اتاوا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم کارگران و فارغ التحصیلان گشوده است

سیاست جدید این اجازه را می دهد تا 90،000 کارگر و فارغ التحصیل بین المللی اقامت دائم داشته باشند.

اتاوا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم کارگران و فارغ التحصیلان گشوده است

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو امروز اعلام کرد، دولت فدرال مسیر جدیدی را برای اقامت دائم اتباع خارجی که در کانادا در مشاغل ضروری مانند پشتیبانی و خدمات بهداشتی کار می کنند، معرفی خواهد کرد.

این سیاست جدید به حداکثر 90،000 کارگر و فارغ التحصیل بین المللی که از طریق مهاجرت، پناهندگی و شهروندی در کانادا هستند این امکان را میدهد که وضعیت موقت خود را به وضعیت دائمی تبدیل کنند.

اما گروهی که از حقوق مهاجران حمایت می کند هشدار دادند که تغییر سیاست فقط به بخش کوچکی از افرادی که در کانادا زندگی و کار می کنند و وضعیت مهاجرتی دائمی ندارند کمک خواهد کرد.

مندیچینو امروز در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: "از زمان ظهور COVID-19 به کشور ما، ما دوره ای جدیدی را که در کشور ایجاد شد هدایت کرده ایم و مهاجرت کلید بهبود اقتصادی کوتاه مدت و رونق طولانی مدت کانادا خواهد بود."

"اساساً، ما می دانیم که با جذب و حفظ بهترین افراد، مشاغل و تنوع بیشتری به اقتصاد وارد خواهد شد."

برای واجد شرایط بودن در این قانون جدید، کارگران باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از 40 شغل مختلف مراقبت های بهداشتی یا 95 شغل ضروری دیگر در کانادا داشته باشند. فارغ التحصیلان باید طی چهار سال گذشته یک دوره واجد شرایط تحصیلات تکمیلی کانادا را گذرانده باشند.

این اداره لیستی از مشاغلی را که ضروری به نظر می رسند ارائه داد. که شامل افرادی است که در طیف گسترده ای از مشاغل مانند برق و فلزکاری شاغل هستند و همچنین کارگران مزرعه، صندوقداران، ارائه دهندگان خدمات مراقبت از کودکان در خانه و معلمان فرانسه.

مندیچینو سیاست جدید را "راهی گسترده، سریع و نوآورانه" برای اقامت دائم خواند که تمرکز آن بر مشاغلی است که برای اقتصاد کانادا حیاتی هستند.

او همچنین گفت این فقط به معنی دادن یک تکه کاغذ به مردم نیست. ما در حال ایجاد راهی برای تازه واردان هستیم که امنیت شغلی آنها را تقویت و تامین می کند، افق شغلی آنها را گسترش می دهد و آنها را تشویق می کند تا ریشه های عمیق تری در جوامع ما ایجاد کنند.

درخواست ها از سه طریق بررسی می شوند:

 کارگران و فارغ التحصیلان واجد شرایط می توانند از سه طریق از تاریخ 6 می 2021 تا 5 نوامبر 2021 درخواست وضعیت دائمی کنند. این بخش حداکثر 20،000 درخواست برای کارگران موقت در مراقبت های بهداشتی، 30،000 درخواست برای کارگران موقت در مراکز ضروری و 40000 درخواست برای دانشجویان بین المللی را شامل میشود.

همه متقاضیان باید به دو زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشند، و بخش خاصی از این سهمیه برای افراد فرانسوی زبان یا دو زبانه اختصاص داده می شود.

این سیاست جدید به دولت کمک می کند تا به هدف خود برای استقبال از 401،000 ساکن دائمی جدید در کشور برسد.

مندیچینو در یک کنفرانس مطبوعاتی گروهی شرکت کرد که شامل متخصصین، سه مهاجری که اکنون در مراقبت های بهداشتی کار می کنند، شرکت کرد

Shailadi Gupta اصالتاً هندی است اما از سال 2011 به عنوان پرستار رسمی در کانادا کار کرده است. وی در مورد دریافت وضعیت دائمی در سال 2013 صحبت کرد و گفت این اجازه را به او می دهد تا خانه ای با نرخ بهره کمتر خریداری کند، شهریه کمتری پرداخت می کند تا به دانشگاه برود و کار خود را شروع کند.

او همچنین گفت: "تغییر وضعیت برای کارگران موقت خارجی از بسیاری جهات برایشان خوب است." "به جای اینکه چمدان ها را ببندند و به کشور خود برگردند یا دلسرد شوند و کار خود را در Tim Horton انجام دهند، آنها واقعاً می توانند در کانادا ساکن شوند و در طیف گسترده ای از شغل ها از جمله در بیمارستان ها و شغل های مراقبتی در کانادا کار کنند".

Goldy Hyder، رئیس و مدیر عامل شورای تجارت کانادا، با انتشار بیانیه ای از این اعلامیه استقبال کرد.

او گفت: "محدودیت های مربوط به COVID-19 سیستم مهاجرتی کانادا را به شدت تحت تأثیر قرار داده و به طور قابل توجهی ورود تازه واردان به کشور را کاهش می دهد."

"برنامه وزیر با استقبال از استعدادهای مورد نیاز این چالش را برطرف می کند."

گروه مدافع حقوق مهاجر می گویند این مسیر جدید به تنهایی کافی نیست و به اندازه کافی پیش نمی رود.

Syed Hussan، مدیر اجرایی Migrant's Rights Network، مسیر جدید را "برنامه ای با محدودیت زمانی و جزئی" خواند که فقط به تعداد اندکی از مهاجران با وضعیت موقت کمک خواهد کرد.

او گفت "هر ساله، صدها هزار نفر با مجوز موقت به کشور می آیند، بسیاری از آنها نمی توانند اقامت دائم بگیرند. چون موقت هستند، قادر به ادعای حقوق اساسی کار نیستند، به مراقبت های بهداشتی دسترسی ندارند، اغلب تحصیل می کنند، از درآمد برخوردار می شوند ".

"اعلامیه امروز کل ساختار را در جای خود حفظ می کند."

Hussan گفت: بسیاری از آنها به دلیل مشکلات مربوط به زبان،مسیر سختی را طی میکنند. وی گفت: این برنامه همچنین حدود نیم میلیون نفر از افراد را که در کانادا زندگی و کار می کنند اما هیچگونه وضعیت مهاجرتی ندارند، مستثنی می سازد.

او گفت: "افراد فاقد سند در جوامع ما زندگی و کار می کنند و در بسیاری از صنایع مشغول به کار هستند آنها باید بتوانند به وضعیت دائمی دسترسی داشته باشند." "بیانیه امروز آنها را کنار می گذارد."

Hussan از مندیچینو خواست فوراً وضعیت اقامت دائم را به 1.6 میلیون نفری که در حال حاضر در کانادا هستند، ارائه دهد.

منتقد مهاجرت حزب دموکراتیک خلق Jenny Kwan با استدلال Hussan مبنی بر اینکه این مسیر جدید بسیاری از افراد را شامل نمیشود، اعلام موافقت کرد.

Kwan گفت: "هیچ شکی نیست که سقف پیشنهادی به سرعت پر می شود زیرا بسیاری از کارگران مهاجر در اینجا در کانادا به سختی کار می کنند تا از کانادایی ها حمایت کنند."

"اگر دولت واقعاً مایل بود مزایا و استعدادهای کارگران مهاجر و دانشجویان بین المللی را برای اقتصاد و جامعه کانادا به رسمیت بشناسد، نباید کسانی را که ممکن است در وسط یک بیماری همه گیر شغل خود را از دست داده باشند یا افرادی که دارای وضعیت مشخص نیستند، از این امر مستثنی کنند."

Jasraj Singh Hallan، نماینده حزب محافظه کار، منتقد حزب مهاجرت، گفت اعضای محافظه کار کمیته مهاجرت مجلس از دولت خواسته اند تا تدابیری را برای اجازه کار و کارشناسی دانشجویان در کانادا در نظر بگیرد.

Hallan گفت "با این حال، با عدم موفقیت دولت لیبرال در رسیدگی به پرونده های عقب مانده و زمان پردازش در سیستم مهاجرت، از جمله مهاجرت با حمایت مالی همسر و سایر شرایط، من نگران هستم که متقاضیان جدید از طریق این برنامه با تأخیرهای ناخوشایند و غیر ضروری روبرو شوند"

انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 488

به "اتاوا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم کارگران و فارغ التحصیلان گشوده است" امتیاز دهید

2 کاربر به "اتاوا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم کارگران و فارغ التحصیلان گشوده است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاوا مسیر جدیدی را برای اقامت دائم کارگران و فارغ التحصیلان گشوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید