آینده مهاجرت به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا

در جلسه‌ای که به تازگی در مجمع وزیران مسئول مهاجرت به کانادا برگزار شد، در مورد نقش مهاجرت در این دوره خاص از تاریخ کانادا بحث شد. قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا، مهاجرت یکی از مزیت‌های این کشور در جامعه جهانی بود؛ هم اکنون هم مهاجران به کانادایی‌ها کمک می‌کنند تا از این دوره سخت عبور کنند؛ در آینده هم حضور مهاجران و آمدن افراد جدید حیاتی خواهد بود، برای این که اقتصاد این کشور یک بار دیگر به جایگاه اصلیش بر گردد. وزیران فدرال، استانی و منطقه‌ای در این جلسه توافق کردند که همچنان به ساخت یک سیستم مهاجرتی قوی ادامه دهند.

آینده مهاجرت به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وزیران متعهد شدند که اولویت‌های مهاجرتی را تسریع ببخشند و سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی کانادا را بهبود دهند. این کار قرار است به ضمانت سند تدوین‌شده برنامه استراتژیک فدرالی، استانی و منطقه‌ای برای مهاجرت بین سال‌های 2020 تا 2023 انجام شود. این برنامه چشم‌اندازی را برای آینده مهاجرت به کانادا در نظر گرفته است و در آن نقش مهاجران تازه‌وارد به کانادا در مشارکت برای ساخت جامعه‌های کوچک سرزنده و شاداب پر رنگ شده است. همچنین به این موضوع اشاره شده که یک کانادا گوناگون و خوشبخت با یک سیستم مهاجرتی قوی و پاسخگو حمایت می‌شود.

وزیران از عملکرد "تیم کانادا" در مقابله با ویروس کرونا تمجید کردند؛ از پشتیبانی آنها از یک سیستم مهاجرتی انعطاف‌پذیر که بر برطرف کردن نیازهای حیاتی بازار کار تمرکز دارد، به خصوص در حوزه کشاورزی و البته از تلاش بی‌دریغ آنها برای ارائه خدمات اساسی به مهاجران جدید. آنها همچنین به چالش‌ها و قدم‌هایی اشاره کردند که برداشته شدند تا سلامت کارگران خارجی موقت تضمین شود. دولت‌های فدرالی، استانی و منطقه‌ای به صورت جمعی دست به کار شدند تا سلامت و امنیت کارگران خارجی موقت و دیگر مهاجران آسیب‌پذیر را تضمین کنند. آنها تاکید کردند که این موضوع در بالاترین اولویت باقی خواهند ماند.

وزیران در این جلسه بر اهمیت آمدن افراد جدید به این کشور تاکید کردند، به خصوص به اهمیت حضور دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در کانادا؛ کسانی که اقتصاد و جامعه کانادا را روی به جلو پیش می‌برند. مهاجرت، رشد اقتصادی و جمعیتی را سبب می‌شود؛ فاکتورهایی که برای بازیابی اقتصاد کانادا و موفقیت بلند مدت این کشور در عرصه جهانی بعد از مرتفع شدن چالش همه‌گیری ویروس کانادا حیاتی خواهند بود. در حالی که توانایی کانادا برای جذب و وارد کردن مهاجران جدید به داخل جامعه به طور موقت تحت تاثیر قرار گرفته است، اما انگیزه‌های بلند مدت برای افزایش مسئولانه در سطوح مهاجرتی همچنان باقی مانده‌اند.

وزیران همچنین در مورد چالش‌های جذب مهاجران جدید به سمت جامعه‌های (شهرهای کوچک و بزرگ) بیرون مراکز اصلی شهری در سرتاسر کانادا بحث کردند. در این جلسه وزیران بر اهمیت پیشرفت اهداف مهاجرت اقتصادی ناحیه‌ای توافق نظر داشتند. آنها همچنین موفقیت ثابت‌شده و سابقه درخشان و قوی برنامه‌های مهاجرتی نامزد استانی (Provincial Nominee Program) را تصدیق کردند؛ برنامه‌ای که در آن مزیت‌های ورود مهاجران جدید در سرتاسر کانادا دیده می‌شود.

با عنوان این موضوع که مهاجرت یک حوزه قضایی مشترک است، وزیران به توسعه و ایجاد یک برنامه مهاجرتی جدید با عنوان برنامه نامزد شهری (Municipal Nominee Program) استناد کردند. آنها توافق کردند که ادامه همکاری‌ها یک نیاز اساسی است، برای این که امکان وجود یک پاسخ مهاجرتی جهت‌دار برای نیازهای بازار کار و جامعه فراهم شود، در حالی که از موفقیت ادامه‌دار برنامه نامزد استانی هم حمایت و پشتیبانی شود.

منبع: canada.ca
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 295

به "آینده مهاجرت به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آینده مهاجرت به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده مهاجرت به کانادا در زمان همه گیری ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید