با شهر ادمونتون، شهر جشنواره کانادا آشنا شویم

در این مقاله قصد آشنایی با شهر ادمونتون را داریم که به شهر جشنواره کانادا مشهور است، شهری به نوعی مرکز فرهنگی، دولتی و آموزشی کانادا به شمار میرود.

با شهر ادمونتون، شهر جشنواره کانادا آشنا شویم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: عظیمترین مرکز خرید آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال در شهر ادمونتون است. در پارک ادمونتون فورت با عظیمترین موزه تاریخ زندگی در کانادا برخورد خواهید کرد. همین طور این شهر، یک شهر دولتی است که بیشتر افرادی که در آن زندگی می نمایند به جای خواندن اطلاعات درباره سفر و گردشگری، علاقه به خواندن صفحات بیزینسی مجلات دارند. برای دیدن بعضی از مکان های دیدنی این شهر بهتر است که حدود 4 ساعت به سمت غرب رانندگی کنید تا به پارک ملی جاسپر برسید و در آن توقفی کنید یا این که به سمت شمال بروید تا از چشم انداز های وسیع و بکر لذت ببرید.

شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتای کانادا است و حدود 1.35 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به دومین شهر عظیم آلبرتا و پنجمین کلان شهر عظیم کانادا تبدیل نموده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان شمالی ترین منطقه شهری آمریکای شمالی محسوب می گردد. شخصی که ساکن ادمونتون هست او را ادمونتونیایی (Edmontonian) می خوانند. ادمونتون به خاطر داشتن پارک دره رودخانه زیبایش به دره رودخانه ساسکاچوان شمالی معروف است که بیش از 100 کیلومتر جهت های تفریحی، نمایش حیات وحش و مناظر زیبای شهر را ارائه می دهد. دره رودخانه شامل بسیاری از پارک ها مانند پارک فورت ادمونتون است که عظیمترین پارک تاریخی کانادا محسوب می گردد. اگر محیط های تفریحی در بازدید از این شهر هدف اصلی شما نیست، شهر ادمونتون به شما مرکز خرید ادمونتون غربی را که عظیمترین مرکز خرید در نیمکره غربی است پیشنهاد می نماید. در عین حال، شهر ادمونتون دارای یک جامعه پر جنب و جوش تئاتری است و دوره های مختلف فستیوال ها و رویداد ها از جمله فستیوال های شلوغ سالانه، رویداد های تیم های ملی ورزشی فعال در تمام طول سال و فرصت های تفریحی زمستانی فوق العاده در آن برگزار می گردد.

در فصل تابستان، شهر ادمونتون فستیوال های فراوان به همراه چشمگیر ترین پارک های کوهستانی (حدود سه ساعت ونیم رانندگی) را به خود اختصاص داده است و در تمام طول سال تفریح و هیجان در ادمونتون بر قرار است. شما می توانید انتظار پیدا کردن هر نوع فستیوالی را در آخر هفته ها در طول ماه های فصل تابستان داشته باشید و معمولا این فستیوال ها در منطقه مرکزی یا در اطراف خیابان ویت (Whyte) یا زمین های قانونی در مرکز شهر یا در مقابل تالار شهر برگزار می شوند. در وب سایت زیر می توانید تمامی فستیوال ها و رویداد های آخر هفته را پیدا کنید:

www.todocanada.ca/things-to-do-in-edmonton-this-weekend

منطقه اطراف ادمونتون که از نظر جغرافیایی در مرکز استان قرار گرفته است، هزاران سال پیش و قبل از ورود مهاجران اروپایی، خانه اصلی مردمان بومی این سرزمین بوده است. در سال 1795، شهر ادمونتون ایجاد شد و کار بر روی قلعه ادمونتون شروع شد. سایت اصلی در نزدیکی قلعه ساسکاچوان بود اما در سال 1830 به نزدیکی مجلس امروزی نقل مکان کرد. تجارت خز در اطراف این شهر توسعه یافت. اولین هتل و بیمارستان در این شهر در دهه 1870 ساخته شد. نیمه دوم قرن با هجوم خانواده های ثروتمند روبرو شد و در سال 1892 به صورت رسمی شهر ادمونتون تأسیس شد.

تحولات اولیه در اطرف منطقه کوارترز (Quarters) تمرکز داشت. در سال 1905، ادمونتون به عنوان مرکز استان آلبرتا برگزیده شد و یک سال بعد این شهر به رسمیت شناخته شد. در بین سال های 1907 تا 1914 جمعیت این شهر از 6000 نفر به 78000 نفر افزایش یافت که باعث تجربه رونق بی سابقه ای در این شهر شد. در طی این دوره دانشگاه آلبرتا نیز تأسیس شد. در سال 1947، نفت در خارج از ادمونتون در ناحیه لودوک (Leduc) کشف شد که موجب دومین مرحله رشد و توسعه این شهر گشت و منجر به ایجاد و توسعه مراکز خرید به سبک ایالات متحده شد. این شهر به عنوان دروازه شمالی شناخته شد و آن را نقطه عطفی برای پروژه های عظیم ماسه های نفتی در شمال استان آلبرتا و عملیات استخراج الماس از معادن در مقیاس های وسیع در سرزمین های شمال غربی است. موزه سلطنتی آلبرتا در سال 1967 افتتاح شد. ساختمان های اداری مفید و پر سود و آپارتمان هایی که چشم انداز امروزه مرکز شهر را تحت تأثیر قرار می دهند در دهه 1970 ساخته شد. امروزه، ادمونتون مرکز توسعه انرژی و پتروشیمی استان آلبرتا محسوب می گردد. همچنین به مرکز عالی تحقیقاتی میان دانشگاه آلبرتا و صنایع عالی تکنولوژی در منطقه مانند مؤسسه ملی فناوری نانو (نانوتکنولوژی) تبدیل شده است.

مرکز شهر ادمونتون را برای قشر پولدار می دانند. رودخانه آن روح و قلب شهر است که سر جنوبی رودخانه به منطقه دانشگاهی می رود و سپس به خیابان ویت (Whyte) با شادی خوش آمد می گوید. این شهر خانه تئاتر های کوچک، ون رستوران ها و آدینه شب های سرزنده است. از دیدنی های جالب ادمونتون می توان به موزه های آن، میزبان دومین فستیوال حاشیه سالانه تنها تا ادینبورگ و روستای سنتی اکراینی و پارک ملی ایلک آیلند (Elk Island) اشاره نمود.

اگر شما قصد دارید که بیشتر زمانتان را در خارج از منزل سپری کنید، ماه های تابستان، بیشترین فرصت تفریح و سرگرمی را برای شما فراهم می نماید. در فصل تابستان، ادمونتون، میزبان فستیوال های فضای باز وسیع، تفریحات خیابانی، کنسرت های فضای باز و بسیاری از فرصت های سرگرمی در سطح جهانی است. فصل زمستان این شهر با وجود ورزش های برفی، مراکز خرید سرپوشیده وسیع، ورزش های زنده، تئاتر و موسیقی در سراسر شهر به اندازه تابستان آن هیجان انگیز است.

آب و هوای ادمونتون قاره ای شمالی با طیف گسترده ای از آب و هوا در چهار فصل مجزا است. ادمونتون در هر سال 2300 ساعت آفتابی دارد و آن را به عنوان یکی از آفتابی ترین شهرهای کانادا معرفی می نمایند. با بارش کم تا متوسط می توانید کل هفته ها را بدون ابر و بارندگی تا اواخر بهار و تابستان سپری کنید.

انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 157

به "با شهر ادمونتون، شهر جشنواره کانادا آشنا شویم" امتیاز دهید

3 کاربر به "با شهر ادمونتون، شهر جشنواره کانادا آشنا شویم" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر ادمونتون، شهر جشنواره کانادا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید