با دیدنی های مکزیکوسیتی و جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی همراه ما باشید

مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک، شهری بزرگ با کلی جاذبه دیدنی است که حسابی وقت شما را پر خواهد کرد و همیشه جایی خواهد ماند که آن را برای دیدن دفعه بعد در نظر داشته باشید.

با دیدنی های مکزیکوسیتی و جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی همراه ما باشید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مکزیکوسیتی شهری که در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا بنا شده و دارای بناهای باشکوهی از دوران استعماری است. از طرفی در مرکز تاریخی شهر با بزرگی 15 کیلومتر بیش از 1400 ساختمان قدیمی متعلق به قرن های 16 تا 19 میلادی به چشم می خورند. کشوری با فرهنگی مملو از شادی و البته طبیعتی رویایی که لذت سفر به مکزیک را وصف نشدنی می سازند. 

پارک مکزیکو (Parque México)

پارک مکزیکو در محله بالای شهر Condesa واقع شده است، در طول دهه ها نماد محله و شهر بوده و به راحتی می توان آن را یکی از بهترین فضاهای سبز و دیدنی های مکزیکوسیتی دانست. سرتاسر اطراف پارک به وسیله ساختمان های هنری دکو احاطه شده است. داخل آن هم سازه های هنری و مجسمه های مشهوری مانند برج ساعت سفیر به چشم می خورند.

کاخ هنرهای زیبا (Palacio de Bellas Artes)

نه تنها کلکسیونی خاص و دیدنیی از دیدنی های مکزیکوستی در کاخ هنرهای زیبا نگهداری می شود بلکه خود ساختمان هم یکی از جاذبه های مرکز کشور مکزیک است. اگر به مکزیک علاقه مند باشید حتما قبلا تصاویری از این بنای سفید رنگ با سقف نارنجی اش را دیده اید. بخشی جدا نشدنی از تورهای گردش در شهر و البته تبلیغات اینجا. معروفیت اصلی ساختمان ساخته شده به سبک هنر نو و هنر دکو به خاطر کلکسیون کاملش از تابلوها، کاشی های سقف و دیوارهای شیشه ای تیفانی اش می باشد.

کلیسای جامع متروپولیتن(Catedral Metropolitana)

کلیسای جامع متروپولیتن از قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیساهای منطقه و البته قدیمی ترین در آمریکای لاتین است. محل قرار گرفتن بنا در میدان زاکالو و روی زمینی است که روزگاهی معبد آزتک ها بوده است. ساخت بنا در سال 1525 شروع شد و بیش از 250 سال ادامه داشت. سبک نمای آن باروک است و همه آن را با برج های نئوکلاسیک، ستون های بزرگ و پیچ خورده، برج های ناقوس، مجسمه های ایمان و امید و عشق می شناسند. نماینده اعظم کلیسای کاتولیک روم در این محل اقامت دارد.

کویوآکان (Coyoacán)

یکی دیگر از دیدنی های مکزیکوسیتی که مشابهش به ندرت در جهان یافت می شود. تنها محدوده جنوبی کویوآکان یک روز وقت می خواهد تا بتوانید آن را کامل بگردید. اگر هوادار فریدا کهلو، به طور کلی هنر یا محله های شلوغ باشید نباید بازدید از جاذبه های مرکز کشور مکزیک که در این محله قرار دارند را از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم اگر تا این جا آمدید سری هم به کافه Café El Jarocho بزنید.

موزه سمیه (Museo Soumaya)

کارلوس اسلیک تاجر مکزیکی لبنانی موزه سمیه یکی از فوق العاده ترین دیدنی های مکزیکوسیتی را تاسیس کرد. جالب است بدانید که از سال 2010 تا 2014 او اسم ثروتمندترین فرن جهان را داشتن و هم اینک هم با 67.1 میلیارد دلار دارایی در رتبه هفتم ثروتمندان جهان واقع شده است. اون این سازه را به نام همسرش سُمیه جمایل که سال 1999 فوق کرد نام گذاشت.

او مجموعه ای خصوصی شامل بیش از 60 هزار اثر هنری ممتاز را جمع آوری نموده بود که تمامی آن ها را به موزه یادبود همسرش اهدا کرد. سال 2013 بیش از 1 میلیون و 950 هزار نفر از این جا بازدید کردند و جایگاه 56 در پربازدیدترین موزه های جهان را کسب کرد. بیشتر آثار موزه متعلق به اروپا و مکزیک هستند و التبه بزرگ ترین کلکسیون سکه های پیش از استعمار جهانی هم در آن نگهداری می شوند.

آثار هنرمندانی چون پابلو پیکاسو، وینسنت ون گوگ، لئوناردو داوینچی، کلود مونه، پل سزان، آنتونیو روستی و سالوادور دالی در موزه نگهداری می شوند.

کیوسک موریسکو (Kiosco Morisco)

کیوسک موریسکو واقع در محله Santa María la Ribera از غیر قابل چشم پوشی ترین دیدنی های مکزیکوسیتی است. درباره آن رازهای زیادی گفته می شود و شایعاتی درباره ارتباطش با چینی ها بر سر زبان ها است البته تاثیر فرهنگ مغول در بنای آن دیده می شود. محل قرار گیری آن هم از بسیار دوست داشتنی است. کیوسک موریسکو یک شاهکار از طراحی دقیق، متنوع و رنگی است که با برگ های سبز و تزئینات مکزیکی اش کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. آثاری از معماری اسلامی در سازه دیده می شود.

درس های مدرن رزمی و کلاس های پایکوبی مادر و کودک به صورت روزانه در آن روز برگزار می شود. به علاوه، در نزدیکی آن کتابخانه Vasconcelos واقع شده است که خودش یکی دیگر از جاذبه های مرکز کشور مکزیک است.

مالینالکو (Malinalco)

با دو ساعت رانندگی به سمت جنوب غربی مکزیک به مالینالکو می رسید. مکانی به دور از شلوغی شهر که دارای معماری هایی به سبک نئوکلاسیک هست. انگیزه ای که می تواند شما برای سفر به مالینالکو وسوسه کند، منظره ها شگفت انگیز و فوق العاده زیبای آن است؛ البته در کنار این آثار باستانی مراکز خرید و رستوران های عالی هم وجود دارند که سفر را برای شما لذت بخش تر می نمایند.

این منطقه در فاصله 115 کیلومتری شهر مکزیکوسیتی واقع شده است.

بازیلکای گوادالوپ (Basílica de Guadalupe)

سومین بنای مذهبی پر بازدید در جهان و پربازدیدترین بنای کاتولیک ها، بازیلکای گوادالوپ سازه برجسته و فرهنگی بسیار مهمی در میان دیدنی های مکزیکوسیتی است و نمی توان آن را از برنامه های بازدید در شهر حذف کرد. افسانه ها بیان می نمایند که این جایی است که Virgen de Guadalupe در قرن شانزدهم با Cuauhtlatoatzin ملاقات کرد. علاوه بر تمام این پیشینه ها مهماری فوق العاده باشکوه بازیلکاهای قدیمی و تازه بسیار چشم گیر هستند.

بازیلکا در قرن 16 میلادی صاخته شده و در روز 12 دسامبر زائران زیادی به این جا می آیند. سازه در کنار تپه واقع شده است و می توان مجسمه ها، صلیب بتونی و دیگر جاذبه های میدان را از اینجا دیدن کرد. قد تازه گوادالوپ در سال 1976 ساخته شده است.

بنای یادبود انقلاب (Monumento a la Revolución)

هنگام گشت و گذارتان در میان دیدنی های مکزیکوستی و جاذبه های مرکز کشور مکزیک هرگاه به Paseo de la Reforma رسیدید سری هم به بنای یادبود انقلاب بزنید. این قوس پیروزی (بزرگترین در جهان) است و بعضی از انقلابیون مشهور مکزیکی مانند پانچو بی یا و لازارو کاردناس در آن دفن شده اند. از بالای آن منظره زیبایی از شهر را مشاهده خواهید کرد و البته و موزه دیدنیی هم در آن واقع شده است.

شهر دانشگاه (Ciudad Universitaria)

دانشگاه مستقل ملی مکزیک (Universidad Nacional Autónoma de México) در سال 1910 تاسیس شد و هم اکنون یکی از بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی جهانی است. این مورد از دیدنی های مکزیکوسیتی آن قدر بزرگ است که تنها بخش جنوبی اش به میزان یک شهر وسعت دارد. به همین علت نام شهر دانشگاه را برای آن انتخاب نموده اند.

در آن جا علاوه بر ساختمان های دانشگاه جاذبه های دیدنی هم پیدا می شوند بلکه پارک مجسمه ها، گالری هنری MUAC و کتابخانه مرکزی بی نظیرش بسیار دیدنیی هستند نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از شهر دانشگاه را در برنامه سفر خود بگنجانید.

خانه آبی (Casa Azul)

فریدا کالو نماینده بی قید و شرط میراث هنری مکزیک در سطح جهانی است، چه از او خوشتان بیاید چه نیاید. البته خانه او تا حدودی یک مقصد گردشگری فوق العاده شلوغ، با صف های طولانی و هزینه ورودی گران قیمت است. این جا یکی دیگر از دیدنی های مکزیکوسیتی است که نمی تواند از فهرست جاذبه ها حذف شود. بسیاری از دارایی های شخصی، آثار هنری و عتیقه های او در خانه نگهداری می شوند، باغ ها آرامش مخصوص خود را دارند و دکور اتاق ها هم دیدنیی است.

قلعه چپولتپک (Bosque de Chapultepec)

قلعه چپولتپک که بالای تپه ای با همین نام قرار گرفته از دیگر دیدنی های مکزیکوسیتی است. نام تپه در زبان بومی منطقه به معنی در تپه ملخ می باشد. کاخی بسیار باشکوه که منظرهی دیدنیی به منظره ها مرکز کشور مکزیک دارد. از سال 1882 تا 1939 رئیس جمهورهای مکزیک در کاخ اقامت داشتند. تا این که رئیس جمهور لزرو کردنس کاربری آن را به موزه تغییر دارد. ساخت قلعه به سال 1785 باز می شود.

برناردو دِ گالوز، نایب السلطنه اسپانیا دستور ساخت این قلعه را برای اقامت خودش صادر کرد. البته سال بعد جان خود را از دست و این آرزو را با خود به گور برد. قلعه همان طور متروکه باقی ماند تا ایت که در سال 1833 تبدیل به آموزشگاه نظامی شد. فیلم های معروفی چون رومئو و ژولیت (اثر معروف شکسپیر) و ورا کروز در آن فیلم برداری شده اند و احالی بازی های کامپیوتری هم تصاویر آن را در بازی Ghost Recon, Advanced Warfighter دیده اند.

موزه ملی مردم شناسی مکزیک (Museo Nacional de Antropología)

موزه ملی مردم شناسی هم در تپه چپولتپک قرار گرفته اما باید جایگاه مخصوص خود را در فهرست دیدنی های مکزیکوسیتی داشته باشد چرا که پربازدیدترین جاذبه گردشگری مرکز کشور مکزیک است. آثار ارزشمند زیادی از صنایع دستی و عتیقه در آن نگهداری می شوند و نمایشگاه موقت تاریخ Mesoamerican هم در موزه برپاست. همه بازدید نمایندگان چه تاریخ شناسان و افراد معمولی با دست پر از موزه باز می گردند.

تلاکسکالا (Tlaxcala)

تلاکسکالا هم یک استان و هم یک شهر محسوب می شود و قطعا یکی از دلایلی سفر به مکزیک محسوب می شود. تلاکسکالا جایی خوش آب و هوا و دارای کاخ Gobierno و Basilica در Ocotlán است، که همچون سایر ساختمان ها از سبک معماری نئوکلاسیک تبعیت می نماید. این شهر دارای جمعیت بالای دانشجویان و رستوران های خوب و موزه های بی نظیر و فرهنگ زندگی پر جنب و جوش هست. خارج از این شهر شما سبک معماری رنگارنگ مایا و گچکاری های رنگی این سبک را در قسمتی از خرابه های Cacaxtla و یا Xochitecatl که جایگاه هرم های باستانی هستند را می توانید مشاهده کنید.

پوئبلا (Puebla)

پوئبلا سمت غرب شهر مکزیکوسیتی واقع شده است، شهری که به خاطر تاریخ، غذا و منظره هاش مشهور شده است. پوئبلا داخل یک دره واقع شده است و دور تا دور آن با کوه های برفی احاطه شده است. در قرن نوزدهم این شهر محل جنگ با کشور فرانسه بوده و دو قلعه از آن دوره به جای مانده است، که در حال حاضر از جاذبه های این منطقه به شمار می رود. پس از بازدید Zocalo plaza و کلیسای قرن شانزدهم پوئبلا، به منطقه Los Sapos برای غذاهای سنتی اش سری بزنید. از غذاهای ویژه آن چیپس با سیب زمینی تازه و لیمو که به همراه سوسیس و پنیر داخل نان پر شده است.

کوئیناواکا (Cuernavaca)

یک ساعت که به سمت جنوب شهر مکزیک بروید به این شهر می رسید که مشهور به شهر رایحه بهاری است. این شهر نامش را از هوای ملایم و خوبش می گیرد که این مکان را در تمام فصول ایده آل می سازد. Cuernavaca دارای باغ ها و پارک های عمومی بسیار زیاد و چشمه های آبگرم و رودخانه های طبیعی می باشد. سایت باستان شناسی تئوپانزولک متاثر از سبک آزتک بوده که مربوط به 700 سال پیش می شود. از دیگر جاذبه های این شهر کلیسای جامع قرن هفدهم و کاخ Cortes است که مربوط به قرن شانزدهم که با نقاشی های هنرمندانه دیگو ریورا مزین شده است.

این بخش تاریخی امروزه در شهرداری سن خوان در استان مکزیک جای گرفته است و در حدود 45 کیلومتری شمال خاوری مکزیکو سیتی است.

تاکسکو (Taxco)

این شهر در جنوب مکزیک واقع است؛ شهری که ساختمان های سبک نئوکلاسیک آن بر روی تپه ها ساخته شده اند. Taxco به دلیل معادن زیادی که در آن وجود دارد، معروف بوده و محل خرید نقره جات است. حتی موزه ای از همین محصولات ساخته شده از نقره به نام Casa Borda از دو قرن گذشته در آن نیز وجود دارد. بازدید از کلیسای Santa Prisca که معماری آن به سبک باروک و مربوط به اواخر قرن هجدهم است را هم در این منطقه هرگز از دست ندهید. همینطور که بر روی خیابان های سنگ فرش قدم می زنید سری به دست فروشانی که غذای Pozole می فروشند بزنید، این دست فروشان پنجشنبه ها Pozole ویژه سرو می نمایند.

تپوزتلان (Trpoztlan)

با یک ساعت رانندگی به سمت شمال شهر مکزیکو سیتی حرکت کنید به این منطقه خواهید رسید؛ تپوزتلان مقصدی نو برای مسافران با اماکن باستانی بسیار مجذوب کننده است. با کمتر از یک ساعت پیاده روی به بالای کوه می رسید جایی که پر از انرژی مثبت است و اهرام باستانی El Tepozteco در آن واقع شده است. اگر حرکات ورزشی آرامش بخش بلد هستید می توانید با انجام دادن آنها در این منطقه آرامش فوق العاده ای را بدست آورید. اگر هم بلد نیست می توانید با پیاده روی و سکوتی که در این منطقه حکم فرماست استفاده کنید.

چلولا (Cholula)

درست بیرون پوئبلا مکان دیگری به نام چلولا وجود دارد. شهری کوچک که جایگاه جاذبه های باستانی بزرگی است. اهرام بزرگی به نام Pirámide Tepanapa که به وسیله مردم Tlachihualtepetl ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسای کاتولیک در بالای این اهرام ساخته شده که هنوز هم پا در این منطقه این کلیسا برجاست، نمای داخلی این کلیسا با طلای 24 عیار مزین شده است. این اهرام بزرگ الجثه در طول ها قرن ها نادیده گرفته شده و تقریبا غیر قابل تشخیص هستند، که بدست انسان ساخته شده باشند اما شما به تونل هایی در زیر این اهرام دسترسی دارید. در نزدیکی آن موزه کوچک مردم شناسی وجود دارد، که طرز زندگی مردم این شهر را در قرون گذشته به نمایش می گذارد.

اهرام تئوتیئواکان (Pirámides de Teotihuacán)

در آخر فهرست دیدنی های مکزیکوسیتی به اهرام تئوتیئواکان که خارج شهر قرار گرفته می رسیم. کافی است تنها 45 کیلومتر از مرکز کشور مکزیک خارج شوید تا به اهرام برسید. اهرامی که نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ساخت به حدود سال های 100 پیش از میلاد تا 250 سال بعد از آن بازمی شود. در آن موقع یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان بود و 125 هزار نفر در آن زندگی می کردند.

اهرام خورشید و ماه شبیه به کوه های اطراف ساخته شده اند و در آن موقع مرکز شهر بودند. برای ساخت هرم خورشید از بیش از سه میلیون تن سنگ و آجر استفاده شد و البته تمامی مراحل ساخت آن بدون یاری گرفتن از هرگونه چرخ، ابزار و حیوانات بارکشی انجام شد.

دو مورد از آثار باستانی تئوتی وکان که حتی پس از ویرانی و نابودی آن شهر هم کاملاً از بین نرفتند، هرم خورشیدی و مکان باستانی دیوراما می باشند که در موزه تئوتی وکان نگهداری می شوند. بعد از سقوط شهر مردم زیادی از اقصی نقاط مکزیک به آن منطقه آمدند و بطور غیرقانونی در زمین های آن ساکن شدند. در زمان سکونت آزتک ها، شهر به یک زیارتگاه تبدیل شده بود و طبق افسانه تولانی ها، شهر تئوتی وکان مکانی بود که خورشید در آنجا خلق شده بود. امروزه، شهر تئوتی وکان یکی از بارزترین و قابل توجه ترین مکان های مکزیک برای جذب باستان شناسان و همینطور گردشگران به شمار می رود.

این منطقه در 40 کیلومتری شهر مکزیکوسیتی واقع شده است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 743

به "با دیدنی های مکزیکوسیتی و جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی همراه ما باشید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با دیدنی های مکزیکوسیتی و جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی همراه ما باشید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دیدنی های مکزیکوسیتی و جاذبه های گردشگری مکزیکوسیتی همراه ما باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید