اسکی المپیک Whistler Blackcomb:

یکی از بهترین پیست‌های کانادا پیست اسکی المپیک Whistler Blackcomb می‌باشد که از دو کوه تشکیل شده است:

mountain Whistler و Blackcomb Mountain.

این کوه‌ها از طریق تله کابین Peak 2 Peak (تله کابین 3S) به همدیگر متصل شده‌اند و بزرگترین پیست اسکی کانادا را تشکیل داده‌اند.

پیست اسکی Whistler Blackcomb در منطقه Squamish-Lillooet در نزدیکی ونکوور در  استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. برای اسکی و اسنوبورد 200 کیلومتر پیست و برای اسکی، مسیری 50 کیلومتری در دسترس است.

این پیست از برترین پیست های اسکی در کانادا که اخیراً به وسیله Vail اقامتگاه خریداری شده است، اولین و معروفترین پیست های اسکی کانادا است که دارای امکاناتی از جمله اسکی با استاندارهای دنیای است. مساحت زیاد زمین حدفاصل بین دو کوه، باعث بوجود آمدن بزرگترین پیست اسکی در آمریکای شمالی شده است. در کوهپایه ویلستر و بلک کمب، روستای سحرآمیز ویستلر قرار گرفته است. برای رفتن به این روستا، دو راه وجود دارد. هم می توانید مستقیم به این روستا سفر کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید و هم می توانید تا این روستا، اسکی کنید. البته جهت اسکی تا این روستا بسیار ناهموار است اما دید بسیار وسیعی که در پیش روی شماست ارزش آن را دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی اسکی باز بین این دو کوه در Horstman Glacier، Blackcomb اسکی می نمایند.

این پیست اسکی که معروفترین پیست 2 قله ای دنیا است، با طول بیش از 3 کیلومتر، یکی از طولانی ترین پیست های دنیاست. جایی است که هم اسکی بازان و هم افراد عادی می توانند از چشم انداز آن لذت ببرند و یا در جهت مربوطه اسکی نمایند. ویستلر در کناره های کوههای ساحلی زیبای بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. برای رسیدن به این نقطه، کافی است از ونکوور به مدت 2 ساعت رانندگی کنید.

Whistler Blackcomb

پیست اسکی Sun Peaks:

پیست اسکی sun picks که در بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده، از بزرگترین پیست‌های اسکی کاناداست که دارای 135 کیلومتر دامنه قابل دسترس برای اسکی و اسنوبورد می‌باشد. این منطقه یکی از شناخته شده‌ترین تفریحگاه‌های زمستانی نیز به حساب می‌آید.

دهکده sun picks به "سبک اروپایی" ساخته شده که در وسط پیست اسکی واقع شده است. همچنین هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در نزدیکی این منطقه قرار دارد که اقامت دلنشینی را یرای شما به ارمغان می آورد.

سان پیک از برترین پیست های اسکی در کانادا و دومین منطقه بزرگ اسکی در کانادا بعد از ویستلر می باشد، اما هنوز برای افراد خارج از کانادا ناشناخته است و حتی یکی از ناشناخته ترین مکان ها برای اسکی در داخل کانادا نیز می باشد. با توجه به میزان زمینی که در بین سه کوه توسعه پیدا نموده است، امکانات آن از قبیل شیب های تند، تله کابین ها و اسکی در بین درختان اصلا تعجب آور نیست و علی رغم اینکه شما می توانید همه نوع زمینی را برای اسکی در آن ببینید، این مکان بیشتر بر روی اسکی بازان مبتدی و میانه تمرکز می نماید.

روستای سبک اروپایی در کوهپایه این کوهستان، امکانات اسکی را با یک سطح بیشتر برای کسانی که این روستا را برای اقامت خود انتخاب نموده اند، ارائه می دهد. شما می توانی هرچیزی که نیاز دارید، از جمله هتل ها باکیفیت، آپارتمان ها و رستوران ها را دقیقا در این مکان پیدا کنید یا می توانید به نزدیکی کاملوپس که 45 دقیقه از اینجا فاصله دارد، سفر کنید.

Sun Peaks

پیست اسکی Tremblant:

پیست اسکی Tremblant در کبک کانادا واقع شده که فضایی 81.9 کیلومتری را برای اسکی و اسنوبورد فراهم کرده است.

گردشگران از سراسر جهان برای اقامتگاه و رستوران های جذاب به دهکده‌ای در دامنه کوه سفر می‌کنند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از فعالیت‌های بی‌شمار دیگر در تفریحگاه‌های زمستانی و مناطق اطراف آن لذت ببرند؛ به عنوان مثال: پیاده‌روی با کفش برفی، سواری با سورتمه سگ و تورهای اتومبیل برفی.

اگرچه استان کبک کانادا یکی از برترین مسابقات کانادا را فراهم می نماید، اما اسکی در این استان هنوز یکی از بزرگترین رازهای کانادا می باشد. مونت ترمبلنت با یک ساعت و نیم فاصله از مونترال و کمتر از دو ساعت فاصله از اتاوا امکانات بی نظیر اسکی را در شرق کانادا در اختیار قرار می دهد. این کوه دارای 665 هکتار زمین اسکی در چهار وجه کوه می باشد و بیش از 2000 پا ارتفاع دارد و در هر ساعت ظرفیت 27230 اسکی باز را داراست. یک دهکده زیبای اروپایی در کوهپایه این کوه واقع شده است و امکاناتی از قبیل هتل های لوکس، رستوران ها و مراکز خرید عالی را فراهم می سازد.

Tremblant

پیست اسکی Lake louis:

پیست اسکی دریاچه لوئیز واقع در استان آلبرتای کاناداست که دامنه ای به وسعت139  کیلومتر برای اسکی و اسنوبورد دارد.

مناظر تماشایی در دریاچه لوئیز با زمینی کاملاً زیبا که هم گسترده و هم متنوع است در انتظار شماست. مناظر بکر و الهام‌بخش دریاچه لوئیز که در قلب پارک ملی باشکوه بانف‌ واقع شده، سرزمینی بسیار افسانه‌ای میباشد.

دریاچه لوئیز با 4200 هکتار مساحت، یکی از بزرگترین مناطق اسکی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. مهم نیست شما یک اسکی باز حرفه ای باشید یا مبتدی زیرا که گردشگران مختلفی با میزان مهارت مختلف در این پیست وسیع مشغول به تفریح هستند.

دریاچه لوئیز، در قلب کوه های راکی و با کمتر از یک ساعت فاصله از شهر بنف، یکی از معروف ترین استراحتگاه های کانادا است.از دامنه کوه ها، منظره ها باشکوه دره بو و کوه های اطراف آن و فراتر از این کوه ها، چشم انداز دریاچه مجلل لوئیز قابل مشاهده است. این کوه برای همه اسکی بازان، از اسکی بازان پر استقامت گرفته تا اسکی بازان مبتدی که برای آموزش می آیند، یکی از برترین اماکن است. این مکان با بیش از 4200 هکتار، دارای ترکیبی از یک چاله گسترده روباز، چاله ها، دامنه ها با شیب تند می باشد.

مکان اسکی دریاچه ی لوئیز هتلی برای اقامت ندارد، اما امکاناتی مانند رستوران هایی با غذاهای خوشمزه، رستوران های کوهستانی و ساحل های زیبا را دارد. اسکی بازان می توانند در روستای نزدیک دریاچه لوئیز در شهر بنف اقامت داشته باشند.

Lake louis

پیست اسکی Mont-Sainte-Anne:

پیست اسکی Mont-Sainte-Anne در نزدیکی شهر کبک قرار دارد. نواحی مختص مبتدیان و دامنه هایی با شیب کم، خانواده ها و مبتدیان را به اسکی و اسنوبرد دعوت می‌کند. درهنگام عصر، برخی از دامنه های ضلع جنوبی پیست اسکی از قله پایین به دره برای اسکی شب روشن می‌شوند. علاوه بر اسکی‌، استراحتگاه ورزشی زمستانی Mont-Sainte-An طیف گسترده‌ای از فعالیت های دیگر را ارائه می دهد: مسیرهای کفش مخصوص برف و پیاده روی زمستانی، اسکیت، سواری با سورتمه سگ و ...

Mont-Sainte-Anne

پیست اسکی Blue mountain

واقع در استان آلبرتای کانادا به فاصله 2 ساعت از تورنتو میباشد و یک پیست اسکی آلپاین و مقصد اصلی اسکی بازان از جنوب انتاریو است.

به طور متوسط ​​، Blue Mountain سالانه بیش از 750،000 بلیط  میفروشد و سومین پیست اسکی شلوغ در کانادا به شمار میرود همچنین فعالیت های متنوعی از قبیل اسکی روی یخ و سورتمه سواری در این منطقه ارایه میشود.

کوه آبی در استان آنتاریو با فاصله کمی بیشتر از دوساعت از تورنتو واقع شده است و مکانی خانوادگی با انواع امکانات و فعالیت ها می باشد.این کوه آبی که از زمین های بسیار زیادی تشکیل شده است و در امتداد آبشار نیاگارا می باشد،دارای امکانات زیادی از جمله اتاق هایی برای اجاره در طول تعطیلات می باشد.در حالی که این شهر قبلا به تپه کوچک اسکی معروفیت داشت، اکنون پیشرفت زیادی در این زمینه نموده است و بعلاوه دارای هتل های لوکس/ رستوران های عالی و مراکز خرید زیبا می باشد. مردم برای خرید اسکی و سرگرمی در تعطیلات به این مکان می آیند.

sunshine village ski and snowboard resort

دهکده سانشاین که در پارک ملی بنف واقع شده است و خیلی از شهر بنف دور نیست، مانند بهشتی در روزهای آفتابی است. واگن های سربازی برای انتقال مسافران از پارکینگ روستا به محوطه دهکده تعبیه شده است. بالابرها شما را از این محوطه به خط بالایی درختان می برند که در آن چاله گسترده روباز، منظره ها بی نظیر قله های ناهموار کو های راکی را ارئه می دهد. این کوه برای اسکی بازان ابتدایی بسیار مناسب است و بیش از 50 درصد آنها در این دسته قرار دارند. اسکی بازان حرفه ای می توانند انتخاب های گسترده تری داشته باشند، به خصوص آنها می توانند در قسمت هایی از کوه روح چشم اسکی نمایند. تقریبا حدود بیست درصد از این مکان برای اسکی بازان مبتدی می باشد. یک تپه بزرگ برای اسکی بازان مبتدی که می خواهند خود را آزمایش نمایند و به مرحله بعدی بروند وجود دارد.

امکانات اسکی در دهکده سانشاین به راحتی در دسترس است،اما بسیاری از اسکی بازان اقامت در نزدیکی بنف را به علت هتل ها ومغازه ها و رستوران هایش ترجیح می دهند.

Big white Ski Resort

بیگ وایت از معروفترین پیست های اسکی کانادا به علت داشتن روزهای عالی،منظره ها بینظیر،فراوانی امکانات برای اسکی بازان میانه،مبتدی و ماهر مشهور می باشد.این یک مکان خانوادگی شگفت انگیز است که امکانات زیادی از جمله انواع زمین های اسکی برای آن در نظر گرفته شده است.این کوه دارای 16 بالابر با بیش از 2600 هکتار زمین است.منظره های که از دامنه این کوه قابل مشاهده است،باور کردنی نیست.این مکان در دره دلربای اوکاناگان،در شهر انگلیسی کلمبیا که در نزدیکی شهر کلونا است،واقع شده است.

Revelstoke Mountain Resort

رولستوک در داخل شهر کلمبیای انگلیسی واقع شده است. شما می توانید با حدود دو ساعت و نیم رانندگی از شهر کلونا به این شهر برسید. اگرچه رسیدن به این مکان کمی سخت تر از اماکن دیگر است، اما به خوبی ارزش سختی آن را دارد. شما می توانید روزهای آفتابی زیبایی را از این کوه دیدن کنید. این مکان جمعیت کمی دارد و زمینی عالی به شکل کاسه ای روباز و خطی از درختان دارد، که برای اسکی بازان مبتدی مکانی عالی به شمار می آید. علاوه بر قیمت معقول و منطقی که امکانات شهر رولستوک داراست، این شهر مزایای دیگری همانند ظرفیت بالا برای اسکی های خارجی و داخلی و منظره ها افسانه ای کوهستانی را دارد که همگی آن ها باعث می گردد ترک این مکان سخت باشد. اینجا مکانی برای اقامت در هتل های پنج ستاره فریبنده و یا مرکز خریدهای نامحدود نیست. این یک کوهستان برای اسکی بازان و خانواده می باشد.

Silver Star Mountain Resort

کوه سیلور استار یک منطقه خانوادگی است که در کوهپایه دامنه آن یک دهکده فرییبنده وجود دارد. همه ساختمان ها با رنگ های درخشان رنگ شده اند که همگی آنها طرح هایی با مفهوم یکسان دارند. این که به گونه ای است که همه اسکی بازان در همه سطوح می توانند در آن اسکی نمایند اما امکانات آن بر خلاف بقیه زمین های اسکی کلمبیای انگلیسی، کمتر برای اسکی بازان مبتدی در نظر گرفته شده است و بیشتر زمین ها برای اسکی بازان حرفه ای است. کیفیت برف با بارش روان و خشک برف که دیدی عالی دارد، یکی از نقاط قوت این مکان می باشد.

سیلور استار در دره ی اوکاناگان واقع شده است که با کمی رانندگی از شهر کلونا به آن می رسید. بیشتر افرادی که در اینجا اسکی می نمایند، در سیلور استار اقامت دارند، که در آن می توان در هتل ها ماند یا آپارتمانی اجاره کرد.

Kicking Horse Mountain Resort

کوه کیکینگ هورس که در جداول بین المللی کمتر شناخته شده است و در خارج از گلدن بی سی واقع شده است که با سه ساعت رانندگی از شهر کالگاری به آن می رسید و برای خانواده ها و بعلاوه اسکی بازان سخت کوش مکانی عالی به شمار می آید. این کوه با ارتفای 4133 دارای ویژگی های باورنکردنی برای اسکی بازان ماهر است. این کوه دارای شیب تند است و بعلاوه مکانی عالی برای پیاده روی نیز دارد. این کوه موقعیت شمالی دارد و لذا شرایطی خوب برای برف را داراست. بعلاوه این کوه دارای سه مکان کاسه مانند است که شرایط را برای اسکی بازان مبتدی و میانه فراهم می سازد.

کیکینگ هورس در فاصله 15 دقیقه ای گلدن واقع شده است و از این رو مسافران می توانند در هر دو مکان یعنی گلدن و کیکینگ هورس اقامت داشته باشند.

Red Mountain Resort

این مکان اسکی خارج از راه در داخل کلمبیای انگلیسی واقع شده است و مورد علاقه اسکی بازان پیشرفته و ماهر می باشد و به خصوص برای زمین های اسکی با درخت آن معروف می باشد. این کوه در نزدیکی رزلند واقع شده است و برای رسیدن به این مکان باید کمی وقت بیشتریی گذاشته گردد. اما در عوض به مکانی آرام و خلوت با مدرسه ای قدیمی و فریبنده و قیمت های معقول دسترسی پیدا می کنید. اینجا بعلاوه مکانی برای روزهای زیبا می باشد.

درحالی که این کوه برای اسکی بازان و اسنوبردرهای پیشرفته امکانات کمتری را فراهم می سازد، اما برنامه های فراوانی برای اسکی بازان مبتدی دارد. در سال های 2013 و 2014 این مکان توسعه یافت و بیش از 1000 هکتار زمین برای اسکی بازان میانه راه اندازی شد. این مکان بین دو کوه در ابعاد 4200 هکتار زمین وجود دارد.

Fernie Alpine Resort

کوه فرنی آلپاین مسافرت خوبی تقریبا برای هرکسی است. شما می توانی با خانواده یا با دوستان و یا حتی به تنهایی برای تعطیلات به این مکان سفر کنید. برف و اسکی در مقایسه با سایر زمین های اسکی در غرب کانادا، ترکیب خوبی از زمین ها و بیشه های مرتب می باشد.

در کوهپایه کوه، یک دهکده اسکی کوچک با امکاناتی همانند هتل و رستوران و زمین های اسکی وجود دارد. بیشتر مردم اقامت در شهر فرنی را به علت امکانات بیشتر و بافت سنتی و قیمت معقول آن ترجیح می دهند.

انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 340

به "آشنایی با پیست های اسکی در کانادا" امتیاز دهید

7 کاربر به "آشنایی با پیست های اسکی در کانادا" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پیست های اسکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید