آشنایی با غذاهای کانادایی

اولین چیزی که در هر سفر خارجی به فکرمان میرسد امتحان کردن خوراکی های خاص آن کشور است، کانادا شاید غذاهای معروفی نداشته باشد اما آنقدر از فرهنگهای مختف را در خود جای داده که تقریبا برای چشیدن از غذای هر ملتی میتوانید یک رستوران مخصوص پیدا کنید.

آشنایی با غذاهای کانادایی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: باناک (Bannock)

فهمیدن اینکه باناک اولین بار در کدام کشور درست شد کمی سخت است. مردمانی که در ابتدا در کانادا زندگی می کردند مدت ها قبل از آمدن اروپایی ها نان باناک را با آرد گیاهی درست می کردند اما با این حال در آن موقع این نان با آرد گندم تهیه نمی شد. باناک یکی از نان های فوری است که با آرد غلات درست می گردد و تنوع زیادی دارد. این نان که در کانادا زیاد استفاده می گردد معمولا با عسل و مربا خورده می گردد.

پوتاین (Poutine)

پوتاین در واقع سیب زمینی سرخ نموده به همراه ورقه های خرد شده پنیر است که روی آن سس عصاره گوشت ریخته می گردد و طعمی بسیار دلچسب پیدا می نماید. این غذا که نوعی فست فود است در همه شهرهای کانادا و نواحی شمالی آمریکا درست می گردد اما اولین بار در شهر کبک پخته شد، پس خوشمزه ترین پوتاین را می توانید در همین شهر پیدا کنبد. برای امتحان این غذا به رستوران La Banquise کبک که معروف ترین رستوران پوتاین در این شهر است بروید، در این رستوران به همراه این غذا، گواکامولی، گوشت و سبزیجات سرخ شده هم گذاشته می گردد.

گوشت دودی مونترال

کانادا کشوری است که مهاجران زیادی دارد و پیشینه آشپزی آن هم به خوبی این موضوع را نشان می دهد. غذای گوشت دودی را مهاجران اروپای شرقی به این کشور آوردند و حالا این گوشت در همه شهرهای کانادا درست می گردد اما خوشمزه ترین آن را می توانید درمونترال پیدا کنید.

دونات بیگل مونترال

سال هاست که شیرینی فروشی های مونترال و نیویورک برای درست کردن برترین بیگل ها با هم در رقابت هستند با این حال برای چشیدن طعم واقعی این دونات به نانوایی فیرمونت در مونترال بروید. برای تهیه این دونات، خمیر را به صورت حلقه شده در می آورند و قبل از پخت مدتی در آب می جوشانند.

کباب ترکی

کباب ترکی از اسمش معلوم است که برای ترکیه است شاید بپرسید پس چرا آن را در فهرست غذاهای کانادا آوردیم؟ با اینکه این غذا بومی کانادا نیست اما به غذای محبوب سواحل شرقی کانادا تبدیل شده است. اگر به استان نوا اسکوشیا و شهر هالیفاکس بروید و در ساعت 2 صبح هوس غذا خوردن در بیرون کنید انتخاب دیگری به جز کباب ترکی ندارید! در این غذا گوشت را به همراه گوجه در نان نازک پیتا می پیچنند و روی آن را سسی غلیظ و شیرین می ریزند.

تورتیری (Toutiere)

تورتوری پای گوشت است که در شهر کبک در جشن هایی مثل کریسمس یا تعطیلات مختلف درست می گردد. در حالی که پای گوشت های معمولی ترکیبی از گوشت و انواع مختلفی از سبزیجات است اما در تورتیری روی گوشت را شیرینی روغنی می پوشاند.

تارت کره ای

تارت های کره ای بسیار ساده اما خوشمزه هستند. این تارت ها را با پر کردن نان های قالبی نازک با کره، شکر و تخم مرغ درست می نمایند. این تارت از غذاهای سنتی کانادا است و مطمئن باشید تا مدت ها بعد از سفرتان هوس تارت کره ای کانادایی را خواهید کرد.

رول خرچنگ نوا اسکوشن

کانادا کشور عظیمی با غذاهای دریایی شگفت انگیز بوده و چشیدن طعم سالمون آتلانتیک و پسفیک، سالمون دودی، قزل آلای کانادایی و خرچنگ های ساحل شرقی، از تجربیاتی که در کانادا نباید از دست بدهید. در این بین رول خرچنگ نوا اسکوشن (Nova Scotian lobster roll) یکی از محبوب ترین غذاهای دریایی به شمار می آید.

پای سسکتون

سسکتون (Saskatoon) طعمی شیرین و مشابه بادام دارد و همین آن را برای تدارک یک پای فوق العاده، انتخابی ایده آل می سازد. برشی از این پای زندگی شما را دگرگون خواهد نمود. جای تعجب نیست اگر شهر سسکتون به نام آن نامگذاری شده باشد.

بیکن پیمیل

بیکن پیمیل (Peameal Bacon) استثنائی کانادایی، از گوشت بدون استخوان تهیه می شود و برش های آن تحت فرآوری مرطوب قرار می گیرند و سپس در آرد ذرت غلتانده می شوند تا پوسته ای زرد روی آن حاصل شود. این بیکن از بیکن آمریکایی آبدارتر ولی نازک تر است و بسیاری آن را خوشمزه تر می دانند.

بیورتیلز

برشی خوشمزه از خمیر خوب پخته شده و پوشیده شده از تاپینگ های وسوسه نماینده مانند نوتلا، کره بادام زمینی و غیره را در نظر بگیرید؛ بیورتیلز (Beavertails) یک خوراکی سنتی کانادایی به طور دقیق محسوب نمی شود، اما طعم ترد و به یاد ماندنی آن را در کانادا امتحان کنید.

سوپ نخودفرنگی

سوپ نخودفرنگی مخصوص کانادا که ریشه آن به استان کبک (Québec) برمی شود، از نخودفرنگی، گوشت قرمز و گیاهان معطر تهیه می شود. یک کاسه از این سوپ خامه ای ناب، جان شما در زمستان های سخت کانادا تازه می نماید.

میپل تافی

کانادایی تر از میپل تافی (Maple Taffy) پیدا نخواهید کرد. این شکلات شیرین به وسیله ریختن شیره افرا بر برف درست می شود و سرما باعث می شود که سریعاً سفت شود. سپس رول شده و با چوب بستنی سرو می شود. این دسر با طعم رؤیایی غنی از عطر افرا و بافت نرم و چسبناک را حتماً تجربه کنید.

چیپس کچاپ

دلتان کمی اسنک می خواهد؟ طعم دهنده های چیپس بسیار متنوعی وجود دارند که تنها در کانادا آن ها را می بینید. کانادایی ها هوادار پروپاقرص چیپس رافلز (Ruffles) هستند که در طعم های مختلفی مانند گوجه فرنگی، پیاز، نمک، سرکه، خامه ترش و باربیکیو وجود دارد. از این بین، چیپس کچاپ و چیپس خیارشور از انواع بسیار پرهوادار در بین کانادایی ها هستند. طعم های خاصی مانند اسانس پوتین و هیکوری استیکس (Hickory Sticks) که نوار نازک سیب زمینی با اسانس ملایم باربیکیو است، هم از چیپس های جالب توجه آن هستند.

منبع: travelversed.co / hostelworld.com
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 721

به "آشنایی با غذاهای کانادایی" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با غذاهای کانادایی" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید