راهنمای اسباب کشی در کانادا، چطور جابجا شویم

بعد از مدتی ممکن است بخواهید اثاث خانه را به خانه دیگر منتقل کنید، در این صورت باید قوانینی را بدانید که مکن است در کانادا کار را برایتان راحتتر کند.

راهنمای اسباب کشی در کانادا، چطور جابجا شویم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اسباب­ کشی می­تواند بسیار چالش برانگیز و خسته­ کننده باشد اما راه­هایی هست که این پروسه را راحت ­تر می­کنند. در کانادا کمپانی­ هایی برای اسباب­ کشی وجود دارند که در بسته­ بندی و حمل و نقل وسایل کمکتان می­کنند.ما در ادامه به این کمپانی ­ها و شرایطشان، رزرو آسانسور، بیمه­ و سایر نکات مهم و اساسی درباره­ اسباب­ کشی اشاره خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کمپانی­ های حمل و نقل در کانادا

در کانادا کمپانی­ هایی جهت اسباب­ کشی وجود دارد. پیش از اسباب­ کشی، حتما از چندین کمپانی درباره هزینه، طریقه ­ی حمل و نقل و شرایط آن­ها پرس و جو کنید. همچنین ببنید آیا این کمپانی ­ها از تجهیزات، وسایل و کامیون­ های خود استفاده می­کنند یا خیر؟ اگر از شرکت دیگری تجهیزات را اجاره می­کنند، حتما از داشتن گواهی و مجوز شرکت ثانوی اطمینان حاصل کنید. پیمان­کارهای فرعی یکی از اصلی­ ترین مشکلات مشتریان هستند زیرا ممکن است مسئولیت ­هایشان و پیگیری­های لازم گیج­ کننده شود.

افرادی از طرف این کمپانی­ها مسئولیت حمل و نقل وسایل شما را برعهده می­گیرند و خودشان اسباب شما را جابجا می­کنند. تعداد این افراد بستگی به مقدار وسایل شما دارد. افراد باربر وسایل بزرگ شما را تا جایی که ممکن است بلند می­کنند و درنهایت ایمنی آن­ها را حمل می کنند تا آسیب نبینند. آن­ها همچنین وسایلی که برای حمل و نقل نیاز به جدا شدن دارند را باز می­کنند، حتی می­توانند در بسته­ بندی وسایل به شما کمک کنند. این کمپانی ­ها معمولاً بیمه ­های لازم را جهت صدمات و آسیب­های احتمالی دارند.

شما همچنین می­توانید شخصاً کامیون­های کوچک یا ون جهت اسباب­ کشی اجاره کنید. یکی از معروف ترین شرکت­های اجاره ­دهنده ­ی کامیون، U-Haul یا شرکت Discount در کبک است. Budget،Penske ، Enterprise، Home Depot سایر شرکت­های معروف هستند.

در صورت اجاره این نوع کامیون ها ، هزینه ­ی آن برای کامیون­های کوچک $19.99 تا $29.99 و برای کامیون­ بزرگ­تر $29.99 تا $39.99 به ازای هر روز خواهد بود. البته این هزینه در زمان اوج اسباب­ کشی ممکن است بالاتر برود. کامیونی که اجاره می­کنید باید متناسب با مقدار وسایل تان باشد ولی معمولاً برای اسباب­ کشی آپارتمان یک خوابه، کامیون 10-16 فوت، آپارتمان دو خوابه، کامیون 12-22 فوت، برای آپارتمان سه خوابه، کامیون 16-22 و برای چهار خوابه، کامیون 22-26 فوت پیشنهاد می­شود.

بیمه برای اسباب­ کشی در کانادا

ترکیبی از بیمه ­ی منزل و کمپانی باربری، هزینه­ آسیب­، گم شدن و صدمات احتمالی را پوشش می­دهد. طبق قانون، شرکت باربری مسئولیتی برای وسایل بسیار ارزشمند مانند اثر هنری ندارد، مگر اینکه از قبل به آن­ها اعلام شده باشد.

در حین اسباب­ کشی بعضی از وسایل باید در خانه باقی بماند و در اسباب­ کشی حمل نمی­شود. افراد باربر در صورت مشاهده­ چنین وسایلی از شما معافیت از مسئولیت درخواست می­کنند تا مسئولیتی بر دوش آن­ها نباشد. وسایلی هم که خودتان غیرحرفه ­ای بسته بندی کردید، به ویژه وسایل شکننده و حساس، کمپانی باربری مسئولیتی برای آن­ها برعهده نمی­گیرد.

اطمینان حاصل کنید که شرکت بیمه تمام وسایل شما را پوشش می­دهد. اگر محافظتی برای جایگزینی وسایل ندارند، از مقدار خسارتی که درصورت گم شدن یا صدمه وسایل می­پردازند، مطلع شوید. معمولاً میزان خسارت پرداختی کمپانی ­ها برای هر وسیله $0.60 است. همچنین مطمئن شوید که کمپانی اسباب­ کشی یا پیمان­کار فرعی، کارکنان خود را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

رزرو آسانسور

شما می­توانید جهت حمل و نقل وسایل خود از آسانسور استفاده کنید. اما پیش از استفاده باید آن را رزرو کنید و برای رزرو هم چندین راه وجود دارد. اگر ساختمان شما نگهبان یا مسئولی دارد باید پیش از اسباب­ کشی به او اطلاع دهید. در بعضی از ساختمان­ها آسانسور را بصورت الکترونیکی رزرو می کنند. درحالی که بعضی ساختمان­ها ترجیح می­دهند حضوری یا تلفنی این ­کار را انجام دهید. شما حتما باید پیش از استفاده از آسانسور با مقررات ساختمان آشنا باشید تا اگر نیاز به هماهنگی است، این کار را انجام دهید.

درهنگام رزرو آسانسور، برای مدت زمان مشخصی آسانسور کاملا در اختیار شما قرار می­گیرد. رزرو آسانسور به شما اجازه می­دهد تا با خیال راحت و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین اسباب­ کشی خود را انجام دهید. از طرفی رزرو آسانسور به مدیریت ساختمان کمک می کند تا آسیب و ضربات حاصل از اسباب­ کشی شما را مشخص کند و برای صدمات احتمالی هزینه ­ای دریافت کند. مدیریت همچنین ممکن است از شرکت حمل و نقل گواهی بیمه دریافت کند تا اگر به فضای مشاع، دیوارها، آسانسور، در و سایر فضاها آسیبی وارد شد، خسارت آن را بپردازد. یکی دیگر از دلایل رزرو آسانسور این است که پیش از اسباب­ کشی داخل آن را با کاور های مخصوص می­پوشانند تا صدمات احتمالی را کاهش دهند.

شما حتماً می بایست زمان کمپانی حمل و نقل و رزرو آسانسور را باهم هماهنگ کنید. برای مثال شما ساعتی برای آسانسور رزرو می­کنید اما کمپانی حمل و نقل ساعت دیگری را برای جاجایی انتخاب می­کند. در اینصورت باید ساعت رزرو خود را عوض کنید اما شاید شخص دیگری آن ساعت را رزرو کرده باشد و آسانسور دردسترس نباشد! پس بهتر است هرچه زودتر زمان رزرو آسانسور را با کمپانی باربری هماهنگ کنید تا مشکلی پیش نیاید.

وسایلی که برای اسباب کشی نیاز دارید

شاید مهمترین وسیله ای که برای اسباب کشی نیاز دارید ، کارتون خالیه ! برای تهیه کارتن خالی می توانید از فروشگاه هایی مثل Canadian Tire و Amazon بخرید و یا اینکه از فروشگاه های مواد غذایی به رایگان تهیه کنید. البته شرکت U-Hall هم کارتون هایی برای فروش دارد که قیمت آنها هم شاید از فروشگاه های دیگر مناسب تر باشد.

اگر خودتان کامیون کرایه میکنید، احتمالا نیاز به چرخ دستی یا Hand Truck خواهید داشت که از فروشگاه هایی که لوازم و ابزار آلات دارند مثل Canadian Tire، Home Depot می توانید تهیه کنید.

برای بسته بندی وسایلتان از پلاستیک های حبابدار یا Bubble Wrap استفاده کنید تا از شکستن و آسیب دیدن وسایلتان جلوگیری کند . این پلاستیک ها را می توانید از دالاراما تهیه کنید که قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

برای حمل و نقل تشک خوشخواب و برای اینکه کثیف نشود از روکش های پلاستیکی استفاده کنید، این روکش ها یا Mattress Bag را می توانید از Canadian Tire و یا Dollarama تهیه کنید .

نکات مهم

در ادامه به بعضی از نکات مهم و اساسی که باید هنگام اسباب­ کشی به آن­ها توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:

  • برای حمل و نقل وسایل بزرگ، ورودی خانه و در­ها را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید به مشکلی برنخواهید خورد.
  • پیش از اسباب­کشی مطمئن شوید آیا بیمه برای حمل و نقل نیاز است یا خیر. یا اگر زمان اسباب کشی تغییر کند، چه کاری باید انجام دهید. بهترین پاسخگو به این سوالات، نگهبان ساختمان یا شرکت مدیریت آپارتمان است.
  • وسایل اساسی مورد نیاز هر روزه ­ی خود مانند لباس­ها را در جعبه­ هایی مشخص قرار دهید تا راحت­ تر به آن دسترسی داشته باشید، زیرا مستقر شدن در خانه ­ی جدید ممکن است روزها طول بکشد.
  • زمان کمپانی حمل نقل را با زمان رزرو آسانسور هماهنگ کنید و در صورت نیاز زمان رزرو خود را تغییر دهید. حتماً چندین روز یا حتی یک هفته­ قبل از اسباب­ کشی، آسانسور را رزرو کنید.
  • تمام اطلاعات لازم مانند آدرس دقیق مبدا و مقصد، موانعی که پیش رو دارند و استفاده از پله یا آسانسور را به کمپانی حمل و نقل بدهید.
  • درباره ­ی هزینه­ حمل و نقل از کمپانی بپرسید. ببینید آیا نیاز است مبلغی از قبل بدهید یا خیر. کمپانی ها می­توانند مقداری از هزینه را پیش از اسباب­ کشی درخواست کنند که معمولاً بیشتر از 10% کل هزینه نمی­شود.
  • تمام وسایل خود را پیش از رسیدن باربر، آماده کنید زیرا درصورت منتظر نگه داشتن آن­ها ممکن است جریمه ­ی نقدی شوید.
  • وسایل ارزشمند مثل تلفن همراه، جواهرات و کیف پول را خودتان حمل کنید.
  • جعبه­ هایی که به مراقبت بیشتری نیاز دارد را مشخص کنید تا با دقت بیشتری حمل شوند.
  • در هنگام باز کردن جعبه، تمام وسایل را بررسی کنید تا تغییر یا آسیبی ندیده باشند.
  • شکایت­های شما تا 30 روز بعد از اسباب­ کشی محلی و 60 روز بعد از اسباب­کشی راه دور بررسی می­شود.
  • اگر قرار است وسایل شما هنگام شب در ون یا کامیون بماند، آن­را در جایی امن پارک کنید.
  • وسایلی که به سرما و گرما حساس هستند نباید با کامیون جابجا شوند.
  • پس از خالی کردن وسایل از کامیون، داخل کامیون را چک کنید تا وسیله ­ای جا نمانده باشد.

در آخر

پیش از امضای قرارداد با کمپانی حمل و نقل، از رسمی بودن و رضایت مشتریان آن­ها اطمینان حاصل کنید و اگر وسایل خود را از کافرمای فرعی تهیه می­کنند، شرایط این شرکت ثانوی هم بررسی کنید. بندهای قرارداد خود را به دقت مطالعه کنید تا میزان هزینه، شرایط، مسئولیت­ پذیری، پرداخت خسارت و بیمه را به خوبی متوجه شوید.

انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1189

به "راهنمای اسباب کشی در کانادا، چطور جابجا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اسباب کشی در کانادا، چطور جابجا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید