معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی که متقاضیان تحصیل در کانادا به آنها نیاز خواهند داشت

مقوله تسلط به یک زبان انگلیسی میتواند برای فردی که قصد مهاجرت به کانادا دارد، بسیار اهمیت داشته باشد، برای هر دانشگاه و یا فرصت شغلی هم ترجیحاتی برای ارائه مدارک زبان وجود دارد، در ادامه معتبرترین مدارک زبان انگلیسی را برایتان شرح خواهیم داد.

معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی که متقاضیان تحصیل در کانادا به آنها نیاز خواهند داشت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تافل

اگر می­خواهید در یک موسسه دانشگاهی انگلیسی زبان در جاهایی مانند آمریکا، استرالیا، کانادا یا انگلستان ثبت نام کنید و از کشوری می­آیید که انگلیسی زبان اول نیست، مجبوید ثابت کنید که در طول دوره آموزشی می­توانید زبان انگلیسی را به عنوان زبان واسطه بکاربگیرید. در این صورت ، شما باید آزمون تافل را انتخاب کنید.

تافل مخفف آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است و دقیقا بیانگر نوع آزمون می­باشد. تافل مهارت­های خواندن، شنیدن، گفتن و نوشتن شما را در چهار بخش جداگانه محک می­زند، هر بخش به یک مهارت اختصاص دارد. از عناصر خاصی برای ارزیابی هر یک از این مهارتها به روشهای مختلف استفاده می­شود.

به طور کلی، درک انگلیسی شما قطعاً سنجیده خواهد شد. به عنوان مثال، در بخش خواندن مطلب، ممکن است از شما خواسته شود که سه تا چهار عبارت دانشگاهی را بخوانید و بعد بر اساس متن از هر یک از شما دو سوال پرسیده می­شود. در بخشهای نوشتاری مستقل و ترکیبی، از شما خواسته می­­شود که مقاله یا نظر خود را در مورد یک موضوع مشخص بنویسید و همچنین باید در مورد مطالب گفته شده استدلالی ساختاری ارائه دهید. تافل برنامه ریزی شده تا مشخص کند که آیا شما برای سختی­های آموزش آکادمیک در یک موسسه انگلیسی زبان آمادگی دارید.

می­توانید برای شرکت در آزمون بصورت آنلاین ثبت نام کنید، از طریق ایمیل یا تلفن. می­توانید اطلاعات مربوط به تاریخ، زمان و مرکز آزمون و محل نشستن خود را به دست آورد.

چندین راه برای شرکت در آزمون وجود دارد. نسخه­های آنلاین و کاغذی برای تافل موجود هستند. نسخه آنلاین که بیش از 50 بار در سال برگزار می­شود، متداول­تر است که بسته به موقعیت مکانی شما از 160 تا 250 دلار هزینه دارد. این آزمون را می­توان در مدت زمان 5/4 ساعت با یک وقفه 10 دقیقه­ای انجام داد.

آزمون کاغذی (160 دلار ، 4 ساعته) مانند آزمون آنلاین است، با این تفاوت که در آن بخش گفتاری وجود ندارد. در این آزمون شما به صحبت یک سخنران بومی (گاهی با لهجه) گوش می­دهید و بر اساس آنچه شنیده اید صحبت می­کنید.

نتایج تافل به مدت دو سال معتبر است و شما می­توانید از خدمات تست آموزشی (ETS)، سرپرست آزمون، بخواهید که نتایج را به طور مستقل به مدارس و دانشگاه­هایی که درخواست کرده اید ارسال کند.

برای کسب اطلاعات بهتر در مورد این آزمون، در وبلاگ FluentU’s TOEFL عضو شوید.

آیلتس

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) نیز یکی دیگر از آزمونهای مهارت زبان انگلیسی است. به طور مشترک توسط شورای بریتانیا، آموزش IDP و سنجش زبان انگلیسی کمبریج مدیریت می­شود.

آیلتس نیز چهار مهارت ارتباطی زبان انگلیسی را می­سنجد: خواندن (60 دقیقه)، نوشتن (60 دقیقه)، گوش دادن (30 دقیقه) و صحبت کردن (11-14 دقیقه). کل تست باید در 2 ساعت و 45 دقیقه انجام شود.

بخش گفتاری آیلتس در واقع یک مصاحبه ضبط شده رو در رو است که توسط یک ممتحن معتبر انجام می­شود و تجربه عملی صحبت کردن به زبان بومی، شمارا به واقعیت نزدیک تر می­کند. این بخش به سه قسمت تقسیم شده است. اولین مورد شامل معرفی شخصی است. ممتحن خودش را معرفی می کند و شما نیز همین کار را می­کنید. ممتحن ممکن است بیشتر سوالاتی در مورد خانواده، شغل، سابقه، سرگرمی­ها و علایق تان بپرسد.

در بخش دوم این آزمون، یک کارت سوال به شما داده می­شود و از شما خواسته می­شود که در مورد موضوعی که در آن نوشته شده صحبت کنید. نکات گفتاری نیز دراین کارت گنجانده شده، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در بحث خود بکار برده اید. برای آماده سازی 1 الی 2 دقیقه به شما فرصت داده می­شود و نوشتن و خواندن یادداشت ها مجاز است. پس از صحبت شما، ممتحن یکی دو سوال در مورد موضوع از شما می­پرسد.

بخش سوم در واقع ضمیمه بخش دوم است. این یک بحث بین شما و ممتحن خواهد بود. ممتحن شما را در مورد موضوع واکاوی می کند و سعی می­کند توانایی شما را در بیان اطلاعات، موضوعات و ایده ها بسنجد.

آیلتس دو نوع است، یکی برای دانشجویان (آکادمیک) متقاضی تحصیلات پیشرفته و مدرک تحصیلات تکمیلی و دیگری برای مهاجرانی (آموزش عمومی) که خواستار اثبات مهارت انگلیسی به عنوان بخشی از ویزا یا درخواست کار هستند.

آزمون­ها­ در بخشهای خواندن و نوشتن متفاوت اند. آیلتس آکادمیک شامل سوالات و عباراتی است که توانایی دانشجو را در یک محیط آکادمیک یا حرفه ای محک می­زند، در حالی که آزمونهای عمومی آیلتس، مهارت عملی و روزمره شخص به زبان انگلیسی را می­سنجد.

نمره مردودی برای این آزمون وجود ندارد، فقط یکسری امتیازات (0-9) است. "0" به این معنی است که شما در آزمون شرکت نکرده اید، "1" به این معنی است که شما اساساً توانایی استفاده از زبان را ندارید، صرف نظر از برخی کلمات یا عبارات جداگانه و "9" به این معنی است که شما یک متخصص انگلیسی زبان هستید و کاملا به زبان مسلط می­باشید.

هزینه آزمون در محل شما متفاوت خواهد بود. اینجا باید بدانید که هزینه تان چقدر می­شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون، در وبلاگ FluentU’s IELTS عضو شوید.

TOEIC

آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی (TOEIC) مجموعه ای از سه آزمون مهارت انگلیسی است. این سرویس توسط سرویس تست آموزشی (ETS) برای سنجش مهارت انگلیسی در زمینه کسب و کار حرفه ای ایجاد شده و اکنون توسط 14000 سازمان در 150 کشور شناخته شده است. گروه LG کره جنوبی و خطوط هوایی جنوبی چین دو شرکت بزرگ هستند که به TOEIC به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری در تجارت اعتماد می­کنند.

در مسئله استخدام، جایگزینی یا ارتقا، داشتن نمره عالی TOEIC تفاوت زیادی می­تواند ایجاد کند.

دو نوع آزمون TOEIC وجود دارد. اولین مورد آزمون شنیداری و خواندن است و دقیقاً این دو مهارت را آزمایش می­کند. یک تمرین 2 ساعته است که از 200 سوال تشکیل شده و از هر لحاظ میزان شنیدن و درک مطلب را می­سنجد. به عنوان مثال، در بخش درک شنوایی، به شما یک تصویر نشان داده می­شود و در ادامه چهار جمله در مورد تصویر پخش می­شود. شما باید جمله­ای که به بهترین وجه تصویر را توصیف می کند، در پاسخ نامه خود علامت بزنید. بنابراین، اگر تصویر مربوط به بازی بسکتبال بچه ها است، شما باید عبارتی را انتخاب کنید که دقیقاً بیانگر آن باشد. دقت کنید زیرا فایلهای صوتی فقط یک بار پخش می­شوند.

نوع دوم، آزمون گفتاری و نوشتاری، که در سال 2006 معرفی شد. با استفاده از این آزمون، تلفظ، روان بودن، واژگان، دستور زبان، انسجام و سازماندهی شما مورد سنجش قرار می­گیرد.

در بخش گفتاری آزمون، 11 تمرین شفاهی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید - از خواندن یک متن خاص با صدای بلند تا توصیف یک تصویر یا بیان یک نظر. این قسمت حدوداً 20 دقیقه طول می­کشد.

در بخش آزمون نوشتن، هشت تمرین کتبی وجود دارد از جمله نوشتن متنی بر اساس تصویر یا نوشتن مقاله و بیان نظر.

بنابراین اگر به فکر پیشرفت در حرفه خود یا ارتقا اعتبار حرفه ای خود هستید، آزمون TOEIC را در نظر داشته باشید. مثل همیشه، FluentU اینجاست برای کمک به شما. ما یک وبلاگ اختصاصی داریم تا به همه داوطلبان TOEIC کمک کند.

برای شرکت در کلاسهای زبان انگلیسی در کانادا با ما در تماس باشید.

انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 531

به "معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی که متقاضیان تحصیل در کانادا به آنها نیاز خواهند داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی که متقاضیان تحصیل در کانادا به آنها نیاز خواهند داشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی که متقاضیان تحصیل در کانادا به آنها نیاز خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید