اخذ ویزای کانادا بدون داشتن ویزای شینگن

احتمالا شما هم بسیار شنیده اید که برای گرفتن ویزای توریستی کانادا باید سابقه سفر به کشورهای اروپایی عضو شنگن را داشته باشید. این سابقه سفر شاید جزئی از مدارک رسمی ارائه درخواست ویزا نباشد، اما شانس دریافت ویزای کانادا را برای شما افزایش می‌دهد.

اخذ ویزای کانادا بدون داشتن ویزای شینگن

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بعد از این که شما مدارک خود را به سفارت کانادا ارائه دادید، افسر اداره مهاجرت طبق این مدارک تصمیم می گیرد که آیا شما می‎توانید وارد خاک کانادا شوید یا نه. یکی از مهم‎ترین نکته هایی که افسر به آن توجه می‎کند این است که آیا شما می‎توانید در مدت اقامت تان در کانادا، از پس هزینه اقامت خود و همراهان احتمالی‎تان بر بیایید یا نه؟ وجود یک گردش حساب خوب، سند ملکی و دیگر مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی شما هستند، می‎توانند نظر افسر سفارت را در مورد شما مثبت کنند.

به یاد داشته باشید برای کسانی که قبل از اقدام برای اخذ ویزای توریستی کانادا، ویزای دیگری نگرفته اند؛ شرایط گرفتن ویزای کانادا کمی سخت تر است. اخذ ویزای شینگن به طور کلی شرایط راحت‌‎تری نسبت به اخذ ویزای کانادا دارد، در نتیجه اگر بتوانید قبل از اقدام برای ویزای کانادا خود ویزای شینگن یا یک ویزای معتبر دیگر مانند ویزای ژاپن را بگیرید؛ شانس خود را برای ویزای کانادا افزایش داده اید. در پاسخ به این سوال که آیا اخذ ویزای کانادا بدون داشتن شنگن ممکن است، باید گفت بله، امکان دارد؛ اما داشتن سابقه سفر کمک می‎کند تا با اطمینان و تضمین بیشتری فرایند اخذ ویزای کانادایی خود را شروع کنید. در واقع هر چه سفر بیشتری رفته باشید، اعتبار شما به عنوان یک توریست واقعی بیشتر خواهد شد.

آیا داشتن ویزای شینگن برای دریافت ویزای کانادا اجباری است؟

شینگن قرارداری است که بین 26 کشور اروپایی بسته شده شده و به موجب آن دارندگانمی توانند برای رزرو یا اقدام نموده و به این 26 کشور اروپایی بدون احتیاج به دریافت ویزای مجزا سفر نمایند. به همین علت ویزای شینگن جز معتبرترین ویزاهای جهان به شما می آید و وجود مهر شینگن در پاسپورت اعتبار آن را بیشتر می نماید. حال داشتن ویزای شینگن چه تاثیری در فرایند ویزا کانادا خواهد گذاشت؟ ویزای شینگن به طور اختصاصی به عنوان مدارک لازم در سایت سفارت کانادا ذکر نشده است، اما داشتن سابقه سفر و ویزاهای معتبر سایر کشورها برای این سفارت حائز اهمیت می باشد و از آنجایی که ویزا شینگن بسیار معتبر است می تواند به عنوان مدرکی ارزشمند محسوب گردد. چنانچه فرد متقاضی هیچ سابقه سفری را در مدارک خود نداشته باشد. اخذ چند ویزای شینگن و سفر به کشورهای مختلف اروپایی می تواند در تصمیم افسر سفارت تاثیر مثبت داشته باشد. بنابراین اگر سابقه سفر شما زیاد نیست قبل از اقدام برای ویزای کانادا، با دریافت انواع ویزای شینگن می توانید سابقه سفر خود را تقویت کنید.

داشتن سابقه سفر چه تاثیری در فرایند اخذ ویزای کانادا دارد؟

وجود مهر ورود و خروج و انواع ویزاها در پاسپورت، اعتبار آن را بالا برده و نشان می دهد که متقاضی بارها به کشورهای مختلف سفر نموده و پس از اتمام ویزا به کشور خود بازگشته است. اما چنانچه متقاضی با پاسپورت سفید درخواست خود را به سفارت کانادا ارائه دهد نه تنها فاکتور سابقه سفر را از دست داده بلکه احتمال دریافت ویزا را کاهش می دهد. هر چند که پیش آمده متقاضی بدون سابقه سفر پیروز به دریافت ویزا کانادا شده است اما این اتفاق بسیار بسیار به ندرت رخ می دهد. از رو این توصیه می گردد قبل از درخواست ویزای کانادا به کشورهای ترکیه، مالزی و کشورهایی که ویزا دارند مانند بلغارستان، هند، چین و کشورهای حوزه شینگن سفر نموده و سابقه سفر خود را بالا ببرید.

ویزای کدام کشورها برای اخذ ویزای کانادا ارزشمند هستند؟

همانطور که در بالا ذکر شد داشتن سابقه سفر و ویزای شینگن از مدارک تاثیرگذار در اخذ ویزا کانادا است. اما علاوه بر ویزای شینگن،، ویزای استرالیا، و ویزای ژاپن نیز برای سفارت کانادا بسیار ارزشمند هستند. چنانچه متقاضی ویزای شینگن نداشته باشد، اما ویزاهای ذکر شده را دریافت نموده باشد می تواند با سابقه سفر بسیار قوی جهت اخذ ویزای کانادا اقدام کند. بعلاوه سفر به کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا افسر سفارت را مجاب خواهد که متقاضی بعد از اتمام تاریخ ویزا قصد اقامت در کشور کانادا را نخواهد داد. داشتن ویزای معتبر در دریافت ویزای مولتی کانادا هم تاثیر بسیار مثبت دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی با سفر به کشورهای دارای ویزا سابقه سفرتان را پر بارتر کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که ارسال مدارک دقیق و معتبر، تاثیری مثبت در فرایند صدور ویزای کانادا خواهد داشت. اما مدارک شما پس از ارسال، به وسیله افسر سفارت به دقت آنالیز شده و تصمیم نهایی درباره نتیجه ویزا را افسر سفارت می گیرد.

چند نکته مهم برای اخذ ویزای تضمینی کانادا

  • در مدارکی که به سفارت ارائه می‎دهید از ارائه هر گونه مدرک جعلی به شدت پرهیز کنید. این کار نه تنها کمکی به اخذ ویزا نمی‎کند، بلکه ممکن است باعث ریجکتی نیز بشود.
  • اجباری وجود ندارد که ترجمه مدارک برای سفارت کانادا به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد، اما برای اطمینان بیشتر بهتر است این کار را انجام دهید.
  • داشتن سو پیشینه ممکن است نظر افسر سفارت را نسبت به شما منفی کند.
  • در صورت ریجکتی، با دقت نامه‎ای که از سوی سفارت به شما ارسال شده را بخوانید. در آن دلایل ریجکت شدن ویزایتان مشخص شده است. شما می توانید پس از رفع نواقص پرونده تان، دوباره برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 33

به "اخذ ویزای کانادا بدون داشتن ویزای شینگن" امتیاز دهید

1 کاربر به "اخذ ویزای کانادا بدون داشتن ویزای شینگن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ ویزای کانادا بدون داشتن ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید