از تورنتو کانادا بیشتر بدانیم

تورنتو شناخته شده ترین شهر کانادا میباشد، شهری زنده و پر جنب و جوش که جذابیت های فراوانی برای گردشگران سراسر دنیا دارد، البته تجار و فعالین اقتصادی هم تورنتو را به عنوان مرکز تجاری کانادا میشناسند، در این مقاله سعی در بیان کلیاتی از شهر تورنتو داریم.

از تورنتو کانادا بیشتر بدانیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تورنتو به عنوان مرکز اقتصادی کانادا و قطب بین المللی سفرهای هوایی در آمریکای شمالی با بیش از 1100 پرواز روزانه از طریق 66 خط هوایی مختلف شناخته می شود. همچنین این شهر با برخورداری از 9 بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه تورنتو در قلب مرکز شهر، مرکز برتر پزشکی کانادا نیز به شمار میرود.

تورنتو به عنوان پایتخت استانی انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا با مناظر طبیعی، صداها و مصادیق یک شهر چندفرهنگی و چندزبانه را داراست، در این شهر زندگی هیجان انگیز را هم زمان با خلاقیت و امکاناتی نامحدود و فوق العاده تجربه خواهید کرد.

این شهر خانه بیش از 100 زبان زنده و مختلف دنیا است که دارای جمعیتی بیش از 2.6 میلیون نفر است و پس از مکزیکوسیتی، نیویورک و لوس آنجلس چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی به شمار میرود.

امنیت و اورژانس تورنتو

تورنتو یکی از امنترین شهرهای دنیا محسوب می شود. این شهر با برخورداری از 850 مرکز پیراپزشکی در 41 ایستگاه در سراسر تورنتو از بزرگترین خدمات شهری فوریت های پزشکی در کانادا برخوردار است. از این رو در صورت مواجه با مشکلات پزشکی، امنیتی و یا جرم، تنها کافیست با شماره 911 تماس بگیرید تا به سرعت به درخواست شما رسیدگی شود.

برق در تورنتو

به طور کلی کشور کانادا دارای برق 110 ولتی و مشابه آمریکا است. بر همین اساس چنانچه به قصد گردشگری و توریستی به تورنتو سفر کرده اید، نیاز به مبدل برق یا همان آداپتور برای وسایل برقی نظیر ریش تراش، سشوار، لپ تاپ، موبایل پیدا خواهید کرد.

انعام دادن در تورنتو

دادن انعام در رستوران های تورنتو کاملا به اختیار مشتری است، اما مقدار مرسوم آن بین 15 تا 20 درصد از صورتحساب غذا است. لازم به ذکر است که بسیاری از رستوران ها به طور خودکار انعام و پاداشی به صورت حساب غذای گروه های بزرگتر از 6 تا 8 نفر در رستوران اضافه می کنند. البته دادن انعام به پیشخدمت هتل و مهمان خانه، حمل کننده چمدان و راننده تاکسی نیز در تورنتو مرسوم است.

واحد پول در تورنتو

ارز رایج در شهر تورنتو دلار کانادایی است و سکه های متداول این شهر 5 سنتی (nickel)، 10 سنتی (dime)، 25 سنتی (quarter) هستند. در عین حال، 2 سکه اصلی تورنتو سکه 1 دلاری با رنگ طلایی است که به آن Loonie گفته می شود (loon پرنده حک شده در یک طرف سکه است) و سکه دیگر سکه نقره ای طلایی 2 دلاری است که به آن toonie گفته می شود.

اسکناس های کانادا نیز دارای انواع 5 دلاری، 10 دلاری، 20 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری هستند. البته اسکناس 1000 دلار کانادایی نیز وجود دارد که تنها در بانک ها قابل خرد کردن و مبادله است.

بانکداری در تورنتو

به طور معمول بانک های تورنتو از دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز هستند. در این بین، برخی از بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز باز بوده و فعالیت می کنند. عموما دستگاه های عابر بانک ATM در در اغلب فروشگاه های بزرگ خرید، لابی هتل ها و سایر اماکن عمومی پیدا می شود و اکثر موسسات مالی و بانکی این شهر کردیت کارت های امریکن اکسپرس، ویزاکارت و مسترکارت را قبول کرده و خدمات ارائه می دهند.

انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 82

به "از تورنتو کانادا بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "از تورنتو کانادا بیشتر بدانیم" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تورنتو کانادا بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید